لکسوس

توقف عرضه برخی محصولات لکسس در بازارهای اروپایی

لکسس در حال بازنگری در عرضه برخی محصولات خود برای بازارهای بریتانیا و اروپای غربی بوده و مهم‌ترین محصولاتی که دیگر برای مدل سال جدید عرضه نخواهند شد عبارت‌اند از CT، IS و RC.

در نظر داشته باشید که این سه خودرو هنوز در وب‌سایت رسمی لکسس مشاهده می‌شوند اما اگر اخبار منتشر شده درست باشند فقط شاهد عرضه محدود این خودرو تا زمان اتمام موجودی انبارها خواهیم بود.

طبق گفته اتوکار این خودروساز ژاپنی قبلاً صادرات هاچبک، سدان و کوپه خود به بازارهای اروپایی را متوقف کرده و برنامه‌ای برای عرضه جایگزین‌های مستقیم این خودروها در بازارهای موردبحث وجود ندارد.

البته فعلاً به نظر می‌رسد هاچبک کامپکت و هیبریدی CT با قیمت ۲۶۲۷۵ پوندی یا ۲۸۴۷۵ یورویی در دسترس می‌باشد. این خودرو از همان پلتفرم قدیمی تویوتا پریوس سود برده و سه سال پیش هم از بازار آمریکای شمالی خارج شده است.

سدان اسپورت IS نیز قیمت ۳۳۲۶۵ پوندی داشته درحالی‌که برای نسخه F اسپورت آن باید ۳۶۹۶۵ پوند پرداخت کرد. این خودرو برای مدل سال ۲۰۲۱ به‌روزرسانی‌هایی داشته است.

به نظر نمی‌رسد که لکسس جایگزینی هم برای RC و نسخه پرفورمنس آن یعنی RC F داشته باشد. مدل عادی قیمت ۴۰۹۰۵ پوندی داشته درحالی‌که برای مدل F اسپورت باید ۴۴۱۷۰ پوند پرداخت کرد. مدل RC F نیز با قیمت ۶۳۲۴۰ پوند در دسترس بوده است. برای خرید نسخه‌های سفارشی کربن و تراک ادیشن هم باید به ترتیب ۷۰۲۴۰ و ۸۰۲۴۰ پوند پرداخت کرد.

به‌روزرسانی: یکی از سخنگوهای لکسس در مصاحبه با رسانه‌ها تائید کرده مدل‌های CT، IS و RC دیگر در بازارهای اروپای غربی عرضه نخواهند شد. طبق گفته سخنگوی این شرکت، عدم عرضه محصولات یاد شده تنها بخشی از تغییرات عادی در سبد محصولات می‌باشد. البته مدل RC F همچنان در دسترس خواهد بود اما IS جدید راهی بازارهای اروپایی از جمله بریتانیا نخواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. افشین

    ۲۵ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (2 ديدگاه)

    عکس اول چه مدلی از لکسسه؟

    موافقم 4
    مخالفم 2
    1. رامتین

      ۲۵ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (3051 ديدگاه)

      مدل RC. به نوعی کوپه IS محسوب میشه.

      موافقم 8
      مخالفم 0
  2. sina

    ۲۵ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (2646 ديدگاه)

    این کار درسته بنظرم
    باس خودروهایی کم میفروشن رو از بازار اروپا جمع کنه و مدلهای محدودتری ارایه کنه. برای مثال سدان بنظرم فقط ES میتونه تو اروپا موفق باشه و باقی شون نباس عرضه شن

    موافقم 17
    مخالفم 4
  3. سامورایی

    ۲۵ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1149 ديدگاه)

    کار درستی کرد

    موافقم 5
    مخالفم 0
  4. امین

    ۲۵ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (591 ديدگاه)

    طبیعی بود. لکسس در تعداد محدود فقط کراس اور فروش میره . باقی مدلها استقبال نداره. سلیقه خودرویی در اروپا متفاوت هست
    فقط واقعیت میدانی گفتم . به دوستان عاشق لکسس برنخوره.

    موافقم 7
    مخالفم 0
    1. کیان

      ۲۶ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (1435 ديدگاه)

      حرفتون درسته کاملا، اروپایی‌ها بیشتر ماشینهای خودشون و می‌خرند خصوصا ماشینهای جمع و جور فرانسوی ک فروش قابل توجهی هم دارند.

      موافقم 6
      مخالفم 11
    2. Mazda3

      ۲۶ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (295 ديدگاه)

      فکر خوبیه چون مسلما وقتی محصولاتی تو اروپا تولید میشه که از همه نظر بهتر هستن مثل آلمانی ها اینها هم نمیتونن باهاشون رقابت کنن قید عرضه محصول رو میزنن بجاش جایی که طرفدار داره محصول بیشتری ارائه میکنن.

      موافقم 15
      مخالفم 6

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا