فولکس واگن

فراخوان فولکس تیگوان و توران به خاطر احتمال آتش‌سوزی

فولکس‌واگن در حال فراخوان تمامی مدل‌های شاسی‌بلند تیگوان و مینی‌ون توران تولید شده تا پنجم جولای ۲۰۱۸ می‌باشد.

VW Touran
این فراخوان در کل ۷۰۰ هزار دستگاه را در سراسر جهان تحت تأثیر قرار می‌دهد. این خودروها دارای سقف پانورامیک سفارشی و نورپردازی داخلی هستند.

VW Touran
ماژول LED موجود در چراغ‌ها به‌صورت کامل ایزوله نشده است بنابراین وجود رطوبت می‌تواند باعث اتصال کوتاه شود. در بدترین حالت این امر می‌تواند باعث آتش‌سوزی شود اگرچه هنوز مشخص نیست آیا فولکس‌واگن از هرگونه حادثه‌ای دراین‌باره آگاه شده است یا خیر.


تنها در خود آلمان حدود ۲۲۵۰۰ دستگاه از فولکس توران و ۳۰ هزار دستگاه تیگوان تحت تأثیر این مشکل قرار گرفته‌اند هرچند بنا به گفته یکی از سخنگویان فولکس‌واگن، مالکان همچنان می‌توانند از خودروهای خود استفاده کنند.

موسسه ملی ایمنی ترافیک بزرگراهی NHTSA قبلاً فراخوان ۴۵۴۵۷ دستگاه از تیگوان ۲۰۱۸ را که همگی به سانروف پانورامیک سفارشی مجهز بوده‌اند اعلام کرده است.


در بیانیه این سازمان آمده که ماژول LED نوار نوری سانروف پانورامیک این خودرو شاید اتصال کوتاه داشته باشد و این موضوع ریسک آتش‌سوزی را افزایش می‌دهد.

فولکس واگن تیگوان 2018
فعلاً تکنسین‌های فولکس‌واگن در حال ارائه راه‌حلی موقتی بوده و با قطع برق ماژول LED سانروف پانورامیک این کار را انجام می‌دهند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. (Ali (Chevy nova

    ۱ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (6811 ديدگاه)

    چند روز پىش هم پدال فراخوان بى ام و رو براى اتش سوزى محصولاتش گذاشته بود
    اما مهم ترىنشون خبر منع تردد محصولات دىزل بنز و بى ام و و ائودى پورشه تو کره جنوبى بود

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا