سایر خودروهای اروپایی

امیدی دوباره به ادامهٔ پروژهٔ Bloodhound

چندی پیش خبر رسید که پروژهٔ خودروی رکوردشکن Bloodhound به دلیل عدم تأمین سرمایهٔ موردنیاز رسماً لغو شده است. بدین ترتیب این پروژه نتوانست به هدف خود که رسیدن به سرعت هزار مایل بر ساعت یا ۱۶۰۰ کیلومتر بر ساعت بود دست پیدا کند. پروژهٔ توسعهٔ این خودرو در پی ناتوانی در تأمین بودجهٔ ۲۵ میلیون پوندی لغو شد. حال اما یکی از مدیران این پروژه آقای «اندرو شریدان» طی بیانیه‌ای گفته است پس از نخستین اعلام انحلال پروژهٔ Bloodhound، تماس‌های زیادی با آن‌ها گرفته شده که یکی از این تماس‌ها از سوی یک کارآفرین یورکشایری بنام «یان وارهرست» بوده است. وی دارایی‌های این پروژه با مبلغی نامشخصی را خریداری کرده و قصد ادامهٔ آن‌را دارد.

شریدان که همچنان به‌عنوان یک همکار مشورتی در پروژه فعالیت خواهد کرد، دراین‌باره گفته است:

«ما از اشتیاقی که برای ادامهٔ این پروژه وجود دارد هیجان‌زده‌ایم و مطمئن شده‌ایم که یک خریدار قادر است این پروژه را به سرانجام برساند. یان پیشینه‌ای قدرتمند در مدیریت کسب‌وکارهای بسیار موفق در بخش مهندسی خودرو داشته و از تخصص زیادی برای تحقق این پروژه برخوردار است. او جزئیات برنامه‌های خود برای این پروژه را اوایل سال آینده اعلام خواهد کرد. درعین‌حال، ما از شرکت رولزرویس و وزارت دفاع به خاطر حمایت و همکاری خود در طول این فرایند سپاسگزاریم زیرا بدون همکاری آن‌ها ادامهٔ این پروژه در آینده امکان‌پذیر نیست».

شرکت Bloodhound در سال ۲۰۰۷ با هدف دستیابی به سرعت هزار مایل بر ساعت تأسیس شد. خودروی ساخت این شرکت که به یک پیشرانهٔ جت EJ200 به همراه یک سیستم موشکی سفارشی و همین‌طور یک موتور V8 ساخت جگوار-لندروور مجهز است، تاکنون مورد آزمایش‌هایی قرار گرفته و به سرعت ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کرده است اما برای رسیدن به هدف اصلی خود هنوز به توسعه و سرمایه نیاز دارد. حال اما با وجود مالک جدید احتمال تحقق هدف این پروژه وجود خواهد داشت.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. Mercede kaviani

    ۲۹ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (551 ديدگاه)

    با سلام به دوست عزیز امیر دهقان
    ومطلب فوق العاده عالی شما در مورد اتوموبیل رکوردشکن بریتانیای
    ذاستی این سایت هم برای خرید فروش کلیه برندهای کلاسیک است امیدوارم مفید بوده باشد
    باتشکر وتبریک شب یلدا دوستدار شما مرسده کاویانی

    http://www.carandclassic.co.uk

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Khosrow

    ۲۹ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    دستاورد این کار رو کجا استفاده میکنن کسی میدونه دوستان؟ ..

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا