سایر خودروهای اروپایی

BUMO، سازنده خانه‌های همراه متفاوت و جذاب!

خودروهای خانه‌به‌دوش یا خانه‌های موتوری این روزها طرفداران زیادی در بازارهای اروپایی دارند اما اکثر آن‌ها از پلاستیک و فلز ساخته شده‌اند. این متریال شاید کاربردی و ارزان باشند اما از نظر زیست‌محیطی خیلی پایدار نیستند. در جنوب غربی آلمان شرکتی با نام BUMO فعالیت می‌کند که درصدد تغییر این موضوع بوده است. این کسب‌وکار خانوادگی برای ساخت کابین این خودروها از متریال طبیعی استفاده می‌کند.


خب منظور از پایدار بودن چیست؟ در آغاز باید گفت نمای کابین از چوب کاج اروپایی تشکیل شده و فریم آن آلومینیومی یا فولادی است. پوشش دیوارها نیز از متریال خام تجدید پذیر ساخته شده که این کار باعث ایجاد جوی مطبوع در داخل اتاق می‌شود. یک سیستم جمع‌آوری آب باران نیز تعبیه شده است که بسیار به کار می‌آید. این کابین دارای تمامی ویژگی‌های یک‌ خانه‌ی مرسوم همچون دستشویی می‌باشد. پانل‌های خورشیدی نیز باعث ایجاد برق شده و کل کابین را نیز می‌توان از پلتفرم جدا کرد.


BUMO سه نوع کابین متفاوت با کف‌های گوناگون را ارائه می‌کند. مدل نومد بزرگ‌ترین نمونه بوده و تصاویر آن را می‌توانید مشاهده کنید. نسخه‌ی دیگر ادونچر نام داشته و کوچک‌ترین نوع کابین نیز اکسپلورر است. BUMO آماده‌ی ارائه‌ی قراردادهای سفارشی برای مدل اکسپلورر و به عنوان بخشی از برنامه‌ی تجاری خود است.

با بهای ۱۲۹۹۰۰ یورویی، BUMO کابین اکسپلورری را ارائه می‌کند که دارای تخت خواب بزرگ، تانک آب ۱۵۰ لیتری، تانک فاضلاب ۱۰۰ لیتری و تانک پروپان ۷۰ لیتری می‌باشد. شاید قیمت این کابین کمی بالا باشد اما زمانی که به آن به چشم یک خانه‌ی کوچک ساخته شده با بهترین متریال نگاه کنید قیمت را خیلی هم غیرعادی نخواهید دانست.


البته این قیمت شامل خودرو نمی‌شود اما BUMO با ۱۸۹۹۰۰ یورو، کابین را روی خودروی ایویکو دیلی تک دیفرانسیل نصب می‌کند. اگر خواهان سیستم چهار چرخ محرک باشید قیمت به ۲۰۹۹۰۰ یورو خواهد رسید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. Worth

    ۳ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (43 ديدگاه)

    بنظرم این کار خودش ضربه بزرگی به محیط زیسته.برای ساختش چقدرچوب و متریال طبیعی بایدمصرف بشه؟مشخصه قیمتش هم رقابتی نیست.باخود130هزاریوروبنظرم یه کمپر یا RV مناسب بشه تهیه کرد.اساتیدباید نظربدن…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Soroush

      ۴ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (228 ديدگاه)

      با این قیمت ها تو اروپای غربی و شهر های بزرگ میشه خونه خرید. خرید این خانه ها چه توجیهی میتونه داشته باشه؟ به خاطر همین هم تولیدشون شاید به هزار عدد نرسه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. امیر

    ۳ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (202 ديدگاه)

    این ماشینا هیچ کاربردی نداره
    کی آخه ازینا میخره؟ به چه درد میخوره یه کامیون بخری پشتش کانکس بزاری
    ساختن این ماشیناهم راحته کار خارق العاده‌ای نکردن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. مهزیار

    ۳ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (441 ديدگاه)

    مشکل اساسی بحث آب و فاظلاب در این خودروهاست… وگرنه برای زندگی خیلی باحاله

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. حمیدرضا

    ۴ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    برای اکتشافات در طبیعت و زندگی در اون ماشین خوبیه خصوصا برای رفتن به نقاط خیلی سرد روسیه و گرم افریقا در کمپر معمولی هوا به خوبی خانه های چوبی تهویه نمیشه و برای همین به نظرم می تونه در حد خودش فروش مناسبی داشته باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا