میدانیم که برخی از شما عزیزان چه فکر میکنید: رکوردهای پیست بیمعنی هستند. شاید این موضوع در برخی موارد صحیح باشد اما تماشای رقابت هوندا سیویک تایپ R و رنو مگان RS طی این سالها بسیار جالب بوده، دو خودرویی که همواره رکوردها را بین یکدیگر دست به دست کردهاند.
هاچبک داغ فرانسویها در نسخه تروفی R خود توانست رکورد سریعترین خودروی تولیدی دیفرانسیل جلو در پیست سوزوکا را در سال ۲۰۱۹ ثبت کند. این خودرو یک دور پیست سوزوکا را در ۲ دقیقه و ۲۵.۴ ثانیه طی کرده بود. حالا با رسیدن نسخه متمرکز روی پیست از هوندا سیویک تایپ R لیمیتد ادیشن، رکورد مگان دست ژاپنیها افتاده است.
از نظر فنی هوندا نتوانسته این رکورد را با یک خودروی تولیدی واقعی بشکند زیرا از مدل در دست توسعه استفاده کرده هرچند خیلیها معتقدند این خودرو رکورد را شکسته است. ژاپنیها میگویند خودروی مورد استفاده از پیست دارای همان مشخصات فنی مدل تولیدی بوده و هیچ بهبودی در آن صورت نگرفته است.
این خودرو توانسته یک دور پیست ۵.۸ کیلومتری سوزوکا را در ۲ دقیقه و ۲۳.۹ ثانیه طی کند. این رکوردشکنی در ماه فوریه و حین انجام آخرین تستها روی این خودرو صورت گرفته اما حالا خبر مربوط به آن منتشر شده است.
هوندا از این خودرو به عنوان “وحشیترین نسخه تاریخ تایپ R” نام برده و تنها ۶۰۰ دستگاه از آن برای بازار آمریکا و ۱۰۰ دستگاه هم برای بازار اروپا تولید خواهد شد. تایپ R لیمیتد ادیشن به خاطر استفاده از رینگهای فورج کاری شده BBS و کاهش متریال سرکوب کننده صدا سبکتر از نسخه استاندارد است. خود رینگها ۸.۱ کیلوگرم سبکتر بوده و حذف مجاری بخاری عقب کابین نیز ۱۲.۷ کیلوگرم دیگر از وزن خودرو کاستهاند.
حتی نسخه اروپایی سبکتر هم هست زیرا فاقد سیستم تهویه مطبوع و سیستم اطلاعات سرگرمی میباشد. در کل این خودرو ۴۷ کیلوگرم سبکتر از تایپ R استاندارد است.
نکته جالب اینکه هوندا در زمان رونمایی از تایپ R لیمیتد ادیشن در اروپا طعنهای به رنو زد و گفت که این خودرو برخلاف هاچبک های پرفورمنس دیگر برندها هنوز دارای صندلیهای عقب است. رنو مگان RS تروفی R بهمنظور کاهش حداکثری وزن خود فاقد صندلی عقب میباشد.
هنوز مشخص نیست که هوندا با این خودرو به رکورد خودروهای دیفرانسیل جلو در نوربرگ رینگ هم حمله خواهد کرد یا خیر. ژاپنیها اگر تصمیم به انجام چنین کاری بگیرند باید رکوردی بهتر از رکورد ۷ دقیقه و ۴۰ ثانیهای رنو بر جای بگذارند.
[دانلود ویدئو]
MOHAMAD.n.r
۲۰ تیر ۱۳۹۹♦️♦️♦️♦️نظر سنجی:
تایپ R لایک ????
مگان دیسلایک????
WORTH
۲۰ تیر ۱۳۹۹پراید هاچبک سکوت???
زیزیگولو
۲۰ تیر ۱۳۹۹من تجربه رانندگی با هوندا سویک تیپ R رو داشتم (( تو جاده تهران به شیراز)) و به نظر من عملکرد سیویک تیپ R تو جاده به خوبی مشخص میشه الآن بیشتر هاچبکای پرقدرت بازار سواری راحتی ندارنو از مشکل مصرف سوخت بالا رنج میبرن ولی سیویک تیپ R اصلاً این خصوصیات منفی رو نداره و تو هر جادهای باهاش رانندگی کنین میتونین یه سواری بی نظیرو تجربه کنین
sina
۲۰ تیر ۱۳۹۹تو ایران هست مگه تایپ عار ؟؟!!
ایول
اره درست میگی تو پیشت هاچ بک هایی با 50 اسب بیشتر رو هم حریفه
زیزیگولو
۲۰ تیر ۱۳۹۹سینا !!!!! عار یعنی ننگ مگه نشنیدی که مثلاً میگن من عار میدونم این کارو انجام بدم ؟؟؟ پس اگر میخای R رو به فارسی بنویسی باید تایپ کنی ” آر ” و اما درمورد حرفت که گفتی : (( تو ایران هست مگه تایپ عار ؟؟!! )) بله سویک تایپ R از طریق نمایندگی هوندا هیچوقت وارد ایران نشده ولی کسایی بودن که خودشون بصورت شخصی و تکی این ماشینو آوردن ایران، نمونه بارزش یکی از بستگان خود من که با استفاده از سهمیه جانبازی تونست مدل 2016 این ماشینو از طریق شرکت راهنورد (( در مورد شرکت راهنورد تو گوگل سرچ کن )) بیاره ایران و پلاک ملی هم بگیره و از اون جایی که این ماشین در حد اون رولزرویس فانتوم نیست که چند سال پیش وارد کشور شد پس ورودش به کشور سرو صدا به پا نمیکنه چون یه ماشین معمولی هستش وگرنه من که مرض ندارم بیام اینجا الکی یه حرفی بزنمو یه چیزی بپرونم و خودمو مضحکه مخاطبای سایت کنم، بعدشم من فقط نظر شخصیمو گفتم و این چیزی رو که گفتم موضوعی هستش که اکثر کارشناسای حوزه خودرو و حتی ماشین بازها بهش اذعان کردن که ماشینای ژاپنی ماشینایی هستن که سواری راحتو ملایمی دارن و اقتصادی هستن و اگر به حرفای من دقت کنی میبینی که منم فقط در مورد سواری راحتو مصرف پایین بنزین این ماشین گفتم و اصلاً در مورد قدرتو حجم پیشرانه این ماشین نگفتم …….. پس داداش من چرا بی جهت منو به دروغگویی متهم میکنی !!؟؟
دانیال
۲۱ تیر ۱۳۹۹سینا که شما رو به دروغگویی متهم نکرد که. اتفاقا سوالش و تعجبش دقیقا سوال و تعجب من هم بود و با جوابی که دادین هم من متقاعد شدم و هم احتمالا سینا
سپاس از همگی بابت حفظ دوستی های قشنگمون?
sina
۲۱ تیر ۱۳۹۹مرسی داداش برا توضیحاتت
این کیبورد گوشی من وقتی دوزبانه بنویسی میریزه به هم متن رو و آر رو اونجوری نوشتم :)
نه داداش دروغگویی چیه.. صرفا تعجب کردم و جالب بود واسم.
دمت گرم وقت گذاشتی کامل نوشتی برامون
زیزیگولو
۲۱ تیر ۱۳۹۹سینا فدات
sina
۲۰ تیر ۱۳۹۹بهترین دیفرانسیل جلوی تاریخ
دانیال
۲۰ تیر ۱۳۹۹نیگا چشماشون چه با مزه ان☺️
حسین دهمرد
۲۰ تیر ۱۳۹۹طرف میره پیست که بیشتر از جاده لذت ببره چجوری میخای با یه دف جلو اندازه یه دف عقب لذت ببری هرچقدر هم که میخواد سریع باشه.