تویوتا

معرفی تویوتا سوپرا مدل 2021 با ارتقا و موتور چهار سیلندر

تویوتا نسل کاملاً جدید سوپرا را برای مدل ۲۰۲۰ معرفی کرد اما حالا پس از گذشت مدت کوتاهی، به‌روزرسانی‌های بزرگی را برای مدل ۲۰۲۱ روی این کوپهٔ اسپرت انجام داده است. بدون شک بزرگ‌ترین خبر در مورد سوپرا مدل ۲۰۲۱ ارائهٔ پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو برای بازار ایالات‌متحده است. این نسخهٔ پایهٔ سوپرا محسوب می‌شود و شکاف بین GT86 و سوپرا ۳ لیتری را پُر می‌کند.

این موتور چهار سیلندر که از ب‌ام‌و گرفته شده و پیش‌ازاین در ژاپن و اروپا ارائه شده بود، ۲۵۵ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. انتقال نیروی این پیشرانه اما توسط همان گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک نسخهٔ ۳ لیتری صورت می‌گیرد؛ اما سوپرا ۲.۰ اما هرگز خودروی تنبلی نیست زیرا ظرف ۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت آن به‌صورت الکترونیکی روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

سوپرا ۲.۰ علاوه بر قیمت پایین‌تر، مصرف سوخت کمتری هم دارد هرچند که هنوز اعلام نشده در هر صد کیلومتر چند لیتر بنزین مصرف می‌کند. این بهبود مصرف سوخت هم به خاطر پیشرانهٔ کوچک‌تر و هم وزن کمتر است زیرا سوپرا پایه ۱۴۴۳ کیلوگرم وزن دارد درحالی‌که وزن سوپرا ۳.۰ مدل ۲۰۲۱ دقیقاً صد کیلوگرم بیشتر است؛ اما در سوپرا پایه فقط پیشرانه کوچک‌تر نشده بلکه ترمزهای جلوی آن‌هم کوچک‌تر شده و کالیپرهای تک پیستونه جایگزین نمونه‌های چهار پیستونهٔ نسخهٔ شش سیلندر شده‌اند.

علاوه بر این، در سوپرا ۲.۰ یک سیستم صوتی با چهار بلندگو جایگزین سیستم ۱۰ بلندگویی شده، تنظیم دستی صندلی راننده جایگزین تنظیم برقی ۱۴ جهته شده و دیفرانسیل فعال و تعلیق تطبیقی نسخهٔ شش سیلندر نیز در آن حذف شده است؛ اما ازآنجایی‌که کاهش وزن سوپرا ۲.۰ در کل خودرو پخش شده، توزیع وزن ۵۰-۵۰ آن حفظ شده و جلوی سبک‌تر آن نیز احتمالاً موجب چابکی بیشتری در پیچ‌های خواهد شد.

اما خبرهای خوب برای طرفداران سوپرا به اینجا ختم نمی‌شود چراکه نسخهٔ ۳ لیتری هم برای مدل ۲۰۲۱ افزایش قدرت را تجربه کرده و شاسی آن‌هم مجدداً تنظیم شده است؛ بنابراین حالا سوپرا ۳.۰ دقیقاً مثل همزاد آلمانی خود یعنی ب‌ام‌و Z4 M40i قدرتی برابر با ۳۸۲ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۵۰۰ نیوتن متر دارد که ۴۷ اسب بخار و ۵ نیوتن متر بیشتر از مدل ۲۰۲۰ است. به لطف این نیروی بیشتر، سوپرا ۳.۰ مدل ۲۰۲۱ ظرف ۳.۹ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد که ۰.۲ ثانیه سریع‌تر از مدل ۲۰۲۰ است.

علاوه بر این، مهندسین تویوتا روی افزایش مقاومت سوپرا ۳.۰ در برابر بادی‌رول و تقویت پایداری آن در پیچ‌ها هم کار کرده و با تنظیم جدید کمک‌فنرها، سفتی جانبی خودرو را افزایش داده‌اند. همچنین آن‌ها برنامه‌نویسی سیستم فرمان برقی، تعلیق تطبیقی متغیر، سیستم کنترل پایداری و دیفرانسیل فعال را هم با تغییرات سخت‌افزاری تطبیق داده‌اند. درنتیجهٔ این تغییرات حالا سوپرا شش سیلندر در تغییر جهت‌های سریع پایدارتر شده است.

در سوپرا مدل ۲۰۲۱ همچنین نسخهٔ جدیدی بنام ۹۱ Edition جایگزین Launch Edition مدل ۲۰۲۰ شده است. از این نسخه فقط هزار دستگاه تولید می‌شود و فقط با پیشرانهٔ شش سیلندر در دو رنگ بیرونی انحصاری ارائه می‌شود. این نسخه از اسپویلر عقب فیبر کربنی، رینگ‌های مشکی مات، گرافیک روی ستون C، قاب فیبر کربنی آینه‌های جانبی و کالیپرهای ترمز برمبوی قرمزرنگ برخوردار است. در داخل سوپرا ۹۱ Edition نیز آلکانترای مشکی‌رنگ با تریم چرمی و دوخت آبی‌رنگ ارائه شده است.

و در آخر تمامی نسخه‌های سوپرا برای مدل ۲۰۲۱ بجای نمایشگر ۶.۵ اینچی قبلی به‌صورت استاندارد به یک نمایشگر بزرگ‌تر ۸.۸ اینچی مجهز شده‌اند. ارائهٔ پکیج‌های سفارشی ایمنی و تکنولوژی هم تکمیل‌کنندهٔ به‌روزرسانی سوپرا برای مدل ۲۰۲۱ است. تویوتا سوپرا مدل ۲۰۲۱ در ماه ژوئن وارد نمایندگی‌های فروش در ایالات‌متحده می‌شود و قیمت آن نیز در زمانی نزدیک به عرضه به بازار اعلام خواهد شد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. meysam

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    واقعا ازش خوشم میاد

    موافقم 3
    مخالفم 0
  2. amir???

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (36 ديدگاه)

    چه رنگ آبیش بهش میاد

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. شاهین

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (107 ديدگاه)

    کاش موتورش ساخت خود تویوتا بود اون موقع همون حس سوپرای قبلی رو داشت

    موافقم 2
    مخالفم 1
  4. فرهنگ

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (39 ديدگاه)

    خیلی دوست داشتنیه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. Mohamad

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (812 ديدگاه)

    اصلا این محصول نه حس تویوتا بودن داره نه هیجان و جذبه ای.
    بعد چند دهه صبر و انتظار، آرم تویوتا زدن رو فرمون bmw z4 به حیثیت تویوتا ضربه زد.
    دوران رقابت خیلی وقته مُرده. به دنیای تجارت نوین خوش آمدید جایی که تویوتا با اون طول و عرض و ثروت حاضر نیست یه پیشرانه و اتاق و کابین منحصر به فرد ویژه سوپرا توسعه بده.

    موافقم 1
    مخالفم 2
  6. Hamidreza

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (2442 ديدگاه)

    بعد از چن وقت هنوزم نمیتونم باهاش ارتباط برقرار کنم کلا حس خیلی خوبتری به سوپرای قبلی دارم

    موافقم 2
    مخالفم 0
  7. Moein

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (893 ديدگاه)

    خاص و فوق العاده زیبا
    البته سیستم صوتی که تو متن بهش اشاره شده که ده بلندگو داره در واقع ۱۲ بلندگو هستش ?

    موافقم 1
    مخالفم 0
  8. Enzo

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (319 ديدگاه)

    با احترام به سلیقه دوستان .منم نمیتونم با این سوپرا هماهنگ بشم.بابا ب ام و رو برداشته اتاق تویوتا سوپرا رو گذاشته روش.یخورده فکر میکنم مثلاً نیسان GTR بده بنز براش بسازه. یکی از دوستان گفتن دنیا بیشتر سمت تجاری شدن داره می‌ره.شرکتها اولویت اولشون شده درآمد بیشتر با هزینه کمتر

    موافقم 0
    مخالفم 1
  9. ♤Angus_812♤

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (428 ديدگاه)

    یه جوری دارین ایراد میگیرید
    انگار بی ام و یه شرکت کره ایه که هیچ تجربه ای نداره
    به نظر من بهترین کارو کرده اصالت آلمانی کیفیت ژاپنی
    تویوتا میخواسته ماشینش بی نقص باشه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  10. Farzad

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    تویوتا سوپرا تیونینگ بش میاد ، ساده باشه انگار یه چیزی کم داره ،
    مثلا یه اسپویلر بزرگ

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا