نیسان

نیسان ترا، میوه‌ای ممنوعه برای بازار آمریکا

نیسان ترا به‌صورت رسمی در نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۱۸ معرفی شد و فروش آن نیز قبلاً در بازارهای چین و جنوب شرق آسیا آغاز شده است. علیرغم شایعات منتشر شده درباره احتمال عرضه‌ی ترا در بازار آمریکا به نظر می‌رسد ژاپنی‌ها حداقل در مقطع کنونی علاقه‌ای برای عرضه‌ی شاسی‌بلند جدید خود در این بازار ندارند.


مهندس ارشد ترا برنامه‌های نیسان برای عدم این خودرو در آمریکا را تأیید کرده است. او اخیراً اعلام کرده عرضه‌ی ترا در آمریکا مطرح نیست. اگرچه ابعاد ترا برای بازار آمریکا بسیار مناسب است اما قوانین ایمنی و دیگر مشکلات باعث شده‌اند فروش این شاسی‌بلند هفت نقره بدنه روی فریم در آمریکا غیرممکن باشد.


این مهندس ارشد گفته است:

بازار آمریکا یکی از سخت‌ترین بازارها نه تنها از نظر تست‌های تصادف بلکه از نظر انتظارات مشتریان می‌باشد.

ترا که اساساً شاسی‌بلندی با ریشه‌های پیکاپ ناواراست در جایگاهی بین مدل کامپکت ایکس تریل/روگ و شاسی‌بلند فول سایز پاترول/آرمادا قرار می‌گیرد. ترا باید به مصاف خودروهایی همچون تویوتا فورچونر، میتسوبیشی پاجرو اسپورت، فورد اورست، شورولت تریل بیلرز و ایسوزو MU-X برود. این خودرو با سه پیشرانه عرضه می‌شود که گزینه‌ی پایه یک پیشرانه‌ی ۲.۵ لیتری بنزینی با ۱۸۰ اسب بخار قدرت می‌باشد.


موضوع جالب اینکه دو پیشرانه‌ی دیزلی دیگر این خودرو قدرت مشابهی دارند. پیشرانه‌های ۲.۳ لیتری توئین توربو و ۲.۵ لیتری توربو هر دو قدرت ۱۸۸ اسبی تولید می‌کنند. گیربکس ۶ سرعته دستی یا ۷ سرعته اتوماتیک هم گزینه‌های پیش روی خریداران هستند.


دیگر حقیقت جالب درباره نیسان ترا این است که خودروی موردبحث در چین با پیکربندی ۵ نفره عرضه می‌شود اما مدل ۷ نفره طویل‌تر در فیلیپین عرضه شده است. بازار اندونزی هم شاهد عرضه نسخه‌ی ۷ نفره بوده است. همین خودرو در تایلند نیز ارائه شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۱۰ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (10232 ديدگاه)

    بَه بَه
    جون میده برای ایران و ایرانگردی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. datsun

    ۱۰ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (3502 ديدگاه)

    تست های آفرودش نشون داده به خوبی میتونه جایی خالی اکسترا رو پر کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. R

    ۱۰ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (225 ديدگاه)

    ظاهر دلچسبی داره مثل فورچونر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. یوسف

    ۱۰ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (743 ديدگاه)

    احتمالا عدم عرضش در آمریکای شمالی برمیگرده به همون داستان ایمنی ناکافی برای بازار آمریکا چون چنین اس یو وی های ساده ، جون سخت و کم خرجی همیشه بین کشاورزان، مهندسین و طبیعت گردان متقاضی دارن به ویژه در آمریکا.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. حسن

    ۱۰ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (154 ديدگاه)

    خىلى خوبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. سید

    ۱۰ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (132 ديدگاه)

    خیلی زیباست…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. رها

    ۱۰ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (92 ديدگاه)

    فقط بایستی نگاه کرد و نگاه کرد و ………

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Trx (taimaz)

    ۱۱ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (316 ديدگاه)

    من و یاد سرانزا میندازه که اس یو وی بر اساس نیسان پیکاپ بود که در زمانی نچندان دور در پارس خودرو منتاژ میشد ، حتی قصد ساخت نسخه ی دو در نیسان سرانزا به نام پانیز رو هم داشتند که پروژه ی منجر به ساخت نشد ولی خودروی زیبایی در زمان خودش بود ، درست شبیه به همین ترا ، زیبا و در عین حال ساده

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا