لکسوس

لکسس و مشکل بزرگ شاسی بلندها!

فروش لکسس کاهش یافته است. این خودروساز به عنوان برند لوکس تویوتا در سال ۲۰۱۹ سی‌امین سالگرد تأسیس خود را جشن گرفته اما نبود خودروهای جدید در کلاس‌های مهم خودرویی دردناک جلوه می‌کند. رقبای آلمانی یعنی ب‌ام‌و، آئودی و مرسدس بنز در کلاس شاسی بلندهای بزرگ حضور دارند و لکسس یک زمانی بازیگری کلیدی بوده است. امروز لکسس GX و LX به مانند دایناسور بوده و از ساختارهای سالخورده و سیستم‌های اطلاعات سرگرمی نه چندان خوبی استفاده می‌کنند. داده‌های فروش نشان می‌دهد سهم ۱۸ درصدی لکسس که زمانی بیشترین سهم این برند از بازار بوده به ۱۳ درصد کاهش یافته است.

بلومبرگ با برخی از نمایندگی‌های لکسس گفت‌وگو کرده و آن‌ها اذعان کرده‌اند که این برند در حال افول است. یکی از نمایندگی‌ها گفته است:

ما می‌دانیم که سال ۲۰۱۹ را از دست دادیم؛ اما لکسس در دو، سه، چهار، پنج و یا چند سال پس از آن دوباره بازار خود را به دست خواهد آورد.

متأسفانه ما تا این حد خوش‌بین نیستیم. همان‌گونه که قبلاً گفته ‌شده جایگزین لکسس LX در سال ۲۰۲۱ یعنی ۱۴ سال پس از عرضه نسل فعلی رونمایی خواهد شد. آینده‌ی نسل بعدی شاسی‌بلند میان سایز GX فعلاً مشخص نیست اما اگر لکسس به‌طور کامل از این کلاس که شامل رقبایی مثل ب‌ام‌و X5 و آئودی Q7 است کنار برود تعجب زیادی نخواهیم کرد. بزرگ‌ترین و به‌روزترین شاسی‌بلند لکسس در حال حاضر و حتی با وجود شاسی بدنه روی فریم خود فروش خوبی ندارد.

لکسس RX که از سال ۲۰۱۷ تاکنون به‌صورت سه ردیفه نیز عرضه شده از نظر مشتریان طبق انتظارات عمل نکرده است. البته معاون فروش تویوتا در آمریکای شمالی می‌گوید لکسس در حال توسعه طیف گسترده‌ای از خودروهای جدید است.

شایان ذکر است سه نمونه از محصولات لکسس جزو قابل‌اعتمادترین خودروهای حاضر در بررسی‌های کانسومر ریپورتز بوده و لکسس نیز به عنوان برندی با ارزش از نظر جی دی پاور معرفی شده است. همچنین این خودروساز ژاپنی در سال ۲۰۱۹ ده میلیونمین خودروی خود را به فروش رسانده است.

جدای از رقبای سنتی آلمانی، لکسس با رقبای کره‌ای هم مواجه شده است. جنسیس از جنبه‌های زیادی یک برند لوکس بوده و در واقع بنا به گفته یکی از مدیران کانسومر ریپورتز محصولاتی با قیمت مناسب، راحت و بی‌دردسر تولید می‌کند. شاسی‌بلند جدید جنسیس GV80 اولین ورود این برند به دنیای شاسی بلندهای لوکس خواهد بود. مدل کوچک‌تر GV70 نیز اندکی بعد رونمایی خواهد شد. با توجه به رقبای فعلی و جدید، لکسس باید سریع‌تر از هر زمان دیگری در بازار شاسی بلندها خودی نشان دهد. عواقب تعلل و سستی در تولید شاسی بلندهای جدید قابل‌قبول نخواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. حسین

    ۱۴ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (2824 ديدگاه)

    شاید بهتره تا زمانی که بتونه یک شتسی بلند پرفروش تولید کنه ، سراغ سهم خواهی بیشتر از بازار کراس اور ها بره!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. sina

    ۱۴ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (2645 ديدگاه)

    تاخیر معرفی شاسی بلندها چه تویوتا و چه لکسس دیگه داره زیادی طولانی میشه.
    تویوتا باس تو دو سه سال اینده همه پیکاپ ها و شاسی بلندهای بزرگشو تغییر نسل بده.
    البت فراموش نکنین تغییر نسل کمری و کرولا و یاریس و راو4 و معرفی سی اچ عار همگی تو دوسال انجام شدن و نشدنی نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. M سابق

    ۱۴ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    اقا یه سوال چرا ژاپنیا کلا اعتقادی به تغییر نسل ندارن؟
    اون از GTR
    ااون از لندکروز
    اون از 370Z
    اینم از این
    و خیلیای دیگه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین

      ۱۴ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (2824 ديدگاه)

      چون طراحی یک ماشین که ظرف ۱۳ ساعت ساخته بشه ، اما سی سال بدون خرابی کار کنه ، قیمت مناسب و کیفیت عالی هم داشته باشه ، کار اسونی نیست!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. ممد ژانگولر

    ۱۴ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (3543 ديدگاه)

    مشکل اینا نیست . مشکل معرفی خودروهای برقیه مثل تسلا که تاثیر گذاشته تو کاهش سبد فروش کمپانیها.
    فکر کن طرف این همه پول یک ماشین گنده بده که بنزین میسوزونه و از عقبش دود میاد بیرون ضمنا مولتی مدیا هم صفر یا شامل هزینه های گزاف بشی تازشم کلی باید خودت ماشینو برونی!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. NAVID۰۰۹۸

    ۱۴ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (10232 ديدگاه)

    اصلاً یکی از دِلبَریاش همین ظاهر دایناسور مانندشِ .
    اما درست میگه ، انگاری دیگه نسل های امروزی ظاهر مردانه و با هیبت دوست ندارند و همه چیز میخواد سانتی مانتی بشه با ظاهری خانومی پسند که تا میزنی رو ترمز ، بیاد بالا .
    شما فقط به کیفیت مواد به کار رفته داشبورد و آلومینیوم برس خوردش یه نگاه بنداز تا تَه خط کیفیت را میری .
    این روزها هم که مُد شده همه زدن تو کار فیسلیفت لندکروزر ، بنظر من که ظاهر خودروهای مدل ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۱ از همه لندکروزرها یا Lx ها به صورت استاندارد زیباتر از فیسلیفتشِ .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. آماج

      ۱۵ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (1 ديدگاه)

      واقعا درست گفتی هنوز لکسس ۲۰۰۸ هیبت داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. Elmiraj

    ۱۴ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (3114 ديدگاه)

    شهرت و آوازه تویوتا و لکسوس بخاطر قابلیت اعتماد بالاتر شون نسبت به رقباست که از سادگی پلتفرم و بی آپشن بودنشون نشأت میگیره….اگر تویوتا پلتفرم های جدید توسعه بده باید در حد رقبا امروزی پیچیده و پیشرفته باشند چیزی که باعث نزول تویوتا در رأس هرم قابلیت اطمینان میشه و موقعیت و ارزش برند را به خطر می اندازه…..
    و این که ترند امروز صنعت خودروسازی که آینده را ترسیم می کنه پیشروی به سوی الکتریکی و خودران هست که بازم تویوتا بسیار در آن عقب تر از رقبا هست .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. datsun

      ۱۴ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (3503 ديدگاه)

      خنده دار ترین حرف دنیا اینه که بگی اولین تولید کننده انبوه هیبرید برقی بنزینی دنیا از الکتریک سازی عقبه
      الان ماهیندرا هند هم توان تولید ماشین الکتریکی رو داره تویوتا جای خود دارد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. کیان

      ۱۴ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (1435 ديدگاه)

      دوست عزیز همه لکسوس به آپشن و کیفیت میشناسند، این بی آپشن بودن و شما از کجا اوردی واقها از اون حرفها بود !!!!

      بعدش شما برو یه سری به تاریخچه پریوس بزن ، ببین تویوتا موقعی ک هیبرید میفروخته نصف دنیا اصلا نمیدونستن هیبرید و الکتریکی چی هست !!!!!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Elmiraj

        ۱۵ دی ۱۳۹۸
        سوابق: (3114 ديدگاه)

        منظور آپشن های کمتر نسبت به رقبای بروز هست نه نبود آپشن…
        شما چند کلیپ مقایسه LX570 را با اسکالید و ناویگیتور نگاه کنید متوجه حرف من میشید .
        .
        ضمناً انبوه سازی هیبرید ارزان ربطی به پیشرو بودن در صنعت خودرو های الکتریکی نداره..!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
  7. Mohammadreza

    ۱۵ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (870 ديدگاه)

    هروقت ارزش خودروسازهای آمریکایی در مجموع به تویوتا رسید بیا به عنوان یه تسلا فن تویوتا رو نقد کن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Elmiraj

      ۱۵ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (3114 ديدگاه)

      شما هر وقت تویوتا ۷۷ سال هیچ…تونست ۷ سال پشت سر هم بزرگترین و با ارزش ترین خودروساز دنیا باشه بیا در مورد خودرو سازی آمریکا حرف بزن…!!!!
      .
      این که بعد بیش از یک دهه ماشینی مثل هایلوکس کوچکترین پیشرفتی در پایداری نداشته دلیلش اینه که تویوتا از پس ساخت یک پلتفرم پیچیده و قابل اعتماد برنمیاد…!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. آماج

    ۱۵ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بنظرم لکسس بهترین خودروی حال حاضره. هنوز مدل آرایکس ۲۰۰۸ را سوار میشی لذت میبری

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا