سایر خودروهای اروپایی

معرفی تاراسکی برادو، سوپراسپرت جدیدی از ایتالیا

تاراسکی (Taraschi) شرکتی ایتالیایی است که هرچند شهرت نام‌هایی مثل فراری و آلفارومئو را ندارد اما سابقهٔ زیادی در مسابقات اتومبیل‌رانی دارد. این شرکت که توسط یک رانندهٔ مسابقهٔ ایتالیایی بنام «تاراسکی برادو» تأسیس شد، از سال ۱۹۴۷ تا ۱۹۶۴ در ایتالیا اقدام به ساخت خودروهای مسابقه‌ای می‌کرد. اولین خودروی تاراسکی که با استفاده از شاسی فیات توپولینو و پیشرانهٔ موتورسیکلت ب‌ام‌و R75 ساخته شده بود، توانست در سال ۱۹۴۸ در کلاس Sport 750 به پیروزی دست پیدا کند.

حال این شرکت پس از سال‌ها غیبت با معرفی سوپراسپرت جدیدی در موزهٔ اتومبیل تورین بازگشته است. این خودرو را پسر تاراسکی برادو به‌افتخار پدرش، برادو نام گذاشته است. این ماشین با گلگیرهای خمیده و برجسته‌ای در هر چهار گوشه، بسیار زیبا به نظر می‌رسد و بازگشتی است به خودروهای مسابقه‌ای که تاراسکی حدود ۶۰ سال پیش می‌ساخت. طراحی کلی برادو هم با الهام از مدل Giaur 750 Champion Sport این شرکت شکل گرفته که سال ۱۹۵۳ ساخته شد.

زیر این بدنهٔ زیبا و منحنی اما یک ب‌ام‌و i8 قرار دارد. تاراسکی روی شاسی این سوپراسپرت هیبریدی آلمانی، بدنهٔ آلومینیومی دست‌ساز کاملاً منحصربه‌فردی را قرار داده که طول آن افزایش یافته است. در جلوی خودرو چراغ‌های بیضی‌شکل ایستاده‌ای به چشم می‌خورد که جلوپنجرهٔ کوچکی بین آن‌ها قرار گرفته است درحالی‌که روی کاپوت هم دریچهٔ بزرگی به چشم می‌خورد. بخش عقبی برادو نیز طراحی کاملاً منحنی و خمیده‌ای دارد که دیفیوزری ساده با دو سر اگزوز در وسط از ویژگی‌های قابل‌توجه آن هستند.

در داخل برادو قطعاتی مثل دکمه‌ها، دریچه‌های تهویه، نمایشگر سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و دسته‌دنده از i8 باقیمانده‌اند اما دیگر قسمت‌ها با تم خیره‌کنندهٔ قهوه‌ای تیره و ترکیبی از چوب و چرم، کاملاً از نو ساخته شده و بسیار فاخر به نظر می‌رسد. تاراسکی حتی برای کنسول میانی را هم طراحی جدیدی در نظر گرفته اما درهای پروانه‌ای i8 همچنان حفظ شده‌اند.

برادو همچنین از قوای محرکهٔ هیبریدی i8 هم استفاده می‌کند که از یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری سه سیلندر بنزینی به همراه یک موتور الکتریکی تشکیل شده است؛ اما تاراسکی این قوای محرکه را تیون کرده و خروجی آن‌را از ۳۷۴ اسب بخار قدرت استاندارد ب‌ام‌و به ۴۲۰ اسب بخار افزایش داده است. علاوه بر این، دو تیون قوی‌تر ۴۷۰ یا ۵۲۰ اسب بخاری هم قابل سفارش خواهد بود که برای خودرویی ۱۵۰۰ کیلوگرمی کافی به نظر می‌رسد. برادو با این قوای محرکهٔ تیونینگ شده ظرف ۳.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت را دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. مهدی موتورز

    ۲۰ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1196 ديدگاه)

    یادش بخیر یاد کانسپتش واقعا بچه کش پژو افتادم

    موافقم 13
    مخالفم 6
    1. مزدا

      ۲۰ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (2034 ديدگاه)

      کابینش یه کم شبیه کابین BMWi8 هست

      موافقم 3
      مخالفم 5
  2. محمد

    ۲۰ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (615 ديدگاه)

    چه کابین زیبایی داره

    موافقم 16
    مخالفم 4
    1. Hadi

      ۲۰ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (2200 ديدگاه)

      i8 ایتالیایی…
      عالیه…

      موافقم 13
      مخالفم 1
      1. MC20

        ۲۰ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (2098 ديدگاه)

        کجاش عالیه خیلی بیریخته

        موافقم 24
        مخالفم 11
        1. تحت پیگرد

          ۲۰ مهر ۱۳۹۹
          سوابق: (352 ديدگاه)

          یعنی موندم اون جلو پنجره رو کی طراحی کرده کل طراحی رو خراب کرده

          موافقم 14
          مخالفم 4
  3. MC20

    ۲۰ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (2098 ديدگاه)

    با همکاری بی ام و ساخته؟عکس دوم رو دیدم فکر کردم i8 فیس لیفت شدس??

    موافقم 6
    مخالفم 10
  4. MC20

    ۲۰ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (2098 ديدگاه)

    چقدر کنسول وسطش زشته انگار تخته نرد گذاشتن اون وسط

    موافقم 6
    مخالفم 12
    1. مهرداد كمال

      ۲۰ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (1825 ديدگاه)

      خدایی پا رو انصاف نزاریم داخلش عالیه

      موافقم 13
      مخالفم 2
  5. Amin

    ۲۰ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (119 ديدگاه)

    فرمون دقیقا ماله سری هفت??

    موافقم 0
    مخالفم 4
  6. محمد

    ۲۰ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (615 ديدگاه)

    یکاش طراحی بیرونیشم مثل طراحی داخلش بود

    موافقم 5
    مخالفم 2
  7. Abbas.Lambo

    ۲۰ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (875 ديدگاه)

    کاری به طراحی بیرونش ندارم چون نمیتونم بگم زشته یا نمیتونم بگم قشنگه،ولی داخلش با این همه چرم و همچین طراحی دیوونم کرد،عاشق کابین با چرم این رنگی هستم

    موافقم 10
    مخالفم 1
  8. ارشیاSVJ

    ۲۰ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1749 ديدگاه)

    شبیه اینفینیتی های ۶.۷ سال پیشه!!????
    ولی طراحی داخلیش عالی!!???

    موافقم 5
    مخالفم 1
  9. sina

    ۲۰ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (34 ديدگاه)

    طراح قسمت بیرونیش کی بود ؟؟ کسی میشناسه؟؟

    موافقم 3
    مخالفم 2
  10. جواد

    ۲۰ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (18 ديدگاه)

    جلو پنجره اش تیبا ست

    موافقم 3
    مخالفم 1
  11. Saeed

    ۲۰ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (757 ديدگاه)

    رنگ بدنه‌ش یه جوریه آدم احساس می‌کنه بدنه رو از پلاستیک ساختن نه آلومینیوم

    موافقم 6
    مخالفم 1
  12. Archi KHAN

    ۲۰ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (2167 ديدگاه)

    جناب دهقان
    جسارتا فکر کنم اسم صحیح راننده مورد بحث در متن :
    ” براردو تاراسکی ” باشه

    موافقم 3
    مخالفم 0
  13. Mf1

    ۲۱ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (478 ديدگاه)

    اگه طراحش منصوری بود میشد بگیم زشته حالا چون ایتالیایی نمیشه گفت

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا