لکسوس

لکسس RC F GT جدید با قطعات فیبر کربنی

فروش لکسس RC در حد پایینی باقی مانده اما ژاپنی‌ها امیدوارند با توسعه نسخه پرچم‌دار RC F GT جانی تازه به پیکر این خودرو ببخشند.


نسخه تولیدی این خودرو که قبلاً با کانسپت RC F GT پیش‌نمایش شده یک نسخه متمرکز روی پیست خواهد بود که برای قرارگیری در جایگاهی بین مدل‌های استاندارد RC F و RC F GT3 مسابقه‌ای طراحی شده است. با توجه به مأموریت در نظر گرفته شده، خودروی مورد بحث به طیفی از قطعات فیبر کربنی شامل کاپوت تهویه دار، کاپوت و رکاب‌های جانبی مجهز شده است.

جدای از قطعات فیبر کربنی جدید، لکسس RC F GT دارای جلوپنجره بازنگری شده با ورودی‌های هوای به‌روز شده است. از دیگر تغییرات قابل‌توجه می‌توان به اضافه شدن بال بزرگ در عقب، سپر عقب جدید و دیفیوزر کوچک اشاره کرد.


موضوع جالب اینکه خودروی یاد شده به سپر و چراغ‌های جلوی اصلاح شده‌ای مجهز شده است. همچنین آینه‌های بکار رفته در این خودرو از LC 500 قرض گرفته شده‌اند. این تغییران نشان می‌دهند لکسس نه تنها در حال کار روی RC F GT است بلکه می‌خواهد کل خانواده RC را فیس لیفت نماید.

لکسس چیز زیادی درباره این خودرو نگفته اما کانسپت یاد شده که در مسابقات بین‌المللی Pikes Peak 2015 حضور داشت در مقایسه با نسخه استاندارد ۳۶۲ کیلوگرم سبک‌تر بود. این امر به خاطر استفاده گسترده از متریال کامپوزیتی همچون فیبر کربن بوده است.


پیشرانه ۸ سیلندر ۵ لیتری آشنای لکسس همچنان نفس می‌کشد اما به یک سیستم اگزوز پرفورمنس و سیستم‌های خنک و روان کننده جدید مجهز شده است. این تغییرات باعث می‌شوند قدرت پیشرانه بیشتر از ۴۶۷ اسب بخار و گشتاور نیز بیشتر از ۵۲۸ نیوتون متر باشد.


لکسس RC F GT همچنین تغییرات بیشتری را در سیستم تعلیق تجربه خواهد کرد و هندلینگ تیزتری خواهد داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا