تویوتا

بررسی تویوتا پرادو کاکادو 2018

تویوتا لندکروزر پرادو ۲۰۱۸ دستخوش تغییرات زیادی نشده است. از این جهت به پورشه ۹۱۱ شباهت دارد، چرا که احتیاج به تغییرات دراماتیک و طراحی مجدد ندارد. مردم آن را می‌خرند چرا که یک پرادو است. این خودرو بر روی یک شاسی فریم-نردبانی سوار شده و به اندازه کافی با تکنولوژی های آفرودی مملو شده است تا در هنگام صعود از یک مسیر کوهستانی، از نوشیدنی‌های خنک موجود در سردکن تعبیه شده در کنسول میانی، لذت ببرید.

تویوتا پرادو
برای سال ۲۰۱۸، پرادو چهره‌ای جدید یه خود گرفته که شامل درب موتور جدید، چراغ‌های جلویی اصلاح شده به اضافه یک گارد میله‌ای برای ارتقای قابلیت‌های آفرود، می‌شود. چراغ‌های عقب نیز اندکی تغییر یافته‌اند.

تویوتا پرادو
در داخل کابین با یک کنسول میانی و اهرم تعویض دنده اصلاح شده روبرو هستیم.

تویوتا پرادو
تویوتا به این خودرو امکاناتی نظیر ترمز خودکار اضطراری، تشخیص عابر پیاده، کروز کنترل فعال، هشدار انحراف از مسیر و نوربالای خودکار را اضافه نموده است.

تویوتا پرادو
کلیه قیمت‌ها با کاهش مواجه شده و بهای تویوتا پرادو GX مجهز به گیربکس دستی از ۵۳,۴۹۰ دلار استرالیا شروع می‌شود. پرادو GXL با گیربکس دستی، ۵۹,۹۹۰ دلار آب می‌خورد و VX نیز قیمتی معادل ۷۳,۹۹۰ دلار دارد. اما ارزش نمونه مورد بررسی یعنی کاکادو از ۸۴,۴۹۰ دلار آغاز می‌شود.

تویوتا پرادو
اگرچه مدل‌های VX و کاکادو تنها با گیربکس اتوماتیک عرضه می‌شوند، اما نسخه‌های GX و GXL علاوه بر گیربکس دستی شش سرعته، با پرداخت مبلغ ۳۰۰۰ دلار به گیربکس شش سرعته اتوماتیک مجهز خواهند شد. تنها آپشن ارائه شده برای کاکادو، رنگ پریمیوم آن است که ۵۵۰ دلار هزینه دربردارد.

تویوتا پرادو
کاکادو از مدرنترین سامانه چهار چرخ محرک ساخت تویوتا بهره می‌برد. لیست امکانات استاندارد پرادو. کاکادو شامل موارد ذیل می‌شود:
رینگ‌های ۱۸ اینچی آلیاژی، هفت صندلی با قابلیت تنظیم الکتریکی، سیستم ورود و استارت هوشمند، مسیریاب ماهواره‌ای، چراغ‌های جلویی Bi-LED، ریل سقفی و رکاب جانبی، شیشه دودی، کنترل سه‌گانه سیستم تهویه، قفل دیفرانسیل عقب، صندلی‌های چرمی جلو و عقب مجهز به گرمکن، صندلی‌های جلو مجهز به تهویه، سیستم صوتی با ۱۴ بلندگو، مانیتور پانوراما، سیستم تعلیق دینامیک جنبشی، سیستم MTS، کنترل خزش، مونروف، سیستم اطلاعات سرگرمی بلو-ری به همراه سه عدد هدست وای فای.

تویوتا پرادو
نیروبخش تویوتا پرادو کاکادو همان پیشرانه ۴ سیلندر توربوشارژ دیزلی به حجم ۲.۸ لیتر است که در مدل سال قبل نیز حضور داشت. توان خروجی این پیشرانه برابر ۱۷۴ اسب بخار و گشتاور حاصله نیز معادل ۴۵۰ نیوتن-متر است که از طریق گیربکس شش سرعته اتوماتیک به هر چهار چرخ منتقل می‌شود. مصرف سوخت ترکیبی این پیشرانه چیزی در حدود ۸ لیتر بر صد کیلومتر بوده که برای خودرویی به این قد و قواره کاملا مناسب است.

تویوتا پرادو
در طراحی داخل کابین و بویژه داشبورد از خطوط تیز و شکسته استفاده شده است. صندلی‌ها کاملا راحت هستند و سرنشینان ردیف دوم از نظر فضای پا و سر هیچ مشکلی نخواهند داشت. سیستم اطلاعات سرگرمی کمی مایوس‌کننده است. صفحه نمایشگر لمسی ۸ اینچی در نگاه اول خوب به نظر می‌رسد اما کارکردن با آن در حین حرکت سخت است و فاقد تکنولوژی‌های مدرنی همچون اپل کارپلی و اندرویداتو است. تجربه استفاده از سیستم تشخیص صدا نیز جز ناامیدی چیزی در پی نخواهد داشت.

تویوتا پرادو
شاید بزرگترین تغییر پرادو، افزایش ظرفیت یدک‌کشی آن است. اینک ظرفیت یدک‌کشی پرادو از ۲۵۰۰ به ۳۰۰۰ کیلوگرم در حالت ترمزدار و ۷۵۰ کیلوگرم در حالت فاقد ترمز، رسیده است.

تویوتا پرادو
گشت و گذار در سطح شهر با پرادو بسیار لذت بخش است و سواری راحتی را ارائه می‌دهد که قطعا بخشی از علت آن به سیستم تعلیق برمی‌گردد. این سیستم در جلو به صورت جناقی دوبل مستقل با فنرهای پیچشی بوده و در قسمت عقب، بازویی پنج اتصاله که با بسیاری از بروزترین تکنولوژی‌های مرتبط با سیستم تعلیق، همراه شده است. همچنین سیستم هیدرولیکی تعلیق دینامیکی جنبشی که از ابداعات استرالیایی‌هاست، در بخش بالایی میله‌های تعادل نصب شده و هنگام عبور از پیچ‌ها، مانع از تحرکات جانبی خودرو می‌شود؛ در نتیجه تعادل خودرو در سر پیچ بسیار بهبود می‌یابد. حالات متفاوت رانندگی که موجب تغییر در تنظیمات سیستم تعلیق و حساسیت دریچه گاز خودرو می‌شوند، شامل پنج حالت اکو، کامفورت، نرمال، اسپرت و اسپرت پلاس، است.

تویوتا پرادو
سیستم فرمان این خودرو از نوع هیدرولیکی معمولی بوده و در نتیجه تجهیزاتی همچون، پارک شبه‌خودکار، فرمان با مقاومت قابل تنظیم و سامانه نگهدارنده بین خطوط، در این خودرو قابل نصب نیستند. با وجود غیرالکتریکی بودن سیستم فرمان، این سامانه در رانندگی شهری بسیار نرم و سبک عمل نموده و در بزرگراه، همچنین در مسیرهای آفرود بسیار پاسخگو و دقیق است. با توجه به وزن ۲۴۵۵ کیلوگرمی کاکادو، شتاب صفر تاصد این خودرو برابر ۱۵ ثانیه است که قاعدتا با توجه به تعداد سیلندرها و وزن خودرو، چندان هم بد به نظر نمی‌رسد. در عوض میزان مصرف سوخت آن بسیار مناسب است و طبق ادعای تویوتا برابر ۸L در ۱۰۰km است که البته تیم ما بعد یک روز کامل گشت زدن در انواع و اقسام جاده‌ها، توانست به رقم متوسط ۱۰L/100km دست پیدا کند.

تویوتا پرادو
در مسیرهای خاکی و در حالیکه با سرعت بالاتر از ۸۰ کیلومتر بر ساعت در حرکت هستید، سیستم کنترل پایداری، اطمینان خاصی را در شما پدید می‌آورد. کیفیت سواری در حد خوبی است و اثری از انتقال ضربات مهلک به داخل کابین وجود ندارد.

تویوتا پرادو
آفرود جایی است که پرادو در آن بسیار درخشان عمل می‌کند. عمق نفوذ در آب برابر ۷۰۰میلیمتر، ارتفاع کف خودرو از سطح زمین مساوی ۲۲۰ میلیمتر و زوایای approach/departure آن برابر ۳۰.۴ و ۲۳.۵ درجه است. با دو مخزن به حجم ۸۷ و ۶۳ لیتر، خیالتان از بابت سوخت خودرو در طی آفرود راحت خواهد بود.

تویوتا پرادو

تجهیزات سامانه چهارچرخ محرک شامل مواردی مانند: یک گیربکس دامنه کوتاه، قفلهای دیفرانسیل مرکزی و عقب، سیستم مالتی تررین و کنترل خزش است. سیستم مالتی تررین دارای حالتهای مختلفی بوده که برحسب نوع مسیر آفرود، می‌توان هرکدام را برگزید و با استفاده از آن، بهترین حالت رانندگی آفرود منطبق با آن مسیر را تجربه نمود. سیستم کنترل خزش هم با استفاده از سامانه کنترل پایداری، سرعت خودرو را در مسیرهای شیبدار کنترل می‌نماید. در ضمن، تویوتا پرادو در عبور از آبی به عمق ۵۰ تا ۶۵ سانتیمتر هیچ گونه مشکلی نداشت و بخوبی از عهده آن برآمد.

پرادو انصافا یک خودروی عالی برای عبور از هر گونه مسیری که شما بخواهید، است. پرادو کاملا راحت بوده و رانندگی با آن آسان است. اگر با قیمتش مشکلی ندارید و عاشق آفرود هستید، پس حتما آن را تهیه نمایید.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

حسین باباپور

کارشناس مهندسی مواد کارشناسی ارشد اقتصاد

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه‌ها

  1. رضا

    ۱۳ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (87 ديدگاه)

    پرادو هم چون حضرت از بزرگوارن هستند

    موافقم 3
    مخالفم 1
  2. Kamran

    ۱۳ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (919 ديدگاه)

    کاکادو ?

    موافقم 2
    مخالفم 0
  3. حامد

    ۱۳ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (831 ديدگاه)

    دوستان یه سوال
    برای افرود لندکروز بهتره یا پرادو؟

    موافقم 3
    مخالفم 0
    1. #ali.m#

      ۱۳ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (1836 ديدگاه)

      “در ضمن، تویوتا پرادو در عبور از آبی به عمق 50 تا 65 سانتیمتر هیچ گونه مشکلی نداشت و بخوبی از عهده آن برآمد.”

      یه فیلم دیدم توی جایی ک سیل اومده بود و با قایق امداد رسانی میکردن یه لندکروزر تا زیر اینش اب بود اونم بدون استوکر ولی بدون مشکل حرکت میکرد.

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. سامان اذری

        ۱۴ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (3197 ديدگاه)

        اسنورکل

        موافقم 0
        مخالفم 1
    2. رامين

      ۱۳ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      پرادو چابک تر و آیرودینامیکی تر هستش چون هردو ماشین را داشتم و از تجربه رانندگی میگم هردو مثل همن پس تعصبی وجود ندارد از کسانی که افرود حرفه ای میرن بپرسی میگن .پرادو سریع تر نرم تر ولی ردیف سوم خیلی کوچیکه تنها بدیشه فقط ۴ سیلندرش خیلی کند هست

      موافقم 3
      مخالفم 0
      1. حامد

        ۱۴ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (831 ديدگاه)

        از پاسختون متشکرم دوستان

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. جعفر

      ۲۶ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      وانت پیکان بهتره
      1- ارزون هست
      2- قطعاتش همه جا هست
      3- هر جا گیر کرد ، همونجا ولش کن برو یکی دیگه بخر

      موافقم 5
      مخالفم 0
    4. greyz

      ۲۴ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (56 ديدگاه)

      مشخصه لندکروزر من از اونا نیستم ولی خیلی ها هستن لندکروزر رو حتی از مرسدس و فرود شیش چرخ هم قوی تر میدونن مشخصه که این بیشتر مثل جوک میمیونه ولی همین اغراق بیش از حد قدرت و توان لندکروزر رو نشون میده

      موافقم 0
      مخالفم 2
  4. حسین

    ۱۳ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (41 ديدگاه)

    تویوتا سلطان آفرود. فکر کنم بیش از 10 مورد suv کامل داره که هر کدوم تو کلاس خودشون حریفان رو به چالش میکشن.ای کاش جناب مهندس باباپور قیمتها رو به دلار آمریکا هم محاسبه میکرد

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. datsun

      ۱۳ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (3503 ديدگاه)

      از خوبهای آفرود تویوتا
      خانواده لندکروز ، سکویا ،فور رنر ، فورچونر، هایلندر ،
      تو بخش پیکاپ ها
      هایلوکس، تاکوما و توندرا
      +
      محصولاتی از لکسوس

      موافقم 1
      مخالفم 2
  5. net

    ۱۳ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (3149 ديدگاه)

    جلوپنجره اصلا به این ماشین نمیخوره و زشته

    موافقم 0
    مخالفم 2
  6. m.m

    ۱۳ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (54 ديدگاه)

    راس میگه اگه قیمتاشون رو ب پول خودمون هم بگین خیلی خوبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MEHRAN

      ۱۳ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (32 ديدگاه)

      خداییش کی این پست رو دیسلاک کرده؟!!!

      موافقم 0
      مخالفم 1
  7. کارل شلبی

    ۱۳ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (300 ديدگاه)

    فوق العاده ماشین درجه یکیه اینو با حضرت رو یه اندازه دوست دارم???

    موافقم 0
    مخالفم 1
  8. Sina

    ۱۳ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (811 ديدگاه)

    واقعا دمش گرم فیس لیفتش خیلی خوب شده مخصوصا چراغهاش
    کاکادو که اینورا نمیاد اما فکرشو بکن تویوتا واسه پرادو هم پکیج trd بده بیرون واقعا معرکه میشه از همه نظر تک و عالی میشه وقتی عکسهای فوچونر trd رو میبینی فکر پرادو trd رو بکنی میفهمی چی میشه
    حیف حیف که برنامه ای براش نداره واقعا حیف

    https://www.dubicars.com/2018-toyota-fortuner-trd-126633.html

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Kamran

    ۱۳ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (919 ديدگاه)

    لامبورگینی اوروس معرفی شد عزیزان دل !!!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 1
  10. shirko.mercedesbenz

    ۱۳ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (499 ديدگاه)

    غول کش برازندشه

    موافقم 0
    مخالفم 1
  11. Saied

    ۱۳ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    واقعا جاش تو بازار ایران خالیه.
    حیف نیست این و لندکروز تر ایران نباشه اخه

    موافقم 0
    مخالفم 1
  12. A.B

    ۱۴ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (208 ديدگاه)

    کاش یه موتور 6 سیلندر توربوی 250 اسبی میذاشتن روش که شتابش بهتر بشه دیگه هیچ ایرادی بهش نیست عالیه

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. امیر

      ۱۴ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (13 ديدگاه)

      مدلهای vx پرادو 6 سیلندر وتوانی در همین حد دارند

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. احمد

    ۱۴ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (113 ديدگاه)

    پرادو یه ماشین همه چی تمامه فقط طراحی داخلش چراغ عقبش میتونست بهتر باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا