پورشه

انتشار مشخصات سدان الکتریکی پورشه تایکان

پورشه قرار است اولین محصول تمام الکتریکی خود که تایکان نام دارد را رسماً در نمایشگاه فرانکفورت در ماه سپتامبر رونمایی کند اما حالا پیش از آن، به دنبال رانندگی آزمایشی روزنامه‌نگاران خودرویی با تایکان در فستیوال گودوود، نشریهٔ بریتانیایی Car Magazine مشخصات و قیمت مدل‌های مختلف این سدان الکتریکی آلمانی را منتشر کرده است.

به گفتهٔ این نشریه، تایکان در چند نسخهٔ مختلف با عملکرد، قوای محرکه و ظرفیت باطری گوناگون ساخته خواهد شد. نسخهٔ پایهٔ این سدان تمام الکتریکی به یک پکیج باطری ۸۰ کیلووات ساعتی مجهز است و یک موتور الکتریکی ۳۲۲ اسب بخاری یا ۳۷۶ اسب بخاری برای آن قابل انتخاب خواهد بود که چرخ‌های عقب را به حرکت درمی‌آورد. قیمت این نسخه از کمتر از ۹۰ هزار دلار آغاز می‌شود. مدل میانی اما کاررا ۴S نام داشته و به پکیج باطری ۹۶ کیلووات ساعتی مجهز است. برای این مدل نیز موتور ۴۲۹ اسب بخاری یا ۴۸۳ اسب بخاری قابل انتخاب بوده و به‌صورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز است. قیمت تایکان کاررا ۴S از کمتر از ۱۰۰ هزار دلار شروع می‌شود.

و نهایتاً بالاترین نسخهٔ تایکان که پرچم‌دار آن محسوب می‌شود نیز تایکان توربو نام دارد. این مدل به دو موتور الکتریکی مجهز که یکی روی محوری جلو و دیگری در عقب نصب شده است. موتور جلویی ۲۱۵ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد درحالی‌که عقبی ۴۰۲ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. مجموع خروجی این دو موتور بیش از ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۸۸۰ نیوتن متر گشتاور است اما می‌تواند برای ۱۰ ثانیه تا ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور را به‌صورت اووربوست تولید کند. پکیج باطری‌های تایکان توربو اما مثل کاررا ۴S از نوع ۹۶ کیلووات ساعتی است.

تایکان توربو از گیربکس دو سرعته برخوردار است و با هر بار شارژ کامل باطری‌ها می‌تواند تا ۵۱۵ کیلومتر را طی کند. این نسخه ظرف ۳.۲ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت و در کمتر از ۱۰ ثانیه به دویست کیلومتر بر ساعت می‌رسد. هرچند تایکان توربو کُندتر از تسلا مدل S P100D است اما پورشه می‌گوید راننده می‌تواند تا ۱۰ ثانیه از نهایت توان خودرو استفاده کند بدون اینکه عملکرد کاهش یابد. این نسخه ۲۰۹۵ کیلوگرم وزن دارد و حداکثر سرعت آن به ۲۶۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. تایکان توربو به سیستم تعلیق بادی مجهز خواهد بود و قیمت آن از ۱۴۹ هزار دلار آغاز می‌شود.

اما علاوه بر این سه نسخه، در آینده‌ای نزدیک پورشه نسخهٔ توربو S با ۷۲۴ اسب بخار قدرت را هم به بازار عرضه خواهد کرد درحالی‌که روی نسخه‌ای سبک‌تر و دیفرانسیل عقب بنام تایکان GTS نیز کار می‌کند؛ اما صرف‌نظر از نوع خودرو، باطری‌های تمامی نسخه‌های تایکان توسط LG تأمین می‌شوند. این باطری‌ها در نسخهٔ ۹۶ کیلووات ساعتی ۶۵۰ کیلوگرم وزن دارند. حداکثر ظرفیت شارژ این باطری‌ها نیز در ابتدا ۲۵۰ کیلووات خواهد بود و امکان شارژ ۳۵۰ کیلوواتی تا قبل از سال ۲۰۲۱ وجود نخواهد داشت. پورشه تاکنون بیش از ۲۰ هزار پیش‌سفارش خرید برای تایکان دریافت کرده و تولید سالانه ۴۰ هزار دستگاه از آن‌را هدف قرار داده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. احمد

    ۳۱ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (124 ديدگاه)

    رندر هاش خیلی قشنگ تر از خودش بودن!
    کلا خورد تو ذوقمون!
    رنگ سفید رندرش ….

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ا سد

      ۳۱ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (10 ديدگاه)

      اره ولب بعضی از دوستان میگند این نسخه نهایی نیست
      سوال اینجاست مگه چقدر میخواد عوض شه ؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Tiraxtur

      ۳۱ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (58 ديدگاه)

      نمای پشتش شبیه رژلبی هستش که یه فرد ناشی دور لبش زده ! خخخ

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. کوشا

        ۳۱ تیر ۱۳۹۸
        سوابق: (118 ديدگاه)

        اونا برچسبه :)

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. kf

    ۳۱ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (10 ديدگاه)

    با این که جذابه اما اگر بخوام ماشین الکتریکی بخرم (هیچ وقت این کار رو نمیکنم ) ترجیح میدم با تسلا رانندگی کنم با اون فضای داخلیه مسخرش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ali a

    ۳۱ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (775 ديدگاه)

    طراحی پشتش و چراغ های عقبش خنده دار و مزحکه… احتمالا این طرح نهایی نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Elmiraj

    ۳۱ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (3114 ديدگاه)

    مقایسه کنید با تسلا Model S P100d :
    سال ساخت ۲۰۱۶
    قدرت ۷۶۲ اسب بخار
    گشتاور ۱۰۷۶ نیوتون متر
    ظرفیت باتری ۱۰۰ کیلووات
    بُرد ۵۰۷ کیلومتر
    زمان شارژ کامل با شارژر ۲۵۰ کیلووات ۲۷ دقیقه
    شتاب صفر تا ۶۰ مایل ۲.۳ ثانیه
    مسافت ۴۰۰ متر ۱۰.۵ ثانیه
    وزن خالص ۲۲۵۰ کیلوگرم
    حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت
    ••• دهها آپشن منحصر به فرد ، ایمنی بسیار بالا و سیستم خودران بی رقیش هم بماند
    .
    .
    حالا مقایسه کنید با محصول ۲۰۲۰ گروه فولکس واگن….!!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Amirferrari

      ۳۱ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (352 ديدگاه)

      تو هم دیگه شورشو در اوردی با این امریکایی باز بودنت،تا یه پست راجب یه ماشین میزارن سریع دست به کار میشی با امریکایی ها مقایسه کردن،واست فرقی هم نداره راجب چه ماشینیه،از بوگاتی و فراری و لامبو بگیر تا هیوندا و کیا و …، تو ۱۰۰ درصد کامنتاتم ماشینای امریکایی همیشه برندن،من خودم فن ماشینای امریکاییم ولی از وقتی کامنتای تو رو خوندم زده شدم از هر چی ماشین امریکاییه…
      اگه فولکس نبود لابد جنرال میخواست پورشه تولید کنه…

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. овsкиكMас

      ۳۱ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (261 ديدگاه)

      قابلیت و تکنولوژی بالای تسلا در آتش سوزی رو هم به نکات مثبت تسلا أضاف کن!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. OMID

        ۳۱ تیر ۱۳۹۸
        سوابق: (2172 ديدگاه)

        شما هم همین قابلیتو به هیوندای اضافه کن مولتی اکانت عزیز

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. овsкиكMас

          ۳۱ تیر ۱۳۹۸
          سوابق: (261 ديدگاه)

          هیوندا که فعلا توی قابلیت اعتماد با اختلاف بالاتر برندهای آمریکایی هست طبق اخرین گزارش کانسومر ریپورت و جی دی پاور :)

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. AMANTE

      ۳۱ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (1855 ديدگاه)

      ( جوجه رو آخر پاییز میشمارن.)
      همه چی به اعداد و ارقام روی کاغذ خلاصه نمیشه.
      البته عملکرد تسلا مدل اس کم نظیره ولی اینور رو هم ببین این پورشه است، یکی از استادان ساخت ماشین هایی با پرفورمنس عالی و کم نظیر.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. Elmiraj

      ۳۱ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (3114 ديدگاه)

      AmirFerrari@
      وقتی دیدی محصول ۲۰۱۶ تسلا هنوزم برتری مطلقی بر محصول ۲۰۲۰ پورشه داره انگار خیلی تو ذوقت خورد…!!!
      دوست عزیز علاقه به تسلا با علاقه به دیگر خودروسازان آمریکایی متفاوته….چون به قدری در این راه یکه تازی می کنه که اگر ساخت کره شمالی هم بود نمیشد بهش علاقه نداشت….!!!
      .
      .
      .
      .
      ‌.
      آقای مسکوبیچ ::::::
      همه در مورد آتش‌سوزی تسلا و… اظهار نظر کنند یه عشق هیوندای باید سکوت کنه…!!!
      این مشکل یکی از کوچکترین ایرادات تسلا بود ( از پانصد هزار خودرو فقط سه تا…!!! ) که با یک آپدیت نرم افزاری مثل همیشه حلش کرد….
      حالا تو بگو هیوندای بعد صدها مورد آتش‌سوزی و با یه فراخوان جامع هنوز تونسته مشکل ماشین هاشو حل کنه….؟!؟!؟!؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    5. porschesport

      ۱ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (141 ديدگاه)

      گل پسر اومدی مثل بچه های دبستانی زیر پست مربوط به پورشه راجب تسلا حرف میزنی بنظرت مسخره نیست ، تو چی از پورشه میدونی ؟ میدونی داره روی چه چیزهایی کار میکنه تو وایساخ ؟ داریم راجب پورشه حرف میزنیم ، کافیه درباره تمام چیزهایی که مربوط به مهندسی خودرو هست یه سرچ بکنی (گیربکس ، موتور ، باطری ، سیستم تعلیق و ….) پورشه اگه بهترین نبود توش قطعا دوم یا سومه بعد اومدی چند تا عدد نوشتی و با یه مقایسه ی خیلی پیش و پا افتاده تسلا رو برتر دونستی . میدونم ممکنه بعضیا ناراحتت کرده باشن توی این سایت ولی بنظرم اهمیت نده جاش اطلاعاتتو بیشتر کن و اونو به اشتراک بزار تا همه بتونیم به نحوی از نظرات هم نفع ببریم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Elmiraj

        ۱ مرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (3114 ديدگاه)

        دوست گرامی حالا که شما می فرمایین بنده چیزی از پورشه نمی دونم بگین که شما چی از تسلا می دونین…؟؟؟
        وقتی یه خودرو ساخته می شه بعد تست هایی که ازش میشه و اعدادی که از شتاب ، وزن ، هندلینگ….. و در خودروهای الکتریکی اعدادی که از ظرفیت باتری ، بُرد و … طی آزمایش ها بدست میاد به عملکرد ماشین پرداخته میشه ، مثل همین اعداد بدست آمده از پورشه تایکان و تسلا Model S ::::
        اگر پورشه در مهندسی خودروهای درون سوز برترهای زیادی بر دیگران داره تسلا هم در طراحی و مهندسی خودروهای الکتریکی برتری مطلقی بر همه داره….
        نمونه اش همین جاست که تایکان توربو ۶۱۷ اسب بخاری شتابش با مدل ۳ پرفورمنس ۴۴۵ اسب بخاری برابره….اگر بخواهیم دقیقتر نگاه کنیم نسبت قدرت به وزن تایکان توربو ۳.۳۹ کیلوگرم بر هر اسب بخاره در حالی همین نسب برای مدل ۳ پرفورمنس ۴.۱۵ کیلوگرم بر اسب بخاره با این وجود شتاب هر دو ۳.۲ ثانیه هست…!!!!!! یعنی به نظر شما این پدیده ناشی از مهندسی بی رقیب تسلا در ساخت الکتروموتور ها نیست…؟!؟!؟!
        BMW M3 نیم قرنه در کلاس سدان های کامپکت خدایی می کنه با این حال در دوئلی که تخت گاز ترتیب داده بود در مسابقه درگ ، تست ۰-۱۰۰-۰ و تایم دور پیست از مدل ۳ پرفورمنس شکست خورد…!!! به نظر شما اینم مهندسی برتر تسلا در ساخت خودروهای الکتریکی نیست…؟؟؟؟
        و ده ها برتری دیگر تسلا بر دیگران که همه‌ش اینجا جا نمی شه….
        .
        .
        پس خوبه بدونین که همه خودروسازان نقاط ضعف و قوت خودشونو دارن و همه افراد حاظر در این سایت هم اطلاعات خودروییشان در مورد همه برند ها و مدل ها به یک اندازه نیست چون همزمان به همه برندها علاقه ندارن…!!!!!!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. porschesport

          ۱ مرداد ۱۳۹۸
          سوابق: (141 ديدگاه)

          جناب فکر نکن چون من فن پورشه ام دیگه فقط راجب پورشه مطالعه میکنم. حالا که بنظرت راجب تسلا چیزی نمیدونم شما جز اعداد شتاب و باطری و برد …و این چیزا راجب تکنولوژی های به کار رفته در تسلا بگو برام تا ببینیم چه خبره ، کیفیت ساخت و مقاومت باطری از مهمترین بخش های ساخت یه خودرو الکتریکیه درباره ظرفیت باطری و برد هم پورشه داره روی پروژه ی بسیار بزرگی کار میکنه من پیشنهاد میدم تا ۲۰۲۱ صبور باشی بعد میفهمی چی گفتم ، میریم سراغ شتاب و هندلینگ ، یعنی خودت واقعا باورت میشه تایکان توربو شتاب ۳.۲ بزنه؟!!! بنظرم بازم صبور باش تا تایکان رونمایی بشه اونوقت راجب شتاب و علی الخصوص هندلینگ با هم حرف میزنیم. راجب m3 هم بگم که من دارم درباره ی خودروهای الکتریکی حرف میزنم نه درونسوز ترجیح میدم در این مورد حرفی نزنم . میدونی چرا میگم از پورشه چیزی نمیدونی ؟ چون قبل از اینکه فردی به نام ایلان ماسک وجود داشته باشه پورشه خودروی الکتریکی ساخته دقیقا ۱۲۱ سال پیش!!!(Porsche p1) . راجب بقیه ی تحقیقات پورشه درباره الکتریکی سازی هم چیزی نمیگم خودت برو سرچ کن ببین . دوست من من دنبال جرو بحث الکی نیستم من فقط میخوام این بحث های بچگونه تموم شه وگرنه واسه بحث کردن چیزهای خیلی زیادی برای گفتن هست .

          موافقم 0
          مخالفم 0
  5. Twin H Power

    ۳۱ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان این ماشین استتار هست و چراغاش اینجوری نیست !
    اینا برچسب هایی به شکل چراغ های محصولات دیگر پورشه هست که روی این ماشین هست تا طرح چراغ خودش قابل دید نباشه !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۳۱ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    پورشه بودنش ارزش خرید بالاش رو تایید می‌کنه اما من همچنان به تسلا S P100D، حس بهتری دارم، لااقل تا الان برام جذاب‌تره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Omid622

    ۳۱ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (744 ديدگاه)

    این ماشین وقتی تمام الکتریکی هستش چرا در نام گذاری اسم توربو روش میزارن؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین

      ۳۱ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (259 ديدگاه)

      توربو الکتریک!!! |:

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. kf

        ۳۱ تیر ۱۳۹۸
        سوابق: (10 ديدگاه)

        واقعا با خودشون چی فکر کردن که نسخه پرچم دارش باید اسمش توربو باشه
        هنوز تسلا رو بهش ترجیح میدم اما اعداد ارقام همه چیز نیست

        موافقم 0
        مخالفم 0
  8. دانیال روشنی

    ۳۱ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (175 ديدگاه)

    تو چشم من شبیه یه آدم فضایی خنگه یا شما هم اینطوری فکر میکنید؟
    عملکرد و قیمت و قیافش اصلا خوب نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. داریوش عباسی

    ۳۱ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خداییش حال کردم برجک وشنی وخورشیدی عقب وجلو همه تسلا بازارو نابود کردی.بابا وقتی تسلا هنوز بدنیا نیومده بود فردیناند پورشه ماشین برقی میساخت.اگر تمرکز پورشه رو ساخت ماشینهای برقی بود مطمعنا الان پرچم دار این موضوع بود،اما صدای اگزوز ماشینهای اسپرت بنزینی بتمام دنیای ماشینای برقی میارزه،اینه لذت سواری پورشه یا فراری

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. Mr hamid

    ۱ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (11 ديدگاه)

    وقتی پورشه وارد میشود همه سر تعظیم فرود می آورند.

    واقعا حیرت آوره مدیر بخش طراحی پورشه گفته تایکان نوعی طراحی شده که از هر طرف که بهش نگاه میکنی نمای خاص و متفاوتی به چشم میخوره که تکراری نمیشه.

    همچنین ایشون قول کیفیت فوق العاده بالای قطعات و لذت رانندگی وصف ناپذیری در تایکان به خریداران داده

    در ضمن این نسخه پروتوتایپ هستش و نسخه بدون استتار و اصلی آن در شهریور ماه امسال در نمایشگاه خودرو فرانکفورت به صورت رسمی رونمایی خواهد شد.
    پس نیاید همش بگید اه این چه طراحی زشتی هست چون بیشتر قسمت های ماشین برچسپ زدند.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا