هیوندای

رونمایی از هیوندای سوناتا 2015 در کره

زبان طراحی مجسمه سیال ۲ اینک تأثیر خود را روی سوناتای نسل هفتم گذاشته و چهره این خودرو را دگرگون کرده است. بیشتر تغییرات را می‌توان در چراغ‌های جلو و عقب و جلوپنجره خودرو دید. اما سقف و شیب ملایم آن هنوز تداوم بخش راه مدل‌های نسل فعلی سوناتا می‌باشد.

2015 Hyundai Sonata
۲۰۱۵ Hyundai Sonata

اندازه بدنه و فضای داخلی رشد کرده و زیرساخت نیز تا ۵۱ درصد مقاومت پیچشی بیشتر، کیفیت و ایمنی بالاتری را ارائه می‌کند. ابعاد خودرو شامل ۴۸۵۵ میلی‌متر طول، ۱۸۶۵ میلی‌متر عرض، ۱۴۷۵ میلی‌متر ارتفاع و فاصله بین دو محور ۲۸۰۵ میلی‌متر می‌باشد. فضای بار صندوق نیز ۴۶۲ لیتر گنجایش دارد. هیوندای می‌گوید که سوناتای ۲۰۱۵، امن‌تر از همیشه خواهد بود. شش کیسه هوا، سیستم‌های ABS, EBD, ESP و TCS، کروز کنترل هوشمند مجهز به رادار، سیستم هشدار خروج از خط، چراغ‌های پرتو بالای اتوماتیک، تشخیص نقاط کور، سیستم‌های ایمنی الکترونیکی و ایربگ زانوی راننده همه در جهت تأمین بیشتر ایمنی فراهم گردیده‌اند.

2015 Hyundai Sonata
۲۰۱۵ Hyundai Sonata

در داخل کابین، داشبورد متقارن، اینک جای خود را به یک داشبورد پهن و تقریباً شش ضلعی و ارگونومیک داده که تا حدودی به سمت راننده زاویه گرفته است. پنل ابزارها نیز از تعدادی ذوزنقه تشکیل شده و در مجموع از طراحی مدرن قبلی فاصله گرفته و کلاسیک شده است. کابین لوکس‌تر از سابق و با کیفیت‌تر است. یک سیستم سرگرمی با نمایشگر ۸ اینچی نیز در مرکز توجهات قرار می‌گیرد. سیستم گرم‌کن و سردکن صندلی‌های جلو به صورت استاندارد و عقب به صورت آپشن و پرده برای پنجره‌های عقب از موارد قابل ذکر دیگر می‌باشند.

2015 Hyundai Sonata Interior
۲۰۱۵ Hyundai Sonata Interior

در بخش قوای محرکه، فعلاً سه پیشرانه برای عرضه در کره جنوبی آماده هستند. موتور ۲.۴ لیتری ۱۹۳ اسبی و ۲۴۷ نیوتن متری در مدل پایه حفظ خواهد شد. اما یک موتور ۲.۰ لیتری توربو و یک مدل هیبریدی نیز مورد انتظارند. هم اکنون در بازار کره یک مدل ۲.۰ لیتری CVVL با تنفس طبیعی و توان ۱۶۸ اسب بخار و گشتاور ۲۰۱ نیوتن متر و یک مدل ۲.۰ لیتری LPI با توان ۱۵۱ اسب بخار و گشتاور ۱۹۴ نیوتن متر نیز به فروش می‌رسند. برای انتقال نیرو از یک گیربکس شش سرعته خودکار استفاده می‌شود. در حالی که نمونه‌های هشت سرعته و ده سرعته نیز در مراحل توسعه قرار دارند.

مدل‌های مخصوص آمریکا در آلابامای ایالات متحده ساخته خواهند شد و انتظار می‌رود استقبال از آن بالاتر از نسل فعلی سوناتا باشد. هیوندای از سوناتای جدید خود در ماه آینده و نمایشگاه نیویورک پرده برداری خواهد کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۷۸ دیدگاه‌ها

  1. محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان

    ۵ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (1678 ديدگاه)

    طراحیش از نسل قبلش خیلی بهتر شده و رگه هایی از کیا اپتیما در عقب و داشبوردش دیده میشه ، امیدوارم کیفیتش هم به همون اندازه خوب باشه ، امیدوارم زودتر نسل جدید کمری بیاد و یک مقایسه ی هیجانی بین این 2 خودرو رو شاهد باشیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Zonda R

      ۵ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (1872 ديدگاه)

      @.F
      طراحیه بیرونی به طرف کیا سوق پیدا کرده
      و
      همین طور طراحیه داخلی
      چراغایه جلو کمی شبیهه کادنزا هستن
      طراحیه داخلی هم متحول شده
      و
      کلاسیک شده
      طراحیه فرمونشم عجیب شده
      البته همینطور که مطلع هستید
      کابین هیوندا بخصوص گنجور همیشه در مقایسه ها مورد تحسین بوده و بهترین
      ولی بازخوردها مثبت خواهد بود به این مدل
      چون تحقیقات زیادی شده تا این تغییرات اعمال بشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Zonda R

        ۵ فروردین ۱۳۹۳
        سوابق: (1872 ديدگاه)

        F.A
        طراحیه چراغایه عقبش
        کمی شبیهه گرن توریسمو مازاراتی نیست؟؟؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. فواد

          ۶ فروردین ۱۳۹۳
          سوابق: (291 ديدگاه)

          مطمئنید این اپتیما نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. meysam

        ۱۷ فروردین ۱۳۹۳
        سوابق: (52 ديدگاه)

        آفرین به کره ایها. خیلی خوب دارن میرن جلو.درسته که ایرادهایی داره اما طبق روال گذشته به مرور زمان با کسب تجربیات بیشتر،ایراداتش رو در نسلهای آتی کمتر میکنن. درود بر غیرتشون.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. matin

      ۵ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (233 ديدگاه)

      کابینش یکم تو ذوق می زنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. شهرام

      ۵ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (34 ديدگاه)

      برعکس دیدگاه شما
      به نظر من خیــلی بیش از حد کلاسیک شده!
      یه جورایی سن مصرف کننده اش رو به بالاتر از 40 سال افزایش داده ..
      نسل های قبلی خیلی مدرن و جذاب تر بود
      مثلا یه مقایسه ساده بین خطوط داخلی کابین و همینطور صفحه کیلومتر شمار یا داشبورد به خوبی این موضوع رو نشون میده .
      همیـشه معتقد بودم که ” سوناتا ” یه سدان نیمه لوکس اسپرته
      ولی الان داره تبدیل میشه به سدان لوکس کلاسیک!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. محمدرضا

        ۵ فروردین ۱۳۹۳
        سوابق: (53 ديدگاه)

        درود بر شما…
        با شما موافقم یه کم طرحش کلاسیک شده و کمتر تو ذوق میزنه و کمتر ریسکی هست…
        البته یه جور پختگی توی طرحاشه ولی با طرحای قبلی خیلی تنبل تر شده…
        طراحی داخلیشم به نظر من بیشتر اروپایی شده…. مثل سیتروئن و پژو …

        موافقم 0
        مخالفم 0
    4. HASSANBMW

      ۵ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (396 ديدگاه)

      به نظر من 2013 قشنگ تر بود!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    5. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۶ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود .

      من هم قبول دارم .

      چراغای عقبش خیلی شبیه اپتیماهای 2014 شده .

      موافقم 0
      مخالفم 0
    6. علی خوشدل

      ۱۹ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      دوستان و فرهیختگان عزیز سلام
      درمورد طراحی هیوندای سوناتا 2015 باید بگم اگر از نظر طراحی ظاهری و همچنین طراحی داخلی و ارگونومیگ کمی تا حدودی شبیه به کیا اپتیما هست جای تعجب نداره چون طراح شرکت هیوندا و کیا شخصی بنام پیتر شرایر هست که 5 سال بعنوان بهترین طراح اروپا موفق ب دریافت جایزه ی فرمان طلایی شد.که انصافا لیاقت این جایزه رو داشته.هیوندای سوناتا 2015 شاهکاره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. حامد MASERATI GT

    ۵ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (308 ديدگاه)

    خوبه خوشبختانه سوناتا داره پخته تر میشه و اغراق در طراحیش کمتر شده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. فرزاد

    ۵ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ماشینهای منطقه ازاد اروند اجازه تردد در اهواز را پیدا کرده اند و من نمیدانم بنز بخرم یا کادیلاک.یا بزنم به ماشین اسپرت ،و بین شورولت کامارو یا فوردموستانگ ،نمی دانم کدامیک را انتخاب کنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رضا

      ۵ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (1698 ديدگاه)

      کادیلاک

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. حامد MASERATI GT

      ۶ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (308 ديدگاه)

      من خودم آبادانم سدان میخوای فورد تاوروس بگیر هم لوکسه هم باکلاس. اسپرت میخوای کامارو ss گوجه ای.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. امیر

      ۶ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (13 ديدگاه)

      خوش بحالتون جای ما رو هم خالی کنید.
      الان یه ss چنده اونجا؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حامد MASERATI GT

        ۸ فروردین ۱۳۹۳
        سوابق: (308 ديدگاه)

        کامارو ss 110 تا120 موستانگ حدود 100 تا 110

        موافقم 0
        مخالفم 0
    4. کیان

      ۶ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (94 ديدگاه)

      اگه سن وسالت بالای پنجاست بنز بخر اگه زیر سی هستی کامارو یا موستانگ اگه بین 30 تا پنجاهی فورد تاروس
      :-)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. کافر مقدس

    ۵ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    بازهم یک Ford Fusion دیگر. . . .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. میلاد

    ۵ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (56 ديدگاه)

    سوناتا مثل همیشه زشت!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. امین

    ۵ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (821 ديدگاه)

    مثل مار پوست میندازه هر سال

    حالمون به هم خورد
    این نتیجه ی طرح های نپخته و خام و اغراق آمیزشه که دل آدمو بعد از یه سال میزنه
    طراحی هر چقدر زیباتر و شکیل تر و اصولی تر باشه ، مردم دیرتر ازش خسته میشن مثل نسل قبلی بنز sکلاس یا بی ام و سری 5 که خیلی تو دل برو هستن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Aidin

      ۵ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (82 ديدگاه)

      داداش تو نخر و نگاه نکن.مگه واسه شما ساختن.زحمت کشیدن ماشین ساختن.مثل ما تعصبی نیستن که بشینن نظر بدن و هیچیم نباشن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. رضا

    ۵ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (1698 ديدگاه)

    خیلی بهتر شده
    از نمای جلو نسل قبلب متنفر بودم مخصوصا چراغاش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Yashar

    ۵ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (294 ديدگاه)

    اون تلق سیاه رو جلو پنجره داستانش چیه؟
    ولی من خودم نسل پنجم (2007) رو خیلی می پسندیدم در عین سادگی جذابیت داشت!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. سینا . فقط ایتالیا . فقط فراری

    ۵ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (615 ديدگاه)

    بسمه تعالی

    من از اولشم از هیوندا خوشم نمیومد.

    طراحیش خیلی ضعیفه و همچنین قدرتش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. tormoz dasti

    ۵ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (71 ديدگاه)

    عقبش خیلی زشته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. sajjad

    ۵ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (21 ديدگاه)

    این ماشین قبلا تولید شده بابا کیا کادنزا که مارکش رو تغییر دادن .خب به جای خرید این میشه کیا کادنزا رو خرید. تازشم محصولات کیا یه سرو گردن از محصولات هیوندا بالاترند

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان

      ۵ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (1678 ديدگاه)

      الآن شما تاحالا گرانجور و کادنزا سوار شدی؟ که ببینی کادنزا در مقابل گرانجور ماشین حساب نمیشه؟؟ برعکس گفتی با اینکه از شرکت های کره ای حالم بهم میخوره ولی هیوندای خیلی بهتر از کیا کار میکنه ، برای همین هم فروش بهتری داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Zonda R

        ۶ فروردین ۱۳۹۳
        سوابق: (1872 ديدگاه)

        @.F
        مقایسه میزان فروش کادنزا و گرجور
        و
        میزان استقبال تو بازار امریکا
        نشون میده در یه سطحن
        البته من طراحیه کادنزارو بیشتر میپسندم

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۶ فروردین ۱۳۹۳
        سوابق: (6525 ديدگاه)

        درود .

        محمد من کیارو بیشتر از هیوندای قبول دارم .

        من هم کادنزارو بیشتر از گرنجور دوست دارم .

        دیواره ی لاستیک گرنجور خیلی کمه . داخل کابین خیلی میکوبه .

        این سونوتا هم نسبت به قبل از طراحیه پخته تر و کامل تر بهره

        میبره . به نوعی میشه گفت که در طول زمان ، ماندگاریش بیشتره .

        حجم پردازی ها و اغراق امیزی در طراحیش کمتر دیده میشه .

        در طراحی های کیا هم این مسائل رعایت میشه . به خاطر همین

        در طول زمان ماندگار تر و عامه پسند تر میمانند . زود از

        بازار و دیدها کنار نمیروند .

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. سعید

      ۶ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (21 ديدگاه)

      یعنی واقعه نمیدونی برند کیا مال هیوندایه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. امیر

        ۷ فروردین ۱۳۹۳
        سوابق: (13 ديدگاه)

        البته کیا تمام کمال مال هیوندای نیست یک سهمی از کیا رو داره …

        موافقم 0
        مخالفم 0
  12. علیرضا

    ۵ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    پیرمردیه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. آرش

      ۵ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (193 ديدگاه)

      موافقم.کاملا گند زده مخصوصا تو کابینش.فقط امیدوارم این بلا رو سر آزرا نیاره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. MJ

    ۵ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    مهم ترین نکته توی طراحی سوناتا 2015 اینه که نسبت به نسخه ی نسل قبل چهره ی کاملا متفاوت پیدا نکرده . طوری که خیلی راحت میشه فهمید که برادر بزرگ سوناتی 2011 هست که این خودش نکته ی خیلی خوبیه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. GTR-50

    ۵ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (493 ديدگاه)

    مزخرفه هیوندا فقط جنسیس سدان رو دوست دارم با سنتنیال

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. حسین

    ۵ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (7 ديدگاه)

    عقبش مثل آئودیه.در کل بهتر از نسل قبل شده.
    ولی طراحی های کیا بهتره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. زیگما

    ۵ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (3072 ديدگاه)

    لابد بعد از فیس لیفت چراغش بیضی کامل میشه
    درست مثل اپتیما
    هیوندای تو فیس لیفت خیلی مسخره کار میکته
    چراغ های سانتافه و الانترا رو معمولی درست میکنه تا برای فیس لیفت بتونه با مهتابی کردنش تغییری در ماشین بده…..خر خودتی هیوندای….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. sina

    ۵ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (100 ديدگاه)

    خوبه . از اون طراحی زشته سری حال حاضر (2013 ) در بازار در اومده :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. Ehsan

    ۵ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (1251 ديدگاه)

    یک برند باید اصالت طراحی داشته باشه ، نه اینکه هر سال تغییر شکل بده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. مرتضی

    ۵ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (849 ديدگاه)

    بی شباهت به ماشین های المانی نیست بخصوص بیرون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. احسان(احسان سابق)

    ۵ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    ظاهرش مردونه تر و پرابهتتر از نسل قبلی هست اما مثل اینکه کیا تاثیرش روی هیوندای زیاد بوده و میشه این رو هم بیرون و هم خارج ماشین پیدا کرد.البته باید قبول کرد داخلش از اپتیما زیباتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. مصطفی

    ۵ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (15 ديدگاه)

    کیفیت داخلی سوناتا های الان که خیلی بده 2011 شو دیدم که بعده 2 سال فرمونش پوسته پوسته شده بود داشبردشم که پلاستیکی و بی کیفیته ولی خوب صندلی ها هنوز خوب موندن
    در کل امیدوارم نسل جدید با قیمت و کیفیت معقول و مخصوصا هندلینگ که تبلیغ شده قدرت انتخاب مشتریان و بالا ببره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. Un4given

    ۵ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (235 ديدگاه)

    خوبه تونست یکم اون توهم مسخره نسل قبلیشو از بین ببره. معلوم نبود چطور یهویی 100% پلتفرم ماشینو عوض کردن و سوناتا رو تبدیل به یچیز فضایی کرده بود حالا باز یه ID دیگه بود شاید قابل تحملتر بود
    این مدلو بازم بهتر کار کردن فقط تریم داخلش خیلی ساده دراومده مخصوصا درب داشبردش که آدمو یاد 405 میندازه !
    هیوندا اون اوایل که با آمریکا بیشتر کار میکرد به مراتب ماشینهای با کیفیت و بهتری میساخت، اما همینقد هم که متوجه شد نهایتا اصالته که میمونه بازم براش خوشحالم .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. Saied

    ۵ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    اگه هیندای نبود الان اکثر ایرانی ها مجبور بودن همون پرایدشونو سوار بشن! پس لطفا نا شکری نکنین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. احمد

    ۶ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (36 ديدگاه)

    خیلی شبیه به کادنزا شده.اما از نسل قبلیش قشنگتره چون طراحی نسل قبلی خیلی اغراق امیزه.وخیلی جلف. فقط تویوتا روعشق است

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. ESI

    ۶ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (387 ديدگاه)

    چه زیبا شده نه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. مصطفی

    ۶ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (173 ديدگاه)

    داخل مدل قبلی قشنگ تر بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. کیاوش

    ۷ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    به قول بجه ها یکم پیرمردیه…وای اون داشبورد مسخره جیه آخه…سرو ته نداره…تکلیفش نه با خودش نه با هیجکس دیگه ملوم نیست!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. خاوری مزراتی

    ۷ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (1103 ديدگاه)

    بنظرم چن چیز تو این مدل جالبه
    یکی اینکه هیوندای نتونسته تو طراحی حزف تازه ای بزنه
    دوما سردرگمه و نمیدونه باید برای چه رنج سنی خودرو تولید کنه
    سوما خواسته این مدل رو به جنسیس نزدیک کنه هم طراحی داخلی هم خارجیشو که بنظرم نتونسته
    چهارم بنظرم هیوندای داره افول میکنه
    پنجم امیدوارم این مدل حداقل کیفیت سواری و لذت رانندگی بیشتری داشته باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. sunmartin

    ۷ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (1919 ديدگاه)

    بالاخره هیوندا متوجه شد که طراحی های پیتر شریر در بخش کیا بیشتر اروپایی و به روز هست و از شکست های شدید خطوط و اغراق در طراحی خود داری کرد من این مدل رو با توجه به شباهت بسیار زیادش به خودروهای کیا موتورز در نمای خارجی و نیز داخلی حتی تریم داخلی پسندیدم حالت چراغ های جلو و عقب بیشتر شبیه ساخنه های آئودی و زبان طراحی کیا موتورز هست جلو پنجر از حالت اعوجاج خارج شده و بیشتر تیگر نوز رو برای ما تداعی میکنه این محصول خیلی موفق میشه در بازار و ماندگاری بیشتری رو داره چون اصولی طراحی شدهبرای اولین بار به هیوندا تبریک میگم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. sajjad

    ۸ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (21 ديدگاه)

    مگه ایران خودرو چند صد سال وقت لازم داره که یه چیزی تولید کنه که بشه گفت ماشینه . به جای استفاده از اپشن های امروزی خودرو سازی جهانی .تو سیرو سلوکه 30-40 سال پیشه .بابا بسه دیکه مردم خسته شدن .حالا نمیخواد شما بیای راه رفته دیگرانو طی کنی . اگه قادر یه تولید هم نیستی .پس گمرکو ازاد کن .به جای این که بیای خودرو سازیو شخصی سازی کنی تا با محصولات جهانی رقابت کنه اومدی تبدیل کردیش به دومین منبع درامد مالی دولت وهی مالیات میگیری .ایا ارزش ایرانی جماعت اینه !!!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا