طراحیمک لارن

تغییرات مدیریتی در بخش طراحی مک‌لارن

هفته گذشته شایعاتی منتشر شد مبنی بر اینکه رئیس بخش طراحی اسبق مک لارن آقای فرانک استفنسون به مینی باز خواهد گشت. او تا سال ۲۰۰۲ پست طراح اصلی را در اختیار داشت. اگرچه این اخبار هنوز تأیید نشده‌اند اما ما مطمئن هستیم که کار استفنسون در مک لارن به پایان رسیده است.


مک لارن اعلام کرده راب ملویل مدیر طراحی جدید این برند خواهد بود. ملویل مسئول طراحی خودروهای سری اسپورت و نسل دوم سری سوپر خودروها بوده است. این خودروها شامل P1، ۶۵۰S، ۶۷۵LT، ۵۷۰S و ۷۲۰S جدید بوده‌اند.


ملویل در سال ۲۰۰۹ به عنوان طراح ارشد به مک لارن ملحق شد. پیش از آن، او در جگوار لندروور و به عنوان بخشی از تیم طراحی پیشرفته که مسئول طراحی رنجروور اووک بوده کار می کرده است. ملویل در سال ۲۰۰۶ به بخش بریتانیای جنرال موتورز پیوست و در آن زمان به طراحی خودروهایی چون کادیلاک Converj، شورولت کوروت و هامر H2 کمک نمود.

McLaren 720S
ملویل به عنوان طراح جدید مک لارن ناظر بر طراحی ۱۴ خودروی جدید پیش از سال ۲۰۲۲ خواهد بود. این برنامه‌ی ۱.۴ میلیارد دلاری احتمالاً شامل زیربرند جدید LT، یک سوپرکار الکتریکی و جانشین احتمالی P1 خواهد بود.

McLaren 720S

ملویل در بیانیه‌ای گفت: “من از اینکه به سمت مدیر طراحی مک لارن منصوب شده‌ام هیجان زده‌ام. زمانی را به یاد می‌آورم که در سال ۲۰۰۹ خواستم بخشی از تیم طراحی مک لارن باشم. ما تیم طراحی خیال‌انگیزی را جمع کرده‌ایم و فلسفه طراحی یکپارچه‌ای داریم که امروز احساس عاشقانه‌ای درباره آن دارم. من همیشه معتقد بوده‌ام یک طراحی فوق‌العاده بازگوکننده یک داستان فوق‌العاده بوده و این همان کاری است که در مک لارن انجام می‌شود. من واقعاً به این موضوع افتخار می‌کنم.”

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. الف.ی

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1643 ديدگاه)

    720s یه جهش بزرگ تو طراحی مکلارن بود.
    امیدوارم مکی باز هم همین طوری خوشگل بمونه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. AmiR8

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (74 ديدگاه)

    ا‌گر ایشون همون شخصی بوده که 570S و 720S رو طراحی کرده به نظرم محصولات آینده این خودروساز هم مشکلی از بابت زیبایی نخواهند داشت
    570اس با رنگ نارنجی و درهای جالبش با آدم حرف میزنه
    720S در بعضی عکس ها قشنگ نمیافته اما از بعضی زاویه ها که عکس گرفته میشه آدم رو دیوونه میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. علي

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (848 ديدگاه)

    فکر کنم خودشون فهمیدن طراحی های مک لارن تکراری ، افتضاح و نا امید کنندست ی دگرگونی تو کادر طراحیشون بوجود آوردن تا حداقل بتونه یک دهم شرکت لامبورگینی اعتبار کسب کنه.
    با تچکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Germany

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (36 ديدگاه)

    نمی دونم چرا ایقدر بعضی ها می گن ژاپن و آمریکا رقیب آلمان هستن ژاپن و آمریکا فقط برای بعضی از ماشین های ارزان قیمت آلمان رقیب دارن و در اصل تنها اینگلیس می تونه رقابت برابر و تنگاتنگی با آلمان رو داشته باشه که دربعضی موارد ماشین های اینگلیسی بهتر هستن و در بعضی موارد هم ماشین های المانی بهتر هستن و یا با هم برابرن
    حرف رقابت شد که چند خودرو آلمانی رو اسم می برم و از اون طرف رقیب اینگلیسیش رو هم اسم می برم که از ژاپن و آمریکا رقیبی جدی براشون وجود نداره
    بنز S65 دو در = بنتلی کانتیننتال
    بنز S65 چهار در = بنتلی فلایینگ اسپور
    پورشه 911 توربو = مکلارن 570S
    پورشه پانامرا = آستون مارتین راپید
    پورشه 918 = مکلارن P1
    پورشه کاین = رنجروورSVR
    بنز SL65 = آستون مارتین DB11
    بی ام و M5 = جگوار XFR
    بی ام و M3 = جگوار XER
    بنز GL63 = رنجروور sd v8
    بنز S600 = رولزرویس گوست
    بعضی ها به زور می خوان بگن ژاپن و آمریکا رقیب آلمان هستن خب اگه رقیب آلمانن خودروهای رقیب اینا رو که نوشتم رو بیارید تا ماهم بشناسیمشون
    این ماشینا روح و معنابخش خودروسازی هستن و نهایت کلاس های ماشین سازی هستن که ژاپن و آمریکا توشون جایگاه خاصی ندارن
    لذتی که تو دیدن و سوار شدن یک آستون مارتین و نکوئیش وجود داره خیلی بیشتر از دیدن و سوارشدن کل خودروهای شرکت هایی مثل تویوتا و شورلت و اینجور شرکتای ارزان ساز هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Amir amini

      ۱۴ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (225 ديدگاه)

      خب دوست عزیز تو کلاس ماشینای لوکس رقیب بنز بی ام و ایودی و پورشه
      میشه این برندا اینفینیتی که تنوع محصولاتش کم آلفارومیو که بازم تنوعش کم مازراتی که داره بهتر میشه برای رقابت با پورشه لکسوس و کادیلاک بد نیست تنوعشون جگوار لندرور که روی هم توی تمام کلاس ها ماشین دارن توی ماشینای فوق لوکس دیگه فقط میمونه اینگیلیس و مایباخ توی سوپر اسپرتام که پورشه و مک‌لارن و ایتالیا هستن و استون مارتینم داره میاد این که اون کشورا هنوز نتونستن با آلمان و انگلیس رقابت کنن به خاطر اینه که انگلیس که خودشو از اول سطح بالا میدید سر همینم مردم نسبت به ماشیناش یه دید خاصی داره المانم خیلی زودتر رفت سمت لوکس سازی تا آمریکا و ژاپن

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Parsa

      ۱۵ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (167 ديدگاه)

      ببینم شما برا ماها رقیب داشتین یا نه؟
      زمانی که ما لینکلن کانتیننتال دو درمیساختیم رولز رویس یا بنتلی دو در وجود نداشت،استارت برقی هم امریکایی ها ساختن که اگه نبودن جنابعالی که رینگ لاستیک رولز رویس ندیدین تو خواب باید جلو ماشین هندل میزدین،شما معنی و مفهوم ماسل کار و پونی کار رو نمی فهمین و هنوز به موستانگ و کامارو میگی ماسل کار،ببینم تا حالا شما یه ماشین عضلانی که بدون کلی ظریف کاریو یه ساعت هم قیمت ماشین که بعد پنجاه سال هنوز تنظیم ارتفاع کولرش کار میکنه و رخش دل میبره ساختین.لااقل ما تو خیابونا امریکایی کلاسیک میبینیم ولی شما باید فقط عکس رویس و بنتلی ببینی،با تمام علاقه ای که به رویس و بنتلی دارم میگم ماشینایه انگلیسی برایه اشراف مغرور و خودپسند هزار یه صفت دیگه انگلسی طراحی شده بود،افرادی مثل جنابعالی منتها با توانایی خرید و شعور اینکه باید به بقیه احترام بزارن،منظورم حرفای رکیک و الفاظ زشت نیست،بعضی وقتا همین مقایسه ها ته بی احترامین،راستی رقیب دیمون المانیه یا انگلیسی؟من شیش هفت ساله تو سایت پدال میام و میرم اما بخاطر جو افتضاحی که امثال شما درست کردن زیاد کامنت نمیزارم،بجز وقتایی که احساس کنم داره به من یا دوستانم یا علایقمون بی احترامی میشه ساکت نمی مونم.به تفکراتت میاد سنی نداشته باشی اما اگه بیستو چن سال یا بیشتر عمر کردی باید برای خودت و وضعت تاسف بخوری که منه هیفده هیجده ساله دارم اینجوری نصیحتت میکنم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Amir Schumacher

        ۲۷ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        .
        نصیحت کردن که کنتور نمیندازه
        بلانسبت شما یه پسر ۱۵ ساله ی بی‌سواد هم میتونه یک فیلسوف ۹۵ ساله رو به حساب خودش نصیحت کنه.
        حرف رو که همه میتونن بزنن
        باید ببینی اون نصیحت چقدر ارزش داره و چقدر رو حساب کتابه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. علیرضا

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (754 ديدگاه)

    720 ایرادش کوچک بودن عرض و طول اتاق در قسمت عقب خودرو هست وگرنه جلوی خودرو فوق العاده زیباست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. مهدی

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1595 ديدگاه)

    نظر من اینه که طراحی های مکلارن شلوغ و گنگ و چیپ هست بهتره فکری ب حالش کنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. اشکان

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    اولین نسل مک لارن p1 بدون شک یکی از زیباترین و جسورانه ترین طراحی های قرن رو داشت اما این یکی زیادی پاستوریزه شده! حالا نمیدونم p1 طراحی این آقا بوده یا مدیر طراحی قبلی، موندم چطوری همه میگن اینجوری طراحیش بهتر شده!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا