فورد

بچه موستانگ مک-ای با کمک پلتفرم فولکس ساخته می شود؟!

فورد اوایل ماه پیش اقدام به معرفی کراس اوور الکتریکی موستانگ مک-ای کرد و حالا خبری منتشر شده مبنی بر اینکه آمریکایی‌ها در حال کار روی یک کراس اوور کوچک‌تر هستند و این خودرو می‌تواند نام عضلانی مشهور فورد را به همراه داشته باشد.


اتو اکسپرس می‌گوید این به اصطلاح بچه موستانگ مک ای از پلتفرم MEB فولکس‌واگن استفاده خواهد کرد. اگرچه این موضوع کمی عجیب به نظر می‌رسد اما هر دو شرکت به پیش‌نویس توافق‌نامه‌ای دست یافته‌اند و فورد نیز تائید کرده برنامه‌هایی برای تولید حداقل یک خودروی الکتریکی پرتیراژ در اروپا و برای مشتریان اروپایی دارد.


فورد به دنبال فروش بیش از ۶۰۰ هزار خودروی شکل گرفته بر پایه پلتفرم MEB در اروپا طی ۶ سال آینده است. این خودروساز همچنین گفته تولید مدل استفاده کننده از پلتفرم MEB فولکس را در نظر دارد.


هنوز مشخص نیست که کدام‌یک از این خودروها همان بچه مک ای خواهد بود اما گفته می شود فورد و فولکس‌واگن ماه پیش درباره تغییرات پلتفرم MEB با یکدیگر ملاقاتی داشته‌اند. این بحث و گفت‌وگوها ظاهراً بر ابعاد و تناسبات خودروها تمرکز داشته زیرا فورد می‌خواهد با استفاده از این پلتفرم خودرویی با کاپوت طولانی‌تر و پروفایلی اسپورت تر بسازد.


فورد این موضوع را تائید نکرده اما رئیس بخش محصولات الکتریکی شرکت گفته است:

موضوع کلیدی این است که ما انعطاف‌پذیری کافی داشته باشیم و همان تمایز و پرفورمنس قابل‌انتظار از برند فورد نیز در دسترس باشد.

خب صحبت از تمایز شد و مدیر طراحی فورد اروپا گفته کراس اوور الکتریکی کوچک‌تر پروفایل متفاوتی در مقایسه با مک ای خواهد داشت. این مدیر ارشد همچنان خاطرنشان ساخته کراس اوور یاد شده احتمالاً نام موستانگ را حفظ خواهد کرد: “ما قبلاً درباره گسترش تعداد اعضای موستانگ صحبت کرده‌ایم.”

چیز زیادی درباره این خودرو منتشر نشده اما احتمالاً مشابه فولکس‌واگن ID.3 و ID.4 خواهد بود و به همین خاطر احتمال دارد با دو پیشرانه الکتریکی و چندین مجموعه باتری عرضه شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. VIPER

    ۸ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (2599 ديدگاه)

    ,همکاری بسیار عالی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Roham

    ۸ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (731 ديدگاه)

    چه اجباری بود که اسم و اعتبار موستانگ رو به چالش بکشن؟! خب از اسم دیگه استفاده می کردن!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. پارسا

    ۹ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (141 ديدگاه)

    به نظر منم اگه جای ماستنگ از اسم خود فورد استفاده میکرد به مراتب بهتر بود

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا