فورد

فورد کا تا پایان امسال از بازار اروپا خارج می‌شود

فورد کا در بازار اروپا از لحاظ فروش نسبت به رقبای خود مثل رنو توئینگو و یا خودروی بزرگ‌تر اما بسیار ارزان‌تر داچیا ساندرو چندان خوب عمل نکرده است زیرا درحالی‌که ساندرو طی سال ۲۰۱۸ بیش از ۲۰۰ هزار دستگاه و یا فولکس‌واگن آپ نزدیک به ۱۰۰ هزار دستگاه در اروپا فروش داشته‌اند، فورد کا تنها کمی بیشتر از ۵۰ هزار دستگاه فروخته است. به همین دلیل عرضهٔ این هاچ‌بک کوچک آمریکایی تا پایان سال جاری در اروپا خاتمه خواهد یافت.

اما گذشته از فروش پایین این خودروی شهری، خاتمهٔ عرضهٔ آن همچنین به فورد کمک می‌کند تا میزان کلی تولید دی‌اکسید کربن محصولات خود در اروپا را کاهش دهد. مدیر ارتباطات محصولات فورد اروپا آقای «Finn Thomasen» در این رابطه گفته است:

تولید کا برای بازار اروپا در ماه سپتامبر به پایان می‌رسد اما تا زمانی که این خودرو در انبارها موجود باشد امکان خرید آن وجود خواهد داشت. کا در سال ۲۰۲۰ مورد جریمه‌های تولید دی‌اکسید کربن قرار می‌گیرد که این موضوع از جذابیت آن برای خریداران در این بخش بشدت رقابتی خواهد کاست. این تصمیم همچنین به استراتژی ما در راستای تقویت برند فورد و ایجاد کسب‌وکاری پایدار و سودآور در اروپا کمک می‌کند

با خروج کا از سبد محصولات فورد اروپا، مدل ساب‌کامپکت فی‌یستا به کوچک‌ترین و ارزان‌ترین محصول این شرکت تبدیل خواهد شد. البته درحالی‌که قیمت پایهٔ کا در بریتانیا از ۱۱,۰۵۰ پوند آغاز می‌شود، قیمت پایهٔ فی‌یستا ۱۴,۵۵۲ پوند است که این یعنی اختلاف قیمت ۳۵۰۰ پوندی بین این دو هاچ‌بک وجود دارد؛ بنابراین با کنار رفتن کا از بازار اروپا، شاید فورد تصمیم به کاهش سطح تجهیزات فی‌یستا بگیرد تا یک تیپ پایهٔ جدید با قیمت کمتری را به بازار عرضه کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. حمیدرضا

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    فورد داره کم کم از کل اروپا عقب نشینی می کنه با وجود قوانین جدید که امکان عرضه موستانگ رو نداره خودروهای الکتریکی خیلی کمی هم داره باید دید فقط به فروش پیکاپ هاش در امریکا بسنده می کنه یا با قدرت بیشتری و با روش جدیدی به اروپا بر می گرده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. F22RAPTOR

      ۲۵ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (2599 ديدگاه)

      تمام مدلهایی که از بازار اروپا میرن،
      به زودی با مدل کراس اورر جایگزین میشن

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا