هیوندای

تیزر کامیون سلول سوختی جدید هیوندای

هیوندای یکی از کلیدی‌ترین خودروسازانی است که به تکنولوژی هیدروژنی و سلول سوختی اهمیت می‌دهد و به تازگی نیز برنامه‌های خود برای تولید یک کامیون سلول سوختی جدید را در نمایشگاه خودروهای تجاری هانوفر آلمان اعلام کرده است.


این کامیون سلول سوختی که بر پایه‌ی موفقیت ix35 سلول سوختی و نکسو طراحی شده پیش‌نمایشی از مدل تولیدی‌ای خواهد بود که در سال ۲۰۱۹ شاهد عرضه‌ی آن خواهیم بود. این خودروساز کره‌ای هنوز به جزئیات اشاره‌ای نکرده اما گفته که کامیون موردبحث طراحی ساده و تر و تمیز و راندمان آئرودینامیکی مناسبی خواهد داشت. این کامیون به اسپویلر، پانل‌های جانبی شکل داده شده و آینه‌های آئرودینامیک مجهز خواهد شد.

جدای از ویژگی‌های آئرودینامیکی موجود در طراحی، این کامیون دارای جلوپنجره‌ی برجسته‌ای خواهد بود که مشابه نمونه‌های بکار رفته در خودروهای نکسو و سانتافه می‌باشد. البته هیوندای می‌گوید این جلوپنجره‌ی ویژه نمادی از هیدروژن بوده و ظاهری منحصربه‌فرد و قدرتمند را برای کامیون ایجاد می‌کند. پیام دوستدار محیط‌زیست بودن این کامیون نیز با عناصر آبی رنگ و نورپردازی LED تقویت می‌شود.

مشخصات فنی این کامیون در چند هفته‌ی آینده اعلام خواهد شد اما هیوندای می‌گوید کامیون موردبحث در بازار خودروهای تجاری دوستدار محیط‌زیست اروپا حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت.

اگرچه هیوندای در انتشار جزئیات محصول تجاری خود خساست به خرج داده اما تنها خودروسازی نیست که روی کامیون‌های سلول سوختی کار می‌کند. اوایل سال جاری تویوتا از پروجکت پورتال ۲.۰ رونمایی کرد که یک کامیون هیدروژنی کلاس ۸ بوده و از قطعات میرای در آن استفاده شده است.

اگرچه کامیون تویوتا و خودروی میرای برخی قطعات مشترک را دارند اما همین‌جا شباهت‌هایشان به پایان می‌رسد. برخلاف میرای، کامیون تویوتا دارای قوای محرکه‌ای با قدرت بالاتر از ۶۷۰ اسب بخار و گشتاور ۱۷۹۴ نیوتون متری است. این کامیون همچنین از کابینی آئرودینامیک و محدوده حرکتی بالاتر از ۴۸۰ کیلومتر سود می‌برد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. hami

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (20 ديدگاه)

    متشکرم از ترجمه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا