رنوطراحی

مقایسه شانه‌به‌شانه نسل جدید و قدیم داچیا داستر

گاو شیرده گروه خودروسازی رنو یعنی داچیا داستر هم‌اکنون آماده ورود به دومین نسل خود است. افرادی که انتظار تغییرات ظاهری چشمگیری را داشتند در این مرحله شاید ناامید شوند زیرا نسل جدید شاسی‌بلند ارزان‌قیمت رومانیایی یک تکامل مناسب نسبت به مدل قبلی داشته است. البته چشمان تیزبین اصلاحات ظاهری کوچک زیادی را در بدنه تشخیص خواهند داد حتی با اینکه ظاهر کلی دو نسل داستر بسیار شبیه به نظر می‌رسند.

نمای جلو
در نمای جلو، چراغ‌ها و لامپ‌های روز روشن فرم متفاوتی داشته و به‌طور قابل‌توجهی پهن‌تر از قبل هستند. جزئیات مربوط به جلوپنجره خودرو از نسل قبلی گرفته شده و با عناصر مدل استپ وی ترکیب شده‌اند. کاپوت نیز تغییر یافته و هم‌اکنون یک جفت خیز اضافی به‌سوی کناره‌ها را نشان می‌دهد.

همچنین یک فلاپ جلویی با جزئیات کرومی در بخش پایینی باعث شده داستر جدید ظاهر خشن‌تری داشته باشد البته باید گفت این بخش از پلاستیک مقاوم به خراش ساخته شده است. آخرین نکته در این بخش مه شکن‌های گوشه‌دار است که جایگزین نمونه‌های کروی قبلی شده‌اند.

پروفایل جانبی
در کناره‌های خودرو نیز تغییرات محدودی صورت گرفته و شروع کار با آینه‌های جانبی بزرگ‌تر و خط کمر اندکی بالاتر است. همچنین می‌توان رینگ‌های ۱۷ اینچی با طراحی دوگانه و تریم مشکی در گلگیر جلو را دید که لوگوی ۴WD آن ما را به یاد دهه نود میلادی می‌اندازد. تغییر دیگر پروفایل خودرو به دستگیره‌های درب مربوط می‌شود.

شیشه جلو هم‌اکنون خیز بیشتری داشته و داچیا برخی تغییرات را برای تثبیت شیشه‌های جانبی انجام داده است. ریل‌های سقف آلومینیومی نیز تکمیل کننده تغییرات این بخش هستند.

نمای عقب
اولین چیزی که درباره بخش عقب داستر ۲۰۱۸ متوجه خواهید شد طراحی هوشمند چراغ‌های مربعی شکل است که به نظر از جیپ رنگید گرفته شده‌اند. این تِم طراحی در مدل‌های فیس لیفت لوگان نیز بکار رفته است. یک فلاپ مشابه با بخش جلویی در این بخش نیز دیده می‌شود و باعث افزایش جذابیت آفرودی خودرو می‌شود.

کابین
هنوز تصاویر واقعی کابین داستر جدید منتشر نشده اما داچیا قول داده که این بخش از خودرو کاملاً بازطراحی خواهد شد و کابینی باکیفیت و با تجهیزات بیشتر در دسترس مشتریان خواهد بود. تصاویری غیررسمی از کابین در فضای مجازی منتشر شده اما مشخص نیست که این تصاویر نشان دهنده طراحی نهایی هستند یا خیر. اگر طراحی کابین داستر جدید تغییرات زیادی را داشته باشد سورپرایز نخواهیم شد. در کل به نظر می‌رسد کابین نسل قبلی داستر به گذشته تعلق خواهد داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌ف‌‌‌رش‌اد

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    از همه نظر بهتر شده، مخصوصا نمای عقبش؛ کلا از سادگی دراومده و مقداری جذاب شده.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. حميد

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    منکه هر چه نگاه میکنم فقط میشه گفت فیس لیف شده تا نسل جدید
    این رنو حال بهم زنه

    موافقم 0
    مخالفم 1
  3. امیرمحمد

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (58 ديدگاه)

    نسل پیششو رنو مونتاژ می کنه با قیمت 99 میلیون و 900 هزار تومن میده و میگه زیر صد میلیون تومنه !
    فاتحه قرارداد رنو از جایی خونده شد که خانواده تندرو ساندرو رو ندادن خودش تو ایران مونتاژ و عرضه کنه ! پس عملا برای عدم اخلال تو فروش خودرو های ارزون قیمتش هیچ خودرو ای تو این محدوده عرضه نمی کنه ! مهم ترین محدوده فروش تو ایران !
    پس عملا میشه رقیبی برای کرمان موتور و میدارن خودرو و…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. حمیدرضا

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    واقعا نیاز به تغییر داشت خصوصا طراحی اتاق و بدنه منتهی چراغای عقب شکل علامت جمع رو دوست ندارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. A.B

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (208 ديدگاه)

    اگه همین اتاقو با همون رنگ بندی قشنگ قبلی وارد کنن و قیمت فضایی روش نذارن ماشین موفقی میتونه باشه و یه رغیب جدی برا چینیا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. سهیل

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یه فیس لیف فوق العاده.خیلی خوب شده.
    اگه تو بازه ۱۰۰ تا ۱۲۰ داخل ایران عرضه بشه احتمال زیاد موفق میشه.
    اگه تو ایران مونتاژ بشه و داخلی سازیش زیاد باشه میتونن با قیمت خوب عرضه کنن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. عباس

      ۱۳ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (8 ديدگاه)

      این خودرو فیس لیفت نیست بلکه نسل جدید داستره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. سس

      ۱۴ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      کارمون به کجا رسیده که میگیم داستری که در واقع برای قشر متوسط اروپا طراحی شده و ماهیتش ارزونیه را میگیم با قیمت ۱۲۰ بدن خوبه یعنی انتظار داریم بیشتر از ۱۲۰ قیمت بزارن؟؟؟؟ عجیبه خودرو که تو همه ی دنیا فقط یه ابزاره برای ما شده رویا و آرزو

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. حسن

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (75 ديدگاه)

    به نظرم بیشتر فیس لیفته تا نسل جدید، در نمای جلو و بغل تفاوت چندانی نکرده ولی بهتر شده و در نمای عقب خوب و جاافتاده شده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. احمدرضا

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (187 ديدگاه)

    تغییراتش به سختی به چشم میاد. من هم فکر میکنم بیشتر فیس لیفت باشه تا نسل جدید. البته بیشتر امکاناتش مهمه که چه تغییری کرده باشه. مثلاً به جای گیربکس 4 سرعته از گیربکس شش سرعته یا دوکلاچه استفاده شده باشه یا اینکه ایربگهای جانبی و پرده ای اضافه شده باشه و …. . مشکل نسل قبل داستر ترکیبی از ظاهر زشت ، فقر امکانات و قدیمی بودن تکنولوژی های استفاده شده خصوصاً برای یک خودروی بالای صد میلیون تومان هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا