فورد

اعتراف فورد به مشکلات پیشرانه فوکوس RS

فورد فوکوس RS در سال ۲۰۱۵ وارد صحنه شد و این کمپانی قول داد طرفداران شاهد یک خودروی جاده‌ای آماده‌ی پیست باشند و در اکثر بخش‌ها قول‌های فورد عملی شد؛ اما اخیراً برخی مالکان گفته‌اند پیشرانه ۲.۳ لیتری اکوبوست RS ممکن است مشکلاتی داشته باشد.


فورد در بیانیه‌ای تأیید کرد پیشرانه ۲.۳ لیتری می‌تواند با مشکلی مواجه شود که باعث می‌شود این هاچبک داغ مایع خنک کننده را بسوزاند. این مشکل در مدل‌های ابتدایی RS مشاهده شده و به نظر می‌رسد مدل‌های تحت تأثیر این مشکل کمتر از ۱۰ هزار کیلومتر کارکرد داشته‌اند.


ظاهراً مشکل مورد بحث باعث تولید دود سفید اگزوز می‌شود زیرا پیشرانه مایع خنک کننده را در زمان سرد بودن خود می‌سوزاند. زمانی که از سخنگوی فورد درباره احتمال فراخوان فوکوس RS به دلیل این مشکل پرسیده شد او گفت فورد در حال کار بر روی تعمیر تمامی مدل‌ها بوده و این تعمیرات می‌تواند شامل مدل‌های جدیدی که هم‌اکنون شاید تحت تأثیر مشکل نیستند هم باشد.


ظاهراً فورد قبلاً پیشرانه تعدادی از فوکوس RS ها را تعویض کرده است. این پیشرانه‌های جدید بر پایه جدیدترین مشخصات ساخته شده و دارای گارانتی کامل هستند. فورد هنوز دلیل رسمی این مشکل را اعلام نکرده اما مالکان گفته‌اند واشر سر سیلندر کارایی خود را از دست داده و چنین مشکلی به وجود آمده است.


شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه فرم تغییرات پیشرانه از طریق چرخه‌های گرمایی باعث می‌شود واشر سرسیلندر نتواند به‌طور صحیح آب‌بندی بین این بخش و بلوک پیشرانه را انجام دهد. خوشبختانه این مشکل در موستانگ دیده نشده است. پیشرانه موستانگ از آلیاژ متفاوتی در بلوک و سرسیلندر استفاده کرده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. کوروش

    ۲۳ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1125 ديدگاه)

    اب و روغن قاطی کردن در قرن بیست و یک، عجیبه!

    البته خودرو پرفورمنس دارای پیچیدگی های نسبتا زیادی هستش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Mohamad ali

    ۲۳ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (68 ديدگاه)

    خودرو های عملکرد بالا معمولا همیشه با این مشکلات در گیر بودند چیز عجیبی نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Hamid.Hellcat

    ۲۳ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    یکی از اینا رو که مشکل داره بدن به من حاضرم هر روز آب رادیاتشو چک کنم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرهاد

      ۲۳ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (172 ديدگاه)

      واسه همینه پراید هنوز داره تولید میشه‌:)))

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. شاهین

    ۲۳ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1167 ديدگاه)

    یاد موتور ملی خودمون افتادم!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Silver

    ۲۳ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (226 ديدگاه)

    اینکه چیز خاصی نیست
    البته ایرانی ها کلا به واشر سر سیلندر سوزوندن عادت دارن از موتور xu7 تا tu 3 و ef7
    اصلا مگه واشر سوزوندن عیبه ؟
    فورد اشتباه کرد مشکل رو پذیرفت باید کارشناساشونو بفرستن ایران ( علی الخصوص ایران خودرو) که نحوه برخورد با این دسته از عیب ها رو یاد بگیرن .

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا