هیوندای

جایزهٔ ایمنی بزرگ برای کوچک‌ترین کراس‌اوور هیوندای

بیش از یک سال پیش بود که هیوندای کوچک‌ترین کراس‌اوور خود را با نام ونی (Venue) را در نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۹ معرفی کرد. این کراس‌اوور ساب‌کامپکت به‌سرعت محبوب شد و در سگمنت خود موردتوجه قرار گرفت. حال ونی دلیل دیگری هم برای جلب‌توجه دارد زیرا جایزهٔ ایمنی ارزشمند Top Safety Pick را از موسسهٔ بیمه برای ایمنی بزرگراه‌ها یا IIHS دریافت کرده است.

معیارهای دریافت این جایزه طی سال‌ها تغییر کرده و در سال ۲۰۲۰ خودروها برای دریافت این جایزه به کسب رتبهٔ خوب در شش آزمون تصادف مختلف نیاز دارند و باید معیارهای جلوگیری از تصادف را هم رعایت کنند. در بخش جلوگیری از تصادف، یک خودرو باید رتبهٔ پیشرفته یا برتر را در وضعیت برخورد خودرو با وسیلهٔ نقلیه و برخورد خودرو با عابر پیاده کسب کند. علاوه بر این، چراغ‌های جلو هم حداقل باید رتبهٔ قابل‌قبول را دریافت کنند.

در آزمون‌های IIHS، ونی در بخش جلوگیری از تصادف هم در تیپ پایه و هم با آپشن‌های اضافی رتبهٔ برتر را کسب کرده است. در بخش عابر پیاده، تیپ پایهٔ کراس‌اوور هیوندای به رتبهٔ پیشرفته دست یافت و با سیستم‌های سفارشی به رتبهٔ برتر رسید. علاوه بر این، رتبهٔ آزمون‌های تصادف ونی خوب بوده و چراغ‌های جلوی LED سفارشی آن‌هم رتبهٔ قابل‌قبول را کسب کرده‌اند؛ اما چراغ‌های استاندارد خودرو به دلیل ضعف در پیچ‌ها رتبهٔ پایین‌تری دریافت کرده‌اند؛ بنابراین اگر چراغ‌های جلوی ونی به‌صورت استاندارد از نوع LED بودند، می‌توانست بالاترین جایزهٔ IIHS یعنی Top Safety Pick+ را کسب کند.

به گفتهٔ کسانی که زمان زیادی را با ونی گذرانده‌اند، تجربهٔ رانندگی با این کراس‌اوور کوچک کره‌ای بسیار دلپذیر و لذت‌بخش است. کابین مجهز خودرو مکان راحتی برای راننده و سرنشینان است و فضای داخلی آن با توجه به ابعاد کوچک بسیار چشمگیر است. سبک طراحی ونی مطمئناً سلیقه‌ای است ولی می‌بینیم در سگمنتی کاملاً رقابتی که هرروز در حال رشد است، خودروی متمایزی است که این تمایز با روش مثبتی به دست آمده است؛ بنابراین هرچند این ماشین می‌توانست قدرت کمی بیشتری داشته باشد اما درمجموع ونی می‌تواند یکی از بهترین کراس‌اوورهای کوچک حال حاضر بازار باشد.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. مهرآیین

    ۳ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (258 ديدگاه)

    در حالی که بسیاری از خودروسازان بر سر سریع ترین رکورد ثبت شده در پیست نوربورگ رینگ با هم رقابت می کنند‌ ولی برخی دیگر از خودروسازان روی فاکتور ایمنی تمرکز کرده اند و روی این اصل تاکید دارند . وقتی صحبت از ایمنی در صنعت خودرو می شود نام شرکتهای بی ام و ، بنز ، پورشه ، تویوتا ، لکسوس ، مزدا ، ولوو ، فراری ، لامبورگینی و ………. به ذهن ها خطور می کند چون این شرکت ها از قدیم به تولید خودروهای ایمن معروف بوده اند و محصولات آنها همواره از این حیث سرآمد بوده اند . اما در سال های اخیر با سختگیرانه تر شدن استانداردها خودروسازان دیگر هم توجه ویژه ای به ایمنی داشته اند که یکی از این شرکتها شرکت هیوندایست . تمامی محصولات این خودروساز کره ای در تست های تصادف خوش درخشیده اند و موفق به کسب بالاترین امتیازات ممکن شده اند و حتی نتایج تست ها و ارزیابی های انجام شده نشان می دهند که این خودروساز کره ای سازنده امن ترین خودروها در ایالات متحده در سال ۲۰۱۸ شده است و بیشتر از هر رقیب دیگری توانسته امتیازهای مربوطه را کسب کند .

    موافقم 31
    مخالفم 26
  2. محمد

    ۳ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (615 ديدگاه)

    پس ولوو چی

    موافقم 21
    مخالفم 4
  3. Hadi

    ۳ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    اصلا به قیافه و هیکلش نمیخوره که ماشین ایمنی باشه…
    ولی بازم آفرین بهش ?

    موافقم 12
    مخالفم 15
  4. AMG///

    ۳ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (579 ديدگاه)

    از همون اول گفتم این ماشین عالیه

    موافقم 12
    مخالفم 17

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا