فولکس واگن

ربات متحرک فولکس‌واگن برای شارژ خودروهای الکتریکی

از آنجایی که خودروهای الکتریکی روز به روز محبوب‌تر می‌شوند بنابراین ایجاد زیرساخت‌های ضروری برای شارژ آن‌ها یک فرایند هزینه‌بر محسوب می‌شود. البته شاید فولکس‌واگن راه‌حلی برای این موضوع داشته باشد. گروه فولکس‌واگن اخیراً ربات متحرک و مفهومی‌ای را معرفی کرده که می‌تواند به‌صورت خودکار به شارژ خودروی الکتریکی در هر جایی که قرار دارد کمک کند. در واقع این ربات به عنوان یک نقطه شارژ عمل می‌کند.


ربات خودران مذکور می‌تواند بنا به گفته‌ی فولکس مجموعه باتری‌های ۲۵ کیلووات ساعتی را به محل حضور خودرو منتقل کرده و سپس واگن‌های باتری را به خودرو متصل کند. احضار و فراخوان ربات با استفاده از یک برنامه موبایلی یا ارتباط خودرو به همه‌چیز V2X صورت می‌گیرد. این ربات از چندین دوربین، اسکنر لیزری و حسگرهای اولتراسونیک برای عملکرد خودکار شامل تشخیص و واکنش به موانع استفاده می‌کند.


فولکس‌واگن می‌گوید ربات و واگن‌های باتری می‌تواند به شارژ خودروها در مناطقی که ایجاد زیرساخت‌های شارژ مناسب هزینه‌بر است کمک کند. از جمله این مکان‌ها می‌توان به پارکینگ‌های زیرزمینی یا دیگر مکان‌ها با دسترسی‌های سخت اشاره کرد. رانندگانی که به دنبال پارک خودرو هستند می‌توانند خودروی خود را صرف‌نظر از وجود درگاه شارژ پارک کرده و سپس ربات فولکس را احضار کنند.

مارک مولر مدیر توسعه گروه فولکس‌واگن می‌گوید:

کار ساختاری و هزینه‌های مونتاژ زیرساخت‌های شارژ می‌تواند با استفاده از ربات‌ها به‌صورت قابل‌توجهی کاهش یابد.

این ربات می‌تواند به‌صورت هم‌زمان چندین واگن باتری را حمل کرده و آن‌ها را به خودروها وصل کرده و با کامل شدن فرایند شارژ آن‌ها را به مقر اصلی بازگرداند. این یک ایده مبتکرانه است زیرا خودروهای الکتریکی کم‌کم سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص می‌دهند.


از آنجایی که خودروهای الکتریکی همه‌گیر می‌شوند بنابراین نیازمند زیرساخت‌های جدی برای شارژ هستند. نه تنها ما نیازمند جایگاه‌های شارژ زیادی هستیم بلکه باید توانایی شارژ چند صد، چند هزار و حتی میلیون‌ها خودروی الکتریکی وجود داشته باشد. ربات‌های متحرک فولکس‌واگن می‌توانند بخشی از راه‌حل باشند.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. سامی

    ۶ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (50 ديدگاه)

    روز به روز پیشرفت و ترکیب تکنولوژی با زندگی انسانها و برعکس آن در کشور ما ☹☹☹

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا