متفرقه

خودروهای حاصل از همکاری دو برند (قسمت دوم)

محمد دهقان: در مطلب قبلی، ۷ خودروی محبوبی که دو برند با هم آن‌ها را به تولید رسانده بودند را خدمت شما معرفی کردیم حال با ۷ خودرو دیگر که حاصل از همکاری دو برند هستند باز هم در خدمت شماییم.

آستون مارتین ونتیج

مرسدس/آستون مارتین

استون مارتین ونتیج رودستر

برای چندمین بار در محصولات آستون مارتین از موتور مرسدس استفاده می‌شد قلبی که با مرسدس GTS مشترک بود موتور ۴ لیتری توئین توربو ۵۰۵ اسبی که به‌عنوان قلب مرسدس برای روح آستون مارتین در نظر گرفته شد.

پاگانی هوایرا

مرسدس/پاگانی

همانند مدل زوندا، قلبی V12 با حجم ۶ لیتری‌ای از مرسدس قرض گرفته شد تا در پاگانی هوایرا  بتواند ۷۲۰ تا ۸۲۷ اسب بخار را کف آسفالت بریزد علاوه بر قدرت بسیار صدایی بی‌نظیر را تحویل خریدار می‌داد تا اطمینان خاطری باشد برای اطمینان از خرید خود!

دانکرورت D8 GTO-RS

دانکرورت/آئودی

دانکرورت خودرویی هلندی است که موتور مورد استفاده در خودرو خود را از ارباب حلقه‌ها یعنی آئودی قرض گرفته بود موتور ۵ سیلندر ۲.۵ لیتری توربو معروفی که در آئودی TTRS و RS3 حضور دارد.

بولر وایلدکت

لندروور/TVR

اگر می‌خواهید یک آفرودر متفاوت داشته باشید که با فورد برانکو و مرسدس G کلاس و جیپ رانگلر هیچ شباهتی نداشته باشد می‌توانید یک لندروور ارتقا یافته که توسط یک شرکت به نام Bowler که از پیشرانه ۸ سیلندر ۵ لیتری استفاده می‌کرد را خریداری کنید و از آفرود خود لذت ببرید.

لانچیا تما ۸.۳۲ ۱۹۸۶

لانچیا/فراری

یک ایتالیایی ناب و تمام‌عیار دیفرانسیل جلو با موتور فراری ۳۰۸ که توسط دوکاتی مونتاژ شده بود دارای قدرت ۲۱۴ اسبی شتاب صفر تا صد زیر ۷ ثانیه و بال عقب متحرک!!!!!

سیتروئن SM 1970

سیتروئن/مازراتی

مازراتی هدیه‌ای را به سیتروئن اهدا کرد که در زیر کالبد سیتروئن SM مخفی شده بود موتور ۶ سیلندر ۲.۷ لیتری ۱۷۰ اسب بخاری که در نوع خود بی‌نظیر بود.

اسمارت فورتو/فورفور

مرسدس/رنو

مرسدس برای تولید مدل‌های اسمارت به سراغ رنو رفت و با تغییراتی اندک روی پلتفرم موتور عقب-دیفرانسیل عقب رنو توئینگو، خودروی کوچک اسمارت را روانه بازار کرد. مرسدس همین روش را برای تولید پیکاپ خود یعنی X کلاس نیز که بر پایه نیسان ناوارا ساخته می‌شد تکرار کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۴۷ دیدگاه‌ها

  1. GT

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (436 ديدگاه)

    بعضی مواقع از خودم میپرسم، چرا خود مرسدس از این پیشرانه V12 فوق‌العاده برای سری SL یا سری GT استفاده نمیکنه؟!

    موافقم 33
    مخالفم 9
    1. محمد رستمی نژاد

      ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (733 ديدگاه)

      میگم نوید ماشینت چی هست که گفتی براش رفتی چرم گاومیش اعلا ? سفارش دادی

      موافقم 2
      مخالفم 1
    2. Nima RST

      ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (52 ديدگاه)

      دیگه همه چی داره به سمت برقی شدن میره
      ژرمنا تا ده پونزده سال دیگه همشون برقی میشن
      بقیه کمپانی های خودروساز بزرگ هم نهایتا تا بیست سی سال دیگه برقی میشن
      موتور v8 و v12 و گیرباکس دستی هم فقط تو موزه و کشور های جهان سوم دیده خواند شد

      موافقم 10
      مخالفم 11
  2. JANGI

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (60 ديدگاه)

    پاگانی????????

    موافقم 37
    مخالفم 4
    1. JANGI

      ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (60 ديدگاه)

      یه مطلبی بگم به نظرم لازمه گفتنش، بار فنی نداره ولی میگم که اونی که میدونه به خودش بگیره(مخاطب خاص)
      83 سال پیش ینی سال 1938 مرسدس بنز W125 Rekordwagen با ثبت رکورد سرعت 432.7 کیلومتر بر ساعت سریعترین خودروی دنیا با معیار های ماشینی با قابلیت تردد شهری
      انجین 5.6 لیتری v12 کاربراتوری با قدرت 765 اسب بخار (مخترع کاربراتور:گوتلیب دایملر)محض اطلاع
      ضریب درگ : 0.17
      اونوقت کل فهم و دانش و شناخت بعضیا از مرسدس بنز اینه که برگرده بگه این ماشین برای پیرمرد هاست
      یا اینکه خیلی راحت به خودش اجازه بده که بگه بنز مال چینی هاست
      وقتی هم که میگی “پدر خودروسازی جهان” نمیدونم چرا به بعضیا فشار میاد
      دقیقا با همون مخاطب خاص هستم البته با احترام
      اونی که میدونه به خودش بگیره

      موافقم 59
      مخالفم 22
      1. UNIVERS

        ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (51 ديدگاه)

        اقاای جنگجی میدونم منظورت کی هست شاید همه مون بدونیم ولی من میخوام با علم این موضوع رو برسی کنم

        همون 432 کیلومتر رو میدونی چه زمانی رسیده به اون سرعت ؟ اولا رسیدن به سرعت 432 کیلومتر اونم 80 سال پیش غیر ممکنه مهمترین نکته رو فراموش کردی به نظرت چه تایری استفاده کرده ؟؟؟ اصلا 80 سال پیش چه تایری میتونست چنین استحکاکی رو تحمل کنه.
        در بهترین حالت ممکن یه دروغی بوده که بتوننن قدرت نمایی کنن.

        اون موقع در حال و هوای جنگ جهانی بوده. ممکن بوده بنز خواسته تبلیغات کنه.
        اصلا ما میگیم درسته رکورد زده. اما

        .

        .
        اما چه تایری و چه آسفالتی 80 سال پیش وجود داشته که رکورد توش زده بشه ؟
        آیا اصلا فیلم رسمی از رکورد زدن اون هست؟ آیا دوربینی از داخل خودرو فیلم برداری کرده که ببینم چه قدر سرعتش زیاده؟؟
        اگه بگیم اتوبانش بوده. در خوشبینانه ترین حالت ممکن شتاب 0 تا 432 کیلومتر باید تو 1 دقیقه انجام میشده.

        80 سال پیش چه تایری میتونست به مدت 1 دقیقه اون فشارو تحمل کنه ؟

        به نظر من این فقط یه پروژه سیاسی بوده برای قدرتنمایی آلمان ها در جنگ جهانی

        موافقم 26
        مخالفم 59
        1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          آقای universمنم کاملا با شما موافقم،این جریانم مثل فضاپیمای آپولو ۱۱ی آمریکا میمونه که مثلا گفتن رفته به ماه اما چجوری؟ توی دهه ۵۰میلادی با کامپیوتر هایی که حتی تا ده مایلی هم آنتن نمیدادن رفته باشه؟شاید تلسکوپ و یا ماهواره های فضاییمون همه توی این مریخ و ماه قرار گرفته باشن اما احساس میکنم اصلا به ماه نرفتیم و آپولو ۱۱هم یه تبلیغات دیگه از آمریکا بود(چون آمریکا و روسیه توی یه جنگ سرد بودن و روسیه توی پروژه قمر مصنوعی اسپوتنیک موفق شد آمریکا با این کار خواست تا خودشو برتر بدونه)همه هم دیگه اینو میدونن که اون فیلم توی یه استودیو گرفته شده و حتی نور منعکس شده از دوربین های پشت صحنه هم روی کلاهک های فضانوردها و تکون خوردن پرچمشون اونم توی جو بدون هوای ماه دیگه مسخره تموم رسانه ها از اون زمان تا حالا شده،از اون به کنار،ما بعد ماموریت آپولو ۱۷هم دیگه برای ۵۰ساله که اصلا حتی فکر رفتن به ماه رو هم نکردیم که الان داریم برای کلونی سازی مریخ تلاش میکنیم! اکثر فضانوردها هم اینو میدونن که تا مدار زمین فقط قرار گرفتن اگرم رفته باشن چون هنوزم که هنوزه ما وسایل و تجهیزات کافی برای دووم آوردن روی ماه رو هم نداریم،چه برسه به مریخ!
          ببخشید اگه رفتم تو جاده خاکی،فقط منظورم این بود که خیلی از کارهای مردم هنوز هم توهمی بیش نیست…

          موافقم 14
          مخالفم 49
        2. UNIVERS

          ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (51 ديدگاه)

          در پاسخ به کامنت خودم اما جواب به اقای آبتین.

          بله اقای آبتین موافقم. میگن نیل آمسترانگ روی ماه قدم گذاشت و راه رفت.
          خب بله. درسته. اما فیلماش در آومده که این فیلم ساختگی بوده !
          میگن دهه 50 میلادی موشک فرستادن ماه ، آپولو 11 اسمش بوده فضا نواردان هم توش بوده. اما اون موقع گندش در اومده فیلم ساختگی بوده. بعدش دهه 70 میلادی فرستادن به طور مخفی ! شاید هم اصلا نرفتن ماه !!

          حالا اینم همینظور. از کجا معلوم واقعا سال 1938 اون رکورد زده شده ؟
          شاید 1958 زدن ؟ اصلا شاید نزدن !!!
          البته ما انکارش نمیکنیم. چه آپولو 11 رو چه رکورد بنز رو ( هرچند ربطی نداره)
          اما از کجا معلوم این کار هارو انجام دادن ؟

          .
          البته شایعه ارتباط برقرار کردن با فرازمینی ها و استفاده از تکنولوژی اونارو نباید فراموش کرد.
          اما در کل وقتی دولت ها رازهاشونو مخفی میکنن خب. شایعات زیاد میشه.

          موافقم 13
          مخالفم 30
        3. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          جناب univers عزیز،این کار همیشگی دولت هاست که بخوان شایعه پراکنی بکنن تا مردم رو از اصل مطلب دور کنن…
          من یکی خودم به هیچ وجه منکر رفتن آپولو ۱۱به ماه نبودم،اما وقتی مدارک رو میبینی و همینطور دولت هم واکنش نشون میده معلومه همش تبلیغات بوده…
          درمورد فرازمینی ها هم،باید بگم شاید خیلی‌ها موافق نباشن،اما حتی خود دولت ها هم هنوز امکانات کافی برای رفتن به ماه رو ندارن که حالا میخوان با فرازمینی ها ارتباط برقرار کنن، درضمن اینم باید در نظر داشته باشید که فرازمینی ها هم قرار نیست یه مشت موجود سبز رنگ قد بلند با چشمای از حدقه زده بیرون باشن،این تصویر به کل غلطه چون این ها رو کمیک های هالیوودی دهه ۱۹۳۰به تصویر کشیدن،مردم پیشکش،حتی دولت ها هم مدارکی مبنی بر وجود فرازمینی ها ندارن یا حداقل اگرم وجود داشته باشن دور و بر منظورمه شمسی ممکن نیست باشن،و یا حتی شاید موجوداتی مثل حیوانات و یا باکتری و میکروب باشن،البته بازم میگم فعلا ما مدرکی نداریم که وجود فرازمینی ها رو اثبات کنه،حداقل فعلا که نداریم…

          موافقم 7
          مخالفم 10
  3. M2F....GHI

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (51 ديدگاه)

    اتفاقا تنها نسخه هوایرا که موتور مرسدس نداره نسخه R هستش.نسخه R از موتوری ساخت HWA AG استفاده میکنه(هر چند اون کمپانی هم تاسیس شده توسط هانس ورنر آفرخته ولی متعلق به دایملر نیست)

    موافقم 19
    مخالفم 2
    1. BMW

      ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (1222 ديدگاه)

      بنده هم فقط نسخه معمولی هوایرا رو نام بردم متاسفانه اشتباهی نسخه R نوشته شده

      موافقم 16
      مخالفم 2
    2. Mr.t.e.s.l.a

      ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (60 ديدگاه)

      جسارتا عزیز شرکت HWA خودش موتور نمیسازه
      تمام موتور هایی که داده به بقیه مال شرکت های دیگه بوده با تغییرات جزئی
      من جمله موتوری که برای آپولو ie داد(انجین فراری) و یا موتوری که برای همین هوایرا ار دادش…
      مثل نلسون ریسینگ یا هنسی هستش
      بلوک موتور و طراحی بلوک که اصلی کاری هست برای مرسدس هستش…

      موافقم 4
      مخالفم 8
  4. یانکی

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2354 ديدگاه)

    درگ بین 765 و فراری sf90 انجام شد که 765 بالای 10 زد فراری هم با بد بختی 9.57.???

    موافقم 9
    مخالفم 30
    1. porsche

      ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (749 ديدگاه)

      چون منظورت رو میفهمم میخوام بپرسم به آمریکایی ها چی ربطی داشت؟؟

      موافقم 27
      مخالفم 5
      1. علی turbo s

        ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (279 ديدگاه)

        من برام سواله مگه نمیگن دیمن سریع ترین ماشین رو اسفالت چسبناکه طبق تایم خود شرکت .
        پس چجور 765ltبه راحتی شکستش داد ؟؟
        فکرکنم دوج توگفتن تایم با احساسات امریکن فن ها بازی کرده.

        موافقم 16
        مخالفم 5
        1. M.A.S

          ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (816 ديدگاه)

          جناب علی توربو S
          درسته ربطی به مقاله نداره اما چون پرسیدین جواب میدم
          رکورد دیمن برای درگ یک چهارم مایل طبق مدرک NHRA در 21 نوامبر2016 زده شده و دیمن در نمایشگاه نیویورک2017 معرفی شد
          و تایم هایی که از مک لارن 765LT و فراری SF90 زده شده توی سال 2021 ثبت شدن
          یعنی حداقل 4 سال اختلاف
          چه انتظاری میشه داشت وقتی 4 سال و خرده ای پیش رکورد زده
          خب معلومه که بعد اینهمه مدت مک لارن و فراری میتونن رکوردشو جابجا کنن
          اما اینکه چقدر و دقیقا توسط کدومشون جابجا میشه مهمه

          موافقم 7
          مخالفم 4
        2. porsche

          ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (749 ديدگاه)

          آقای a.m.s همون انتظاری که ۹۱۸ رو باهاش تو چسب درگ انداختن

          موافقم 7
          مخالفم 2
    2. SF90 STRADALE

      ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (3898 ديدگاه)

      معلوم بود فراری میزنه و هیچکس در این موضوع شکی نداشت
      براش فرقی نداره آسفالت معمولی باشه یا پیست درگ !!!!

      موافقم 14
      مخالفم 9
      1. علی turbo s

        ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (279 ديدگاه)

        اقای m.a.s
        من میدونم منظور شما چیه .اما تابحث اسفالت چسبی میشه امریکن فن ها میان میگن تایم دیمن اینه و از 765ltبهتره.
        خب اگه تایمش بهتره چجور 765lt دیمن رو به راحتی شکست داد؟!
        میدونید که من قصد هیت کردن ندارم فقط برام این قضیه سواله!!!

        موافقم 9
        مخالفم 1
  5. مازیار

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2503 ديدگاه)

    BOWLER
    “فولاد بوولر”
    مکانیکها و تراشکارهای قبل انقلاب بخوبی با این نام آشنا هستند که مترادف با سخت ترین و مقاوم ترین آلیاژ فولاد بازار بود و لندروور به همین دلیل در ساخت زیربندی این مدل با بوولر مشارکت کرد
    یک هیولای واقعی آفرود

    موافقم 15
    مخالفم 3
  6. RezaRs

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1613 ديدگاه)
    1. Mad.z.Max

      ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (1841 ديدگاه)

      واقعا سیانور خالص..

      موافقم 5
      مخالفم 6
    2. mahan

      ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (2324 ديدگاه)

      530 خودمون یا بی ام و مشهدیه خودمونه که.هنوزم معتقدم یکی از زیباترین سری 5 هاست و چراغاش به چشم اژدها معروفه.لعنتی چرا خرابش کردی اینو همون طوری میدادی بمن یک سری 4 بهت میدادم.
      شبیه دختری میمونه که ریمیل کشیده و ماسک زده

      موافقم 4
      مخالفم 9
    3. porsche

      ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (749 ديدگاه)

      از سری ۴ جدید قشنگ تره

      موافقم 6
      مخالفم 4
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۲۸ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (10232 ديدگاه)

        دست‌پخت گریس بنگل فقید است ، مگر شوخیست !
        اما جالبه که bmw در آن دوره ، زیباترین خودروهای خودش را حتی نسبت به امروز تولید میکرده اما جالب‌تر اینکه بی‌کیفیت‌ترینش هم در همین دوره بوده که نه کیفیت متریال خوبی داشتند و هم به شدت مشکلات متفاوت موتوری و گیربکس در تمام خودروهایشان داشتند !!!!

        موافقم 5
        مخالفم 3
        1. RezaRs

          ۲۸ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (1613 ديدگاه)

          نوید اشتب میزنی کیفیت چرم بی ام وی e65 حالا همه بگین جلوش سمه اما کیفیت چرمش طوریه ادم دلش می خواد بخورتش e65 و e66 هم همون دوره اند دیگه کیفیت داخلی خیلی توپی برا سری ۷ شون گذاشتن یعنی خدایش میشه گفت از سری ۷ کنونی لوکستره انگار اون حس لوکسی که القا میکنه رو میگم

          موافقم 3
          مخالفم 2
  7. BenzSLR

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    واقعا موفقیت های مرسدس زیاده برا چی بعضی ها برای اینکه چشم ندارن موفقیتشو ببینن میگن مال چینه ؟؟؟؟؟

    موافقم 12
    مخالفم 11
    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      مگه رامین بگه مال چینه،ما نمیگیم بنز بده، چجوری شرکتی که پدر خودروسازی جهان بوده رو زیر سوال ببریم،شاید شکست هایی داشته باشه اما اصلا بد نیست،اما امروزه طراحی هاش یه جوریه،فقط طراحی بیرونیش که اونم تحت تاثیر بازار اینجوری شده،من خودم آمریکایی فن هستم و غرورمم اجازه نمی‌داد این جوری از بنز تعریف کنم اما باید قبول کرد بنز چیز کمی نیست…

      موافقم 13
      مخالفم 10
      1. علی turbo s

        ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (279 ديدگاه)

        عزیزان وقتی جیلی فقط 9درصد سهام رو داره ایا کل مرسدس برای چینه ؟!
        کدوم شرکت با ۹درصد زیر مجموعه است.

        موافقم 5
        مخالفم 6
        1. علی turbo s

          ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (279 ديدگاه)

          درضمن اون ۹درصد هم مربوط به برند اسمارت یعنی مرسدس وجیلی فقط تو ساخت اسمارت باهم همکاری دارن.

          موافقم 5
          مخالفم 6
    2. Farzad

      ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (2568 ديدگاه)

      به قول یه دوست عزیزی : پدر خودروسازی مثل یه خورشیده که به همه نور میتابونه ، هر کی هم ناراحته و خوشش نمیاد میتونه سر مبارکش رو بکوبه تو دیوار .

      موافقم 18
      مخالفم 6
    3. Ramin

      ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (2380 ديدگاه)

      من کی گفتم بنز ماله چینیه ؟؟
      اون ولوو بود که گفتم. دروغ هم نگفتم. چون کل سهامش برای جیلی هست و تو چین منتاژ میشه.بی خودی حرف دهن من نیندازید. اون ولوو بود که گفتم چینی شده خب درست هم گفتم.

      بنز رو از کجاتون در آوردید ؟

      موافقم 4
      مخالفم 7
  8. Amirreza

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2724 ديدگاه)

    مرسدس یکی از بهترین انجین سازهای دنیاس یعنی واقعا میشه فهمید که شرکتای دیگه چقدر به این انجین ها اعتماد دارن که روی سوپر کار ها و هایپر کارهاشون از این انجین ها کار میزارن ، پاگانی و آستون مارتین واقعا زیبا هستن و موتور ۱۲ سیلندر پاگانی گویای همه چیزه که ۶ لیتر هم حجم داره ولی ای کاش خود مرسدس هم یه هایپر کار بجز پروجکت ۱ با این موتور معرفی کنه

    موافقم 7
    مخالفم 7
    1. BMW

      ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (1222 ديدگاه)

      متاسفانه آلمان داره قوانین آلایندگی رو سخت دنبال میکنه و چون بنز هم جز بزرگی از خودروساز های آلمان هست کارش مشکل میشه برای ساخت هایپر کار با موتور بزرگ شاید یکی به تولید محدود بتونه ولی همون یکی رو صرف ساخت پروجکت وان کرد که اون هم خودروی کمی نیست ولی بالاخره جذابیت V12 بیشتر از انجین های بکار رفته در پروجکت وان هست

      موافقم 8
      مخالفم 4
      1. Amirreza

        ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (2724 ديدگاه)

        ممنون بابت توضیحاتتون ، بله پروجکت وان میتونه یه ماشین تاریخ ساز باشه و منم بیشتر هر هایپر کاری دوستش دارم

        موافقم 8
        مخالفم 3
    2. 2646

      ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (344 ديدگاه)

      Mercedes Benz فوق العاده است و هر کسی کوچک ترین اطلاعاتی در بحث صنعت خودرو داشته، این رو می دونه.
      قبلا یک کامنت در جواب R@m!n جان با موضوع موتورهای ساخت BMW در کمپانی های انگلیسی نوشته بودم که به نظرم بد نیست اینجا کپی کنم.

      تقریبا غیر از استون مارتین، تمام صنعت خودرو انگلستان گره خورده به موتورهای ساخت BMW:
      * برندهای Rolls-Royce و Mini cooper که کاملا تحت تملک BMW هستند.
      * گروه Land rover و Jaguar قرارداد همکاری برای توسعه نسل بعدی موتورهاشون رو با BMW بستند. البته قبلا هم تو نسل های ۲ و ۳ Range Rover از موتورهای بنزینی و دیزل BMW استفاده شده بود.
      * شرکت Morgan یکی از لوکس سازهای تولید محدود انگلیسی است که از موتورهای BMW (چهار مدل موتور) تو خانواده خودرو Aero8 (سری ۱ تا ۵، GTN – GTS – MAX – Supersport – Coupe و Speedster) استفاده کرده.
      * شرکت Ascari یکی از خودروسازهای اسپورت انگلیسی هم که تو سال ۲۰۱۰ برشکست شد، روی ۲ تا محصول اسپرت از موتورهای ساخت BMW یا تیون شده توسط BMW استفاده می کرد.
      غیر از این کمپانی ها که به صورت مرتب تو محصولات تولید سری از موتورهای BMW استفاده می کردن، از موتورهای BMW تو خودروهای McLaren F1، Bentley Arnage و Land Rover Defender هم استفاده شده است.

      موافقم 9
      مخالفم 8
      1. Farzad

        ۲۸ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (2568 ديدگاه)

        استاد جان
        به نظرم یه همچین کامنتی درباره مرسدس بنز فقط دست خودتون رو میبوسه ، البته اگه زحمتی نیست و در آینده وقت داشتین .

        موافقم 8
        مخالفم 5
        1. 2646

          ۲۸ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (344 ديدگاه)

          فرزاد جان
          مثل همیشه خیلی به من لطف داری. ارادتمندم.
          با توجه به مهارت جناب دهقان، مطمئن هستم این مجموعه پست ها که توسط ایشون تهیه و تنظیم شده، بسیار کامل و عالی خواهد بود. همچنین که مطمئن هستم یک سری ماشین هیجان انگیز رو برای پست های انتهایی نگه داشتن که خدا به کامنت های اون پست ها رحم کنه! :)
          اما چشم، در انتهای این مجموعه یک کامنت درباره موتورهای بنزینی و دیزلی کمپانی های BMW و Benz در خودروها و کمپانی های دیگه می نویسم.

          موافقم 2
          مخالفم 1
      2. Amirreza

        ۲۸ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (2724 ديدگاه)

        کلا آلمانی ها در ساخت انجین های قدرتمند بی رقیبن ، اون از cla45 که از یه موتور ۲ لیتری انقد قدرت میگیره ونم از ام ۳ و …… واقعا تکنولوژی آلمان به همه ثابت شدست

        موافقم 1
        مخالفم 1
  9. Sina10

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    لانچیا و رنو توئینگو رو خیلی دوست دارم!!!
    حیف که رنو توئینگو قراره تولیدش متوقف بشه….

    اینجور مطالب ادامه دار رو خیلی وقت بود نذاشته بودین
    باز هم ادامه بدین
    اگه ممکنه اون سری ابرخودرو های تکرار نشدنی رو دوباره ادامه بدین
    واقعا اون سری رو دوست داشتم!!

    موافقم 8
    مخالفم 3
  10. یوسف

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (939 ديدگاه)

    تا اونجا که من میدونم TVR از موتور 5 لیتری لندرور استفاده میکنه…. نه اینکه لندرور از موتور TVR

    موافقم 5
    مخالفم 6
  11. جواد خطر

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (255 ديدگاه)

    آستون مارتین ونتیج از همشون خوشکلتره

    موافقم 9
    مخالفم 5
  12. mahan

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2324 ديدگاه)

    رد و پاهای مرسدس همه جا هست.پدر خودروسازی هست دیگه!
    قلب مرسدس هست که توی ماشین های بالا میتپه

    موافقم 9
    مخالفم 6
  13. محمد مختاری آذر

    ۲۸ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    غول مهندسی جهان آلمان
    تمام موتور ها مرسدس

    موافقم 3
    مخالفم 2
  14. ابر عظیم سلطان خانِ خفن باحال سوپر ویژه توپِ دمش گرم!

    ۲۸ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (335 ديدگاه)

    4 تای اول از بالا??????

    موافقم 4
    مخالفم 0
  15. پراید عشق است

    ۲۸ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1011 ديدگاه)

    ۳تای آخر از بالا+پاگانی و آستون را دوست دارم.

    موافقم 2
    مخالفم 0
  16. پرهام و رهام

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (223 ديدگاه)

    سلام واقعا همه‌ی این‌ها شاهکارند
    ما که تو قزوین الوند هستیم واقعا قبته میخورم به این شاهکارها

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا