خودروهای چینی

سرمایه‌گذاری 1 میلیارد دلاری هواوی در صنعت خودرو

غول تکنولوژی چینی یعنی هواوی اعلام کرد ۱ میلیارد دلار در زمینه تکنولوژی‌های خودروهای الکتریکی و خودران سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

هواوی با گروه بایک، چانگان و گوانگژو اتومبیل همکاری دارد تا خودروهای خودران را با همکاری آن‌ها تولید نماید. این خودروها با نشان هواوی معرفی خواهند شد و به این کمپانی کمک خواهند نمود تا بتواند رقیبی درخور برای شیائومی باشد. شیائومی اخیراً اعلام کرد طی ۱۰ سال آینده مبلغ ۱۰ میلیارد دلار را صرف تولید خودروهای الکتریکی خواهد کرد.

اریک زو رئیس شرکت گفته است:

تجارت خودروهای هوشمند شاهد یکی از سرمایه‌گذاری‌های سنگین توسط هواوی خواهد بود. ما بیش از ۱ میلیارد دلار را در زمینه توسعه چنین تکنولوژی‌هایی صرف خواهیم کرد. چین هر سال ۳۰ میلیون خودروی جدید را پذیرا می‌شود و این عدد رو به رشد است. حتی اگر ما نتوانیم وارد بازارهای خارج از چین هم بشویم و تنها از هر خودروی فروخته شده در چین به‌طور متوسط ۱۰ هزار یوان سود کسب کنیم به تجارت بسیار بزرگی دست خواهیم یافت.

هواوی پس از تحریم‌های آمریکا سال سختی را پشت سر گذاشته چراکه کسب‌وکار آن در زمینه گوشی‌های هوشمند با مشکلاتی روبرو شده است. رن ژنگفی مؤسس هواوی از آن زمان تاکنون به دنبال حضور در زمینه‌های دیگر همچون کشاورزی هوشمند، شبکه بهداشت و درمان و خودروهای الکتریکی بوده است.

زو از تکنولوژی‌های خودران توسعه یافته توسط هواوی بسیار مطمئن است و مدعی است این تکنولوژی‌ها بهتر از دستاوردهای تسلا می‌باشند.

او گفته است:

فکر نمی‌کنم که سخنان من بی‌پایه و اساس باشند اما تیم من گفته که می‌تواند خودروهایی بسازد که ۱۰۰۰ کیلومتر را بدون دخالت انسان طی کنند. این عملکرد بسیار بهتر از تسلاست.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴۸ دیدگاه‌ها

  1. ATa

    ۲۶ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (146 ديدگاه)

    “””فکر نمی‌کنم که سخنان من بی‌پایه و اساس باشند اما تیم من گفته که می‌تواند خودروهایی بسازد که ۱۰۰۰ کیلومتر را بدون دخالت انسان طی کنند. این عملکرد بسیار بهتر از تسلاست”””” وقتی خودتم به گفته و تیم ت شک داری :))

    موافقم 29
    مخالفم 18
    1. RezaRs

      ۲۶ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (1613 ديدگاه)

      جدا از اون حرفی که میگی خب شک داره لابد نمی تونند به نظر من یه چیز دیگه هم هست
      حتی اگه بشه ساخت چنین چیزی اطمینان به چنین سیستمی دشواره یک خطا ممکنه به یخ حادثه جانه منجر بشه واسه همین جدا از اونی که گفتی این شکش هم میتونه این دلیلو داشته باشه
      من خودم همیشه دوست دارم اهدافو بزرگ کوچیک کنم کوچیک کوچیک طی کنم یعنی اگه من بودم شاید اول رو برد ۱۰ بعد ۴۰ بعد ۱۰۰ بعد ۲۰۰ بعد ۱۰۰۰ میدااشتم با کلی تست و برسی بعدش ۱۰۰۰ خیلی زیاده هزار کیلومتر شوخی بردار نیست

      موافقم 17
      مخالفم 1
    2. RezaRs

      ۲۶ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (1613 ديدگاه)

      اینم جا داره اشاره کنم وقتی به برد ۱۰۰۰ رسیون و واقعا رسیدن و درست درمون بود تا اون موقع همه پاهاشونو سر همه نگذاشتند و قطعا اونام کار میکنند و بهبود میدن تازه وقتی یه بیس قوی داشته باشی برگ برندته و از قبل جلو تری تجربه هم داری

      دایی خواهش میکنم هیت نکن نگا الان منطقی بحث کنی نپریم به سر و کله هم چقدر بهتره

      موافقم 8
      مخالفم 5
      1. شاهین

        ۲۶ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (4526 ديدگاه)

        سلام چینی ها برد خودروهای الکتریکی رو بر مبنای تست های NEDC اعلام میکنن که خب روشی قدیمی هست و الان تست های واقع بینانه تر WLTP جاشو گرفتن پس برد واقعی این خودروها خیلی کمتر از ارقام اعلامی خواهد بود.

        موافقم 37
        مخالفم 1
        1. JANGI

          ۲۶ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (60 ديدگاه)

          آقای شاهین خیلی ممنون
          خیلی خوب و با سرعت عمل کامنت من رو حذف کردید
          دم شما گرم
          ارادت داریم

          موافقم 14
          مخالفم 0
        2. 2646

          ۲۶ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (344 ديدگاه)

          JANGI جان
          کامنت شما رو دیدم. با منظوری که داشتی موافقم اما ای کاش برای بالا بردن کسی، کسی رو تخریب نکنیم. Mehran911 فوق العاده است. این رو همه مون می دونیم اما اصلا قرار نیست کسی رو با کسی مقایسه کنیم. جای اون 3 تا نقطه میشه اسم تک تک بچه ها رو نوشت. از نظر من تک تک تون فوق العاده این. خیلی از کامنت هاتون رو می خوندم و لایک می کنم.

          در مورد مهران، دقیقا به واسطه همین جایگاه علمی و اخلاقی، یک بار در نهایت احترام از ایشون درخواست کردم که برای نگارش متن مجری در تست ها به گروه ما محلق شوند که متاسفانه به واسطه مشکلات کاری ایشون این فرصت ایجاد نشد. من حدود 36 سالم هست، تو عمرم تا به حال به کسی که خوب نشناسم و توانایی رانندگی اش رو ندیده باشم، حتی پیشنهاد رانندگی با ماشینم رو ندادم اما در نهایت خشوع این پیشنهاد رو به مهران دادم که بیاد، ماشین ها رو تست کنه و بعد تجربه اش رو با کمک اطلاعات و عشق اش به پورشه بنویسه. این دقیقا نشون دهنده جایگاه ایشون در نظر من است. فرصتی که ممکنه برای تک تک آدم پیش بیاد، اگر به جای بحث های الکی و مزخرف، وقت شون رو به یاد گرفتن تو زمینه ای که علاقه دارن، صرف کنن. تمام این کامنت ها در فضای عمومی سایت نوشته شده و می تونین از طریق اکانتم اون ها رو ببینین.

          همین قدر که با بالا بردن یک نفر مخالف هستم، با کوبیدن افراد هم مخالفم. متاسفانه مثال اش هم زیاد است در سایت. پست (فراخوان مرسدس بنز GLB به خاطر پوشش محافظتی بدنه و اسپویلر!) رو نگاه کن. یک نفر یک اشتباهی کرده. شاید منظورش میل لنگ و پلوس بوده و اشتباه نوشته میل گاردان و دیفرانسیل. اصلا یک درصد فرض کنیم دروغ گفتم و خواسته جلب توجه کنه (گفتم 1 درصد)، باید خراب کنیم طرف رو؟ اون دوستانی که به ایشون توپیدن، سواد خودشون چقدر هست؟ یا فکر می کنین فقط شماها فهمیدین؟

          تمام حرف من این است که نه یک فرد رو اون قدر ببریم بالا که بقیه از کامنت گذاشتن دلسرد بشن. نه یک فرد رو این طوری بکوبیم که شخصیت اش خرد بشه. از طرف دیگه افراد بی تجربه ببینن و بترسن که اگر اون ها هم کامنت اشتباهی بنویسن، یک سری گرگ در کمین هستند. حالا به نظر شما من این نکته رو بد نوشتم، با روی گشاده می پذیرم. اشتباه از عدم توانایی من در انتقال مفهوم بود.

          موافقم 8
          مخالفم 6
        3. NAVID۰۰۹۸

          ۲۶ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (10232 ديدگاه)

          کاربر 2646

          خیلی خیلی معذرت ، پس هدف شما از تخریب کامنت من در مورد راو۴ که خودم مالکیتش را ۶ماه داشتم چی بود که اینجا چنین وصف میکنی و آن جا چنان !!!

          یا کامنت‌هایی که مخالف حقیقت نهان در مورد استهلاک بالای خودروهای bmw یا مضخرفی گیربکس‌های cvt که خود نیسان مخترع آن هست اگر هم عیب خودش را پنهان میکنه ، در قدرت بالای موتور پنهانش میکنه و نه موتورهای تنفس طبیعی ۴ سیلندر و فاز مخالف یا کامنت ویکی‌پدیای میگذاری !

          اصلاً و ابداً هدفم بحث یا تخریب شما نیست اما چون خودتان ، خودتان را با این کامنت بردی زیر سوال و سوالی شد برای من چطور اینجا چنین کامنتی میگذاری و با کامنت گذشته‌ات چنان فرق داری ؟!

          موافقم 14
          مخالفم 6
        4. محمد رستمی نژاد

          ۲۶ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (733 ديدگاه)

          نوید و ۲۶۴۶ با هم دوست باشید دیگه

          موافقم 6
          مخالفم 0
        5. 2646

          ۲۶ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (344 ديدگاه)

          نوید خیلی خلاصه میگم.

          * کامنت خودت در مورد Toyota Rav4 و جواب من رو عینا تو یکی از پست ها کپی کن. اگر یکی از بچه ها بنا به نکاتی که در مورد ماشین گفتی، به نظرش رسید که شما تجربه روندن این ماشین رو داشتی، من تمام حرف هام رو پس می گیرم. پست شما صرفا در مورد اشکالات این ماشین بود که نوشتی با یک باک 2000 کیلومتر نمیره. تو صندوق عقب جای ظرف بنزین 20 لیتری نداره. 5 درصد فاق لاستیک (که برات حساب کردم میشه حدود 1.5 سانت) رو بیشتر کنیم، نرمی و پایداری ماشین بهتر میشه! اگر یکی تایید کرد این نکاتی که شما گفتی حاصل رانندگی با این ماشین است، من حرف هام رو پس می گیرم.

          * تو بحث استهلاک BMW یا لذت رانندگی با گیربکس CVT، برای بار دهم بهت میگم، تا چیزی رو خودت تست نکردی، در موردش حکم صادر نکن. اگر قرار ارجاع به رفرانس هست، رفرانس هات معتبر باشن. متاسفانه نمی خوای بفهمی این نکات ساده رو. یه تفکر تو ذهن ات شکل گرفته، فقط نکات موافق با اون رو می بینی و حکم های عجیب و غریب بر اساس اون صادر می کنی.
          بر اساس یه ریویو ساده از کمری 2007 با کارکرد 200.000 کیلومتر، حکم صادر می کنی که هیچ ماشینی دوام و ماندگاری چرم تویوتا رو نداره! هر چقدر هم بهت توضیح میدم که اون فیبر استفاده شده در تویوتا اصلا نیاز به لوسیون نداره، چون پلاستیک هست ولی چرم مصنوعی محصولات اروپایی نیاز به لوسیون دارن، مقاومت می کنی. عکس پایین ماشین من با کارکرد حدود 140.000 تاست.
          https://uupload.ir/files/4ed_1.png

          از زیر پایی و عکس های قبلی موتورش کاملا معلوم هست که تو چه شرایطی استفاده میشه. عکس رو ری سایز نکردم که خوب بتونی زوم کنی و چرم صندلی و فرمون رو ببینی تا برای خودت مقایسه کنی Toyota Camry با کارکرد 200.000 کیلومتر تو 14 سال چه کابینی داره، یه BMW X4 با کارکرد 140.000 کیلومتر تو 5 سال چه کابینی. شرایط استفاده شون هم بماند.

          * یک بار هم قبلا بهت گفتم، تو جزو معدود کاربران پدال هستی که عادت توهین به شخصیت افراد دیگه رو داری و چندین بار توهین مستقیم به من یا خانواده ام داشتی (البته افراد دیگری مثل mohsen.g هم رویه مشابهی با تو دارن). افرادی که چنین خصوصیتی دارن، مستحق هستن که باهاشون رفتار مشابه خودشون بشه اما همیشه سعی کردم برخوردم با این افراد بر اساس ضرب الثمل از کوزه همان برون تراود که در اوست باشه.

          موافقم 11
          مخالفم 3
        6. Mhd

          ۲۶ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (295 ديدگاه)

          Navid0098 مخترع گیربکس cvt نیسان نیست مخترعش داف بوده.

          موافقم 1
          مخالفم 4
        7. Rman

          ۲۶ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (108 ديدگاه)

          Marlboro gold
          ???

          موافقم 2
          مخالفم 2
    3. عاشق پدال

      ۲۶ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (50 ديدگاه)

      تو ۵جی که اونقدر جلو رفتن که غرب با تحریم تونست جلو هواوی رو بگیره.
      چین خوب پیش رفته.

      موافقم 15
      مخالفم 17
      1. Hadi

        ۲۶ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (2200 ديدگاه)

        هواوی به زودی تحریم های موبایل رو هم دور میزنه…
        تو خودروسازی هم احتمالا موفق میشه…

        موافقم 14
        مخالفم 14
    4. Reza

      ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (5340 ديدگاه)

      موفق میشه شک نکن

      موافقم 3
      مخالفم 2
  2. 2646

    ۲۶ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (344 ديدگاه)

    با سلام و احترام خدمت تمام دوستان پدالی
    اول یه چند تا نکته رو خدمت عزیزان عرض کنم، بعد چند تا خبر بدم.

    * از تمام عزیزانی که به من لطف دارند، تشکر می کنم و واقعا امیدوارم که لایق محبت شون باشم. خیلی خوشحالم که کامنت های من مورد توجه تون قرار گرفته و دوست داشتین. بالطبع لطف و انرژی که شما میدین باعث میشه منم سعی کنم کیفیت کار را بالاتر ببرم و مطالب بهتری رو آماده کنم. اما می خوام یه خواهشی داشته باشم، خیلی افراد در پدال وجود دارن که چندین برابر من رحمت می کشند که چون برای ما اون تلاش شون عادی شده دیگه به چشم مون نمیاد. بچه های تحریریه پدال که هر روز جدیدترین مطالب روز رو بدون هیچ چشم داشتی با بالاترین کیفیت ترجمه می کنند. مخصوصا شاهین عزیز که صرفا به خاطر یکی از دوستان یک مطلب خودرو چینی رو در عرض کمتر از 24 ساعت ترجمه و ارسال کرد که واقعا جای تقدیر داره. از طرف دیگر دوستان زیادی هستند که کامنت های فوق العاده عالی ثبت می کنن که خود من از خوندن شون کلی مطلب تازه یاد می گیرم.
    خواهشی که دارم اینه یادمون نره که این همه آدم دارن زحمت می کشن. لطف زیادی که به من دارین، ممکنه این عزیزان رو مکدر کنه، اگرچه مطمئن هستم که تمام دوستان بسیار بلند نظر تر از این هستند که ناراحت شوند اما لطفا این خواهش من رو بپذیرید.

    ** امروز صبح زود فرصت کردم چند تا مطلب آخر پدال رو بخونم. مجددا یه خواهشی از عزیزان داشتم. گاهی کل کل های خودرویی پیش میاد که اتفاقا یکی از زیبایی های این صنعت است منتها احساس می کنم گاهی کامنت ها مورد سواستفاده قرار می گیرند. بحثی که من با Ramin خان داشتم، صرفا در مورد یک کلیپ خاص بود و هیچ ربطی به صنعت خودرویی چین یا شخصیت ایشون نداره. بارها گفتم از دید من ایشون در زمینه خودروهای چینی تو پدال اول هستن و کامنت هاش ارزشمند، منتها یکم گاهی وقت اخلاق اش تند هست که مطمئنا در فضای دوستانه تر این نقطه ضعف هم کمرنگ تر میشه.
    گذشته من با navid0098 هم صرفا مربوط به خود ماست، لطفا از اتفاقاتی که بین ما دو نفر افتاده، اهرم فشاری برای پاسخ دادن به نظرات ایشون استفاده نکنید. گذشته ما هر چی بوده، برای من تموم شده. به عنوان سند این حرف، می توانید خیل عظیم پست های نوید رو مشاهده بفرمایید که حتی یه دیسلایک هم ندارد! اگر در گذشته بحثی هم با ایشون داشتم، صرفا به واسطه ایجاد تمایل در دوستان برای خوندن پست های طولانی خودم بود تا سرعت پروموت شدن کامنت هام افزایش پیدا کنه. موردی که البته بارها با جمله (نوید تو باعث تبلیغ من هستی) به ایشون گفته بودم! :))

    *** احساس می کنم برخی از دوستان در حال ساخت یک فضای چند قطبی از کابران هستن و زیر کامنت های چند نفر از دوستان (من جمله من) تاکید دارند که این بهترین کامنت پدال است. عزیزان با شناختی از mahan، MAHDI، mehran911 و … پیدا کردم، اصلا برای هیچ کدوم از ما مهم نیست که کی بهترین کامنت رو می نویسه. اتفاقا هر چقدر کامنت های خوب بیشتر بشه، مطمئنا فضای کامنت زیر پست ها پربارتر می شود و همه ترغیب میشن که کامنت های بهتر و پر معناتری بنویسن. از طرف دیگه من خودم فن این دوستان هستم و زیر پست هاشون چندین بار ازشون بابت پست های خوب شون تشکر کردم. پس اگر دوستان حتی سهوا به این سمت حرکت می کنن، لطفا بی خیال شوند.

    موافقم 19
    مخالفم 20
    1. 2646

      ۲۶ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (344 ديدگاه)

      اما چند تا خبر بدم:

      * نگارش پست های نگهداری خودروهای وارداتی در بخش های موتور، گیربکس، سیستم انتقال قدرت (دیفرانسیل، ترانسفرکیس و …)، بدنه، سیستم برق و الکتریک، ترمزها، لاستیک ها و … تقریبا رو به پایان است. هر کدوم از این پست های نگهداری باز به 3 قسمت خودروهای ژاپنی (Toyota/Lexus و Nissan/Renault و Mitsubishi)، خودروهای کره ای (Kia/Hyundai) و اروپایی (BMW و Benz و VW) تقسیم شدن که به امید خدا سعی در با هماهنگی با مدیریت سایت طبق برنامه های منظم به مرور پست کنیم. غیر از اینکه سعی کردیم تجارب مون رو در بحث نگهداری، تنظیمات و زمان های لازم برای تعویض قطعات رو بگیم، صادقانه از برندها و تعمیرگاه های منصف و کاربلد هم اسم بردیم. مضاف بر این سعی کردیم یک سری نکات آموزشی هم برای خرید قطعات یدکی آموزش بدیم:

      به طور مثال:
      1. استاندارد قطعات رو یاد بگیریم تا بتونیم جای خرید برف پاک کن مزخرف Toyota/Lexus OEM ساخت تایلند (که البته اگر اصل باشه) با قیمت 4.000.000 تومن برای لکسوس ها، برف پاک کن ساخت آلمان وارد شده ایساکو با قیمت 140.000 تومن برای یک خودروی ایرانی بخریم که نه تنها قیمت اش 1/20 است، کیفیت اش چند تا پله بالاتره.
      2. استاندارد قطعات افترمارکت رو یاد بگیریم تا جای خرید فیلترهای مزخرف Kia/Hyundai OEM، با همون قیمت فیلترهای ساخت Mann (تولید شده در کره جنوبی) بخریم که تا هم کارکرد بین سرویس ها 30 درصد افزایش پیدا کنه و هم ماشین با فیلترهای بهتری کار کنه.
      3. خواندن کد افترمارکت رو یاد بگیریم که جای خرید شمع NGK در بسته بندی BMW (شمع BMW OEM) با قیمت 2.500.000 تومن، همون کد شمع رو در بسته بندی NGK با قیمت 900.000 تومن بخریم.
      4. یاد بگیریم بین خرید دیسک ترمز جلو BMW OEM با قیمت 25.000.000 تومن، Textar معمولی (محصولات Textar به 3 رده معمولی، Pro و Pro+ تقسیم می شوند) با قیمت 15.000.000 تومن، دیسک Zimmerman با قیمت 19.000.000 تومن، دیسک ترمز Meyle PD (محصولات Meyle به 3 رده معمولی، HD و PD) بخریم به قیمت 6.500.000 تومان! (هم قیمت دیسک Kia/Hyundai OEM برای Kia Sportage 2015)

      خلاصه که یاد بگیریم درست و منطقی خرید کنیم. برندها رو بشناسیم و صرفا به خاطر معروف بودن یک برند در ایران، پول الکی جاش ندیم. تا اونجایی که هم تونستیم سعی کردیم اگر محصولی رو بهتر معرفی می دونیم، در کنار تجربه شخصی عکس های دقیق از خود قطعه و مشخصات دقیق اش رو در متن بیاوریم. مثل عکس های پایین:
      https://uupload.ir/files/jlmi_actros_(1).jpg
      https://uupload.ir/files/w363_actros_(2).jpg
      https://uupload.ir/files/xn86_actros_(4).jpg
      https://uupload.ir/files/m030_actros_(3).jpg
      که دو تا فیلتر کابین آلمانی (Mann و Mahle) رو برای Leuxs NX مقایسه کردیم و در نهایت نتیجه گرفتیم به نظر ما خرید فیلتر کابین Mann با قیمت 500.000 تومن بهتر از خرید فیلتر Mahle با قیمت 320.000 تومن است. (هر دو تاشون بسیار بهتر از فیلتر کابین Toyota/Lexus OEM با قیمت 1.650.000 تومن هستند.)

      از اون جایی که ما یه مشت آدم روانی مبتلا به ایده آل گرایی مفرط هستیم! مطمئنیم که کار ما علی رغم تمام تلاش مون اشکالاتی خواهد داشت. برای همین تصمیم گرفتیم قبل از شروع مجموعه پست های نگهداری خودروهای وارداتی، یک پست درباره خودروی Peugeot 206 داشته باشیم تا شما تمام اشکالات ما رو پیدا کنید و ما در بقیه مطالب اون ها رو رفع یا کم رنگ کنیم.
      از اون جایی تقریبا همه مون با Peugeot 206 آشنا هستیم و کمپانی ایران خودرو هم خوشبختانه طرفدار یا هیتر متعصب نداره، این ماشین رو انتخاب کردیم. اگرچه در بحث Peugeot 206 به واسطه حضور طولانی مدت این ماشین در ایران، قطعا دست ما برای نوشتن نکات تازه به شدت بسته بود اما باز سعی کردیم باز تمام توان مون رو صرف کنیم.

      1. سعی کردیم مقایسه ای بین فیلترهای خارجی روغن موتور و بنزین (برندهای Bosch و Mann و Purflux) داشته باشیم.
      2. چند مدل لنت معروف رو روی یک خودرو ثابت تست کنیم و خط ترمزها رو در سرعت های مختلف مقایسه کنیم.
      3. چند مدل شمع آب بندی شده (با کارکرد حدود 2000 کیلومتر) رو روی ماشین ثابت برای تست های شتاب، کشش و مسافت طولانی (2 کیلومتر) مقایسه کنیم.
      4. یک سری قطعات افترمارکت با قیمت های عجیب و غریب برای این ماشین معرفی کنیم که مطمئنا خیلی ها ازشون بی خبر هستند. مثلا فیلتر کابین PSA OEM با قیمت 60.000 تومن یا فیلتر Purflux با قیمت 70.000 تومن ! (خریداری شده در زمستان 1399)
      https://uupload.ir/files/bze3_actros_(6).jpg
      https://uupload.ir/files/99pi_actros_(5).jpg
      5. بررسی تاثیر استفاده از یک سری قطعات افترمارکت مثل بازویی های اکسل عقب (ساخت اکسل عقب Peugeot 206 RC)، هدایت کننده هوا به دیسک های جلو در ترمزهای پیاپی، تعویض کلیپرهای ترمز رانایی (خودروهای ایرانیزه) با کلیپرهای ترمز Bosch فابریک تیپ 5 و …

      اگر عمری بود به زودی این مطلب رو کامنت می کنم. عزیزانی که حوصله خوندن کامنت های بسیار طولانی (البته با استاندارد نوشته های من بسیار طولانی!) رو داشتند، لطفا اشتباهات و کاستی های ما رو متذکر بشن. حتی اگر موردی بود که به نظرتون رسید باید مطرح بشه یا بهتره که جور دیگری مطرح شوند، بفرمایید که لحاظ کنیم.
      ارادت

      موافقم 14
      مخالفم 11
      1. 2646

        ۲۶ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (344 ديدگاه)

        خبر دوم:
        من و دوستانم خیلی وقت بود تصمیم داشتیم که کلیپ هایی در زمینه معرفی و مقایسه خودروهای موجود در ایران داشته باشیم که خوشبختانه امکانات اولیه اش فراهم شده است. یکی از مهم ترین نیازمون برای این کار، تیم فیلم برداری حرفه ای بود. از اون جایی که هیچ کدوم از ما مستندساز حرفه ای نبودیم و نیستیم، هیچ تیم حرفه ای فیلم برداری به واسطه مشخص نبودن ددلاین نهایی کارها و هزینه های بالا حاضر به همکاری با ما نبود. اما به واسطه کرونا و ممنوعیت برگزاری مراسمات، خوشبختانه یکی از حرفه ای ترین تیم های فیلم برداری از مراسمات عروسی حاضر شدن با ما همکاری کنند. نکته مثبت داستان مهارت این دوستان در فیلم برداری در حال حرکت و ساخت کلیپ های موضوعی برای عروسی هاست که باعث بالا رفتن کیفیت نهایی کار خواهد شد.

        خوشبختانه ماشین ها اکثرا شخصی و متعلق به تیم خودمون هست، بنابراین دست مون برای انجام یک سری کارها و برداشت های چندباره باز است. با چندین مرکز تعمیرات که طبق تجربه ما، در ایران بهترین و شاید به واسطه مهارت و تجهیزات، بی نظیر هستند هم هماهنگی هایی صورت گرفته است. لوکیشن های خوبی هم برای تست های حرکتی (انتهای اتوبان همت، جاده تلو، فرودگاه خصوصی در کرج و …) انتخاب شدن. خلاصه اگر عمری بود، به زودی وارد اون بخش می شویم. باز قطعا تو اون بخش هم نظرات شما راهگشا خواهد بود و به واسطه تجربه ای که از دیدن چندین مستند خودرویی دارید، می تونین با گرفتن اشکالات ما باعث بهبود کار ما بشین.

        یه پیشنهاد به دوستان متعصب دارم که از الآن روی جنبه تون کار کنین. چون برای رفع خستگی وسط بررسی ها، یه سری فسمت های خنده دار از همون ماشین داریم که مطمئنا فن های اون ماشین رو تحریک خواهد کرد:
        * مثلا یک خودروی شاسی بلند نسخه 60th anniversary بسیار محبوب رو بررسی می کنیم که بعضی ها اون رو ناموس صنعت خودروسازی یه قاره (و حتی جهان!) می دونن. بعد لباس زیرهای این ناموس صنعت خودروسازی (موکت کف و سقف) رو درمیاریم که ببینیم چقدر عایق صوتی و حرارتی تو این ماشین کار شده و کیفیت اش بعد از حدود 10 سال کار چطوری است. بعد دوربین می چرخه و یه Mitsubishi Pajero 2007 رو نشون میده. مقایسه اش رو خواهیم دید!

        ** یه تست داستانی داریم برای مقایسه رسیدن دمای موتور به حد نرمال در موتورهای توربو که بعد راننده بتونه تخته گاز با ماشین حرکت کنه. یه خودروی محبوب این قدر طول می کشه گرم بشه که راننده پیاده میشه و دراز می کشه زیر ماشین، فندک می گیره زیر کارتل روغن! البته جدیدا هم مهین اش تو کانادا هم مشکل گرم شدن داشته که دوستان فرمودن این از خوبی های ماشین هست که به دمای نرمال نمی رسه!!

        *** مجری مشغول بررسی یک خودرو است، ناگهان تو چراغ عقب خودرو با این صحنه مواجه میشه:
        https://uupload.ir/files/lnyl_actros.png
        دوربین زوم می کنه، 3 تا بچه پشه به همراه پدرشون هستن! همون جا ضبط قطع میشه و مجری و فیلم بردار به سبک کارتون های دهه 60 میرن دنبال مادر این خانواده تو چراغ های بقیه خودروهای این کمپانی بگردن. در نهایت می بینیم چند درصد خودروهای این کمپانی (البته به صورت سر انگشتی) با چنین بی دقت هایی تو واحد انبارداری و کنترل کیفیت مواجه هستند.
        و …

        خلاصه که جنبه تون رو ببرید بالا. البته نبردین هم نبردین! فقط به خودتون زیاد فشار نیارین :))

        موافقم 13
        مخالفم 5
        1. محمد رستمی نژاد

          ۲۶ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (733 ديدگاه)

          2646 جان
          واقعا ازت ممنونم که شما هم زحمت میکشی
          من هم از شما حمایت میکنم
          فقط سوالی داشتم؟
          شما خودتان هم در برسی هایی که میکنید حضور دارید،،در برنامه،،منظورم جلو دوربین است؟؟
          بعدِش هم من هر کاری از دستم بر بیاد برایت انجام میدم
          یکی از دوستان که قبلا هم زیاد گفتم
          یک Ford Mustang ‌ Mustang GT V8
          داره که واقعا در ایران جذاب است
          اگر تمایل داشتید ، میتونم هماهنگ کنم که یه برسی خوب بگیرین
          خودم خواستم برسی اش کنم که بفرستم برای پدال که میبینم شما دارید در این زمینه حَرِکَتی میزَنید، ، گفتم کمکی کرده باشم به شما
          و اگر هم بنده را لایق بدانید
          صحبتی یا هر کاری از دستم بربیاید در خدمت هستم
          (البته خودتان میدانید که به ماشین آمریکایی مرخصی نمیدن ،، پس باید بیایید اینجا که روی ماهِتان هم ببینیم)

          یکی دیگه از دوستان یه کاماروRS 2013 دارن
          خیلی کارکرده و تا حدودی ماشین خسته است
          برسی اینکه یه کامارو بعد از کارکرد بالا و یک بار تصادف کرده که بینید چه طور است و چه قدر هنوز جذابیت دارد ،،،جذاب است
          چون همیشه مدل های نو رو برسی میکنن .یک بار هم‌مردم بدانند که مدل های کار کرده چه طور هستن

          (از اون کامارو هایی است که سری اول واردات آزاد اَروند اومدن)

          در خدمت هستم

          موافقم 6
          مخالفم 5
        2. محمد رستمی نژاد

          ۲۶ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (733 ديدگاه)

          البته نظر من این است که برای برنامه تان از بچه های وارد سایت استفاده ‌کنید
          نه سایر افراد
          اینطوری صمیمیَت بیشتری ایجاد می‌شود و کار با علاقه و جذابیت بیشتر طِی می‌شود
          اینکه بتوانیم با ‌کمک شما و امکانات سایت پدال و تجربه های بچه های درجه یک سایت پدال
          سَری در سَر های برسی خودرو ما داشته باشیم و
          گل سَرسَبد شان ما باشیم خیلی عالی است

          آخرین پیشنهادم به شما این است که
          به نظرم برنامه را با آن لامبورگینی تبریزی شروع کنید
          من‌خودم از طرفداران کارش هستم و کارَش را بسیار عالی میدانم
          حرف نداره
          خیلی جست و جو کردم که خبری ،،، چیزی اَزَش پیدا کنم نشد
          واقعا حِیف است که رها شوند
          شما آن ها را بیارید و در موردشون حسابی صحبت ‌.کنید تا هم آنها بسیار برایشان خوب است و هم برای برنامه
          مثل خیلی برنامه های جینگول منگول نروید سراغ آن هوراکان کیش
          دیگه این قدر ازش فیلم دیدم که مسخره شده
          یه طوری خَز شده
          سعی کنید کارتان را متفاوت شروع کنید

          یه بحث دیگه در مورد تیون خودرو ها است

          پیشنهاد من این است که با پورشه و بی ام و…… شروع نکنید (برای آموزش)
          با پژو 405 و 206 شروع کنید که دَم دَست مردم است
          نه با پورشه بنز ….. که فقط حسرت نگاه کردنش بر دل تماشاچیان می‌ماند
          با خودرو های دَم دَست مردم که جذب برنامه‌شوند و ارتباط گیرند
          یه فکر خیلی ناب دیگر در سر دارم که گفتنش ریسک داره اینجا که نمیشه در جمع گفت
          حالا بهت میگم ولی نمیدونم چه طور ؟؟

          امید وارم که خیلی موفق باشی
          هر کاری هم از دستمون بر بیاد برایت نجام میدیم
          ???

          موافقم 2
          مخالفم 7
        3. محمد رستمی نژاد

          ۲۶ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (733 ديدگاه)

          ولی 2646 جان
          یه راهی بگو من یه پیشنهاد خیلی خیلی عالی و جذاب دارم که اصلا هزینه بر نیست
          و اصلا سخت نیست .
          ولی اگه بشه انجامش داد در برنامه‌مثل بمب اتم صدا میکنه
          هم خیلی راحته هم اصلا هزینه بر نیست

          یه زمانی میخواستم خودم انجامش بدم که نتونستم چون در خوزستان محدودیت دارم
          ولی شما حتما میتونید
          چون در دسترس بیشتر عامه مردم قرار داره و چیزی که در دست رس عامه باشه جذبَش میشن مردم اگه خوب باشه که چیزی که میخوام بهت بگم عالی است

          موافقم 1
          مخالفم 6
        4. NAVID۰۰۹۸

          ۲۶ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (10232 ديدگاه)

          کاربر 2646

          کامنت آخرتان را الان خواندم و به شدت موافق شما هستم ، خیلی هم عالی ، چرا که نه !

          جامعِ عمل پوشاندن به تست خودرویی و بررسی را همه دوست دارند و امیدوارم در کارتان به درجات بالا برسید .

          به شخصه از کم کیفیت‌ترین با با‌کیفیت‌ترین تست و بررسی‌ها را دنبال میکنم و لذت میبرم ، اما لطفاً احساستان از سواری و موجودیت آن خودرو را بیان کنید که کمتر از آمار و ارقام روزنامه‌وار استفاده بشه ، چون خسته کننده میشه !

          خانومی هست به نام مهرنوش که در دوبی تست و بررسی از آخرین مدل خودروها را میگیرد ، اما چون خیلی با آمار و ارقام بازی میکنه و کمتر احساس منتقل میکنه ، لذت دیدن را از بین میبره !

          یکی از دلایلی که همیشه عاشق سه مجری ( جرمی ، جیمز ، ریچارد ) هستم ، این بود که خودرو را تست نمیکردند ، بلکه به مانند عضوی از وجودشان لذتش را بیان میکردند !

          یا حتی علی بخردی که با موبایل تمام تست‌هایش را میگیرد و مدام بررسی کوتاه و بلند میگذارد ، اما احساسش را بیان میکند و خودش است و نه نمایش !

          باز هم تبریک و امیدوارم بهترین در کارتون بشوید و ما هم لذت تماشای بررسی‌های شما را ببریم ????? .

          موافقم 4
          مخالفم 3
        5. 2646

          ۲۶ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (344 ديدگاه)

          محمد عزیز
          لطف داری به من، مرسی بابت حمایتت.
          نکته به نکته سوالاتت رو پاسخ بدم:

          * من نه خوش تیپ هستم، نه صدام خوبه، نه بلدم ژست و فیگور خوب بگیرم :))
          برای همین تا آخر به عنوان 2646 خدمت تون هستم. از دنیای مجازی هم به شدت لذت می برم. می تونم نظراتم رو آزادانه تر بگم، فارغ از اینکه به کسی بر بخوره. می تونم امروز بگم برند X آشغال است، بدون اینکه فکر کنم آیا کسی در جمع این برند رو داره که بهش بربخوره؟ کسی باباش، داداشش، نامزدش، نوه عموی پسر خاله اش، شوهر رویایی تفکرات اروتیک شبانه اش و … این ماشین رو داره که بهش بربخوره؟ از اون طرف هر کسی هم خواست، توهین کنه! به یک جای اسب زورو …
          خلاصه دنیای مجازی برای من دنیای آزادی است. اونی میشم که واقعا هستم بدون اینکه نگران باشم حرف هام آزاری به کسی می رسونه. این قدر این دنیا زیباست، نمی خوام خراب اش کنم. از طرف دیگه با یک طیف گسترده ای روبرو هستم که دوست ندارم با این روحیات و علایق من آشنا شوند.

          * مرسی بابت پیشنهاد بررسی Ford Mustang. قطعا ماشین جذابی در ایران محسوب میشه و طرفداران زیادی هم داره اما اصلا کلیپ های ما قرار نیست مشابه دوستان باشه که کنار یه ماشین بایستیم و یه سری اطلاعات کاتالوگی رو بگیم یا به سبک ماشین عروس تو خیابون در لاین 1 حرکت کنیم و اراجیف تحویل ببینده بدیم. هر کدوم از ماشین هایی که در موردش حرف می زنیم، حداقل ده ها هزار کیلومتر باهاشون روندیم، تحت فشارش گذاشتیم و خلاصه رَب و رُب شون رو کشیدیم بیرون. بعد تازه قراره بیایم جلوی دوربین جیگرشون رو دربیاریم و یه سری صحنه باحال و جذاب مثل این ها ایجاد کنیم:
          https://uupload.ir/files/ksw_1.png
          https://uupload.ir/files/f3f_2.png
          https://uupload.ir/files/s757_3.png
          ماشینی که نه تجربه ای باهاش داریم و نه صاحب اش ما رو می شناسه، نمی تونیم باهاش تست درست حسابی بگیریم. فرض کن یک درصد چندین نفر هم بیایم خوزستان، صاحب اتومبیل ببینه ما با ماشین اش چیکار می کنیم، به 2 دقیقه نکشیده ما رو فحش کش می کنه و ماشین رو می گیره که البته حق هم داره.
          به نظر من، شما که تجربه ات از ما تو زمینه پونی کارهای آمریکایی بالاتره، می تونی یه بررسی خیلی خوب از جفت شون داشته باشی. ما هم اگر کمکی از دوست مون بربیاد، حتما انجام میدیم.

          * در بحث حضور افراد دیگه، تو کامنت بالا هم گفتم که دوست داشتم فرصت همکاری با مهران عزیز پیش بیاد که متاسفانه میسر نشد. به ویژه اینکه اکثرمون فن BMW و Toyota هستیم. خوشبختانه دوست قدیمی ام پژمان به ما اضافه شد که یک پورشه باز و راننده حرفه ای است. امیدوارم یه Benz باز قهار زیر 80 سال هم پیدا کنیم! :)

          * معرفی لامبورگینی دست ساز بچه های تبریز پیشنهاد بسیار خوبی است، منتها الان اگر بریم برای صحبت احتمال زیاد جواب شون منفی باشه. نه شنیدن یکم تو سن و سال ما سخته، برای همین صبر می کنیم حداقل چند تا قسمت آماده بشه، یک نفر رو با دست پر می فرستیم پیش شون. در مورد Lamborghini Huracan کیش هم، به نظرت این خز بازی ها به ما میاد؟ بی خیال …

          * تو بحث تیون پزو 405 و محصولات ایرانی، ما هیچ کدوم تجربه ای از این خودروها جز Peugeot 206/207 نداریم. علاوه بر این کلیپ و مطلب تو این زمینه زیاد هست و ترجیح میدیم بریم سراغ اورهال و تیون خودروهای وارداتی که دست مون بازتر است.

          * برای فرستادن پیام خصوصی می تونی از خود سایت پدال استفاده کنی. پایین صفحه گزینه عضویت رو بزن، اطلاعات لازم رو وارد کن (می تونی حتی مثل من شماره موبایل یا ایمیل الکی وارد کنی). بعد از طریق پیام خصوصی با هر کدام از دوستان که عضو پدال هستن، پیام خصوصی رد و بدل کنی.

          موافقم 3
          مخالفم 1
        6. محمد رستمی نژاد

          ۲۶ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (733 ديدگاه)

          2646 جان
          ممنون از پاسُخَت
          هر کاری از دستم‌بر بیاد انجام‌ میدم برایت

          موافقم 2
          مخالفم 1
        7. Rman

          ۲۶ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (108 ديدگاه)

          تیکه های
          شوهر رویایی تفکرات اروتیک شبانه
          و
          به یه جای اسب زورو
          خیلی باحال بود. ???

          موافقم 2
          مخالفم 3
        8. mahan

          ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (2324 ديدگاه)

          2646 جان عالیه با این خبرت خیلی خوش حال شدم.توی تست ها ماشین های مختلف خواستی درخدمتیم.برای لندکروز جلوتر بمن بگو برات بیارند مدل v8 5.7 لیتری که به لکسوسی معروفه گمون نکنم بیشتر از 10 تا تو ایران باشه.یا ماشین های خودم و بچه ها هستند.در مورد کامنت ها هم که کاپ کامنت ها برای هیچ کدوممون نیست فقط ماییم که از کامنتاتون لذت میبریم و باری به معلومات ناقصمون اضافه میشه

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. NAVID۰۰۹۸

      ۲۶ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      کاربر 2646
      عزیز ، برادر ، رفیق ، مهندس و…
      تبلیغ چی
      بابا جون من ، ما اینجا اومدیم حال کنیم و یه کامنتی هم بگذاریم از روی تجربه و احساسمون چه در مورد خودروهایی که داشتیم و ( نداشتیم ) اما تجربه و تست کردیم بر حسب علاقه و عشق !!!

      خودم به شخصه بارها بحث و کل‌کل میکنم تا جایی که توهین نباشه و خارج از بحث اگر توهین و تخریب پیش بیاید ، کلاً اهمیت نمیدم و جوابی هم نمیدهم !

      اما بحث با شما از روی توهین نیست ، چون توهینی از جانب شما ندیدم جز تکبر و غرور که به شخصه در تمام مراحل زندگی میونه‌‌ی خوبی با آدم‌هایی که غرور و تکبر دارند ندارم و شما میگوئید ( من ) ، ما در این دنیا چیزی به اسم من نداریم و بخصوص در اَمر خودرو که بسیار نظرها متفاوت و گسترده و بعضاً از روی احساس است !

      در بالا هم جواب به شما دادم و کامنت‌های مورد مُناقشه را بیان کردم ( راو۴ ، گیربکس cvt ، استهلاک bmw ) !
      باقی دوستان هم دو حالت دارند ، آن‌هایی که دوستانه نقد میکنند و بنده‌نوازی میکنند و ، و آن‌هایی که با هدف تخریب خوشمزه‌نمایی میکنند مثل همونی که میگفت نیسان تینا خریده و چرا من میگم cvt مضخرفه ، خب مضخرفه نسبت به تیپترونیک و… ، حالا ناراحت شدی به جهنم ، من هم خودروهایی داشته و دارم که خیلی‌ها مخالفش هستند اما دلیل نمیشه کسی که نظر و کامنت میگذاره ، من را ناراحت کنه و من به مخالفتش در بیایم در حالی که پدال را از جنبه‌ی تفریح به ندامتگاه اوین در ذهن تبدیل میکند !

      در آخر ، کاربر 2646 ، با شما و خیلی دیگر از دوستان مشکلی ندارم و نداریم ، فقط با هم هم‌صلیقه نیستیم و برخی از کامنت‌هایتان را بسیار هم میپسندم و فقط اگر کمی خلاصه‌تر نوشته شود ، اما شما خیلی خیلی خیلی به جزئیات با عالائم اهمیت میدهید که خب از حوصله‌ی خواندنی خارج میشه چون کمی خشک و سخت بیان میشه !

      نظر من اینه که بهتره کامنت‌ها خودمانی و احسای را بیان کند و اگر تخصصی باشه ( خوبه ) و شاید ۹۹٪ بپسندند ، اما من به عنوان ۱٪ نمیپسندم ، نه برای اینکه زحمت شما را کتمان کنم ، نه ، بلکه حوصله‌اَش را نداریم و چون در روز چندباری به پدال سر میزنیم و سریع روزنامه‌وار میخوانیم و حال میکنیم .

      موافقم 5
      مخالفم 6
      1. 2646

        ۲۶ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (344 ديدگاه)

        یه جواب کوتاه برای هر دو تا کامنت شما نوشتم. نیاز به تایید پدال داره.
        در رابطه با طولانی بودن کامنت هام، دفعه قبل دلیل اش رو خیلی ساده بهت توضیح دادم. اتفاقا برای مثال هم خودت رو مطرح کردم که خوب شرایط رو درک کنی. مضاف بر اون، من برای شما کامنت یا پست نمی نویسم و خیلی خوشحالم که از اینکه نمی خونی کامنت هام رو. این طوری مساوی میشیم.
        موفق باشی.

        موافقم 8
        مخالفم 4
        1. محمد رستمی نژاد

          ۲۶ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (733 ديدگاه)

          جِدالی تَنگاتَنگ بین 2646 و navid0098 ???

          موافقم 3
          مخالفم 3
        2. 2646

          ۲۶ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (344 ديدگاه)

          محمد جان ذره ای جدال یا بحث با نوید یا هر کس دیگری ندارم.
          دو تا کامنت بلند (یکی در جواب کامنت های شما، یکی در جواب کامنت نوید) در همین پست منتظر تایید هستند که امیدوارم زودتر تایید شوند.
          تو کارم همیشه معتقد به نظریه مرگ مولف بودم و این قدر براشون زحمت می کشم که در نبود خودم (مرگ مولف)، بتونن از خودشون دفاع کنن. کامنت های من، نوید و همه بچه ها موجود است، در نهایت هر کسی اون ها رو می خونه و برای خودش نتیجه می گیره که حق با کیه.

          موافقم 4
          مخالفم 2
        3. محمد رستمی نژاد

          ۲۶ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (733 ديدگاه)

          2646 جان
          من نظرات شما را بسیار قبول دارم و برای شما احترام قائل هستم
          شما از کامنت هایتان معلوم است که بسیار شخص با سوادی هستید
          امید وارم که پیشنهاد هایم برای شما مفید بود باشد
          سعی میکنم یک اکانت دیگر تشکیل دهم که بتوانم برای شما پیام خصوصی ارسال کنم
          و یک سری چیز هارا به شما بگویم
          ❤???

          موافقم 5
          مخالفم 0
  3. Dayan5775

    ۲۶ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (217 ديدگاه)

    هواووی داره دنیا رو میگیره کم
    ألبته آمریکا هم بیکار ننشسته هی تحریمش میکنه!

    موافقم 11
    مخالفم 7
    1. Khosrow

      ۲۶ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (2283 ديدگاه)

      عامریکا از بیکاری نشسته داره تحریم میکنه / کار دیگه ای ندارن / با احترام به صنعت فیلم سازی امریکا – تو بقیه چیزا باید قبول کنه که اخراشه ..

      موافقم 7
      مخالفم 11
      1. Mohammadreza

        ۲۶ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (870 ديدگاه)

        نمیدونم داری جدی میگی یا شوخی میکنی ولی امریکا شرکت هایی داره که چین و کلا بقیه دنیا حتی مشابه و نزدیک بهشون رو هم ندارن
        مثل اسپیس ایکس ، مایکروسافت ، انویدیا (ارم) ، لاکهید مارتین و …
        اسپیس ایکس اینقد در زمینه هوافضا داره خوب عمل میکنه که مدتی پیش اتحادیه اروپا اعلامیه داد که بخاطر سطح تکنولوژی و دست اورد های اسپیس ایکس نگران از بین رفتن رقابت در حوزه هوا فضا در دهه های ایندست !
        اینا که گفتم فقط ابر شرکت های بیرقیب امریکایی هستن
        وگرنه امریکا تعداد زیادی شرکت داره که همچنان پرچم دار و پیش گام هستن ولی بی رقیب نیستن
        مثل کوالکام، اپل ، امازون ،تسلا ، گوگل ، بویینگ ، اینتل و …
        تازه ابر شرکت های کره ای و تایوانی مثل amd ،tsmc ، سامسونگ و … هم در حقیقت امریکایی هستن و دانش و ثروت امریکایی ها پشتشونه و بخش زیادی از سودشون هم به جیب امریکا میره ولی اینارو بت تخفیف میدم مشتری شی

        موافقم 12
        مخالفم 6
  4. mm.y@rlou

    ۲۶ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (284 ديدگاه)

    چرا همه ی کارخونه های موبایل هوشمند دارن وارد خودروسازی میشن فکر کنم چند وقت دیگه بنز بی ام دبلیو باید گوشی تولید کنن با این روند

    موافقم 7
    مخالفم 0
  5. Ramin

    ۲۶ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    4 روز دیگه… نمایشگاه شانگهای… عجب شلوغ بشه!
    البته نه به خاطر هواووی .

    کلی گفتم. تویوتا قراره کانسپت الکتریکی معرفی کنه. برند های معروف جهان قراره چیز های جالب معرفی کنن. چینی هه هم که چیز های جالبی تو آستین دارن!

    دیروز هم گفتم امروز هم میگم. به نظر من روز دوشنبه و سه شنبه ( 1 روز پس از نمایشگاه شانگهای ) پدال در مورد خودرو های معرفی شده در نمایشگاه شانگهای مطلب بزاره.

    فراخوان خودرو تجربه رانندگی و معرفی خودرو همیشه هستش ! فرار نمیکنن.

    دیروز نظر سنجی گذاشتم. خیلی ها لایک دادن و موافق بود که روز دوشنبه و سه شنبه بیشتر پدال در مورد نمایشگاه شانگهای مطلب بزاره. چون پدال خیلی وقته در مورد نمایشگاه خودرو چیزی نزاشته هم جذابه.
    حالا اقای سردبیر اقای شاهین. اگه سعی کنید بیشتر خودرو های که قراره معرفی بشه در نمایشگاه شانگهای رو روز دوشنبه و سه شنبه مطلب بزارید خیلی خوب میشه. فیلمهاش هم اگه بتونید تو پدال بزارید یا تو آپارات بسیار عالی تر میشه.

    حالا نظر دوستان هم مهمه خوشحال میشیم نظر دوستان رو بشنویم.

    موافقم 13
    مخالفم 5
    1. porsche

      ۲۶ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (749 ديدگاه)

      رامین من امروز به یک چیز پی بردم و اونم اینه که چینیا از تسلا بهترن

      موافقم 11
      مخالفم 10
  6. مهدی

    ۲۶ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    صنعت خودرو سازی انگار داره روی صنعت گوشی سازی تاثیر میزاره اون که از اپل این هم که از هواوی ولی به نظر من خیلی ماشین های پیشرفته ای میتونن درست کنن این دو شرکت البته اگه درست بکنن

    موافقم 8
    مخالفم 2
  7. زیزیگولو

    ۲۶ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (4924 ديدگاه)

    موبایل هواوی دو هیچکس قبول نداره چه برسه به ماشین هواوی!!!! ?‍♂️?‍♂️?‍♂️?‍♂️?‍♂️?????

    موافقم 29
    مخالفم 24
    1. Erfan

      ۲۶ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (241 ديدگاه)

      فک کنم موبایل هوآوی رو الان دیگه خیلی ها قبول دارن و اگه بد بود هیچوقت تحریم نمیشد برای متوقف شدن.
      شما که یچیزی میگی یکمی قبلش دربارش مطالعه کن چون تمام تجهیزات و تشکیلات 5G در تمام اروپا، استرالیا، چین و حتی خود آمریکا توسط هوآوی طراحی ساخته و نصب میشن بعد شما میای یه حرف بی پایه و اساس میزنی.

      موافقم 16
      مخالفم 25
      1. زیزیگولو

        ۲۶ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (4924 ديدگاه)

        عرفان جان با احترام به نظر شما ……. ولی همه مردم یا اپل دارن یا سامسونگ دارن و کمتر میرن سمت گوشیای چینی

        موافقم 9
        مخالفم 14
        1. Ramin

          ۲۶ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (2380 ديدگاه)

          اقای زیزیگولو

          تو ایران خیلی ها هواوای دارن. همکاران من اکثرا یا هواوی دارن یا سامسونگ.

          کجای جهانی ؟ هواوی خیلی محبوب. حتی تو ژاپن هم رقابت تنگاتنگی تو فروش داشت هواوی و سامونگ.
          هواوی خیلی خوب بود آمریکا تحریمش کرد.

          درضمن با اینکه از گیم زیاد سر در نمیارم ولی 2 سال پیابی بهترین گوشی گیمینک جهان ! شیائومی بلک شارک ?

          شیائومی بلک شارک 4 هم معرفی شده. لعنتی سخت افزارش خیلی خفنه. ??

          گوشی های چینی خیلی بهتر از اپل هستن که الکی گرونه. تازه اپل خیلی هم مسخرس ios هست اصلا خیلی مسخرس

          گوشی های چینی واقعا ترکوندن… در آینده ای نزدیک ماشینهاشون هم میترکونن ? ( منظور من شیائومی و هواوی نیستا. کلی گفتم )

          پدال کامنتمو منتشر کن… با سپاس…

          موافقم 16
          مخالفم 14
        2. زیزیگولو

          ۲۶ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (4924 ديدگاه)

          رامین جان گوشی چینی اگه خوب بود آقایون وزیر، آقایون و خانمای نماینده مجلس و آقازاده ها میرفتن میخریدن …… همشون اپل دارن چون کلاپ هاوس فعلاً فقط رو اپل نصب میشه!!!! البته نسخه عیر رسمی کلاپ هاوس واسه اندروید هم وجود داره ولی مشکل داره و درست عمل نمیکنه …. مردم عادی هم اکثراً سامسونگ دارن و مردمی هم که پولشون نمیرسه از سر اجبار میرن سمت گوشیهای آشغال چینی

          موافقم 11
          مخالفم 11
    2. شاهین

      ۲۶ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (1167 ديدگاه)

      من ۶ سال هواوی پی۸ لایت داشتم و بی نهایت ازش راضی بودم و اواخر دیگه داشت کم میاورد چون رمش جواب نمیداد، الانم ردمی نوت ۸ دارم که بعد از یه سال داره گیج میزنه!
      میخوام بگم جنس داریم تا جنس، اگر هواوی تحریم نمیشد قطعا میرفتم سراغش چون تجربشو داشتم و عالی بوده، حداقل از سامسونگ پلاستیکی و ظریف و اپل الکی گرون(توی مملکتمون) خیلی بهتره

      موافقم 8
      مخالفم 5
      1. زیزیگولو

        ۲۶ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (4924 ديدگاه)

        با عرض پوزش حرفاتون اصلاً منطقی و عقلانی نیستش

        موافقم 5
        مخالفم 5
  8. دانیال

    ۲۶ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (596 ديدگاه)

    هواوی کارش ۲۰ِ

    موافقم 10
    مخالفم 7
  9. Amirreza

    ۲۶ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2724 ديدگاه)

    کم کم رستوران ها هم میان تو دنیای خودرو ??دیگه خیلی مسخره شده که همه شرکتای موبایل و …….. میاخوان وارد خودروسازی شن چون یه جورایی حد و مرز بین این دو حرفه از بین میرن

    موافقم 5
    مخالفم 4
  10. Khosrow

    ۲۶ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    قاتل تسلا داره میاد / یه حال بهم زن و هیچی ندار که ادعای رقابت با بنز – فراری – لمبو رو داشت / تسلا رو باید بدی بچه های 10 – 12 ساله بزنن تو درو دیوار تا دستشون بخوابه ?? ..

    موافقم 12
    مخالفم 8
  11. mahan

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2324 ديدگاه)

    فقط همینو کم داشتیم.دیگه دارند شور موضوعی رو درمیارند

    موافقم 1
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا