نیسان

مقایسهٔ نسل جدید و قدیم نیسان لیف

با عرضهٔ خودروهای الکتریکی بیشتری به بازار، نیسان لیف هم‌اکنون در بخش خودروهای الکتریکی دوربُرد کار سختی را در پیش دارد چراکه باید با خودروهایی چون شورلت بولت و تسلا مدل ۳ به رقابت بپردازد؛ اما بااین‌حال نسل جدید لیف در تلاش است که با تکنولوژی‌های کمک‌رانندهٔ پیشرفته، بُرد افزایش‌یافته و طراحی اسپرت در این رقابت پیروز گردد. حال قصد داریم در این مطلب با مقایسهٔ نسل اول و دوم این هاچ‌بک تمام الکتریکی ژاپنی به تغییرات آن نگاهی داشته باشیم.

طراحی جلو

لیف جدید در جلو عصبانی‌تر از نسل قبلی خود به نظر می‌رسد. در اینجا چراغ‌های بزرگ و محدب قبلی با نمونه‌هایی کشیده و زاویه‌دار جایگزین شده‌اند که در آن‌ها از LED هم استفاده شده است. لیف جدید همچنین از جلوپنجرهٔ سنتی V شکل نیسان هم سود می‌برد که مشابه دیگر محصولات این شرکت است اما برای نشان دادن الکتریکی بودن خودرو، در این جلوپنجرهٔ تریم آبی‌رنگ کار شده است. در کاپوت نیز خطوط برجسته‌ای طراحی شده که به لیف ۲۰۱۸ نمای بسیار جذاب‌تری بخشیده است. پورت شارژ خودرو نیز در مکانی بالاتر قرار گرفته و ۴۵ درجه زاویهٔ صاف‌تری پیدا کرده تا دسترسی به آن آسان‌تر گردد.

طراحی جانبی

عنصر طراحی سقف شناور به نسل جدید لیف کمک کرده که در پروفیل جانبی به دیگر محصولات نیسان نزدیک گردد. خط شانهٔ زاویه‌دار و طراحی جدید رکاب نیز موجب اسپرت‌تر شدن نمای جانبی این خودرو گردیده است. همچنین برای لیف جدید رینگ‌های جدیدی با طراحی آئرودینامیک در نظر گرفته شده که به کاهش ضریب آئرودینامیک آن کمک کرده است. علاوه بر این، در برخی تیپ‌ها، لیف در سقف و آینه‌های جانبی از رنگ متضاد آبی برخوردار خواهد بود.

طراحی عقب

در نسل دوم لیف، چراغ‌های کشیده و نازک نسل قبلی با نمونه‌های جدید بومرنگ شکلی جایگزین شده‌اند که به چراغ‌های عقب مورانو و ۳۷۰Z شباهت دارند. علاوه بر این، یک اسپویلر یکپارچه هم در بالای درِ صندوق قرار گرفته و همانند ب‌ام‌و i30، قاب شیشهٔ عقب به همراه بخش پایینی آن روی درِ صندوق به رنگ مشکی درآمده است. در زیر سپر عقب هم یک دیفیوزر تعبیه شده که نه‌تنها نمای تهاجمی‌تری به لیف ۲۰۱۸ بخشیده است که در کاهش ضریب آئرودینامیک آن‌ها نقش دارد.

طراحی داخلی

برخلاف بیرون، طراحی داخلی لیف جدید چندان از نسل قبلی فاصله نگرفته است؛ بنابراین در اینجا همچنان عناصر آشنایی مانند شیفتر دایره‌ای دنده، تریم آبی و کنترلرهای تهویه به چشم می‌خورد؛ اما بااین‌حال در کابین لیف جدید عناصر جدیدی هم بکار رفته که شامل یک صفحه‌نمایش لمسی هفت اینچی مرکزی، غربیلک فرمان D شکل، دوخت آبی صندلی‌ها و صفحه آمپر جدید می‌شود. علاوه بر این، در کابین نسل دوم لیف رنگ خاکستری مات با تریم مشکی بکار رفته و برای ارائهٔ احساسی بهتر، از متریال باکیفیت‌تری استفاده شده است. در جلوی راننده، یک سرعت‌سنج آنالوگ به همراه نمایشگری دیجیتال برای ارائهٔ اطلاعات مختلف تعبیه شده درحالی‌که طراحی متفاوت جا لیوانی‌ها، امکان قرار دادن یک گوسی تلفن همراه هوشمند را در کنار خروجی برق ۱۲ ولت و پورت USB به‌راحتی فراهم کرده است.

مشخصات فنی

نسل جدید لیف درحالی‌که ۶۹۰ دلار قیمت کمتری نسبت به نسل قبلی خود دارد، ۷۰ کیلومتر بُرد بیشتری ارائه می‌کند که بُرد کلی آن‌ها به حدود ۲۴۰ کیلومتر می‌رساند. این خودرو به باطری‌های بزرگ‌تر ۴۰ کیلووات ساعتی مجهز شده و موتور الکتریکی آن‌ها ۴۰ اسب بخار قدرت و ۶۶ نیوتن متر گشتاور بیشتری نسبت به قبل تولید می‌کند اما از لحاظ وزن تغییر چندانی با سلف خود نداشته است.

 

 

نیسان لیف نسل اول

نیسان لیف نسل دوم

بُرد ۱۷۰ کیلومتر ۲۴۰ کیلومتر
قیمت پایه ۳۰,۶۸۰ دلار ۲۹,۹۹۰ دلار
ظرفیت باطری ۳۰ کیلووات ساعت ۴۰ کیلووات ساعت
قدرت ۱۰۷ اسب بخار ۱۴۷ اسب بخار
گشتاور ۲۵۳ نیوتن متر ۳۲۰ نیوتن متر
فاصلهٔ محوری ۲.۷۰ متر ۲.۷۰ متر
طول ۴.۴۴ متر ۴.۴۸ متر
وزن ۲۰۰۹ کیلوگرم ۲۰۱۹ کیلوگرم

 

منبع: Motor1

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. حسین

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (419 ديدگاه)

    با این همه تغیرات و ارتقاع فنی و کیفی .. قیمت ماشین نسبت به قبل هم کمتر شده
    بعد ال 90 پلاس با چند تغییر جزیی 2 ملیون اختلاف .
    دم رنو-نیسان گرم

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. charger

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (396 ديدگاه)

    نیسان لیف 29 هزار دلار اونوقت جیلی 40 هزار دلار ***قیمت گذاری

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. CNA

      ۲۷ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (235 ديدگاه)

      این اقتصاد داره کجا میره???

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ashkan

        ۲۷ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (376 ديدگاه)

        این اقتصاد ورشکستس
        صداش در نمیارن

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    قیمتش برای این سطح از توان و امکانات، راضی کنندست، مسئولان جیلی باید از نیسان قیمت‌گذاری رو یاد بگیرن.
    طراحیش خیلی بهتر شده اما با شناختی که از نیسان دارم، میتونست بهتر هم باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. mohammad_FM 480

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    واقعا طراحیش بهتر شده و قابل درک و زیباست .نسل قبلش مضخرف بود!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Pooriya_German_BMW

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (584 ديدگاه)

    چرا انقدر وزنش زیاده ۲ تن واسه یه واشین کوچولو شهری خیلی زیاده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرامرز

      ۲۸ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (1595 ديدگاه)

      آره. با توجه به اینکه گلف بنزینی حدود ۱۲۰۰ کیلو وزن داره ۲ تن برای یه هاچبک خیلی زیاده. همش فکر میکردم این چطور با ۴۰ کیلووات ساعت باتری کمتر از نصف تسلا مدل اس ۸۵ با ۸۵ کیلووات ساعت باتری برد داره (چون تسلا خیلی بزرگتر از لیف هست) که دیدم لیف هم وزن تسلا هست. حالا باید به ب ام و آی۳ با وزن ۱۳۲۰ کیلو آفرین گفت. برگ برنده نیسان لیف قیمت و ظاهر مناسبش هست وگرنه از نظر فنی بهتر از خودروهای الکتریکی موجود در بازار نیست

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. فرامرز

        ۲۸ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (1595 ديدگاه)

        این وزنی که اعلام شده وزن کل قابل تحمل برای ماشین هست (شامل مسافر و بار) و وزن خالص حدود ۵۰۰ کیلو سبک تر هست. رنو زوئی هم وزن مشابهی داره. یه چیزی که عجیبه اینه که رنو زوئی ۲۰۱۶ با ۴۱ کیلووتن ساعت باتری ۴۰۰ کیلومتر برد داره که خیلی بیشتر از برد لیف هست!!! یه چیزی این وسط اشتباه شده احتمالا!

        موافقم 0
        مخالفم 1
  6. حمیدرضا

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    بردش خیلی خوبه طراحیش خیلی زیبا قیمتم که هفتصد دلار ارزون تره یعنی همه چی تموم قشنگ از بولت و تسلا ارزون تره شانسش خیلی زیاده برای پرفروش شدن
    صد حیف ما در ایران نمیتونیم سوارشیم‌ همین پریوسم فروش میره جالبه برای من

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا