مازراتی

برنامه‌های آیندهٔ فیات-کرایسلر: قسمت آخر، مازراتی

آخرین قسمت از سری مطلب بررسی برنامه‌های آیندهٔ گروه خودروسازی فیات-کرایسلر به برند مازراتی اختصاص دارد. فیات-کرایسلر در تلاش است تا ناکامی‌های گذشتهٔ خود در ارتباط با برند مازراتی را جبران کند و به همین دلیل برنامه‌های گسترده‌ای برای این برند اصیل ایتالیایی تا سال ۲۰۲۲ دارد که در آن هریک از محصولاتی مازراتی تصویر منحصربه‌فردی از این برند را ارائه خواهند کرد.

برای احیای مازراتی، باید سبد محصولات این شرکت به‌طور کامل نوسازی گردد؛ اما علیرغم افزایش محبوبیت شدید کراس‌اوورها از یک سو و کاهش فروش سدان‌ها از سوی دیگر، مازراتی قصد ندارد سدان‌های خود یعنی گیبلی و کواتروپورته را کنار بگذارد چراکه با توجه به نقشهٔ برنامهٔ چهار سال آیندهٔ این شرکت، نسل جدید کواتروپورته تا سال ۲۰۲۲ به بازار خواهد آمد؛ اما ساخت نسل کاملاً جدید گیبلی در برنامهٔ چهارسالهٔ مازراتی نیست و این مدل صرفاً بروز خواهد شد.

در بخش کراس‌اوورها نیز مازراتی در نظر دارد تا سال ۲۰۲۲ نسل جدید مدل لوانته را روانهٔ بازار کند؛ اما غیرازاین، ساخت یک کراس‌اوور کوچک‌تر از لوانته هم در دستور کار قرار دارد که در سگمنت D قرار می‌گیرد. در جزئیات اولیه‌ای که از این کراس‌اوور منتشر شده، گفته شده که توزیع وزن ایده‌آل ۵۰-۵۰ خواهد داشت و علاوه بر برخورداری از سبک‌ترین پلت‌فرم در کلاس خود، بهترین نسبت قدرت به وزن را هم در کلاس خود ارائه خواهد کرد. این خودرو همچنین به سیستم چهارچرخ محرک پویای Q4 هم مجهز خواهد بود تا سواری و هندلینگی عالی را ارائه کند درحالی‌که نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی آن‌هم ساخته خواهد شد.

اما خبر بهتر اینکه مدل آلفیری نهایتاً به تولید خواهد رسید. البته این مدل جدید که در دو نسخهٔ کوپه و کابریولت ارائه خواهد شد، جایگزین مدل سالخوردهٔ گرن‌توریزمو می‌شود و بنابراین مدل‌های گرن‌توریزمو و گرن‌کابریو از خط تولید مازراتی کنار خواهند رفت. هردو نسخهٔ آلفیری اما مجهز به قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی با سیستم E-AWD خواهند بود و حتی نسخهٔ تمام الکتریکی آن‌ها نیز ساخته خواهد شد. به گفتهٔ مازراتی، مدل آلفیری به لطف آئرودینامیک فعال، سیستم کنترل گشتاور و سیستم E-AWD سه موتوره، می‌تواند در حدود تنها ۲ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت دست پیدا کند درحالی‌که حداکثر سرعت آن نیز به ۳۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

ساخت نسخهٔ تمام الکتریکی آلفیری بخشی از «استراتژی آبی» مازراتی است که شامل ساخت هشت مدل پلاگین‌هیبریدی و چهار مدل تمام الکتریکی تا سال ۲۰۲۲ می‌شود. در این استراتژی علاوه بر آلفیری، ساخت نسخهٔ تمام الکتریکی نسل آیندهٔ مدل‌های کواتروپورته و لوانته هم برنامه‌ریزی شده است. ویژگی‌های تمامی محصولات الکتریکی آیندهٔ مازراتی شامل تکنولوژی باطری ۸۰۰ واتی، حداقل تأثیر منفی روی فضای کابین، ساختار سبک‌وزن، بُرد زیاد و شارژ سریع می‌شود درحالی‌که همهٔ آن‌ها به قوای محرکهٔ سه موتوره، سامانهٔ چهارچرخ محرک و سیستم کنترل گشتاور نیز مجهز خواهند بود. این در حالی است که مازراتی تکنولوژی رانندگی خودکار سطح سه را هم برای محصولات آیندهٔ خود ارائه خواهد کرد.

اما چون سدان گیبلی برخلاف کواتروپورته و لوانته، فقط یک به‌روزرسانی را تجربه خواهد کرد و نسل جدید آن فعلاً طی چهار سال آینده ساخته نمی‌شود، این سدان میان سایز از قوای محرکهٔ تمام الکتریکی پیشرفتهٔ مازراتی محروم خواهد بود و در استراتژی آبی مازراتی جایی ندارد. از سوی دیگر اما مدل‌های کواتروپورته و لوانته علاوه بر قوای محرکهٔ تمام الکتریکی، به قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی هم مجهز خواهند شد که دقیقاً مثل کراس‌اوور سگمنت D، این دو مدل هم به لطف برخورداری از پلت‌فرم پیشرفتهٔ ماجولار، از توزیع وزن ۵۰-۵۰ و همین‌طور سیستم چهارچرخ محرک پویا بهره‌مند خواهند بود.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. moein

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (894 ديدگاه)

    یادمه زمان معرفی کانسپت آلفیری هم این مارکیونه حرف مفت زیاد میزد که تا 2018 تولید میشه
    اما مردک نادون فقط آنقدر داره که به جیپ و اون کرایسلر برسه?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. PARTHIAN

      ۱۸ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (2599 ديدگاه)

      بله جیپ الان سود ده ترین برند فیات کرایسلر هست در کنار رم
      باید هم توجه بیشتری روش گذاشت
      ولی خب روزهای خوب مزراتی هم در راهه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ferrari

        ۱۸ خرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (1886 ديدگاه)

        زمانی که فیات کرایسلر رو خرید جیپ سود ده نبود اما فیات به برندهای کرایسلر بیشتر توجه کرد حتی الفا هم بیشتر از مازراتی مورد حمایت قرار گرفت .مازراتی پتانسیل بالایی داره قدرت برندش بالاست و خیلی راحتر مشتری رو قانع میکنه که پول بیشتری برای محصولاتش بده باید بیشتر از همه مورد توجه قرار میگرفت

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. فرامرز

          ۱۸ خرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (1595 ديدگاه)

          اتفاقا چند وقت پیش تو مجلات آمریکایی شایعه شده بود که برند کرایسلر کارش تمومه. علتش هم اینه که کرایسلر کلاْ دو تا محصول داره یکی ون پاسیفیکا و یکی کرایسلر ۳۰۰ که خیلی قدیمیه (کرایسلر ۲۰۰ با اینکه قدیمی نبود بدلیل عدم فروش پارسال از رده خارج شد).

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. یانکی

      ۱۸ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (186 ديدگاه)

      اوج پستی و کثیفی همین مارکیونست.با یه نگاه به وضع فروش برندایه فیات کرایسلر متوجه همه چیز میشید بیش از 70 درصد فروش کمپانی مربوط به داج جیپ رم و کرایسلره 30 درصد دیگه هم فیاته کلن آلفا و مازراتی بترکونن 7 الی 8 درصد فروش دارن اونوقت پلت فرم جدید سهم آلفا و مازراتیه مدلایه جدید سهم این دو تاست این در حالیه که مازراتی انقدر بی مشتری مونده برا لوانته اونم تو زمونه ای که ملت عاشق شاسی هستن مجبوره خط تولید رو متوقف بکنه.ولی اگر به جایه اینا نسل جدیده گرند چروکی دورانگو جورنی واگونیر ووومیومد دنیا رو زیرو رو میکردن همین الانشم با همین نسلهاشون مهشر میفروشن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ferrari

        ۱۸ خرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (1886 ديدگاه)

        همین مارکیونه نبود در کرایسلرو باید گل میگرفتن مرد حسابی از بدبختی به سودهی رسونده کرایسلر رو
        باید روی کمپانی های اروپایی سرمایه گذاری بشه و از فناوری بدست اومده برای مدلهای کرایسلر هم استفاذه بشه اما فیات کاملا برعکس عمل کرده

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. PARTHIAN

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2599 ديدگاه)

    مزراتی توقسمت سدانها ش یه خونه تکونی اساسی لازم داره که داره اتفاق میوفته

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. vahid 956

      ۱۸ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (474 ديدگاه)

      اقا گیبلی و کواتروپورته چه تفاوتی باهم دارند؟ گیبلی کوچیکتره؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. حسین

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (419 ديدگاه)

    مازراتی یکی از خاص ترین برند ها هست ولی این نباید به معنی تیراژ محدود باشه.
    مازراتی اول از همه باید تو طراحی داشبرد هاش تجدید نظر بکنه و سبد محصولات خودشو افزایش بده ( مخصوصا سبد کراس اوور هاش به خاطر نیاز بازار ) و با بهره گیری از موتور های ۶ و ۸ سیلندر توربو فراری میتونه خیلی پیشرفت بکنه .
    نسخه های برقی و پلاگین هایبرید هم جای خود داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ایمان

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (3898 ديدگاه)

    مازراتی برای بازگشت به روزهای اوج خودش باید از فراری کمک بگیره تا بتونه خودشو مثل قبل تو قلب مردم جا کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ferrari

      ۱۸ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (1886 ديدگاه)

      اتفاقا قراره کمک بگیره تمام موتورهایی که مازراتی قراره استفاده کنه توسط فراری تامین خواهد شد
      https://www.google.com/amp/s/www.autoblog.com/amp/2018/06/01/maserati-alfieri-ev-hybrid-sports-car-new-suv/ اینم لینک خبر

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. Ferrari

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1886 ديدگاه)

    قوای محرکه هیبریدی و الکتریکی مازراتی قراره توسط فراری تامین بشه.احتمالا قوای محرکه هیبریدی و الکتریکی برند الفا هم فراری تامین خواهد کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا