چشم انداز

برجسته‌ترین خودروهای سال 2015

یک مسیر آرام و بی‌سر و صدای جنگلی؛ بدون هر گونه خانه مسکونی و یا مسیر منتهی به خیابان‌های شهری. یک ردیف از درختان بلوط با فاصله کم نسبت به یکدیگر جلوی نور آفتاب بعدازظهر را گرفته‌ و شرایطی مناسب در زیر سایه خود فراهم کرده‌اند. در این میان، یک آهوی ماده زیبا درون خاک نرم بو می‌کشد و به دنبال غذا می‌گردد. در کنار وی، بچه‌هایش قرار دارند که مضطرب و بی‌قرار به‌نظر می‌رسند.

The 2015 Road & Track Performance Car of the Year
The 2015 Road & Track Performance Car of the Year
یک جاده در این صحنه وجود دارد که به زحمت می‌توان گفت دو خطه است. شانه‌های راه، آن را دربر گرفته‌اند و شیب آن به صورتی است که در عرض چند «مایل»، ارتفاعش چند صد «فوت» افت می‌کند. به علت دورافتاده بودن، سطح چندان صافی هم ندارد. این جاده از میان جنگل عبور می‌کند و آن‌قدر طولانی است که اگر از ابتدای آن نگاه کنیم، انگار به آسمان منتهی می‌شود.

The 2015 Road & Track Performance Car of the Year
در این حال، پس از صدای جیغ ABS ها، یک M235i در وسط جاده ظاهر می‌شود که با آرامش خاصی در گوشه می‌ایستد. در پشت‌سر آن یک اتومبیل سفید‌رنگ دیگر را می‌بینیم که دارای نشان یک اسب کوچک در جلو پنجره است. چرخ‌های عقب این فست‌بک، قبل از اینکه به داخل جنگل منحرف شوند، اندکی بالای خاکریز جاده می‌ایستند.

سه آهویی که از قبل با ما همراه بوده‌اند، همچنان در صحنه حاضر هستند. در عین حال، چلنجر هل‌کت، برگ‌های ریخته شده در کناره جاده را به کناری می‌زند؛ یک سوپرشارژر پرمدعا که سکوت جنگل را بر هم می‌زند.

در همین حال، از دور صدای غرّش فراری ۴۵۸ اسپشیاله را می‌شنویم. سپس کم‌کم ظاهر این فراری را از نزدیک‌ می‌بینیم؛ جایی که LED های آن در گرد‌وغبار برخاسته از هل‌کت پیدا می‌شوند. با مانور ۴۵۸، آهوها به سمت درختان جنگل پناه می‌برند. ولی صدای موتور در میان درختان می‌پیچد و همه‌چیز را تحت‌تأثیر خود قرار می‌دهد.

The 2015 Road & Track Performance Car of the Year
قواعد بازی در اینجا بسیار ساده هستند؛ برای ورود به این بررسی، خودرو باید یک مدل جدید برای امسال بوده و یا اینکه تغییرات قابل‌توجهی در امکانات مدل جدید صورت گرفته باشد. به عنوان مثال، آلفا رومئو ۴C اولین بار است که می‌تواند در این مسابقه حضور یابد. همچنین به عنوان نمونه‌ای از خودروهایی که در مدل جدید، تغییرات قابل‌توجهی داشته‌اند می‌توان به وایپر SRT TA اشاره کرد که در آن از پکیج ارتقا یافته aero و همین‌طور بهینه‌سازی در موتور بهره گرفته شده است. خودروهایی که نتوانسته‌اند چنین معیارهایی را تأمین کنند، حتی اگر قهرمان سال قبل یعنی کوروت Z51 مدل ۲۰۱۴ بوده‌اند، باز هم به این رقابت راه پیدا نکرده‌اند.

The 2015 Road & Track Performance Car of the Year
۱۴ خودروی مختلف به این رقابت دعوت شده‌اند که بازه قیمت آنها از ۳۴۰۰۵ دلار برای فولکس‌واگن GTI تا ۳۳۶۱۲۰ دلار برای فراری ۴۵۸ اسپشیاله متفاوت است. هر کدام از این مدل‌ها می‌تواند رؤیای یک علاقه‌مند به خودرو باشد. هر کدام از آنها حداقل دارای یک ویژگی منحصر به فرد در میان بقیه است که آن را برای رانندگی هیجان‌انگیز می‌کند. ولی این موضوع به تنهایی نمی‌تواند موجب بردن عنوان «خودروهای شاهکار یا برجسته سال» یا PCOTY را نصیب آنها کند. برای برنده شدن در این رقابت، یک خودرو باید در تمامی سطوح به خوبی عمل کند.

مهم‌تر از همه، برنده PCOTY باید خودرویی باشد که با وجود ۱۳ مدل برجسته دیگر، بخواهید بار دیگر با آن رانندگی کنید؛ خودرویی که واقعاً آن را می‌خواهید و به این موضوع، اصلاً شک ندارید.

M235i bmw
تدارکات موجود برای این تست همه در یک جیپ گرند چروکی جمع‌آوری شده بودند. پس از شروع به حرکت، رقابت خودروها حالتی شبیه به مسابقات لمان به خود گرفت؛ جایی که همه می‌خواستند در یک مسیر کوهستانی هزار فوتی به طرف «کانت‌ول کلیفز» بدرخشند. جای تعجب نبود که M235i خواهان زیادی برای انجام این تست داشت. رابین وارنر، ادیتور بخش تست جاده در این رابطه می‌گوید:

کشش بسیار عالی، حتی در دور موتورهای پایین … این خودرو، یک ب‌ام‌و در ابعاد مناسب است و بسیار خوشحالم که چنین خودرویی وجود دارد.

این موضوع را در هنگام شام، افراد زیادی تصدیق می‌کردند. ب‌ام‌و در بین تپه‌ها کنترل فوق‌العاده‌ای داشت و ترمز‌ها بسیار خوب عمل می‌کردند. وقار و آرامش بیش از حدّی بر این خودرو حکمفرما بود؛ جانشینی مناسب برای ۱۳۵i ناهنجار. الکس کرستین، ادیتور وب‌سایت نیز همین موضوع را تصدیق می‌کند:

چسبندگی مکانیکی فوق‌العاده، بدون هیچ‌گونه دردسر …

بعدا از M235i به سراغ M3 می‌رویم. M3 یک خودروی آلمانی عضلانی همراه با عملکرد و کیفیت بالاست. قدرت این خودرو به نظر نامحدود می‌آید و تمام درختان اطرافش را درهم می‌پیچد. ولی آیا این خودرو واقعاً سریع است؟ جیسون کامیسیا، سردبیر، چنین نظری دارد:

این خودرو به صورت «تهوع‌آوری» سریع است. در همین حال، میزان کشش در آن عجیب است. کاهش گشتاور خروجی به اندازه ۲۰۳/۳ نیوتن‌متر واقعاً در اینجا معجزه کرده است.

ممکن است حق با جیسون باشد. چرا که وقتی پشت فرمان هستید و می‌خواهید پدال گاز را فشار را دهید، باید با احتیاط کامل آن را فشار دهید. یا شاید باید سیستم دستیار الکترونیکی ب‌ام‌و را به کار بیاندازید که انتخاب هوشمندانه‌تری است. دو یا سه نسل پیش، M3 ایده یک ۲۰۰۲tii مدرن کامل را کنار گذاشت و تصمیم گرفته به جای آن، بر قدرت و عملکرد در پیست تمرکز کند. اگر به چنین چیزی احتیاج دارید، در M3 همه چیز برای شما فراهم است.

Ford Mustang GT
در فورد موستانگ GT، موتور ۳۲ سوپاپ کایوت V8 شرایطی بسیار عالی مانند همیشه دارد؛ ولی در عین حال، وقتی پیچ‌های جاده شروع می‌شوند و سطح در زیر چرخ‌های موستانگ ناهموار می‌شود، این خودروی جدید، قابلیت و شخصیتی از خود نشان می‌دهد که قبلاً در گذشتگانش چنین چیزی ممکن نبوده است. سیستم استهلاک نیرو بسیار هوشمند است و به شاسی اجازه می‌دهد که به شکل دلخواه علاقه‌مندان به رانندگی حرکت کند و در همین حال، کنترل آن نیز از دست نرود. حس سیستم فرمان نیز نسبت به مدل‌های قبلی بسیار بهتر شده است و از ثبات‌قدم بیشتری برخوردار است. شرایطی مانند یک فرمان مخصوص «ب‌ام‌و»؛ چیزی که دیگر در محصولات ب‌ام‌و کمتر می‌بینید.

حتی ترمزهای موستانگ نیز یک حالت منطقی پیدا کرده‌اند و GT را بدون کوچکترین مشکلی در پدال ترمز، متوقف می‌کنند. تمام قطعات در اینجا خوب هستند و مجموعه آنها نیز بهتر عمل می‌کند. امّا فورد شاید نظر همه را تأمین نکرده است؛ جاش کاندون، ادیتور ارشد، گیربکس موستانگ را چنین تعریف می‌کند؛

بزرگ، جهنده و شبیه به گیربکس تراک.

همچنین لری وبستر، سرپرست ادیتورها، می‌گوید:

حسی شبیه به گیربکس مدل‌های قدیمی دارد.

در همین حال، وی تأکید می‌کنه این گفته، یک «شکایت» نیست.

Alfa Romeo 4C
پس از موستانگ، با ورود و یا بهتر بگوییم: افتادن به داخل آلفا رومئو ۴C، مشاهده می‌کنیم که حداقل یک مدل اسپورت با ابعاد متناسب در بازار وجود دارد. طراحی، وزن و سادگی آلفا در حدّی است که در همان لحظات اول عاشق این خودرو می‌شویم. این خودرو تنها مدلی در اینجاست که سیستم دستیار فرمان (power steering) ندارد؛ آیا همین برای متمایز شدن ۴C کافی نیست؟

جیسون کامیسیا در این زمینه کاملاً واضح سخن می‌گوید:

۴C تنها خودرویی در اینجاست که یک خودروی اسپورت است و برای نشان دادن این موضوع، چیزی را وانمود نمی‌کند. یک خودروی بی‌نهایت زیبا، با استخوان‌بندی ساده و سریع. حس پدال کلاج آن شاید یکی از بهترین انواع خود در میان مدل‌های اسپورت با موتور میانی در جهان باشد؛ از این لحاظ فاصله زیادی با فراری ۴۵۸ ندارد.

برای آزمایش این نظریه، آلفا را در کنار فراری ۴۵۸ اسپشیاله آزمایش کردیم. صحبت‌های جیسون چندان هم بی‌راه نبوده‌اند. آلفا خودرویی زیبا ساخته که واکنش بسیار خوبی نسبت به تصمیم‌های شما دارد.

Ferrari 458 Speciale
البته اینکه کسی بخواهد با فراری رقابت داشته باشد، نمی‌توان بر وی خرده گرفت. در فراری ۴۵۸ اسپشیاله، تمام ویژگی‌های عالی یک پیشرانه جاده‌ای جمع‌ شده‌اند. این تورنادوی ۵۹۷ اسب‌بخاری، رکوردار قدرت خروجی برای یک خودروی جاده‌ای با موتور تنفس طبیعی است. هیچ کسری از قدرت تولید آن توسط مواردی مانند وزن فلای‌ویل یا سیستم کاهش نویز هدر نمی‌رود. هنگام نشستن در اسپشیاله باید برای شرایطی مانند غرش کر کننده موتور و به لرزه افتادن تمام تاندون‌های بدنتان آماده باشید.

ولی شتاب در این خودرو فوق‌العاده است. در ادامه تست، یک مسیر خالی و مسطح پیدا کردیم که به یک شنزار منتهی می‌شد. راهی به ناکجا آباد، دشوار و لغزنده؛ بدون هیچ تابلوی راهنمایی برای مشخص کردن پیچ‌ها در نقطه کور تپه‌ها. با این حال، اسپشیاله به راحتی از پس این جاده پر پیچ و خم برمی‌آمد. صندلی راننده بر روی محور جلوی خودرو قرار دارد، جایی که حداکثر تجربه رانندگی وجود دارد. شاید پول زیادی را برای این فراری خرج کنید، ولی باورکنید ارزشش را دارد.

Chevrolet Camaro Z28
با بازگشت به نقطه شروع، به سراغ دوج چلنجر هل‌کت می‌رویم؛ خودرویی که الکس کریستین در مورد آن می‌گوید:

یک خودروی عضلانی کلاسیک واقعی

موضوعی که بسیاری نیز آن را تأیید می‌کنند. قدرت و ترمزهای هل‌کت تعجب و شگفتی زیادی را برانگیخته‌اند. در همین حال، وقتی از پیچ‌ها گذر می‌کنید و به یک مسیر مستقیم می‌رسید، هیچ‌چیز مانند هل‌کت یک علاقه‌مند به اتومبیل را راضی نمی‌کند. جیسون کامیسیا «به‌تلخی» می‌گوید:

سرعت دنده‌های آن مانند خیلی دیگر از خودروهای دیفرانسیل عقب ۶۰۰ اسبی است. به این معنا که شما ۰ تا ۱۰۰ را در دنده اول رد می‌کنید و در دنده دوم نیز به ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسید.

رانندگی با هل‌کت قبل از شورولت کامارو Z/28 باعث شد که کامارو اندکی ضعیف‌تر به نظر برسد. شاید یکی از نکته‌های عجیب سال ۲۰۱۴ این باشد که قدرت ۵۰۵ اسب‌بخار در یک خودرو، تعجب کسی را برنمی‌انگیزد. تست‌های گذشته کامارو نشان داده که این خودرو در پیست حرف زیادی برای گفتن دارد. ولی اینجا در میان تپه‌ها، ممکن است مدل‌های دیگری نیز بتوانند به آن برسند. با این حال، کامارو قدرت کنترل زیادی در جاده پر پیچ و خم از خود نشان می‌دهد و نباید آن را دست‌کم گرفت.

Lexus RC F
همچنین غیرامریکایی‌هایی که به فرمول قدرت بالا در خودروهایشان دست‌یافته‌اند، یعنی جگوار اف‌تایپ کوپه و لکسس RC F نیز می‌بایست به همین ترتیب مشتریان خود را جذب کنند. به سختی می‌توان از بین این دو یکی را انتخاب کرد. در لکسس، پیشرانه بسیار خوبی تدارک دیده شده و در همین حال، سیستم تعلیق سواری بسیار راحتی را فراهم می‌کند. همچنین چسبندگی زیادی را در پیچ‌ها شاهده هستیم. امّا برای برخی ممکن است مدل اف‌تایپ جذابیت بیشتری داشته باشد؛ قدرت زیاد و قابلیت کنترل در سرعت‌های بالا. مانند ای-تایپ‌های قدیمی، این مدل نیز بسیار سریع و بی‌قرار است. البته بیشتر از حد یک «جگوار» نباید از آن انتظار داشته باشید. ولی وقتی تخت‌گاز با R کوپه می‌رویم، کیفیت رانندگی بهتری را حداقل نسبت به مدل رودستر قبلی آن تجربه می‌کنیم.

خودروهای بعدی STI و GTI هستند. به مرور زمان از ابعاد و وزن مدل عضلانی ۳۰۵ اسب‌بخاری سوبارو کم شده و در همین حال، GTI نیز کیلوهای زیادی را کم کرده و به شکل نامحسوسی قدرت خود را نیز افزایش داده است. وقتی این دو را برای تست وارد مسیر پیست کردیم، انتظار می‌رفت که سدان، هاچ‌بک را پشت‌سر بگذارد و همین‌طور نیز شد. ولی این شرایط زیاد به طول نینجامید. رانندگی با سوبارو جذاب و پرهیجان باقی ماند. شاید STI با استانداردهای مدرن، یه خودروی سریع نباشد، ولی همچنان راضی‌کننده باقی می‌ماند.

VW GTI
در طرف دیگر، GTI را داشتیم که جیسون کامیسیا، یکی از بهترین توصیف‌ها را در مورد آن داشت:

در بین این گروه خودروها، این مدلی است که هر کدام از ما با پول خودمان آن را خواهیم خرید؛ بدون کمترین تأمل و نگرانی.

در حالی که برخی از مدل‌های حاضر در این رقابت تا ۹ برابر GTI قیمت دارند، ولی‌ فولکس‌واگن در هر گوشه از این مدل خود، از کیفیت طراحی داخلی گرفته تا هیجان رانندگی، شما را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. در هیچ خودروی دیگری در این گروه به اندازه GTI در یک پیچ ناشناخته با اطمینان حرکت نمی‌کنید.

Nissan GT-R Nismo
در نتیجه سه مدل دیگر باقی می‌مانند؛ سه که بر طبق برخی معیارها نمی‌توان آنها را سوپرماشین نامید. اولی نیسان GT-R نیسمو است. با اینکه تقریباً دو برابر نسخه اولیه R35 برای این مدل خاص می‌پردازید، ولی واقعاً ارزشش را ندارد. شما اصلاً نمی‌توانید با این خودرو به صورتی سراسیمه رفتار کنید. وقتی سرانجام از پیچ رد می‌کنید، پدال گاز را که تا آخر فشار می‌دهید، نیسان خودش محاسبات را انجام داده و بقیه موارد را در دست می‌گیرد.

وایپر برای خیلی‌ها یک خودروی معمولی جلوه می‌کند. مکس پرینس، مشاور ادیتور در این مورد می‌گوید:

هیچ‌چیز غیر از سرعت در این خودرو توجه من را جلب نکرد.

در همین حال، عملکرد وایپر در پیست و خیابان هنوز هم قابل‌احترام است و تأثیرگذاری خود را دارد.

Porsche GT3
امّا همه دوستدار نسل ۹۹۱ از پورشه GT3 هستند. سیستم انتقال قدرت اتوماتیک PDK در GT3 همیشه حالت دور موتور را حفظ می‌کند و هر بار که پدال گاز را فشار می‌دهید، برای اعمال قدرت بیشتر آماده است. سیستم ترمز پورشه نیز بسیار خوب عمل می‌کند و همین‌طور با چسبندگی زیاد و بدون هیچ‌ مشکلی از پیچ‌ها گذر می‌کند. با حس رانندگی بیشتر از GT-R، کار کمتر نسبت به وایپر و راحتی بهتر نسبت به فراری؛ این خودرو هیچ‌چیزی کم ندارد.

رأی‌گیری در مورد بهترین عملکرد شاید در حال حاضر کار درستی نباشد؛‌ چرا که باید تست‌هایی محدود مانند زمان یک دور مسابقه نیز برای آنها انجام شود. به این منظور یک پیست در میشیگان انتخاب شده است.

the-track
هوای پاییز هر چه که باشد، قابل‌پیش‌بینی نیست. در طول زمان تست، شرایط جوی بسیار ناپایداری در پیست مشاهده شده است. با این حال، خودرو توانستند زمان یک دور مسیر مسابقه خود را ثبت کنند. البته نتیجه، چیزی دور از انتظار نبود. فراری سریعترین بود و بعد از آن GT-R و GT3 قرار گرفتند.

ولی جایزه PCOTY تنها برای زمان در پیست نیست؛ چرا که یک اسپورت SCCA نیز می‌تواند سوپرماشین‌ها را پشت‌سر بگذارد. برای بررسی بیشتر پیست «موتاون مایل» را در پیش داریم که به ما نشان می‌دهد که این خودروها قابل‌کنترل و پایدار هستند و عابران پیاده را به مخاطره نمی‌اندازند (پیست موتاون مایل، یک پیست مسابقه مخصوص برای Road and Track می‌باشد).

Jaguar F-Type R Coupe
در اینجا آلفا بایستی می‌درخشید؛ زیرا سبک‌ترین خودرو در این تست بود و تایرهای کوچکی هم نداشت. ولی قسمت‌های مستقیم و کوچک مسیر، ضعف سیستم پیشرانه و انتقال قدرت ۴C را برملا می‌کرد. هنگام ظهر، ۴C کمترین محبوبیت را برای تست دوباره در پیست داشت.

امّا هل‌کت هم کم‌کم به کنار ۴C رفت. جایی که وبستر در مورد آن گفت:

احساس می‌کنم در یک شاسی‌بلند نشسته‌ام.

در مجموع رانندگی با هل‌کت زیاد دلچسب نبود. وقتی پدال گاز را برای سرعت گرفتن فشار می‌دهیم، برای ۵ ثانیه بعدی تنها یک سرنشین برای خودرو هستیم؛ انگار همه‌چیز پس از آن به صورت اتوماتیک انجام می‌شود.

Lexus RC F
یک تجربه مشابه، ولی با صندلی‌های بهتر و سیستم صوتی استریوی مارک لوینسون بایستی در لکسس RC F شاهد باشیم که متأسفانه چنین چیزی نبود. دلیل این موضوع وجود یک سیستم کنترل پایداری کامپیوتری که هیچ‌وقت از کار نمی‌افتاد و راننده را به حال خود نمی‌گذاشت. اینکه شیفت دنده در دور موتور نزدیک به خط قرمز صورت بگیرد نیز بسیار مشکل بود.

شاید جمع طرفداران لکسس برای رسیدن به عنوان بهترین پرفورمنس، از این خودرو قطع‌امید کرده باشند. ولی آیا جگوار توانسته انتظارات را برآورده کند؟ در مورد اف‌تایپ با گزاره‌های زیر مواجه می‌شویم:

خوب، متعادل و سرعت بدون‌دردسر.

حالت خاص یک خودروی اسپورت در این مدل مشاهده نشد. به عنوان یک خریدار، به دنبال چنین خودرویی نخواهم رفت.

پشت فرمان این خودرو می‌خواهید دیوانه‌وار رانندگی کنید.

یک موضوع دیگر در رابطه با جگوار این است که در پیچ‌ها مانند یک قایق موتوری عمل می‌کند؛ یعنی باید از قدرت موتور بکاهید. سیستم فرمان کُند عمل می‌کند و کاهش قدرت خودرو در میانه پیچ مطابق انتظار پیش نمی‌رود. مسلّم است که این خودرو حتی در تریم R یک خودروی مسابقه‌ای نیست.

Camaro Z/28
کامارو Z/28 خودرویی است که در پیست کاملاً خود را از خودرویی با قدرت بالای امریکایی و غیرامریکایی متمایز می‌کند. عرض مدل شورولت در اینجا چندان مهم نیست و در همین حال، شاسی آن نیز بسیار قابل‌اطمینان و استوار نشان می‌دهد.

Camaro Z/28
در همین حال، طرفداران موستانگ برای آزمایش خودرویشان در پیست اختصاصی بی‌تابی می‌کنند. اولین حرکت با موستانگ جدید، احساس اعتماد به نفس زیادی را در ما ایجاد می‌کند. حالتی بی‌نقص و کامل که در هیچ‌یک از مدل‌های قبلی موستانگ دیده نشده است.

Mustang GT Coupe Premium
شاید وایپر همیشه شخصیتی قابل‌احترام داشته باشد. نونیز، همکار ما در مورد این مدل می‌گوید:

این خودرو به نوعی یک میاتای بزرگ است.

هر دستور ورودی به این خودرو، با یک عمل دقیق همراه است. وایپر کاملاً شامل با شما صادق است. در حالت تخت‌گاز، وایپر قابل‌اطمینان‌ترین مدل‌های با موتورهای بزرگ در اینجاست. وقتی به این مدل سیستم زمان‌بندی سوپاپ‌ها هر چند به صورت خام و ناپخته اضافه شده، وایپر یاد گرفت که چگونه نفس بکشد. همین موضوع باعث شد تا نه‌تنها یک خودروی سریع شود، بلکه هیجان زیادی نیز داشته باشد.

Viper
امّا در همین حال، وایپر نمی‌تواند همه سلایق را برطرف کند:

در هر چیز دیگری می‌توانم سریعتر بروم.

در هر حال، وایپر نمی‌تواند این رقابت را برنده شود؛ چون به اندازه کافی در ما اعتماد به نفس ایجاد نمی‌کند.

GT-R از وایپر سریعتر است؛ ولی بر سرعت خروج از پیچ تکیه دارد. کامیسیا در این باره می‌گوید:

نیسمو، نمونه‌ای جذاب از ارتقای دینامیکی یک خودرو است. سازنده این خودرو، هر سال آن را بهتر و بهتر می‌کند.

GT-R احترام زیادی را برای خود ایجاد می‌کند، ولی در عین‌حال در کسب محبوبیت موفق نیست.

از طرف دیگر، پورشه GT3 بسیار محبوب است:

حالا حس یک ۹۱۱ را پیدا کرده است.

به حالت احمقانه‌ای، رانندگی با آن ساده است.

شاید GT3 به کسب عنوان نزدیک باشد. ولی از فراری ۴۵۸ اسپشیاله نمی‌توان به سادگی گذشت. کف آلومینیومی، پنل‌های صاف فیبرکربنی برای درها که به صورت دستی آماده شده‌اند، چراغ‌های شیفت فرمان؛ شما می‌توانید برای ۳۰ سال این خودرو را داشته باشید و برای یک لحظه از داشتن آن خسته نشوید.

Ferrari 458 Speciale
ولی در کنار GT3 یک خودروی رؤیایی چهار در برای اشخاص میان‌سال با رنگ آبی آشنایش را داریم. کسانی که STI را می‌خرند، اهمیتی برای افزایش سرعت که رقابت در آن هر ساله ارتقا می‌یابد، قائل نیستند. با این حال، رفتار دیفرانسیل تنظیم‌شونده سوبارو در پیچ ها بسیار لذت‌بخش است. STI یک خودروی در دسترس، هوشمند و همچنان دارای ظاهری مانند خودروهای مسابقه است.

برای بسیاری، GTI در سال گذشته برای کسب عنوان PCOTY در زیر سایه فورد فیستا ST ایستاد. فولکس واگن برای مدل جدید، قیمت را زیاد افزایش نداده، ولی در مقابل بهینه‌سازی‌های زیادی در خودروی خود انجام داده و سطح قدرت را نیز در آن بالا برده است؛ یک پرستیژ فوق‌العاده از این خودروساز آلمانی.

تنها خودرویی که در میان این جمع، در «موتاون مایل» ترس و وحشت را به همراه دارد، M3 است. می‌توان گفت که این مدل، یک نسخه آلمانی از کوروت است. کامیسیا در رابطه با آن می‌گوید:

کنترل این خودرو با این قدرتش شبیه به یک کابوس است.

شاید M235i در نقطه مقابل قرار داشته باشد:

به اندازه کافی شرارت ندارد.

البته این خودرو قدرتمند است، ولی درگیری و هیجان رانندگی ندارد.

M235i bmw
در همین حال، M235i به اندازه کافی سرعت دارد که بتوان با ترافیک هماهنگ شد و آنقدر شرایط راحتی در داخل کابین دارد که می‌توان با آن مسیر رفت و برگشت به خانه را رانندگی کرد. همین‌طور، امکانات زیادی در داخل آن فراهم شده است.

the-finalists
پس از دو روز متوالی و صدها دور پیمودن مسیر مسابقه، تصمیم‌گیری در مورد بهترین عملکرد چندان آسان نبوده است. ولی در نهایت با توجه به یک سری از مؤلفه‌ها، سه خودرو به صورت نهایی برای کسب این عنوان انتخاب شدند.

458-ferrari
امّا در همین حال، در اینجا بازنده واقعی نداریم. چرا که باختن در این رقابت به این معنی نیست که به عنوان مثال، مدل‌های مانند STI، هل‌کت و GT-R خودرهای بدی هستند. در نهایت تصمیم جمع بر این شد که فراری، پورشه و فورد نتوانسته‌اند فاصله‌ای معنادار برای کسبت عنوان PCOTY داشته باشند؛ ولی در عین‌حال، یک فاصله مشخص بین آنها و دیگر خودروهای گروه وجود دارد و آنها را از بقیه متمایز می‌کند.

458-ferrari
با فراری ۴۵۸ اسپشیاله شروع می‌کنیم. عنوان PCOTY نیازمند درگیری احساسی راننده است که اسپشیاله از این نظر بسیار خوب عمل می‌کند؛ به گونه‌ای که اصلاً از آن انتظار نمی‌رود. این مدل، سریعترین خودرویی بوده که در پیست موتاون مایل قدم گذاشته است و در جاده نیز، حالت آماده و با طراوتی دارد. با این حال، برای بسیاری از ما سر و صدای و خشونت بیش از حدّی دارد. اسپشیاله صاحبش را مجبور می‌کند تا در مرکز توجهات باشد. راندن آن در خیابان مانند پوشیدن یک کلاه خز رنگارنگ و عینک آفتابی «بوتسی کالینز» است.

mustang-gt-interior
همچنین فورد موستانگ GT کوپه پرمیوم به صورت انفرادی بررسی شده است. این خودروی نه‌تنها یکی از بهترین ۲+۲ های تاریخ خودروسازی امریکاست، بلکه رقیبی جدّی برای رقبای اروپایی محسوب می‌شود که ۲ تا ۳ برابر آن قیمت‌شان است. مانند برنده سال قبل، یعنی نسل هفتم کوروت، این خودرو نیز تعریفی دیگر از مقرون‌به‌صرفه بودن برای هزینه پرداختی خود ارائه داده است. همه خودروهای زیر ۵۰ هزار دلار از هم‌اکنون باید به فکر پاسخی مناسب برای فورد باشند.

mustang-gt-interior
در مقابل، مشکل موستانگ این است که بیشتر از این که برای پیست مسابقه مناسب باشد، برای رانندگی در جاده ساخته شده است. شاید بهتر باشد نزدیک به ۴۰۰ هزار دلار خرج کنید و مدل‌های فورد و فراری را با یکدیگر داشته باشید. در نتیجه، می‌توانید مطمئن باشید از قابلیت‌های متمایز هر دو مدل استفاده خواهید کرد. امّا در مورد پورشه GT3، شاید بیشتر کسانی که در تست حاضر بودند، اتفاق‌نظر داشتند که این مدل در پیست بهتر از فراری عمل می کند. همین‌طور وضعیت به مراتب بهتری نسبت به موستانگ به عنوان یک خودروی جاده‌ای دارد.

Porsche 911 GT3
وقتی در داخل کابین پورشه قرار می‌گیرید، شرایط به‌گونه‌ای است که می‌توانید تمام کشور را با آن گشته و هرگز احساس خستگی نکنید. در بین آپشن‌ها، یک سیستم صوتی با کیفیت بالا قرار دارد و همین‌طور از بین سه نوع صندلی می‌توانید به دلخواه انتخاب کنید. در همین‌حال، GT3 کیفیتی بسیار عالی در پیچیدن و ترمز‌گیری نشان می‌دهد.

Porsche 911 GT3
شاید دقیق‌ترین معیار از کیفیت پورشه را این‌گونه بتوان توضیح داد: در طول ۲ روز بررسی، نظاره‌گر ۱۴ راننده مختلف بودیم که با ۱۴ مدل خودروی متفاوت در پیست حرکت می‌کردند. از همه کسانی که در پشت GTI می‌نشستند، انتظار می‌رفت که بهترین عملکرد را از این خودرو داشته باشند؛‌ چیزی که در عمل نیز اتفاق افتاد. در همین حال، ایجاد بهترین عملکرد از مدلی مانند وایپر بسیار چالش‌برانگیز بود. ولی در این میان، تنها یک خودرو بود که راننده‌‌ی پشت‌فرمان برایش فرق نمی‌کرد و همیشه حداکثر عملکرد خود را در پیست ارائه می‌داد. فرقی نمی‌کرد که یک راننده خبره مسابقات در آن نشسته باشد یا یک راننده تازه‌کار که هنوز گواهینامه‌اش به دستش نرسیده؛ این خودرو همیشه، برای هر راننده‌ای، آماده به خدمت بود.

Porsche 911 GT3
این خودرو همان پورشه ۹۱۱ GT3 است که عنوان بهترین عملکرد را در بین خودروهای مدل ۲۰۱۵ به ‌خود اختصاص داده است.

Porsche 911 GT3
منبع: road and track

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۷۲ دیدگاه‌ها

  1. احمد

    ۱۶ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (381 ديدگاه)

    سال 2015 که هنوز شروع نشده ؟
    چطور خودرو های برجستشو انتخاب کردند
    مطلب خوبی بود ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فواد

      ۱۶ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (291 ديدگاه)

      منظور خودروی های مدل 2015 هستش

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. سجاد

      ۱۶ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (126 ديدگاه)

      این خودروهای ازاواسط 2014 در نمایشگاههای معتبر به نمایش در میان و از اواخر 2014 به فروش میرسن . . . هرسال همینطوره . . .
      .
      ایران خودرو و سایپا حتی از اینا هم جلوترن و از الآن میشه فهمبد 2018 چه خودرویی میدن بازار .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. kurdishlambo

        ۱۶ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (80 ديدگاه)

        صرفا جهت اطلاع:
        سایپا می خواد یه سوپر اسپرت بسازه که دهن غربی ها رو همچین سرویس کنه که…موتور 6 سیلندر دو توربو-گیربکس 8 دنده و…البته این قطعات رو از چین وارد کرده خودش سر هم میکنه.تازه گفته می خواد با این موتور قدرت باور نکردنی بیش از 100 اسب بخار و گشاور عجیب 200 نیوتن بر متر را بکشه.تاپ سپیدشم شده 182 کیلومتر بر ساعت-شتاب 0-100 تنها و تنها در عرض 12 سانیهو صد البته قیمت مناسب 3 میلیارد ناقابل.این است خرِ وحشی ایرانی…پیش به سوی پیشرفت

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. amir

          ۱۶ آذر ۱۳۹۳
          سوابق: (522 ديدگاه)

          احتمالا روی پلتفرم پراید 132 ساخته میشه!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. MAFIA

          ۱۶ آذر ۱۳۹۳
          سوابق: (435 ديدگاه)

          آمریکایی باز ها کجان هان!!!کجان
          شروین کجایی که سنگ هلکت رو به سینه میزنی

          وقتی من میگم 911 بعدش دیس میدین.در حقیقت به … دیس میدید.

          من گفتم هنوز موندین به پای 911 برسید ماشین باز های ظاهربین

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. فریا

          ۱۶ آذر ۱۳۹۳
          سوابق: (684 ديدگاه)

          مافیا جوابتو تو همون پست دادم . همونجایی که 918

          هشتصدهزاری رو با کاماروی 60 هزاری مقایسه می کردی و

          اونتادور 450 هزاری با کوروت 78 هزاری !!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. شلبى

          ۱۷ آذر ۱۳۹۳
          سوابق: (685 ديدگاه)

          مافیا جان همین الانم انتخاب اخر رو از بین سه تا ماشین کردن که یکیش امریکاییه و از نظر قیمت از دوتاى دیگه ارزونتره
          در ضمن کسى منکر قابلیتاى پورشه نیست

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. MAFIA

      ۱۶ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (435 ديدگاه)

      همشون زیبا و خوبن همشون من میخوام ماشینمو عوض کنم یه مزدا 6 بگیرم نظرتون چیه؟ماشین فعلیم تویوتا 4 رانر هست

      مزدا 6 رو بخرم +++++++++++++++

      تویوتا رو نگه دارم ——————

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. احمدرضا

        ۱۶ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (394 ديدگاه)

        ایول m3 با وجود سدان بودن غرشش از همه بهتره ولی اگه m4 بود که دیگه بقیه رو به… داده بود

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. شروین

        ۱۶ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (515 ديدگاه)

        برادر مافیا قبل ازینکه بیای نظر بدی من نظر دادم راجع به این پست اما شما تو ریپلای ها نوشتی اومده بالا تر. بعدشم جواب اب…هان خاموشیست. ضمن اینکه تو رکورد های ثبت شده تو پیست ها امریکاییان که پرچمدارن…

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. MAFIA

          ۱۷ آذر ۱۳۹۳
          سوابق: (435 ديدگاه)

          […]

          چرا رک و پوست کنده نمیگی که من دوج رو دوست دارم.
          کسی بهت خرده نمیگیره

          ولی اگه میگی بهتر از پورشه یا فراری یا لکسوس یا آستون هست اون موقع صدام درمیاد.

          موافقم 0
          مخالفم 0
    4. فریا

      ۱۶ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (684 ديدگاه)

      2015 پیشکش !

      این تست برای 2-3 هفته پیشه . اگه همین هفته تست رو شروع می کردن بازم

      کروت و اینبار با مدل Z06 اول میشد . البته همه ی بچه های دیگه هم گل کاشتن .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شروین

        ۱۷ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (515 ديدگاه)

        دوج رو دوست دارم چون از اونا که میگی بهتره!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. MOHAMAD TBAG

    ۱۶ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (147 ديدگاه)

    چه عروسک هایی ….

    ای جوووووووووون …..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. M Power///

    ۱۶ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (415 ديدگاه)

    هیچ جای تعجبی نداره که پورشه ۹۱۱ gt3 انتخاب شد، ماشینی که هیچ وقت نمی تونی بگی من ازش خوشم نمیاد. چون ته دلت بازم پورشه رو دوست داری.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. "Amir"

      ۱۶ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (728 ديدگاه)

      با این ک هیچ علاقه ی خاصی ب پورشه ندارم ولی خیلی از gt3 خوشم میاد

      حس عجیبی بهش دارم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. شاهین

    ۱۶ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (4526 ديدگاه)

    سلام دوستان
    اقای انیس حسینی خیلی ممنون از متن خوبتون.همیشه مطالب شما جذاب و خوندنی بوده و هست.
    راجع به رود اند تراک که چیزی نمیشه گفت چون به حد کافی شناخته شده و معتبر هستش اما یه نکته ای که به نظر من وجود داره اینه که،مقایسه ی این خودروها با هم چندان جالب و درست نیست.هیچوقت یه گلف 30 هزار دلاری نمیتونه در حد و اندازه ی فراری 300 هزار دلاری ظاهر بشه.در واقع مصداق همون ضرب المثل هر چقدر پول بدی همونقدر آش میخوری هستش!
    شاید اگه پورشه 918 اینجا بود اون اول میشد!(شاید هم نه،حتما! :) )
    به نظر من اون مقایسه ای خوبه که خودروهای هم کلاس رو جمع کنه و با همدیگه مقایسه کنه،مثلا سدان خانوادگی با هم مقایسه بشه،SUV با هم و الی آخر.
    با این نوع مقایسه ای که انجام میشه برنده ی واقعی،بیشتر مشخص میشه.ولی تو این مقایسه،عملکرد یه خودروی شاخص،اون یکی هارو تحت تاثیر قرار میده و عملکرد بقیه ی خودروها چندان دیده نمیشه.کارایی این مقایسه هم خیلی زیاد نیست.اونی که گلف میخره شاید هیچ وقت نتونه فراری بخره!
    البته همه ی اینها نظر من بود.
    ارادتمندم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. علیرضا

    ۱۶ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (102 ديدگاه)

    آلفارومئو 4C تنها خودرویی در اینجاست که یک خودروی اسپورت است و برای نشان دادن این موضوع، چیزی را وانمود نمی‌کند. یک خودروی بی‌نهایت زیبا، با استخوان‌بندی ساده و سریع. حس پدال کلاج آن شاید یکی از بهترین انواع خود در میان مدل‌های اسپورت با موتور میانی در جهان باشد؛ از این لحاظ فاصله زیادی با فراری 458 ندارد.

    (این خودرو قراره توسطه نمایندگی آلفا در ایران وارد بشه) به لینک زیر مراجعه کنید

    http://iralfa.com/news/show/58/%D8%A7%D8%A8%D8%B1%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88-%DA%A9%D9%88%DA%86%DA%A9-%D8%A2%D9%84%D9%81%D8%A7%D8%B1%D9%88%D9%85%D8%A6%D9%88-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مجتبی

      ۱۶ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (210 ديدگاه)

      این ماشین که اصلا پدال کلاچ نداره کلا دو تا پدال داره گاز و ترمز

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. میلاد

        ۱۶ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (221 ديدگاه)

        مدل دستی هم داره.
        الان یه نمونه لانچ (Launch) ادیشن رو تو باما آگهی کرده بدون قیمت.ولی از اون جایی که قیمت جهانی این مدلش زیاده پس قاعدتا این جا هم بید منتظر رقم نجومی باشیم.
        آلفا 4c ماشین دوست داشتنی هست ولی اگر وارد بشه قیمتش کم تر از 200 تومن نخواهد بود و این یعنی این که دست ما به این یکیم نمی رسه:D

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. شاهین

          ۱۶ آذر ۱۳۹۳
          سوابق: (4526 ديدگاه)

          میلاد جان 4c احتمالا حدود 600 تا 700 میلیون تومن قیمت خواهد داشت(اگه وارد بشه).من اینو یه جایی خوندم دقیق یادم نیست.
          ارادت

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. مجتبی

          ۱۶ آذر ۱۳۹۳
          سوابق: (210 ديدگاه)

          تا جایی که میدونم دستی نداره یهنی دستیش به صورت پشت فرمانی هست به صورت دنده کنسولی نیست که اون هم پدال کلاج نداره
          شما میگی داره لطفا یه نمونشو لینک کن

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. فریا

          ۱۶ آذر ۱۳۹۳
          سوابق: (684 ديدگاه)

          منم خوندم شاهین

          یا “خودرو امروز” بود یا “دنیای خودرو”

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. شاهین

          ۱۷ آذر ۱۳۹۳
          سوابق: (4526 ديدگاه)

          بله فریا جان،اسمش شبیه اینا بود.
          لفظ “خودرو” رو داشت! :)

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. میلاد

          ۱۷ آذر ۱۳۹۳
          سوابق: (221 ديدگاه)

          آره تو درست می گی من پوزش می خوام.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. علی آهنگر

        ۱۷ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (375 ديدگاه)

        عزیزم منظور از کلاچ اون دسته جارو توی پراید سمت چپ پدال ترمز نیست که
        منظور دوستمون سیستم جدا کننده ی موتور از چرخ هاست
        :|

        موافقم 0
        مخالفم 0
  6. E 36

    ۱۶ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (918 ديدگاه)

    چه رویایی…. بودن بین بهترین ماشینای دنیا و عشق بازی کردن با تک تکشون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. شلبى

    ۱۶ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (685 ديدگاه)

    موستانگ با توجه به قیمتش عالى عمل کرده و این ماشین از هر نظر نسبت به نسل قبلش پیشرفت کرده و بهتر شده
    ولى حیف که کوروت تو این مسابقه نبود مگرنه مث سال پیش اول میشد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فریا

      ۱۶ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (684 ديدگاه)

      حیف شد ، اگه Z06 یک ماه زودتر فروشش شروع میشد الان اینجا اول بــود ! :-|

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. شروین

    ۱۶ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (515 ديدگاه)

    100% اگه کوروت بود اول بود. هرچند از نعره های وایپر نمیشه گذشت و کسی اگه راننده حرفه ایی باشه انتخاب اولش وایپره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مک میسل

      ۱۶ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (2707 ديدگاه)

      نکه تو حرفه ای هستی شروین!
      یعنی تو از چند کارشناس تحصیل کرده درست تر میگی!!!
      همیشه یک خودروی المانی بر یک خودروی امریکایی غلبه میکنه.
      همینطور ژاپنی و همینزور ایتالیایی و…
      واقعیت اینه که الان باید بر المان سر تعظیم فرود اورید،هم امریکایی ها هم ژاپنی هاو…
      (ایران&المان)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. فریا

        ۱۶ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (684 ديدگاه)

        باشه چشم !

        اوامر بعدی ..؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. شروین

        ۱۶ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (515 ديدگاه)

        بله بنده راننده حرفه ایی و دوره دیده ام با اجازه تون ضمناً نمیدونستم تحصیلات رو شناسایی عملکرد ماشینا تو جاده اینقدر تاثیر داره. خوب شد گفتی.!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۱۷ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (6525 ديدگاه)

        درود .

        صاحب کار خونه ایجور مطمئن نیست که این مطمئنه

        موافقم 0
        مخالفم 0
      4. شلبى

        ۱۷ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (685 ديدگاه)

        (همیشه یک خودروى المانى بر یک خودروى امریکایى و ژاپنى و همینطور ایتالیایى غلبه میکنه!!!!!!!)
        اینم یه قانون جدید تو طبیعت که دوستمون مک میسل کشف کرده و باید به اسم خودش اونو به ثبت برسونه !!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. شروین

          ۱۷ آذر ۱۳۹۳
          سوابق: (515 ديدگاه)

          این آلمانی بازا خیلی باحالن کلا!! امان از روزی که ماشین امریکایی انتخاب بشه. میان میگن دروغه و اله و بله. اما وقتی آلمانی بشه بوق و کرنا میگیرن دستشون که ما بهترینیم و این است آلمان و این است خودروی ملی!!!! به قول دوستمون شلبی جان که به برادر مک میسل گفته قوانین جدید هم وضع میکنن.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  9. AliZeus

    ۱۶ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (420 ديدگاه)

    موستانگ 2015 اونم مشکیش…اووف…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. خاوری

    ۱۶ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (1103 ديدگاه)

    دستای گل مسعود انیس حسینی عزیزم دردنکنه بر این مطلب کامل زیبا و پرمغز… من از همه این خودروهای زیبا 4c آلفا و 911 رو خیلی میپسندم ..البته همشون زیبا و کاردرستن..به امید ساختن همچین خودروهایی در ایران

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. مجتبی

    ۱۶ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (210 ديدگاه)

    همین که در متن هم اومد پورشه ماشین حرفه ای ها نیست
    {یک راننده تازه‌کار که هنوز گواهینامه‌اش به دستش نرسیده}
    خیلی دوست دارم بدونم انتخاب یه راننده ی حرفه ای کدومش خواهد بود؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. کامبیز

    ۱۶ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    پس کوروت C7 کجاست ؟؟؟ SLS Blakc کجاست ؟؟؟ اگه این دوتا بودن که پورشه و نیسان باید میرفتن غازچرونی !!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. 4MATIC

    ۱۶ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (1054 ديدگاه)

    جای بنز s63 2014واینفینیتی خیلی خالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. محمد

    ۱۶ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (61 ديدگاه)

    آقای انیس حسینی واقعا دس مریضار

    واقعا آدرنالین خونمون بالا رفت شدید ، این مقاله فک نیمکنم تو وب فارسی سابقه داشته باشه.واقعا جالب بود

    ولی واقعا خودروسازای آلمانی 1 استثنان ، همه چیزو باهم دارن

    خودروهای آمریکایی و ژاپنی خوبن توش بحثی نیست منتها تمام آیتم هارو باهم

    ندارن مثل آلمانی ها از جمله هندلینگ ،رولینگ ، لذت ،خوش دستی، سواری،

    دینامیک ،اسپورتینگ ، مکانیکی و فنی وتکنولوژی ، مصرف ، کیفیت ،آپشن ،

    کارایی بالا ، راندملن بالا ، راحتی بالا ، لوکس بودن ، رفاه و…

    ولی واقعا برای هر ماشین بازی مقاله لذت بخشیه

    موفق باشید
    به امیدی روزی که بتونیم ماشین مورد علاقمون رو سوارشیم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. آترون فقط ایتالیا فقط پاگانی و آلفا

    ۱۶ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (94 ديدگاه)

    فقط تاج دار آلفا 4C

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. فرزاد

    ۱۶ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (8 ديدگاه)

    من باز هم میگم فقط هلکت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. سپهر

    ۱۶ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (69 ديدگاه)

    فقط فراری. جیگریه واسه خودش البته جگوارو پورشه و بی ام و هم توپ بودن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. سپهر

    ۱۶ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (69 ديدگاه)

    فراری جیگریه واسه خودش البته جگوارو پورشه و بی ام و هم توپ بودن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. مصطفی

    ۱۶ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (450 ديدگاه)

    فراری همرو می زاره تو جیب عقبش ولی اگه کروت بود بدون شک اول میشد…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مک میسل

      ۱۶ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (2707 ديدگاه)

      میشه بگی چطوری فراری همرو میزاره تو جیب عقبش ولی پوروشه انتخاب شده؟؟؟
      کوروت هم مثل وایپر هیچ غلطی نمیتونه بکنه…
      (ایران&المان

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شلبى

        ۱۶ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (685 ديدگاه)

        سال پیش که با وجود المانا خیلى غلطا کرد و اول شد!!!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. فریا

      ۱۶ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (684 ديدگاه)

      اینکه پورشه اول شــده از برتری فنیش بر فراری نیست ! معیارای دیگه هم هستن

      که فراری در مورد معیار قیمت ضعیف عمل کرده و قیمت گزافی داره !

      کوروت هم که پارسال با حضور پورشه (!!) اول شــد !

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۱۷ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (6525 ديدگاه)

        درود . فریا جان کوروت پارسال به خاطر بهبود هایی که داشت اول شد .

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. شلبى

          ۱۷ آذر ۱۳۹۳
          سوابق: (685 ديدگاه)

          میلاد جان فکر نکنم اینطورى باشه،چون با توجه به مطلب بالا مشخص میشه که براى انتخاب یک ماشی ملاک ها و معیار هاى زیادى هست از هندلینگ و سرعت و شتاب و قیمت گرفته تا چیزاى دیگه و یه ماشی نمیتونه صرفا فقط بخاطر بهبودایى که داشته انتخاب بشه که در این صورت مثلا موستانگ و چلنجر هم تغییرات زیادى رو به خودشون دیدن ولى انتخاب نشدن
          به هر حال این نظر منه شایدم اشتباه میکنم

          موافقم 0
          مخالفم 0
  20. man

    ۱۶ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    لطفا در مورد میتسوبیشی outlander 2015 یک مطلب تهیه کنید .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. hero

    ۱۶ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (593 ديدگاه)

    گودزیلا رو عشق است!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. دوچرخه سوار

    ۱۶ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (182 ديدگاه)

    پورشه واقعا عالیه اونهم پورشه 911 که تمام خودروهای اسپرت وسوپر اسپرت را به چالش میکشه حتی مازراتی mc البته در این حدود قیمت .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. amit

    ۱۶ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خداییش من هیچی رو با هل کت عوض نمیکنم…..یه ماشین عضلانی٬کلاسیک٬ارزان(نسبت به مدل های هم تراز اروپایی) و به موقع وقتی که نیاز به سرعت دارید تبدیل به یه موشک میشه…..عشق است دوج هل کت…….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. ehsan

    ۱۶ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (84 ديدگاه)

    چندان جالب نبود. چهره های تکراری. چیز جدیدی ندیدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۱۷ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود . این مطلب چیزی از ارش دیگر مدل ها کم نمیکنه . اما ای کاش

    اون مدلهایی که دوستان امریکایی گفتند بودند و همچنین بنز SLS جی تی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فریا

      ۱۷ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (684 ديدگاه)

      پارسال SLS هم بــودا !

      وِتــ مغلوبش کـرد :-)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  26. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۱۷ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود .

    اما کلا ماشین هایی همچون :

    موستانگ . چلنجر . کامارو . ب ام و ام3 . پورشه . کوروت . و .. با روح و

    روان ادم بازی میکنند .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. فرید

    ۱۷ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (787 ديدگاه)

    به طرفدارای پورشه تبریک میگم…یه موتورو یه پورشه دیگه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. h112

    ۱۷ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (434 ديدگاه)

    پر فروشتربن خودرو های اسپورت در ماه گذشته در آمریکا….
    ماسل کار…
    Chevrolet Camaro—–5400
    Ford Mustang—–4500
    Dodge Challenger—–4100
    سوپر اسپورت….
    Porsche 911—–970
    Mercedes-Benz SL-Class—–350
    BMW i8—–205
    Cadillac ELR—–155
    Nissan GT-R—–140
    Dodge Viper—–80
    .
    .
    .
    .
    Porsche 918 Spyder—–5

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فریا

      ۱۷ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (684 ديدگاه)

      کادیلاک ELR از کی سوپر سپرت شــده ؟؟ O_o

      موافقم 0
      مخالفم 0
  29. parseh net30

    ۱۷ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (283 ديدگاه)

    فقط ب ام دبلیو و وســـــــــــــــــــــــــــــــلام

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. بهزاد

    ۱۷ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    به دور از تعصب و جبهه گیری واقعا همگی این خودروها ارزش های خاص خودشون رو دارند و در هر شرایطی میتونند صاحبان رو راضی نگه دارند.
    فکر کنم دیدین همگی اونها در جاده چشم نوازتر باشه تا اینکه فقط یکی دوتاشون رو همه بخرند و حرکت اونها با هم و صدای اگزوز یک سمفونی تمام عیار و گوش نوازی رو به همراه داشته باشه.
    با دیدن آمار و ارقام به جا گذاشته میشه نتیجه گرفت که همگی این شرکتها راه بهینه سازی رو گم نکردند و هر سال شاهد بهبود عملکردها هستیم و این پختگی و تفاوتهاست که این تست هارو زیبا میکنه و خواننده رو مثل یک اثر هنری زیبا درگیر خودش میکنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا