لندروور-رنجروور

لندروور به دنبال تولید آفرودری ارزان‌قیمت و دیفندری لوکس‌تر

گفته می‌شود لندروور در حال آماده شدن برای ایجاد برخی تغییرات در سبد محصولات خود بوده و می‌خواهد یک آفرودر ارزان‌قیمت و پایه و همچنین نسخه‌ی لوکس‌تر دیفندر جدید را تولید کند.


بنا به گزارش پدال و به نقل از اتوکار، مدل پایه احتمالاً قیمت حدود ۲۵ هزار پوند در بریتانیا خواهد داشت و طراحی آن مشابه دیفندر گران‌تر و بزرگ‌تر خواهد بود. این خودرو که فعلاً با کد داخلی L860 شناخته می‌شود احتمالاً از کابینی با شباهت‌هایی به دیفندر تولید خواهد شد اما به منظور پایین نگه داشتن قیمت و هزینه‌ها از تجهیزات کمتری استفاده خواهد کرد. هنوز مشخص نیست که نام این خودرو چه خواهد بود هرچند گفته می‌شود نام آن می‌تواند به سادگی نام “لندروور ۸۰” باشد.


زیرساخت این خودرو می‌تواند پلتفرم امگا-آرک باشد که در تاتا هریر هم بکار رفته است. این معماری اساساً نسخه‌ی ارزان‌تر و به‌روزتر از پلتفرم لندروور D8 بکار رفته در رنجروور اووک و لندروور دیسکاوری اسپورت است.


از جمله قوای محرکه‌ی احتمالی این خودرو می‌توان به نسخه ۳ سیلندر ۱.۵ لیتری توربوی انجینیوم و همچنین نسخه‌های هیبریدی ملایم اشاره نمود. همچنین احتمال استفاده از پیشرانه‌های ۴ سیلندر قوی‌تر هم وجود دارد.


اما درباره نسخه لوکس‌تر لندروور دیفندر گفته شده که احتمالاً این خودرو از قوای محرکه تمام الکتریکی و استایل سفارشی برخوردار خواهد بود. داخل کابین نیز بهبودهای زیادی برای هماهنگی با ماهیت لوکس خودرو و قیمت بالای آن صورت خواهد گرفت.

باید منتظر ماند و دید کدام‌یک از این خبرها به واقعیت تبدیل خواهد شد. به نظر می‌رسد لندروور آماده‌ی ایجاد طوفانی جدید در دنیای خودرو می‌شود…

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. مهراد

    ۱۹ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (763 ديدگاه)

    تصمیمشون کاملا منطقی بنظر میرسه

    دوستان یه سوال فنی : آیا خودروهای مدرن و جدید (( صفر کیلومتر و نو )) نیاز به آب بندی دارند ؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بیژن

      ۱۹ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (255 ديدگاه)

      نه . نیازی نیست.اونا قبلا تست های سختی رو پشت سر میزارن و کاملا آماده بهره برداری ان. سال ۸۸ یک دستگاه خودرو ۲۰۶ مدل v8limited ( ظاهرا از محصولات صادراتی آن زمان ایرانخودرو به بازار آفریقا بوده،انحصارا) خریداری کردم و توو همون شب برای لحظاتی ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت توو اتوبان تهران قم روندم. هیچ وقت کوچکترین مشکلی پیش نیومد.اینقدر ماشین با کیفیتی بود هنوز دارمش و به عنوان خودرو دم دستی افراد خانواده ازش استفاده میکنن. البته از محصولات فعلی ایرانخودرو و خودروهای چینی اطلاعی ندارم. ولی اگه اخیرا محصولات داخلی خریدید کمی مدارا کنید?

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. امیر

        ۱۹ آذر ۱۳۹۸
        سوابق: (12 ديدگاه)

        من هم یه سمند مدل 87 صادراتی الجزایر داشتم که صاحب های بعدیش هم هنوز تعمیر گاه نبردنش

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. datsun

      ۱۹ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (3503 ديدگاه)

      بستگی به دستور کمپانی داره باید به دفترچه راهنمای ماشین مراجعه بشهبعضی کمپانی ها توصیه میکنن کیلومتر های اول از رانندگی پرشتاب، پرگاز و سرعت بالا کاملا اجتناب بشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. FLANKER

    ۱۹ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (87 ديدگاه)

    من که اعتقادی به آبندی ندارم میگن لازمه
    نظر خودم اینه با ماشین های گرون اگه گاز ندی موتورشون خفه میکنه بیشتر گاز بدی بهتره موتور جنی میشه ?? به اصطلاح ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. FLANKER

    ۱۹ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (87 ديدگاه)

    تازه میگن دوتا روغن موتور تو ماشین نریزید
    من همیشه این کارو میکنم البته با درصد اندازه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. مهراد

    ۱۹ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (763 ديدگاه)

    خیلی ممنون از پاسخ همگی دوستان

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا