لامبورگینی

تست سرعت آونتادور S، موشکی که شلیک می‌شود!

لامبورگینی آونتادور S اواخر سال ۲۰۱۶ به عنوان آپگریدی مهم برای این سوپرکار ایتالیایی معرفی شد. این خودرو از قدرت بیشتر و فرمان پذیری چرخ های عقب سود می‌برد. لامبورگینی می‌گوید آونتادور S سقف سرعت ۳۵۰ کیلومتر در ساعتی دارد و AutoTopNL هم می‌خواهد در یک اتوبان بدون محدودیت سرعت این گفته را محک بزند.

پس از غرشی که ناشی از بی‌تابی برای شلیک شدن است، آونتادور S لانچ کردن و سریعاً سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت را لمس می‌کند. سرعت خودرو بسیار سریع بالا می‌رود و خودرو در دنده چهارم به سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت رسیده و همین‌طور ادامه می‌دهد. در دنده شش سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت ثبت شده و شتاب گیری آونتادور S همچنان ادامه دارد. GPS نصب شده سرعت ۳۲۳ کیلومتر در ساعت را نشان می‌دهد.

آونتادور S از پیشرانه ۱۲ سیلندر ۶.۵ لیتری با قدرت ۷۳۰ اسب بخار و گشتاور ۶۹۰ نیوتون متر استفاده کرده و به گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه و سیستم چهار چرخ محرک مجهز است. این خودرو شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۲.۹ ثانیه‌ای دارد.

این پرفورمنس عالی به نظر می‌رسد اما آونتادور S گل سرسبد خانواده نیست. مدل SV جوتا از همان پیشرانه با قدرت ۷۵۹ اسبی و گشتاور ۷۲۰ نیوتون متری سود برده و به سیستم آئرودینامیک پیشرفته لامبورگینی مجهز است.

اگر خواهان قوی‌ترین پیشرانه ۱۲ سیلندر تاریخ لامبورگینی هستید باید منتظر مدل تازه‌نفس SCV12 بمانید. اگرچه این خودرو به‌صورت قانونی نمی‌تواند در جاده تردد کند اما خب قدرت بیش از ۸۳۰ اسبی آن چنین چیزی را پوشش خواهد داد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۹ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. Farzad

    ۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    سوپر اسپرت ایتالیاییه واقعا دوست داشتنی ?
    کمتر کسی میتونه تو جاده به حد نهایی پرفورمنس و هندلینگش نزدیک بشه ! … تو بررسی هایی که از لامبو میخونیم به سواری سفتش انتقاد میشه ، اما این جزو dna لامبورگینیه و ازش جدا شدنی نیست .

    موافقم 3
    مخالفم 0
    1. Regrafan

      ۶ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (227 ديدگاه)

      دیونه این مدل هستم از اونتادور ها ولی
      رینگش زشت انتخاب نکردن؟

      موافقم 2
      مخالفم 0
  2. امین

    ۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (119 ديدگاه)

    گیربکس اونتادور مگه تک کلاچه نیست؟
    من اشتباه میکنم یا؟

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Farzad

      ۶ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (2568 ديدگاه)

      گیربکسش ۷ سرعته ISR از یک کلاچ به همراه ۴ محور رابط شیفت برای تغییر دنده‌ها و محدود کردن میزان افت گشتاور در کوتاه‌ترین زمان ممکن استفاده میکنه . ( ساختار این سیستم بسیار سبک‌تر و جمع‌وجورتر از یک سیستم دو کلاچه ست ) .

      موافقم 2
      مخالفم 0
    2. مهراد

      ۶ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (749 ديدگاه)

      آره دوست عزیز تک کلاچه اس / منم خوندم دو کلاچه هنگ کردم یه لحظه / دوست خوبمون آقا فرزاد پاسخ درست و کاملی داده به کامنتتون

      فارق از شتاب گیری که موشک واره : ظاهر این لعنتی چرا قدیمی نمیشه ؟؟

      موافقم 2
      مخالفم 0
  3. Abbas.Lambo

    ۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (875 ديدگاه)

    سرعتو بیخیال اصن،عکسارو فقط دریابین،فقط لامبورگینی میتونه با یه عکس یه بچه دبستانی رو عاشق دنیای خودرو کنه و بس،مثل خودم که تو ده سالگی با دیدن عکس یه گایاردو مشکی اختیار از کف بریدم و کلا دیوونش شدم

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. سورنا

      ۶ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (1055 ديدگاه)

      کلا اکثر ماشین بازا و عاشقان ماشین اول با دیدن عکس لامبو فهمیدن سوپر کاشین چیه و عاشقش شدن
      من که هنوزم که هنوزه با این سوارشم شدم ولی پوسترشو بیشتر دوس دارم ?
      لامبورگینی خدای دنیای ماشیناس بعدش فراری و استون و مک و بنز و …

      موافقم 2
      مخالفم 0
    2. NAVID۰۰۹۸

      ۶ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (9999 ديدگاه)

      دقیقاً
      اونتادور لامصب پیر نمیشه که ، اِنگار از اکسیر جوانی استفاده میکنه .

      حتی به نظرم مورسیه‌لاگو هنوز از خیلی سوپر‌اسپرت‌های به روز هم زیباتره و میتونه رقابت کنه .

      من بشخصه اونتادور را بیشتر از هوراکان یک لامبورگینی میدونم ، وقتی این دو تا رو از نزدیک کنار هم ببینید متوجه میشوید که اونتادور انگار یه مجودی وحشی‌ایه که میخواد تیکه پارت کنه بخاطر جُسه بزرکترش و خطوط وحشیانش .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. Joker

    ۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (521 ديدگاه)

    همین کانال AUTOTOPNL دیروز هوراکان اوو رو به ۳۴۴ کیلومتر رسوند!!! هوراکان اوو پرفورمنس بالاتری داره نسبت به اونتادور اونم به خاطر تکنولوژی های جدیدترش به خصوص تو زمینه گیربکس…انصافا ۵ سال زمان زیادیه تا معرفی جانشین اونتادور،معلوم نیست آئودی داره چه غلطی میکنه جانشین اونتادور رو که لامبو قرار بود سال ۲۰۲۰ معرفی کنه رو تا ۲۰۲۵ به تاخیر انداخته!!!

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. ارشیاsvj

      ۶ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (1745 ديدگاه)

      احتمالا واسه تاثیرش رو فروش r8 نمی دونم شاید اصلا ما اشتباه میکنیم هرچند لامبو الان واسه معرفی جانشین یا حداقل یه فیس لیفت شدید یا حتی نسل جدید تکنولوژیشو داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Joker

        ۶ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (521 ديدگاه)

        پروژه جانشین اونتادور زمان مدیریت وینکلمن کلید خورد! بیش از ۴ ساله! همه چیزش به طور کامل طراحی شده بود و فقط مونده بود بره واسه پیش تولید (تست های مدل پروتایپ) تا واسه امسال آماده رونمایی بشه،از وقتی وینکلمن از آئودی لامبو جدا شد این دو تا کمپانی با مشکل مدیریتی روبرو شدن،همین الان که لامبو تولید و میزان فروشش شده دو برابر به خاطر کلید خوردن پروژه اوروس تو زمان مدیریت استفان وینکلمن هست وگرنه اگه با شرایط مدیریتی الان بود لامبو می بایست ورشکسته شده بود! آئودی r8 هم فعلا تو برزخی که آئودی واسش درست کرده داره به سر میبره چون معلوم نیست حاضر به هزینه کردن واسه نسل بعدیش هست یا نه…

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. یانگی

      ۶ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      اشتباه نکن امثال چلنجر و آونتادور نیازی به نسل جدید ندارن.اینا فقط باید همیشه تکاملی باشن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۶ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (9999 ديدگاه)

        یانگی جان
        با نطرت در مورد چلنجر موافقم که باید مثل پورشه ۹۱۱ تکامل پیدا کنه اما قالبش یکی باشه چون هویت دوست داشتی جامعه را ساختن برای خودشون .
        اما اونتادور نه ، چون این رسم لامبورگینی نیست و در این کلاس همیشه بعد از ارایه خودروی جدید چه در نام‌گذاری چه در ظاهر و چه در مشخصات فنی سوپرایز میکنه و این شده جزوی از سنت‌های لامبورگینی که یکدفعه همه را سوپرایز کنه و بترکونه رسانه‌ها را .
        طراحی لامبورگینی تیز و پرخطوط هست که نمیشه تکاملش داد و باید عوص بشه چون تاریخ مصرف داره با اینکه از نظر زیبایی رو دست نداره .

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. NAVID۰۰۹۸

      ۶ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (9999 ديدگاه)

      Joker جان
      فکر میکنم سخت باشه معرفی جایگزین این اعجوبه .
      لامبورگینی باید طرحی بزنه که همه را مبهود کنه و همینطور مشخصات فنی خاصی هم داشته باشه تا بتونه تا سالها با رقباش رقابت کنه بدون دستکاری و فیس‌لیفت .

      هوراکان از نظر فنی خیلی ماشین درخوری نسبت به اونتادور هست چون جدیتر هست با تکنولوژی‌های جدیدتر با جُسه کوچیکترش نسبت به اونتادور ولی اونتادور یه احترام و شخصیت خاصی داره که با دیدنش ناخداگاه برای چند ثانیه می‌ایستی و مبهوتش میشی .

      اونتادور یه ماشین قُلدر و مردونست ولی هوراکان دوجنسست برای همه اَقشار جامعه .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. کورش کبیر

    ۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (5 ديدگاه)

    یعنی این پره های کولر گازی داخل کابین بد جوری روی مخمه .مقایسه کنید با مدل پورشه ،فراری،بنز AMG .نمیفهمم چرا کابین لامبورگینی اینقدر نسبت به بدنه و موتور ضعف داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. ارشیاsvj

    ۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (1745 ديدگاه)

    وااااااای عشق است این ماشین را

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. M.A.S

    ۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (808 ديدگاه)

    کوروش کبیر؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. NOTHING

    ۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (107 ديدگاه)

    لامبورگینی اگه بخواد همچنان با فراری و پورشه رقابت کنه نیاز داره حداکثر تا سال2021 یه ماشین جدید معرفی کنه
    نه این که بیاد مدل های جدید اونتادور رو با کمی تغیرات بیرون بده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. امیر

    ۷ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (113 ديدگاه)

    335 تا پر کرد که چرا نوشتین 323 تا !!!؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا