ایستگاه خبرمیز خبر

میز خبر: بازار داخلی صحنه جولان فرانسوی‌ها

دنیای اقتصاد در گزارشی مهم به فروش سال ۲۰۱۷ دو خودروساز فرانسوی اشاره کرده است. پژو و رنو سال پیش تعداد ۶۰۶ هزار و ۶۷۹ دستگاه خودرو در ایران به فروش رسانده‌اند و این کمپانی‌ها را می‌توان جزو شرکت‌های پیشگام سرمایه‌گذاری در صنعت خودروی کشور پس از برجام محسوب کرد اما مشتریان ایرانی بعد از گذشت دو سال از برجام و لغو تحریم‌ها هنوز طعم واقعی خودروهای جدید این دو شرکت را نچشیده‌اند.

تندر L90
بر اساس آماری که خبر از رشد تولید پژو و رنو در ایران می‌دهد محصولات قدیمی همچنان سبد اصلی این دو شرکت را کشور تشکیل می‌دهند. پژو و رنو مدعی شده‌اند فروش محصولات آن‌ها در ایران یکی از محرک‌های اصلی فروش جهانی آن‌ها بوده است. طبق آمار منتشر شده توسط این دو کمپانی، از کل خودروهای فروخته شده در سطح جهان با لوگوی پژو ایران سهم ۲۱ درصدی داشته است. از طرف دیگر بازار خودروی کشورمان سهم ۶ درصدی در فروش جهانی رنو داشته است.

peugeot 206 plus
طبق آمار تفکیکی منتشر شده توسط این دو خودروساز، گروه پژو-سیتروئن سال پیش ۴۴۴۶۰۰ دستگاه خودرو در ایران به فروش رسانده‌اند. فروش جهانی این کمپانی حدود ۲.۱۱ میلیون دستگاه بوده که رشد ۱۰.۴ درصدی را نشان می‌دهد. رنو نیز در گزارش سال ۲۰۱۷ خود اعلام کرده ۱۶۲۰۷۹ دستگاه خودرو در کشورمان فروخته که ۷۸ درصد از کل سهم خاورمیانه رنو را تشکیل می‌دهد. ایران بعد از فرانسه و برزیل رتبه سوم فروش خودروها با لوگوی رنو را به خود اختصاص داده است.


دنیای اقتصاد در ادامه گفته که پژو-سیتروئن علیرغم کاهش فروش در بازارهایی همچون چین رشد فزاینده‌ای را در بازار ایران تجربه می‌کند. این شرکت از ایران به عنوان یکی از محرک‌های اصلی فروش جهانی نام برده است. پژو سال بدی را در بزرگ‌ترین بازار خودروی جهان پشت سر گذاشت به طوری که با فروش حدود ۳۸۷ هزار دستگاهی افت چشمگیر ۳۷.۴ درصدی را تجربه کرده است.

در این بخش قیمت برخی از پرفروش‌ترین خودروهای کشور به نقل از دنیای اقتصاد را خدمت شما عزیزان ذکر می‌کنیم. پژو ۲۰۶ تیپ ۵ که یکی از پرطرفدارترین هاچبک های کشور است قیمت ۴۱ میلیون تومانی دارد درحالی‌که ۲۰۷ با قیمت ۵۶ میلیونی خرید و فروش می‌شود. تندر E2 پارس‌خودرو برچسب قیمت ۴۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی خورده درحالی‌که برای خرید نسخه اتوماتیک این خودرو باید ۵۲ میلیون تومان کنار بگذارید.


تیبا ۲ و ساینا از گروه سایپا به ترتیب قیمت ۲۸.۸ و ۲۸.۹ میلیون تومانی داشته درحالی‌که پراید ۱۳۱ با قیمت ۲۱.۸ میلیون تومانی عرضه می‌شود. لوکس‌ترین محصول ایران‌خودرو یعنی دنا پلاس قیمت ۵۴.۵ میلیونی داشته و رانا نیز قیمت ۳۴.۸ میلیونی خورده است.

ساندرو استپ وی
سمند EF7 و ساندرو استپ وی به ترتیب ۳۴ و ۶۷ میلیون تومان قیمت داشته درحالی‌که سراتو اتومات آپشنال و پارس تندر نیز برچسب قیمت ۱۰۷ و ۴۶ میلیون تومانی خورده‌اند.

  • هشدار سازمان حمایت به واردکنندگان خودرو

دنیای اقتصاد به نقل از ایسنا نوشت: سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با بیان اینکه بر نحوه خدمات پس از فروش خودروهای وارداتی نظارت می‌شود تأکید کرد فروش خودروهای وارداتی بدون داشتن کارت گارانتی و وارانتی تخلف است. این سازمان که در ماه‌های اخیر درگیر تلاطم‌های ثبت سفارش و واردات بوده طی اطلاعیه‌ای تأکید داشته طبق ماده ۴ قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان که در دی ماه سال جاری توسط هیات وزیران به تصویب رسید واردات خودروی سواری منوط به داشتن نمایندگی رسمی و وجود زیر ساخت‌های لازم و کافی برای ارائه خدمات پس از فروش و اخذ تأییدیه‌های لازم از وزارت صنعت، معدن و تجارت است.


در ادامه این اطلاعیه آمده است: واردات خودرو توسط اشخاص حقیقی و حقوقی فاقد نمایندگی رسمی پس از عقد قرارداد ارائه خدمات پس از فروش با نماینده رسمی مجاز است که با توجه به این موضوع با در نظر گرفتن ابلاغ این دستورالعمل مردم باید دقت کنند تمامی عرضه‌کنندگان خودروهای وارداتی نسبت به عرضه خودرو با کارت خدمات گارانتی و وارانتی نمایندگی رسمی ملزم هستند.

در ادامه این اطلاعیه آمده مردم از خرید خودروهای وارداتی فاقد کارت گارانتی نمایندگی رسمی جدا خودداری کرده و هرگونه تخلف را از طریق سامانه ۱۲۴ به سازمان اعلام کنند. همچنین گفته شده خریدارانی که تمایل به خرید خودرو در قالب پیش‌فروش دارند این کار را صرفاً از طریق شرکت‌های دارای مجوز پیش‌فروش خودرو انجام دهند. لیست این شرکت‌ها در سایت اینترنتی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان درج شده است.

  • پای بورگوارد به ایران باز شد

شرایط فروش بورگوارد BX7
شرکت کیان موتور وارنا، پیش فروش خودروی شاسی بلند جدید بورگوارد BX7 را آغاز کرد. این شاسی بلند متوسط لوکس به عنوان یک برند آلمانی احیا شده توسط چینی‌ها، باید به رقابت با خودروهایی چون رنو کولئوس، تویوتا روفور، نیسان ایکس تریل و هیوندای سانتافه برود. در این شرایط فروش نسخه فول‌آپشن این خودرو با قیمت ۲۷۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان با تحویل ۳۰، ۴۵ و ۹۰ روز به فروش می‌رسد.

  • آغاز پیش‌فروش پژو ۲۰۷ اتومات


آخرین خبر میز خبر امروز به آغاز پیش‌فروش پژو ۲۰۷ اتومات اختصاص دارد. دنیای اقتصاد به نقل از ایکوپرس گفته که گروه صنعتی ایران‌خودرو به منظور تأمین خواست مشتریان، طرح پیش‌فروش پژو ۲۰۷ اتوماتیک را از دوشنبه ۷ اسفند آغاز کرد. این طرح تا زمان اتمام ظرفیت ادامه خواهد داشت. متقاضیان می‌توانند با پیش‌پرداخت ۲۴ میلیون تومان نسبت به ثبت‌نام این خودرو با رنگ‌های متنوع و موعد تحویل شهریور، مهر و آبان ۹۷ اقدام کنند. سود مشارکت این طرح بر اساس زمان تحویل خودرو متفاوت است. در این طرح به منظور افزایش احتمال موفقیت مشتریان نهایی و حفظ حقوق آن‌ها هر کد ملی قادر به ثبت‌نام یک خودرو خواهد بود. متقاضیان می‌توانند با مراجعه به پایگاه فروش اینترنتی ایران‌خودرو یا نمایندگی‌های مجاز سراسر کشور نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. Amir

    ۸ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (173 ديدگاه)

    خسته شدیم از این ماشینهای تکراری و بی کیفیت
    به کی باید بگیم !!!!

    موافقم 1
    مخالفم 1
  2. Genius

    ۸ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1237 ديدگاه)

    از این دانشگاه ها و مدارس درپیتی ما مهندس درست و درمون درنخواهد اومد و تا وقتی مهندسین خبره ای تو مملکت نداشته باشیم نه خودروساز میشیم و نه حتی میتونیم یه پیچ خوب و استاندارد بسازیم!پس بهتره بجای لج و لجبازی و سپردن دو دستی بازار چند ده میلیونی خودروی کشورمون به فرانسه و چین و بعضا کره بریم بسمت شراکت جوینت ونچر با کمپانی های بزرگ و صاحب نام اروپایی تا هم مهندسین ما کنار دست بزرگان کار یاد بگیرن و هم مردم بتونن با هزینه ای منطقی خودروئی استاندارد و مطابق روز سوار بشن و نتیجتا آلودگی محیط زیست و مصرف سوخت و تلفات انسانی حمل و نقل هم کاهش پیدا کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ستار

      ۸ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (2 ديدگاه)

      من مهندس نیستم و اصلا خانواده ما توش مهندس نداره
      ولی چه طرز حرف زدنه
      بهترین مهندس هامون اول انقلاب رفتن هر چیم داریم از بهترین دانشگاه ها میرن هر ساله
      با اینکه خیلی ها فک میکنن دیگه بچه های سهمیه ای کم شدن ولی چیزی که من دارم میبینم تو دانشکده های پزشکی اصلی ،خیلی ها با سهمیه میان یا از حزب الله لبنان و سوریه ان یاپولی در قالب بین الملل ولی خیلی بچه های شایسته نمیتونن بیان،مهندسی هام همینه هر کسی با هر طرز فکری تو دانشگاه های اصلی راه نمیدن
      مشکل پایه ای تر از این حرفاس به جوونامون و مهندس ها ربطی نداره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Genius

        ۹ اسفند ۱۳۹۶
        سوابق: (1237 ديدگاه)

        من خودم مهندسم و از قضا مهندس مکانیک یعنی نزدیک ترین رشته به طراحی و ساخت خودرو خوندم اونهم در یکی از دانشگاه های خوشنام کشور اما با قطعیت میگم دانشگاه های فنی ما تنها شدند مکانی برای تدریس ناقص سرفصل های 50 سال پیش دانشگاه های جهان بدون هیچ نوآوری در حدی که کار کردن اولیه با Catia یا Solidworks یا ansys رو هم که بچه های مکانیک میدونن چقدر مهمه بشما آموزش نمیدن و شما مجبوری اونها رو در آموزشگاه های آزاد فرا بگیری ؛ در یک کلام هدف از جذب دانشجو در ایران در 90% مواقع فقط جذب پول و سود کردن مدیران آن است نه آموزش نیروی متخصص!

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. حسین دهمرد

      ۸ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (2433 ديدگاه)

      همه رو به یه چوب نزنید اتفاقا مهندسا خوبن اکثرا مدیرا عوضی هستن.وگرنه این چیزا بیش صد ساله که اختراع شده .بحث سر تونستن و نتونستن نیست.آقایون با فرانسه عقد اخوت بستن.یادتون بیارید زمانی که بنیاد جانبازان با بنز آلمان قرارداد بست و این آقایون بهشون انگ طاغوتی بودن زدند و تو روزنامه هاشون نوشتند بنیاد جانبنزان اینام مجبور شدن قرارداد رو لغو کنن.
      بعد خودشون رفتن با پژو قرارداد بستن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. بهراد

        ۹ اسفند ۱۳۹۶
        سوابق: (537 ديدگاه)

        کسی که مسئوله وجدان نداره
        و کسی که وجدان داره مسئول نیست

        و مسئول فقط نیاز خوی حیوانیش رو برطرف می کنه، وگرنه میشد حتی تو دوران تحریم یکم تکنولوژی بخره و با چند تا طراح نامدار یه پلتفرم طراحی کنه ، اما چرا زحمت بده به خودش و این همه دردسر بکشه؟
        گمرکو بستن اینارو هم برچسب دوبرابر زدن که دوسداری بخر دوست نداری هرررری چون کارگر ایرانی باید حمایت بشه تا جیب این آقا پر بشه پس جون من و شما و کیفیت و سواری و ایمنی هم کشک محسوب میشه، تعریف واژه ی مسئول تو ایران همینه، غیر این باشه که دیگه اسمش مسئول ایرانی نیست.
        مدیر ایرانی بخواد ماشینی بیاره مونتاژ بکنه میاد حداقل دو سه نسل قبلشو نیگا می کنه آپشن که چه عرض کنم تجهیزات ایمنی اضافی بجز ترمز ضد قفل و دو تا ایربگ ، همه رو ورمیداره یه ماشین در سطح ال ممد میده به بازار، و هر چقدرم ماشینش ساده تر و کم آپشن تر باشه بیشتر فروش میره و براش صف می کشن

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. بهراد

          ۹ اسفند ۱۳۹۶
          سوابق: (537 ديدگاه)

          یک دوچرخه سوار برای اقتصاد فاجعه است!
          ۱.خودرو نمیخرد
          ۲.دیرمریض میشود
          ۳.بنزین نمیخرد
          ۴.قطعات یدکی نمیخرد
          ۵.پول پارکینگ نمی‌دهد
          ۶.چاق نمیشود
          ۷.جریمه نمی شود

          #سه_شنبه_های_بدون_خودرو

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. کوروش

      ۸ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (1125 ديدگاه)

      داداش دلیل صد هزارم رو شما گیر دادی ؟
      ما تو مملکت مهندس خوب نداریم ؟؟
      شما گشتی بینی نداریم ؟
      دوما تمام شرکت های مثل ایدرو بعد برجام قرار داد های جوین ونچر بستند تا الان بعید می دانم که تکنولوژی یه پیچ رو انتقال داده باشند و قطعا هم نخواهند داد مگر پژو اینجا ماشین طراحی می کند که مهندس های ما چیز یاد بگیرند هیچ شرکتی هم قطعا زیر بار انتقال تکنولوژی که جز اسرار صنعتی اش محسوب بشه نمی رود
      شما دلیل اصلی تولید خودرو بی کیفیت در کشور را احتمالا نمی دانید رانت :نفوذ این صنعت و منافع سرشار خودرو سازان حتی اگر در کشور ما amg gt نیز تولید کنیم هرگز به نتیجه نخواهد داد چرا ؟
      چون سیستم دولتی که روی چرخ پنچری سعی دارد یک لشکر کارگر و مهندس کاملا الکی رو در فضای کاملا انحصاری رقابت مدیریت کند هیچ وقت اولویت اش کیفیت و ایمنی خودرو نخواهد بود

      فقط و فقط راهش ازاد کردن بازار و واگذاری خودرو سازان به مردم خواهد بود ان وقت بعد از گذری کردن دوره ی نقاهت خواهید دید چطور با کمی کمک مردم و دولت رقیب بنام ترین سازندگان جهان خواهد بود ما از پروتون مالزی کمتر نیستیم مدریت خصوصی درست بدون دل سوزی اون رو به جایگاهی رساند که امروز مالک شرکتی چون لوتوس بدانیمش

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. NAVID۰۰۹۸

    ۸ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (10232 ديدگاه)

    نه عزیزان این جولان نیست
    این مافیا کثیف نام داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. datsun

      ۸ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (3503 ديدگاه)

      اگه یادتون باشه دوسال پیش وزیر صنعت آقای نعمت زاده به کمپین نه به خودرو های صفر گفت : (مردمی که از این کمپین حمایت می‌کنند ضد انقلاب و خائن اند )
      اینجا زوره باید بخری با قیمت چند برابر هم باید بخری، وگرنه برچسب خائن روت خورده میشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. Khan

    ۸ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (362 ديدگاه)

    56 میلیون واسه 207… کاش فضایی ها حمله کنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. حمید

    ۸ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    کاری به مهندسین و تکنسین ها نداره مشکل مدیریتی هست
    به هر حال ما باید این اشغال ها رو به قیمت ماشینهای کلاس یک جهانی بخریم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. MAHDI CHEVROLET

    ۸ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1477 ديدگاه)

    اگه این خیانت و استعمار نیست پس چیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. پرسپولیس

    ۸ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (260 ديدگاه)

    دادخودشون هم درآمدداخلی وخارجی فرانسه چه خبره شورش را دآوردن دریک سطح منطقی وآزاد ورقابت خوب همه باشندازژاپن مشرق تاآمریکایی مغرب زمینی هرکس به سلیقه ای بخرد اینجوری فقط عده ای هم که توان خریددارند مجبور به یک انتخاب گزینشی بی رونق میشونددوتاازمیتسو دوتا ازتویوتا سه هیوندای گدابازی ازنظر تنوع عده ای هم دوست دارند شاسی بلندآفرود عده ای سوپراسپرت دوست دارنددرهرصورت اینقدرخوندیم درمورد خودرو شانس آوردیم دیوانه نشدیم حداقل برای دل خریدارها وطرفداران خودرو شده یک سال قوانین کشورای حداقل همسایه لحاظ کنیدچون بازاردرست رقابتی درستی نیست خریدار این مقدارگزینشی هم بامشکل خدمات روبرو میشه کسی جواب گو نیست چون رقابت ونظارت نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. sjs

    ۸ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (58 ديدگاه)

    لعنت خدا بر قوم ظالمی که مهمترین سرمایه مملک یعنی عمر جوانان را فدای جیب بی در و پیکرشون میکنن.
    چشم دنیا دوست را یا قناعت پر کند یا خاک گور.
    چشم عزیزان صنعت خودرو سازی ایران با اولی غریبه است ، انشاءا… گزینه دوم…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. مسعود

    ۹ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (221 ديدگاه)

    پژو آمار فروش خودشو با برند خودش اعلام میکنه، اینم اعلام کنه که با همین لوگو چنتا تصادفی و کشته میده در سال

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا