چشم اندازموتورسیکلت

گزارش تصویری از نمایشگاه مرکزی کویر موتور

بهترین های دنیا زیر یک سقف؛ شاید همین جمله کویر موتور که در بنرهای تبلیغی اش استفاده شده تعریفی مختصر اما مفید برای توصیف نمایشگاه مرکزی این کمپانی در تهران باشد؛ گلچینی از بهترین سیکلت های دنیا در کلاس های مختلف برای اولین بار توسط یک واردکننده بصورت رسمی به ایران آمده اند . . .

بنر تبلیغی نمایشگاه کویر موتور
بنر تبلیغی کویر موتور

خرید و فروش موتورهای بالای ۲۵۰ سی سی (یا به قول خودمان موتور سنگین) کار تازه ای نیست. مدت زمان زیادی است که در سراسر کشورمان (علی الخصوص در شهرهای جنوبی) معامله اینگونه موتورها رواج دارد. پس چرا کویر دست به چنین کاری زده است؟ 

جواب این سوال را می توان در وضعیت تاسف بار واردات موتور سنگین ها پیدا کرد. همانطور که می دانیم واردات و همچنین خرید و فروش موتور سنگین ها هیچ منع قانونی در کشور نداشته اما سوار شدن بر آنها هزار و یک شرط دارد و همه مشکلات مالکان نیز از همین جا آغاز میشود. موتور سنگین های موجود در کشور را می توان در سه دسته تقسیم بندی کرد:

  • دسته اول، موتورهای قاچاقی هستند. خیالتان راحت که با مبلغی کمتر از ۳۰ میلون تومان میتوان موتورهایی با حجم ۱۳۰۰ سی سی (و حتی بیشتر) هم پیدا کرد! اما فراموش نکنید که اگر به دست مامورین نظامی یا انتظامی بیفتید، موتورتان مصادره یا معدوم شده و خودتان هم دادگاهی می شوید. موتورهای قاچاقی حتی اگر در پارکینگ منزلتان هم پارک باشد، توقیف می شوند.
  • دسته دوم، موتورسنگین هایی هستند که فقط برگ سبز دارند؛ یعنی موتور از طریق قانونی و از راه گمرک وارد کشور شده. این موتورها در صورت توقیف، مالک دادگاهی نشده و (معمولا) به پرداخت جریمه نقدی محکوم و تعهد کتبی می دهد.
  • دسته سوم، موتورهای سند دار  هستند. فقط به سه روش برای یک موتور سنگین می توان سند گرفت که عبارتند از :
  1. سند کمرگی؛ این نوع سند فقط برای موتورهایی است که با پرداخت تعرفه به کشور وارد شده اند.
  2. سند (برگه) تملیکی؛ این نوع سند فقط برای فروش موتورهای مصادره ای است که بصورت قاچاقی وارد شده اند. برای گرفتن برگ سبز برای این موتورها نیازی به پرداخت جریمه نقدی (برای نگهداری کالای قاچاق) نیست.
  3. سند ستاد اجرایی فرمان امام یا سندهای مزایده ای؛ این نوع سند فقط برای فروش آندسته از موتورهای مصادره ای است که برای تعیین تکلیف به ستاد اجرایی واگذار شده اند و یا از طریق ارگان های دولتی بصورت مزایده ای به فروش می رسند. موتورهایی که این نوع خاص از سندها را دارند، تعدادشان محدود بوده و غالبا هم در شرایط و وضعیت مناسبی نیستند. 
HONDA CBR 1000RR
HONDA CBR 1000RR

احتمالا تا به اینجای کار جواب سوالمان مشخص شده؛ کویر موتور اولین واردکننده ای است که رسما به بازار موتورسنگین ها آمده؛ همه محصولات وارداتی کویر مستقیما از مبدا و بدون واسطه وارد کشور شده و دارای برگ سبز و سند بنام مشتری هستند.

اما بزرگترین مزیت موتورسنگین های کویر احتمالا باید تامین قطعات اورجینال، گارانتی محصولات و همچنین امکان تعمیر تخصصی موتورها باشد. موتورسنگین های کویر با اینکه قیمت نجومی دارند اما بازهم رفت و آمد آنها در خیابان های شهر (بجز در موراد خاص) مجاز نیست! پس با این اوصاف فقط میلیونرهای ایرانی مشتریان جدید کویر موتور خواهند بود. همراه ما باشید تا با هم سری به نمایشگاه مرکزی کویر موتور که به تازگی در تهران افتتاح شده، داشته باشیم.

نمایشگاه دائمی کویر در ابتدای آفریقا، بالاتر از چهار راه جهان کودک و نبش دیدار شمالی واقع شده. درب ورودی نمایشگاه درست روبروی نمایندگی سام سرویس است.
نمایشگاه دائمی کویر در ابتدای آفریقا، بالاتر از چهار راه جهان کودک و نبش دیدار شمالی واقع شده. درب ورودی نمایشگاه درست روبروی نمایندگی سام سرویس است.
MV Agusta Brutale
MV Agusta Brutale 800
خانواده بروتال از سال ۲۰۰۶ وارد خط تولید آگوستا شدند. بروتال وارداتی که در سمت چپ تصویرش را می بینید، قرارست در سه مدل ۸۰۰ و ۱۰۹۰ و ۱۰۹۰R توسط کویر فروخته شود. قیمت این سه مدل از حدود ۱۲۰۰۰ دلار شروع و تا ۱۴۰۰۰ دلار افزایش پیدا می کند. بنابراین قیمت پایه ای فروش آن احتمالا باید از ۱۰۰ میلیون تومان باشد.
MV Agusta Rivale
MV Agusta Rivale 800
با دقت به اگزوزهای سه تایی که بدلیل انجین ۳ سیلندر خطی آنست می توان رایول را از سایر سوپرموتوهای جهان متمایز کرد. این ایتالیایی ۱۷۸ کیلوگرمی که با انجین ۱۲۵ اسبی آن می توان تا مرز ۲۲۵ کیلومتر برساعت سرعت گرفت، تنها در سه رنگ نقره ای، مشکی و خاکستری فروخته می شود. فروش رایول هنوز قطعی نشده اما از آنجایی که بیش از ۱۶۰۰۰ دلار قیمت دارد پس احتمالا قیمت پایه ای آن بیش از ۱۲۰ میلیون تومان است.
MV AGUSTA Brutale 1090 R
MV AGUSTA Brutale 1090 R
با یک انجین چهار سیلندر خطی موافقید؟ بفرمایید! این هم یک نیکد ۱۴۵ اسبی که سیستم کنترل کشش آن در ۸ حالت مختلف قابل تنظیم است. این موتور که در سه رنگ قرمز، مشکی و سفید تحویل مشتریان می شود، در بازارهای جهانی حدود ۱۶۰۰۰ دلار قیمت دارد که یعنی حدود ۱۲۰ میلیون تومان در ایران.
MV Agusta F3
MV Agusta F3
بر روی مدل های F3 دو انجین مختلف نصب می شود؛ یکی ۶۷۵ سی سی ۱۱۰ اسبی و دیگری ۸۰۰ سی سی ۱۲۵ اسبی. از آنجایی که قیمت پایه ای F3 حدود ۱۴۰۰۰ دلارست پس احتمالا باید بیش از ۱۰۰ میلیون تومان قیمت داشته باشد. سمت راست این موتور سفید رنگ، آپریلیا RSV4 R با رنگ مشکی مات خودنمایی می کند.
MV AGUSTA F4
MV AGUSTA F4
کویر قرارست علاوه بر مدلهای استاندارد F4 ، نسخه های F4R و همچنین F4RR آنرا هم وارد بازار کند. مدلی که در اینجا می بینیم نسخه استاندارد F4 است چون در غیر اینصورت حروف R یا RR روی بدنه آن حک می شد. F4 انجین یک لیتری ۴ سیلندری به قدرت ۱۹۵ اسب قدرت دارد و حداکثر سرعتش از مرز ۲۹۰ کیلومتر برساعت می گذرد. F4 که در ارزان ترین مدلش حدود ۱۸۰۰۰ دلار و در گران ترین مدلش (F4RR) بیش از ۲۵۰۰۰ دلار قیمت دارد، در بازارهای جهانی یکی از گران ترین سوپراسپرت های یک لیتری است. حالا تصور کنید که به ایران آمده و قیمت ۱۸۰ میلیونی دارد؛ که یعنی گران ترین سیکلت وارداتی کویر. البته فعلا !
Ducati Monster
Ducati Monster
سوپرایز نمایشگاه کویر همین دوکاتی مانستر است که در لیست محصولات سال ۹۳ کویر هیچ خبری از آن نبود اما با عین حال در نمایشگاه حاضر شده. این مانستر اگزوزهای تکی در طرفین دارد پس یعنی از خانواده مانستر ۱۲۰۰ نیست. بنابراین یا باید مانستر ۶۹۶ باشد که ۹۳۰۰ دلار قیمت دارد یا باید مانستر ۷۹۶ باشد که ۱۰۵۰۰ دلار قیمت دارد که در اینجا گزینه دوم درست است! قیمت فروش این نیکد ۲ سیلندر حدود ۹۰ میلیون تومان است.
VESPA LX 150i
VESPA LX 150i
به ظاهر کوچکش دقت نکنید چون حدود ۲۳ میلیون تومان قیمت دارد! در بازارهای جهانی، وسپا مدلهای LX را با دو انجین ۵۰ و ۱۵۰ سی سی میفروشد که خوشبختانه نمونه وارداتی از مدل ۱۵۰ است که می توان تا حداکثر سرعت ۱۱۰ کیلومتر برساعت با آن رفت. این اسکوتر، گیربکس CVT را بصورت استاندارد دارد.
KTM 1190 RC8 R
KTM 1190 RC8 R
یکی از قوی ترین انجین های V2 جهان بر روی همین اتریشی نصب شده. RC8 با انجین ۱.۲ لیتری ۱۷۳ اسبی اش قدرمندترین سوپراسپرت کی تی ام است. این موتور ۱۸۴ کیلوگرمی که حدود ۱۶۰۰۰ دلار قیمت دارد، در ایران با پرداخت هزینه ۱۲۵ میلیون تومانی تحویل مشتریان می شود.
KTM SX-F 450 2013
KTM SX-F 450 
این کراس همان موتوری است که سال ۲۰۱۲ آقای Ryan Dungey را در کلاس AMA MX1 به قهرمانی رساند. کویر می خواهد خانواده SX-F را با سه انجین ۲۵۰ و ۳۵۰ و ۴۵۰ وارد بازار کند که در اینصورت احتمالا مدل ۲۵۰ آن کمتر از ۳۰ میلیون، مدل ۳۵۰ آن حدود ۴۰ میلیون و نهایتا مدل ۴۵۰ آن هم کمتر از ۸۰ میلیون تومان قیمت دارد.
KTM Duke 200
KTM 200 Duke
دوک ۲۰۰ مجهز به انجین تک سیلندر مایع/خنک ۲۵ اسبی با گیربکس ۶ سرعته است. این نیکد اتریشی حدود ۱۳۰ کیلوگرم وزن داشته و بعد از دوک ۱۲۵، دومین عضو ارزان قیمت خانواده دوک است که البته در ایران با حدود ۲۲ میلیون تومان به فروش می رسد.
KTM 390 Duke
KTM 390 Duke
دوک ۳۹۰ برخلاف اسمش مجهز به انجینی با حجمی کمتر از ۳۷۵ سی سی است. ویژگی جالب دیگر انجین این موتور، تک سیلندر بودن آنست! ۳۹۰ در بازارهای اروپایی حدود ۶۵۰۰ دلار قیمت دارد؛ یعنی در ایران باید کمتر از ۵۰ میلیون تومان به فروش برسد.
APRILIA RSV4 R
APRILIA RSV4 R
باحدود ۱۵۰۰۰ دلار قیمت، RSV4 یکی از ارزان ترین سوپراسپرت های یک لیتری در بازارهای جهانی است اما وقتی به ایران آمد برچسب قیمتی اش عدد ۱۰۰ میلیون تومان را نشان داد! انجین V4 این ایتالیایی حدود ۱۸۴ اسب قدرت به همراه ۱۱۷ نیوتن متر گشتاور دارد؛ پس بهترست با آن شوخی نکنیم!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

مطالب مشابه

‫۱۵۸ دیدگاه‌ها

  1. man

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    VESPA LX 150i من موندم اخه این چی داره که 23 میلیون قیمتشه.مثلا کسی ازم بپرسه 23 میلیون دادم به این که اسمشم نمیشه گذاشت موتور باید از استان فرار کنم.23 تومن یه چیزی میزاری روش میدم ماشین که امنیتشم بالاتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. حامد

    ۸ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خوب بود حداقل اسم عکاس رو حذف نمیکردید!

    عکس اول که راکب داره یه چرخ میزنه رو من گرفتم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ali

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اخه کی میاد انقد پول موتور بده؟؟؟؟
    اینا خودشونو مسخره کردن موتوراشون عمرا فروش بره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. fff

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خدایی دمشون گرم ، دقیقا موتورایی رو اوردن که هیچ کدومش پیدا نمیشه تو ایران ،
    واقعا موتور هاشون نامبر وان هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. آرش

    ۲ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    مگه کویر موتور آقازاده گمرکی هم میده? یعنی اگه کسی وصل نباشه،هرچقدر هم پول بده میذارن یه همچین موتورهایی وارد کنه?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Rezasce

    ۸ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من فقط میخام یه دوک 200 بگیرم. به نظرتون 22ملیون می ارزه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. محمد

    ۱۱ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان یه سوال
    تعرفه موتورهای بالای 250 چند درصده؟ کسی خبر داره؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امید

      ۱۶ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      معمولا 40%تا 60%

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. F

    ۱۴ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (29 ديدگاه)

    اینم بدبختی ما دیگه کلی پول موتور بدیم که نه پلاک شه نه هیچی اخرشم میان از دستت درمیارن میگیرن میبرن صاحب میشن.
    خوبه خیلی خوبه…
    گل و بلبل…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. هادی

      ۱۷ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      آقا موتور سوار باش ببین کی میتونه موتورت بگیره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. mersad

    ۱۵ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام خسته نباشد امروز داشتم از گمرک رد میشدم تبلیغات کویرو خوندم نوشته بود با روزانه 5 هزار تومان صاحب موتور شوید …..

    اگه کسی خبری چیزی داره در این رابطه ممنون میشم بهم اطلاع بده…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سامان

      ۲۱ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (2 ديدگاه)

      روزی 5000تومن کفشه…یعنی ماهی 150 هزار
      شما هر موتوری رو که انتخاب کنی 30 درصدشو نقد میدی بقیشو طی اقساط 10 ماهه که هر ماهش ممکنه تا 7-8 میلون هم برسه(بسته به مدل) …
      و دیگه این که اگر قیمت موتور بالای 10 میلیون باشه نرخ سودش 0 درصده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. سقایی

    ۲۰ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آقایون محترم سلام
    من میخام یه آرکاوی 200 سی سی کویر بخرم…
    حضرت عباسی هر کس از کیفیت و مشخصات فنی این موتور ( درصورت داشتن )
    و تجربه شخصی از سواری این موتور داره در اختیار بزاره…
    در ضمن با این مبلغ (4/900/000 تومن)آیا موتور 200 سی سی بهتر از این میشه خرید…؟
    اگه راهنمایی کنید ممنون میشم….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. حسین

    ۲۵ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به همه به نظر من کار خوبی کرده شرکت کویر ولی قیمتش خیلی زیاده این موتورها مال بچه پولداداست نه ما بدبخت بیچاره ها به امید یک روز خوب که همه بتونن بخرن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. r11000

    ۳۰ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    100میلیون داشتم الان این وضعم نبود اگر هم موتور بخرم 10میلیون میدم cb400میگیرم از اون وسپا هم خیلی بهتره (23میلیون تومن)سواریش هم خیلی حال میده 180هم سرعتشه مواظبش هم هستم نمیزارم بگیرنش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. عباس

    ۵ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ماهمون موتورهای بی سند روسوار میشیم اینقد پولم نمیدیم بها موتور

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. سید مهدی حسینی

    ۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    موتورهای خوبی تولیدشده امابعدازدوسال است که گیربکس موتورم الان قاطی کرده ودنده هاراپس میزندنمایندگی دارید که باانهامشورت کنم ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. سید مهدی حسینی

    ۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    موتور برقی هم تولید میکنید هروقت نمایشگاهداشتید خبر بدید ممنون

    موافقم 1
    مخالفم 0
  16. REZA

    ۸ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام خدمت همگی.آقا یه کسی که میدونه بگه HONDA CB 400 درست و حسابیش(با گمرگ و…)چند در میاد وهمین موتور قاچاقش چنده؟در هردو حالا منظورم صفر کیلومتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. حسین

    ۱۴ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام چی میشد تو ایرانم موتورسیکلت بومی طراحی و تولید بشه البته توسبک های جدید و نه مونتاژ چینی های چهل سال پیش و البته با قیمت مناسب که قشر کم در آمد بتونن سوار بشن یعنی تو ایران سوادشو نداریم؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. وحید

    ۲۸ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    هر کشوری یه چیزی تولید میکنه چرا ما میخایم همه چی تولید کنیم بومی کنیم بگن سوار نشو بهتر تا اینکه قیمت چرت بدن 100 ملیونم یارو برا موتور نمیده میره مزدا3 میخره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. مهدی از رفسنجان

    ۳ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام.اگه واقعا اون ریس aprilia قیمتش 100 میلیون باشه با مجوز که عالیه.من میخرم…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. آرش

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خدایی آدم هر چقدر هم عشق موتور باشه صد میلیون از زمین هم پیدا کنه پایه این موتور ها نمیده تو این کشور مهمتر از موتور بازی هست که به آ« از طرف خود مردممون توجه نمیشه ممنون از این سایت.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. نیما

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    قیمت ها خیلی بالاست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. مهدی

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    هیچی مثل موتور بی ام وه اس هزار من نمیشه خیلی راهت باهاش یه موتور سوزوکی هایا بوسا روگرفتم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. مهدی

    ۱ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    اینجا موتور بی ام وه اس هزار یاکاوازکی زی ایکس چهرده نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. babi motori

    ۶ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    Man agusta kharidam 25 melyon saat 12 shab mikesham Biron dor mizanam mizaram khone kasiam kar nadare age nafroshan

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. erfan sh

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    داش دمت گرم موتور ات قشنگه ولی من کارم اینجا گیره وگرنه اون v2 می مدم می خریدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. TOHID

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام به دوستان عشق موتور خدمت اون داداشایی که میگن صدملیون ارزش نداره خوب هر کسی به یه چیزی معتقده اونایی که پورشه میخرن هدفشون حال کردن با سرعت و هیجانشه خوب موتور صد ملیونی هزار برابر اون جذاب تره چون هر کسی نمیتونه موتور سوار شه زودمیره ماشین میگیره الان یه بچه ده ساله هم کایین سوار میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. کیوی

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (7 ديدگاه)

    دوستان لطفا اگر کسی یک تریل از کویر موتور حدود قیمت 4 پنج میلیون تومن سراغ داره مدلش رو بگه ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. مصطفی

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام و خسته نباشی بابت موتوراتون مخصوصا قیمتهاشون فقط برا بچه پولداراس ن ما،ی بندیت برگ سبزذمیگیری ۱۵میلیون هم برند هم وسیلش هست اینا معلوم اسمشون چیه فقط کی تی معروف بود توشون.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. mehdi.zzr

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بابا چه خبره کی منو وقتی موتور زیر پامه میگیره حالا هر موتوری چاکرتیم من همون بدون سند میگیرم جاشم دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. امیر

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    شرکت کویر موتور دوک200 رو هم با روزی پنج هزار تومان میده…
    یا در کنارش کلی سود میخواد

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا