پورشه

تجربه رانندگی با پورشه کاین GTS کوپه جدید، سرکش و جذاب!

افرادی که پورشه را می‌شناسند می‌دانند مدل‌های GTS کمی خاص‌تر هستند. این مدل‌ها معمولاً به اندازه نسخه‌های توربو سریع نبوده اما فضایی دوست‌داشتنی را در سبد محصولات این برند اشغال کرده و پرفورمنس و هندلینگی بهتر را نسبت به مدل‌های رده پایین ارائه می‌کنند. این مدل‌ها مدنظر رانندگان مشتاقی هستند که خیلی به سرعت مطلق اهمیت نمی‌دهند.

پورشه کاین GTS کوپه

با در نظر گرفتن این موضوع، تولید نسخه GTS از شاسی بلندهای پورشه بزرگ‌ترین چالش پورشه بوده است. ارائه چابکی بیشتر در بدنه‌ای قدبلندتر و سنگین‌تر از محصولات اسپورت عادی کار سختی است؛ و به همین خاطر است که خودروهایی همچون کاین GTS جدید محصول جالبی به نظر می‌رسند.

پورشه کاین GTS کوپه

نسل جدید GTS تاکنون عرضه نشده بود اما حالا همه‌چیز عوض شده است. این خودرو پیشرانه ۶ سیلندر توئین توربوی مدل قبلی را کنار گذاشته و حالا با پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربو در دسترس است. قدرت این مدل با افزایش ۲۰ اسبی به ۴۵۴ اسب بخار رسیده و گشتاور نیز ۶۲۰ نیوتون متر است که آن‌هم بهبود ۲۰ واحدی را نشان می‌دهد.

پورشه کاین GTS کوپه

این ارقام نوید پرفورمنسی برجسته را می‌دهند. ما نسخه کوپه این شاسی‌بلند را تست کردیم و اگر پکیج اسپورت کرونو را سفارش دهید شاهد شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۴.۵ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۲۷۰ کیلومتر در ساعتی خواهید بود.

پورشه کاین GTS کوپه

ارتفاع GTS حدود ۲۰ میلی‌متر کمتر شده و دامپرهای تطبیقی آن نیز ارتقا یافته‌اند. این خودرو به سیستم هدایت گشتاوری نیز مجهز است که در زمان عبور از پیچ‌ها نیروی ترمز را روی هر چرخ اعمال می‌کند تا عملکرد خودرو در این مسیرها بهبود یابد.

پورشه کاین GTS کوپه

شاید این موضوع را از همان ابتدا حس نکنید اما GTS به روش‌های دیگر شما را تحت تأثیر قرار خواهند داد. پیشرانه ۸ سیلندر کاین GTS کوپه نرم بوده و درعین‌حال آرامش خاصی را ارائه می‌کند. این خودرو هر موقع که بخواهید آرام خواهد بود و تنها صدای رینگ و لاستیک‌های ۲۲ اینچی سفارشی است که کمی در کابین شنیده می‌شود. کاین GTS خودروی راحتی نیز هست. بی‌شک شما سوار خودرویی هستید که می‌خواهد تکان های بدنه را کنترل کند اما سواری خودرو کمی هم روی نرمی تمرکز کرده است. به این موارد باید فرمان متوازن و گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک با تعویض‌های نرم را اضافه کرد.

پورشه کاین GTS کوپه

سپس نوبت به جاده‌ای مستقیم و سریع می‌رسد که کافی است حالت اسپورت پلاس را انتخاب کنید و اینجاست که GTS به جانوری کاملاً متفاوت بدل می‌شود. تکان های بدنه کمتر شده و گیربکس تیزتر می‌شود.

پورشه کاین GTS کوپه

روش تغییر لاین حرکتی این شاسی‌بلند ۲.۲ تنی کمی عجیب و درعین‌حال احساس‌برانگیز است؛ و مورد دیگر نیز صدای بسیار جذاب پیشرانه ۸ سیلندر است که اگرچه به پای صدای پیشرانه‌های AMG نمی‌رسد اما فاصله چندانی نیز با آن‌ها ندارد.

پورشه کاین GTS کوپه

آیا راندن این خودرو همان هیجان ۹۱۱ را ایجاد می‌کند؟ البته که نه! اما به سختی می‌توان تصور کرد شاسی بلندهای زیاد دیگری بتوانند این میزان از هیجان و درگیری را ارائه کنند.

پورشه کاین GTS کوپه

اگرچه راندن این خودرو هیجان‌انگیز است اما شاید خود را در حال راندن محصولی ببینید که بیش از نیمی از جاده را به خود اختصاص داده است. کاین خودروی بسیار بزرگی برای شهرهای شلوغ است.

پورشه کاین GTS کوپه

در کابین نیز جزئیاتی را خواهید دید که به فضایی دل‌نشین اضافه شده‌اند. در این خودرو صندلی‌های اسپورت، تریم آلکانترا روی پوشش سقف، درب‌ها و استراحت گاه دست‌ها بکار رفته است. به این موارد باید لوگوهای GTS و برخی رنگ‌های جدید را اضافه کرد.

پورشه کاین GTS کوپه

اگر بخواهید خودروی خاص‌تری داشته باشید باید آپشن های زیادی را انتخاب کنید که سریعاً جیبتان را خالی خواهند کرد. خودروی حاضر در تست دارای دو آپشن اصلی یعنی پکیج سبک‌وزن و ترمزهای کربن سرامیکی بوده که باعث شده قیمت خودرو به حدود ۱۲۳ هزار پوند برسد.

شاید توصیه خرید یک شاسی‌بلند بزرگ در روزگار کنونی کمی عجیب به نظر آید اما اگر به دنبال نسخه درون‌سوز کابین باشید باید این یکی را انتخاب کنید. این خودرو بهترین پرفورمنس را به همراه سواری نسبتاً راحتی ارائه می‌کند. فقط موقع انتخاب آپشن ها حواستان به قیمتشان باشد!

مشخصات پورشه کاین GTS کوپه

  • قیمت: ۸۸۷۵۰ پوند
  • پیشرانه: ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی بنزینی
  • قدرت/گشتاور: ۴۵۴ اسب بخار/۶۲۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۴.۵ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۷۰ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۱۳.۵ لیتر در هر صد کیلومتر

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
autoexpress

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. زیزیگولو

    ۱۹ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (4927 ديدگاه)

    اصلاً مگه میشه پورشه سرکشو جذاب نباشه؟؟؟؟

    موافقم 3
    مخالفم 0
  2. NAVID۰۰۹۸

    ۱۹ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (10232 ديدگاه)

    به طراحی داخلی و چیدمان اجزاش توجه بفرمایید ، آخر ظرافت و تفاوت با دیگرانه ، آخر کیفیته .
    زمانی که به ایران وارد میشد ، حداقل ماهی یکبار به نمایدگیش تو کیلومتر ۸ جاده مخصوص سر میزدم و هر مدلی که میومد را واکاوی میکردم ، با چند نفر آشنا بودم و به قسمت زیر زمین و قسمت تعمیرگاه هم گاهی سر میزدم و جالبه بدونید که فقط محصولات پورشه در خود نمایندگی پلاک دریافت میکرد به نام خریدار که نیازی نبود خریدار خودرو را به تعویض پلاک راهنمایی رانندگی ببره و کارهای اداری همانجا انجام میگرفت .

    مدل‌های جدید پورشه را تجربه نکردم ، اما اونهایی که در ایران وارد شدن را تجربه کوچکی داشتم و به جرئت میگم وقتی داخل کابین پورشه کاین و پانامرا میشینید ، گیج می‌شوید و انگاری داخل کاکپیت جنگنده نشستید با این تفاوت که روی زمین میخزید .

    به نظر من دو محصول از پورشه در ایران قدیمی نمیشه ، کاین و ۹۱۱
    فقط این روزها خیلی هم دل‌جرئت میخواد سوار شدن پورشه و محصولات آلمانی با این وضع کشور ، در یک هفته دو مورد مشکل bmw دیدم که یکیش دیروز بود که 740i مدل ۲۰۰۸ کلاً خاموش کرد و دیگه روشن نمیشد پشت چراغ قرمز و دیگری هم چند روز پیش که موتور سری ۵ مدل ۲۰۱۵ بخاطر بنزین خراب ، صدای وحشتناک میداد ، به صاحبش گفتم چرا درستش نمیکنی ، گفت هزینش بالای ۱۰۰ میلیون میشه ، اینقدر میرم تا باایسته و بعد بفروشمش ، میگفت بخدا مکمل میریزم با هر یک باک ولی هیچ فایده‌ای نداره و هَمَش الکیه ، بنزین پدرمو در آورده و مدام برای اِرور تو نمایندگی و تعمیرگاه‌ها هستم با هزینه چند میلیونی در هر ماه ، بماند سرویس و موارد مصرفی .
    البته به نظرم ، ماشین‌های آلمانی بخصوص پورشه و bmw تا وضع کشور درست نشه ، فقط به درد آخر هفته میخورند و به درد رفت‌و‌آمد روزانه نمیخورند .
    یه مورد دیگه که در موتورهای ۲۰۰۰cc توربو که روی تمام مدلهای وارد شده این چند ساله از bmw رایج شده ، ترک برداشتن سرسیلندر هست که فکر میکنم بخاطر مواد آلیاژی باشه و قشنگ مثل ترک روی شیشه ، سر سیلندر ترک بر میداره و البته واترپمپ‌هاشون هم موارد خرابی زیادی داره .

    من متخصص و کارشناس نیستم ، اما این‌‌ها چیزیه که هم دیدم و هم شنیدم ، البته از تعمیرگاهای متفرقه شنیدم و نه از تعمیرگاه مرکزی پرشیا خودرو .

    موافقم 3
    مخالفم 0
    1. زیزیگولو

      ۱۹ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (4927 ديدگاه)

      نوید صاحبای اکثر برندای خارجی تو ایران مثل بنز ، بی ام و ، پورشه ، تویوتا ، لکسوس ، مزدا ، هیوندای ، کیا و ……. که به نمایندگیا مراجعه میکنن اکثراً بخاطر کیفیت خیلی بد بنزین ایران مشکل کاتالیست سوخت دارن البته به غیر از ماشینای آشغال چینی که خودبخود هزارو یکجور ایراد دارن وثحتی ماشینای صفر کیلومتر ایرانخودرو و ساییپا هم بخاطر کیفیت بد بنزین هنوز به دو سه ماه نکشیده موتوراشون صدای ناک میده

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۱۹ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (10232 ديدگاه)

        زیزیگولو
        ماشین ایرانی با بنزین مشکل داره ؟
        بیخیال ، پژو یا پراید تا سال‌ها هم کار کنی باهاشون هیچ مشکلی با بنزین ایران حتی بدترشم ندارند ، چون اصلاً پیچیدگی خاصی ندارند .

        خودروهای آلمانی به دلیل دقیق بودن و حساس بودن ، زمین تا آسمان نسبت به ایرانی‌ها ، ژاپنی‌ها و کره‌ای‌ها متفاوته .

        از چینی خبر ندارم ولی مطمعناً چینی‌های توربودار مشکل دار هستند با این بنزین ایران .

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. زیزیگولو

          ۲۰ تیر ۱۳۹۹
          سوابق: (4927 ديدگاه)

          نوید از خودم در نمیارم نمونش یکی از فامیلامون که دنا پلاس داره ولی به سه ماه نکشیده موتورش صدای ناک میداد که هم مکانیک نمایندگی و هم دوتا مکانیک دیگه که تعمیرگاه شخصی داشتن بهش گفتن بخاطر کیفیت بنزینه

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. NAVID۰۰۹۸

          ۲۰ تیر ۱۳۹۹
          سوابق: (10232 ديدگاه)

          همون پس
          احتمالاً دنا توربو بوده ، درسته ؟

          و اگر نه که موتورهای xu7 و tu5 مثل خر کار میکنند ، مگر واشر بزنند و داغ کنند .

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. زیزیگولو

          ۲۰ تیر ۱۳۹۹
          سوابق: (4927 ديدگاه)

          والا نوید چی بگم حالا خودت یه بار از یه مکانیک با تجربه بپرس تا بهت بگه که اوضاع کیفیت بنزین انقدر خرابه که حتی رو همون موتورای بقول تو خرکار xu7 و tu5 هم که واسه عهد تیغ علیشاه هستن تاثیر میزاره چون بنزین ما حتی استاندارد یورو یک هم نیست ولی مسوولین تو بوقو کورنا فریاد میزنن که یورو پنجه !!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
  3. L

    ۱۹ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (51 ديدگاه)

    یادش بخیر یه زمانی اینا تو ایران پر بود?
    عین هلو وارد میشد

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. L

    ۱۹ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (51 ديدگاه)

    صندلیاش چرا مثل ۴۰۵ میمونه؟?

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. زیزیگولو

      ۱۹ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (4927 ديدگاه)

      ال !!!!!فدات شم آخه اینم شد حرف؟؟ چیرو با چی مقایسه کردی؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مرتضی

        ۲۰ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (196 ديدگاه)

        مقایسه به جایی بود

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. زیزیگولو

          ۲۰ تیر ۱۳۹۹
          سوابق: (4927 ديدگاه)

          مرتضی با همین یه جمله که گفتی قانع شدم!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
  5. Hl>i

    ۱۹ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (137 ديدگاه)

    یکی از راحت ترین کارای دنیا رو دارن طراحان پورشه
    بی دغدغه

    موافقم 0
    مخالفم 1
  6. Irani

    ۱۹ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (141 ديدگاه)

    با این قیمت میشه شورلت اسکالید یا تویوتا لندکروز خرید.
    انتخاب پورشه کاین اشتباهه!

    موافقم 1
    مخالفم 3
    1. ایلیاا

      ۲۰ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (80 ديدگاه)

      منظورت نیسان لندکروزه؟

      موافقم 1
      مخالفم 0
  7. (Saeed(peugeot

    ۲۰ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (396 ديدگاه)

    پورشه فوق العاده بوده و هست همیشه ….. من یکی از بستگان کاین داره ، به قول نوید داخل کابینش با اون چرم کرم رنگش دیونه میکنه آدم و ….و حتی یه حرفی میزد من پیگیر صحبتش نشدم حقیقت داره یا نه …. میگفت سیم های سیستم صوتی که به باند ها میرسه میگن از طلا هستش ….!

    در کل عالیه …. ولی شاسی اسپرت فقط و فقط و فقط GLE 63

    ولی X4 M هم رقیب خیلی قلدر و قابلیه برای کاین ….. حتی شایدم به قاطعیت سرتر ……. بنز GLE که اون بالاها تو صدر همیشه جاشه همیشه

    موافقم 1
    مخالفم 1
  8. ارشیاsvj

    ۲۰ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (1749 ديدگاه)

    پورشه داره تو قیمت اپشنا مازراتی رو هم رد میکنه!!!!???

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. AMIR-REZA

    ۲۰ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (333 ديدگاه)

    پورشه کاین GTS کوپه جدید، سرکش و جذاب!؟!؟!؟!؟!
    مگه میشه اسم پورشه بیاد و این دو تا کلمه همراهش نباشه؟؟!؟!؟!؟!؟!

    موافقم 1
    مخالفم 0
  10. Hadi

    ۲۲ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    کاین کوپه رو عشقه ?

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا