متفرقه

بازداشت دوباره کارلوس گوسن!

کارلوس گوسن مدیرعامل اسبق رنو-نیسان پس از یورش مقامات ژاپنی به محل اقامتش در توکیو و برای چهارمین بار بازداشت شد.


بنا به گزارش پدال و به نقل از اتونیوز، گوسن به خاطر اتهام خیانت‌درامانت بازداشت شده است. او قبلاً نیز برای سه بار بازداشت شده بود اما ششم مارس و پس از تأمین وثیقه از زندان آزاد شد.


دادستان‌های ژاپن گفته‌اند این بار گوسن را به خاطر پرداخت ۳۴.۲ میلیون دلاری به نماینده‌ی فروش عمان بازداشت کرده‌اند. احتمالاً بخشی از این پول برای خرید قایق لوکس گوسن هزینه شده است. گوسن پس از بازداشت خود تأکید داشته که عقب‌نشینی نخواهد کرد و تحت تأثیر این فضاسازی‌ها قرار نخواهد گرفت.

او گفته است:

بازداشت صبح امروز من ظالمانه و خودسرانه است. این برنامه بخشی از تلاش‌های برخی مقامات نیسان برای وادار کردن من به سکوت است. چرا تلاش دارند من را بشکنند؟ من شکست نخواهم خورد.

بازداشت اخیر گوسن تنها اندکی پس از توئیت مهم او رخ داده است. او گفته بود که درباره‌ی اتفاقات چند ماه اخیر حقایق را افشا خواهد کرد.


مدیرعامل اسبق رنو-نیسان اظهار داشته است:

من هفته‌ی آینده داستان خود را در کنفرانسی خبری بازگو خواهم کرد. با بازداشت دوباره‌ی من، دادستان‌ها این فرصت را فعلاً از من گرفته‌اند اما من حقیقت را خواهم گفت. مطمئنم که اگر دادرسی عادلانه‌ای صورت بگیرد بی‌گناهی من اثبات خواهد شد.

اگرچه دادستان‌های ژاپن به‌صورت رسمی گوسن را بازداشت کرده‌اند اما هنوز مشخص نیست که آیا او در بازداشت باقی خواهد ماند یا نه. ظاهراً مقامات ژاپنی پرونده‌ی جدیدی برای گوسن باز کرده و روی پرداختی‌های او و نیسان به شریک تجاری یاد شده در عمان تمرکز کرده‌اند.

وکیل گوسن نیز گفته است:

من بازهم مجبورم اعتبار انجام چنین کارهایی توسط دادستان‌ها را زیر سؤال ببرم زیرا دادگاه قبلاً گوسن را با تأمین وثیقه آزاد کرده بود و این هم پرونده‌ی جداگانه ای نیست.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. حسن

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (1337 ديدگاه)

    این انگارعضو یکی از حزبهای سیاسیه ایرانه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بهراد

      ۱۶ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (753 ديدگاه)

      هر چیزیه معلومه اصول گرا نیست.
      هر چند همشون یه گلن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Mohamad

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (812 ديدگاه)

    موهاش سفید شد این چند وقت
    بخدا باید چارتا مدیر ژاپنی تو ایران میزاشتن در راس کار و اداره کشور رو میسپردن بهشون اونوقت میفمیدیم مدیریت و ممکلت داری چیه. اقتصاد و بهره وری و تولید چیه. تجارت یعنی چی. پول و ارزش آفرینی، نظم و قانون مداری و احترام و فرهنگ و عدالت اجتماعی و… چه معنایی داره. اگرچه یه شبه خلق نمیشن..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. NAVID۰۰۹۸

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (10232 ديدگاه)

    یباره بُکُشینِش ، خلاص
    بیچارش کردن با این همه خدمتی که برای ژاپن و فرانسه کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. عطا

      ۱۶ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (110 ديدگاه)

      اینطور که این میگه حقایق رو افشا خواهم کرد بعید نیست به این زودیا ترور بشه !!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. محسن

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (93 ديدگاه)

    من فکر کردم بگم بگم فقط مختص ما ملت همیشه در صحنس ولی چقدر این بابا شبیه مدیران ماست حتما تمام سرمایشم ترانسفر کرده کانادا

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا