تسلا

اولین تصویر از کراس‌اوور کامپکت و جدید تسلا مدل Y

تسلا اولین تیزر از شاسی‌بلند کامپکت و تمام الکتریکی خود را منتشر کرد. تیزر این خودرو که مدل Y نام دارد در زمان کنفرانس خبری سهامداران کمپانی در مونتین ویوی کالیفرنیا به همگان نشان داده شده است.


ایلاک ماسک گفته است:

من واقعاً درباره‌ی تسلا مدل Y هیجان زده‌ام. ما در حال تلاش برای عرضه این خودرو به بازار در سال ۲۰۱۹ هستیم.

مدیرعامل تسلا در این کنفرانس برنامه‌های خود برای نسخه پایه‌ی مدل Y را اعلام کرده و گفته که بجای استفاده از معماری هم‌اندازه با سدان کامپکت مدل ۳ از پلتفرم جدیدی استفاده خواهد شد. این خودرو در تأسیسات تولید جدیدی مونتاژ خواهد شد.

ماسک در ادامه گفت:

راهی برای ساخت مدل Y فرمونت وجود دارد بنابراین باید آن را در جایی دیگر بسازیم.

ماسک درباره‌ی برادر بزرگ‌تر مدل Y یعنی مدل X نیز صحبت کرده و گفته که این خودرو نه از نظر ظاهری بلکه از نظر پیچیده بودن همانند یک تخم جواهرنشان بوده است. او همچنین گفته که مدل X را بر پایه‌ی سدان مدل S نساخته است.

رندر تسلا مدل Y
ماسک گفت:

من فکر می‌کنم که ما واقعاً در تلاش برای مشتق کردن طراحی مدل X از S اشتباهی را مرتکب شدیم. این خودرو به عنوان یک شاسی‌بلند باید طراحی بهتر داشت زیرا یک شاسی‌بلند باید طراحی یک شاسی‌بلند و یک سدان باید طراحی یک سدان را داشته باشد. در غیر این صورت شما در حال ساخت محصولی هستید که احساسی ایجاد نخواهد کرد.

اگرچه اطلاعات بیشتری درباره‌ی تسلا مدل Y منتشر نشده اما ماسک گفته شاید جزئیات بیشتر این خودرو در ماه سپتامبر و همزمان با رونمایی تراک خودران تسلا ارائه شود.

رندر پیک آپ تسلا
ماسک در نهایت گفت:

برخی نکات دیگر وجود دارند که من اینجا به آن‌ها اشاره‌ای نکردم. من واقعاً تماشای رونمایی تراک خودران تسلا را توصیه می‌کنم، شاید اطلاعات بیشتری را در آنجا منتشر کنیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. Amir

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    فکر نمیکنم استقبال خوبی از یک تراک الکتریکی بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا