فراری

محصول الکتریکی فراری؟ شاید وقتی دیگر!

در آغاز سال جاری مدیرعامل فیات-کرایسلر و فراری آقای سرجیو مارکیونه گفته بود شاید در آینده شاهد ساخت یک سوپرکار کاملاً الکتریکی باشیم اما به نظر می‌رسد این کار در آینده‌ای نزدیک رخ نخواهد داد. در ابتدا باور بر این بود تولید خودرویی الکتریکی بخشی از استراتژی آینده فراری خواهد بود اما تولید یک اسب رقصان بدون وجود پیشرانه احتراق داخلی حداقل تا پایان سال ۲۰۲۲ رخ نخواهد داد؛ به عبارت دیگر برای مشاهده یک فراری کاملاً الکتریکی باید حداقل تا سال ۲۰۲۳ صبر کنیم.

2019 Ferrari Dino rendering
مارکیونه چند روز پیش و در گردهمایی سالانه فراری گفته بود که یک محصول کاملاً الکتریکی هم‌اکنون با ماهیت فراری همخوانی چندانی ندارد. البته اتوموتیونیوز می‌گوید گزارش سال ۲۰۱۷ منتشر شده توسط فراری نشان می‌دهد احتمال تولید قوای محرکه کاملاً الکتریکی برای استفاده در سوپر اسپورت های پرفورمنس وجود دارد.

Ferrari CascoRosso Concept
مارکیونه اذعان داشته فراری هم‌اکنون نیازمند خودروهایی است که پیشرانه بنزینی با یک واحد الکتریکی ترکیب کنند. خبر رسمی فعلی این است که فراری تصمیمی درباره اینکه کدام خودرو در ابتدا الکتریکی شود تصمیمی نگرفته است. هرچه باشد، ما در نمایشگاه خودروی فرانکفورت ۲۰۱۹ یک محصول ۸ سیلندر الکتریکی شده را خواهیم دید اما مشخصات فنی این خودرو هنوز معلوم نیست.


خودروی مورد بحث به عنوان اولین محصول از سری محصولات هیبریدی فراری عمل خواهد کرد زیرا لافراری و آپرتا دو خودروی تولید محدود هستند. مارکیونه به این خودروی مرموز اشاره کرده و گفته که قوای محرکه این خودرو باید چیزی بالاتر از پیشرانه هیبریدی سنتی باشد. البته هنوز نمی‌دانیم منظور مارکیونه از این سخنان چیست. شاید او به قوای محرکه پلاگین هیبریدی یا چیزی که بیشتر روی راندمان تأکید دارد اشاره کرده است.


مدیر ارشد فراری به بلومبرگ گفته بود که خودروی هیبریدی جدید فراری می‌تواند بی‌سروصدا هم تست شود پس منظور او می‌تواند حالت کاملاً الکتریکی باشد. گفته شده قوای محرکه جدید که سال آینده معرفی خواهد شد در نهایت به عنوان یک آپشن برای تمامی محصولات جدید ارائه خواهد شد و البته تنها پیشرانه برای شاسی‌بلندی خواهد بود که بنا به قول مارکیونه سریع‌ترین لقب خواهد گرفت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. مهران

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (299 ديدگاه)

    به شدت منتظر معرفی شاسی بلند فراری هستم و شاخ به شاخ شدنش با اوروس
    چه گرد و خاکی به پا کن این 2 تا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Ferrari

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (1886 ديدگاه)

    این شاید وقتی دیگر هارو که میخونم تقریبا مطمئن میشم که اون محصول زودتر از زمان اعلام شده وارد بازار میشه
    اخرین بار شاید وقتی دیگر رو درمورد هوراکان پرفورمانته کروک خوندم اما زود معرفی شد
    امیدوارم سوپراسپرت الکتریکی فراری هم زودتر معرفی بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ایمان

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (3898 ديدگاه)

    جانشین LaFerrari بزرگ باید ماشینی باشه که همه رو میخکوب خودش بکنه و محدودیت سرعت 350km نداشته باشه و به راحتی مرز ۴۰۰km رو رَد کنه و البته تولید محدود باشه و کمیاب ؛ شاسی بلند فراری هم بدون شک خیلی سریع هست و رقیب خطرناکیه برای سایر سوپر شاسی بلندا

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا