تویوتا

اولین تصاویر جاسوسی از نسل جدید تویوتا راو 4

راو ۴ جدید، خشن‌تر و باابهت تر!
نسل جدید تویوتا راو ۴ برای اولین در قاب تصویر جای گرفته است. به نظر می‌رسد کراس اوور محبوب ژاپنی از نظر طراحی ظاهری بازنگری کاملاً چشمگیری را تجربه خواهد کرد.


پوشش‌های استتاری بکار رفته جزئیات دقیق طراحی راو ۴ جدید را به خوبی پنهان می‌کنند اما با توجه به فرم کلی خودرو واضح است که راو ۴ جدید نسبت به نسل فعلی خودرویی کاملاً متفاوت است. این نمونه بجای اینکه دارای ظاهر نسبتاً صیقلی و نرم نسل فعلی باشد دارای زوایای تیزتر و خشن‌تری است. نمای عقب بلند با جلوپنجره بزرگ و نمای جلو باابهت کاملاً مشهود بوده و حفره‌های موجود در پوشش بدنه برای چراغ‌های جلو بکار رفته‌اند.


خط سقف نسل جدید راو ۴ کاملاً تخت بوده و حفره‌های یاد شده پیشنهاد می‌کنند که چراغ‌های عقب نیز به‌صورت افقی چیده خواهند شد.

عناصری همچون محیط اطراف جلوپنجره، چراغ‌های جلو، سقف و فرم هاچبک مانند شباهت‌هایی به کانسپت FT-AC که در نمایشگاه لس‌آنجلس رونمایی شد دارند. اگر راو ۴ از شاخصه‌های طراحی این کانسپت الهام بگیرد بنابراین می‌توانیم شاهد تولید یک شاسی‌بلند با ظاهری کاملاً گیرا و باابهت باشیم.

Toyota FT-AC Concept
Toyota FT-AC Concept
احتمالاً راو ۴ جدید از پلتفرم TNGA شرکت استفاده خواهد کرد. این معماری مدولار قبلاً در خودروهایی همچون کمری، C-HR و پریوس بکار رفته است. از طرفی طیف پیشرانه‌های این خودرو به‌صورت یک راز باقی مانده اما انتظار داریم نسخه هیبریدی در نسل جدید نیز وجود داشته باشد.

Toyota FT-AC Concept
تویوتا با راو ۴ فعلی به موفقیت عظیمی دست یافته است. علیرغم سن بالا، نسل فعلی راو ۴ فروش ۴۰۷۵۹۴ دستگاهی در سال ۲۰۱۷ داشته که رشد ۱۵.۷ درصدی نسبت به فروش ۳۵۲۱۵۴ دستگاهی سال پیش از آن را نشان می‌دهد. بدین ترتیب راو ۴ در سال ۲۰۱۷ پرفروش‌ترین خودروی تویوتا در آمریکا بوده است.

2017 Toyota RAV4
نسل فعلی راو ۴ سال ۲۰۱۲ در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس رونمایی شد. نسخه فیس لیفت آن نیز سال ۲۰۱۵ در نمایشگاه نیویورک ظاهر شد و اولین تصاویر از نسخه هیبریدی نیز آن زمان منتشر شد.


درحالی‌که سن بالای راو ۴ فعلی آن را آماده بازنشسته شدن کرده اما آمار فروش واقعاً تویوتا را مجبور به این کار نمی‌کند. ژاپنی‌ها می‌توانند منتظر اواخر سال جاری یا حتی سال ۲۰۱۹ بمانند تا نسل جدید راو ۴ را معرفی کنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۶ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (10232 ديدگاه)

    ای جانم
    من عاشقه این تیپ از تویوتام
    ۲۰۱۷ یه مدت زیر پام بود
    فقط میتونم بگم بینظیره که اصلا کمبود آپشناش به چشم نمیومد
    بسیار خوش فرمون ، هَندلینگ عالی و موتور سر زنده، پرقدرت ، کم مصرف و پرشتاپ
    بشدت مشتاق دیدنه نسل جدیدم

    موافقم 0
    مخالفم 1
  2. Omid622

    ۶ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (744 ديدگاه)

    تو این نمایی که پوشیده هست بیشتر به ۴رانر شبیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. مهران

    ۶ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (299 ديدگاه)

    طراحی های جدید تیوتا که خیلی تهاجمی و زیبا شدن امیدوارم در مورد راو4 هم همینجور باشه و طراحی گیرایی داشته باشه مخصوصا طراحی داخلیش که همیشه انتقاداتی بهش وارد بود و به جذابی طراحی داخلی رقبا نبود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. amin

    ۶ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1126 ديدگاه)

    امروز شنیدم گویا اطلس خودرو پول هایی که مردم برای ثبت نام داده بودن رو پس نمیده و خبری از خودرو هم نیست،گویا اختلاسی جدید در راه است
    دوستان کسی خبر بیشتری داره؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Raha

    ۶ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (288 ديدگاه)

    همین نسل فعلیش همچنان زیباست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Raha

    ۶ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (288 ديدگاه)

    کانسپت FT-AC رو بد طراحی شده تلقی کردند اما نشون هر کی که میدی عاشقش میشه
    RAV4 هم اگه از زبان جدید تویوتا بهره مند شه موفقیت گذشته اش رو به عنوان پر فروشترین و جز محبوبترین کراس اوور ها ادامه میده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Ss

    ۶ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (9 ديدگاه)

    از این مدل گلگیر اصلاً خوشم نمیاد. باز واسه راو4میشه تحمل کرد چون تا حدودی توانایی افرود داره ولی وایه کنا که یه ماشینه داخل شهریه اصلاً زیبا نیست(نظر شخصی)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. me84

    ۶ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    آمریکایی بازم اما یه حس خاصی به ژاپنیها دارم. یه حس احترام. شاید به این دلیله که خودشونم خیلی برای مشتری ارزش قائلن. کلا حس خیلی خوبی به ماشینای ژاپنی دارم. واقعا از شنیدن اخبار موفقیتشون خوشحال میشم.
    ای کاش نیسان و میتسو نمی افتادن دست فرانسه.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا