متفرقه

سرمایه‌گذاری گسترده خودروسازان در صنعت اندونزی

کشور اندونزی اعلام کرده پس از سرمایه‌گذاری چندین خودروساز در این کشور اقدام به تولید خودروهای الکتریکی از سال ۲۰۲۲ خواهد کرد.


خودروسازانی همچون تویوتا و هیوندای علاقه‌ی خود به تأسیس کارخانه‌های تولید خودروهای الکتریکی در این کشور جنوب آسیا را ابراز داشته است. وزیر صنعت این کشور به دنبال احداث کارخانه‌های تولید خودروهای الکتریکی و باتری است تا به این ترتیب بتواند از منابع عظیم نیکل برای تولید باتری‌های لیتیوم-یونی استفاده‌ی شایانی کند.


بنا به گفته‌ی یکی از مدیران ارشد وزارت صنعت اندونزی، دولت این کشور می‌خواهد خودروهای الکتریکی تا سال ۲۰۲۵ سهم ۲۰ درصدی از تولید خودروها در این کشور را داشته باشند.


به منظور تشویق خودروسازان به آغاز ساخت خودروهای الکتریکی در این کشور، دولت اندونزی در حال نهایی کردن اصلاح طرح مالیات خودروهای لوکس است که با استفاده از این طرح خودروسازانی که خودروهای الکتریکی با آلایندگی کم می‌سازند مشوق‌هایی دریافت خواهند کرد.


وزیر صنعت این کشور اعلام کرده است:

اخیراً برخی شرکت‌ها با وزیر دیدار کرده‌اند اما فعلاً این کار در مراحل اولیه خود قرار دارد. آن‌ها پتانسیل زیادی در کشور ما برای تولید محصولات الکتریکی می‌بینند زیرا متریال خام زیادی وجود دارد.

تویوتا قبلاً سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد دلاری خود در اندونزی طی ۵ سال آینده را اعلام کرده است. هیوندای نیز مبلغ قابل‌توجه ۲.۸ میلیارد دلار در این کشور سرمایه‌گذاری خواهد کرد و امیدوار است تا سال ۲۰۲۱ پروسه‌ی تولید خودروهای خود در این کشور را آغاز نماید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. F22RAPTOR

    ۳ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (4 ديدگاه)

    بدا به حال ما

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مزدا

      ۳ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (2034 ديدگاه)

      یادمون نره اندونزی پرجمعیت ترین کشور اسلامی هست ولی اونا کجا ما کجا

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. محسن

    ۳ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (93 ديدگاه)

    مگه فرانسه استعمارگر کثیف مرده باشه ما چنین سرمایه گذاری رو تو کشورمون ببینیم بهتون قول میدم حتی نوه نتیجه های ما هم پژو ۴۰۵ و سمند جات و پراید رو تجربه خواهند کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. SS

      ۳ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (740 ديدگاه)

      تئوریتون درسته فقط انگشت اتهام رو به سمت ادم های اشتباهی گرفتین!!!

      موافقم 1
      مخالفم 0
  3. آرش وان

    ۳ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (307 ديدگاه)

    ?پیشنهاد??اندونزی?? به شرکت های رنو و ولوو برای احداث کارخانه های تولید خودروهای برقی در اندونزی به همراه اعطای مشوق های لازم برای این سرمایه گذاری

    ? در حالیکه پاسخ به این دعوت از سوی ولوو هنوز مسکوت مانده است ، سخنگوی رنو در اندونزی گفته است که شرکت متبوعش مطالعات راهبردی برای انجام و یا عدم انجام این سرمایه گذاری را بزودی شروع خواهد کرد

    ✴️ کشور اندونزی ، دارای معادن نیکل Nickel است که مزیت نسبی بالایی را برای تولید ?باتری? و خودروهای برقی ایجاد خواهد کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. حمیدرضا

    ۳ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    جالبه قوانین رو تغییر میدن تا بتونن جذب سرمایه کنن بعد ما قوانین میزاریم سرمایه گذارا فرار می کنن ساخت کارخانه یعنی مالیات و اشتغال تقریبا پایدار در کشور که همه جوره به نفع دولته امروز حتی عربستان هم داره از همین روش استفاده می کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. حسین دهمرد

    ۳ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2433 ديدگاه)

    نیکل فلز کمیاب و گرون قیمتیه. نمیدونم ایرانم داره یا نه

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. حسین دهمرد

      ۴ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (2433 ديدگاه)

      تصحیح میکنم فقط گرونه

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا