پورشهمرسدس بنز

مصاف بزرگان! مقایسه مرسدس-ای‌ام‌جی GT C با پورشه 911 توربو

مرسدس-ای‌ام‌جی GT در طول عمر کوتاه سه‌ساله خود تکامل زیادی داشته است. توسعه این خودرو ادامه داشته و از مدل استاندارد به نسخه فوق‌العاده‌ی S و سپس مدل الهام گرفته از مسابقات GT R رسیده است؛ و حالا نوبت مدل GT C می‌باشد.


این مدل به نوعی در مرکز خانواده قرار داشته و بین مدل‌های S و R قرار می‌گیرد اما آیا این به معنی تولید متوازن‌ترین و بهترین نسخه است؟ این نسخه از برخی شاخصه‌های GT R سود می‌برد که از جمله آن‌ها می‌توان به‌ فرمان پذیری چرخ‌های عقب، فاصله بیشتر بین چرخ‌های روبرویی و بدنه‌ای پهن شده اشاره کرد. همچنین تغییرات صورت گرفته در پیشرانه باعث شده‌اند این خودرو قوی‌تر از مدل GT S باشد.


البته خودروهای پرفورمنسی همچون مرسدس با قیمت بالا همراه هستند. با قیمت ۱۳۰۵۳۰ پوندی، مرسدس-ای‌ام‌جی GT C اصلاً ارزان نبوده و البته این قیمت باعث می‌شود یک حریف بسیار نزدیک به پورشه ۹۱۱ توربو باشد. هر دو خودرو دارای پیشرانه‌های توربو و گیربکس‌های دوکلاچه بوده و پرفورمنسی فوق‌العاده دارند. همه‌ی این موارد باعث شده‌اند دو محصول هم‌وطن آلمانی را در رقابتی فشرده رو در روی یکدیگر قرار دهیم.

  • مرسدس-ای‌ام‌جی GT C

مدل

مرسدس-ای‌ام‌جی GT C کوپه

قیمت (پوند)

۱۳۰۵۳۰

پیشرانه

۸ سیلندر ۴ لیتری ۵۴۹ اسب بخاری
شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت (ثانیه)

۳.۶

مصرف سوخت (لیتر در هر صد کیلومتر)

۱۷.۲
مالیات جاده‌ای سالانه (پوند)

۴۵۰

 

ای‌ام‌جی GT S نتوانست به‌طور کامل پورشه ۹۱۱ GTS را شکست دهد. ما مدل قوی‌تر GT C را در برابر مدل ۹۱۱ توربو قرار داده‌ایم تا ببینیم این خودرو می‌تواند در برابر رقیب پرافتخار خود قد علم کند یا خیر.


ای‌ام‌جی صدای پیشرانه فوق‌العاده‌ای دارد. پورشه از نظر صدای تولیدی و شخصیت خاص خودرو نمی‌تواند با مرسدس برابری کند. در حالت مسابقه شاهد پاسخ تیز پدال گاز بوده و کمی تأخیر توربو وجود دارد.


با قدرت ۵۴۹ اسبی و گشتاور ۶۸۰ نیوتون متری که از دور ۱۹۰۰ پیشرانه در دسترس است قطعاً پرفورمنسی فوق‌العاده وجود خواهد داشت. دنده‌های این خودرو کوتاه‌تر از ۹۱۱ بوده بنابراین شتاب گیری بین دنده‌ای آن کمی بهتر از پورشه است؛ اما از آنجایی که نیروی پیشرانه تنها به چرخ‌های عقب انتقال می‌یابد بنابراین حتی با وجود لانچ کنترل هم مرسدس نمی‌تواند در بحث شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت با پورشه رقابت کند. ولی رکورد ۳.۶ ثانیه‌ای هنوز هم بسیار سریع است.


همانند دیگر اعضای خانواده GT، این مدل هم دارای شاسی سفتی بوده و حتی در حالت کامفورت هم ناهمواری‌ها کاملا عیان هستند. دو مرحله سفتی قابل انتخاب است که باعث می‌شود خودرو در حالت بهتری وارد پیچ‌ها شود. البته این وضعیت بیشتر در پیست مؤثرتر است.


فرمان GT C هم گیراست. این فرمان تیز باعث می‌شود دماغه طویل و کم ارتفاع خودرو به‌طور زیبایی به رأس پیچ حمله کند. این فرمان بیشترین حس را نداشته و البته در ترکیب با شاسی کمی عصبی پکیجی را ارائه می‌نماید که همیشه بهترین نیست. تأثیر فرمان پذیری چرخ‌های عقب در پیچ‌های کم سرعت مشهود بوده و به گردش خوب خودرو کمک می‌کند. این سیستم مزیت دیگری هم دارد که به آن اشاره خواهیم کرد.


شکی وجود ندارد که چسبندگی این خودرو برجسته بوده و کشش آن نیز با فشار پدال گاز مناسب ارزیابی می‌شود. ای‌ام‌جی به روش خود باعث درگیری راننده می‌شود. کافی است سیستم ESC را خاموش کنید و با دیفرانسیل لغزش محدود با کنترل الکترونیکی احساس پایداری را در یک خودروی دیفرانسیل عقب و پیشرانه جلو تجربه نمایید.

همه‌ی این‌ها کاراکتری را ایجاد کرده‌اند که متفاوت از همه‌ی خودروهای دیگر می‌باشد.

نظرات آزمایش‌کنندگان: آپشن های شخصی‌سازی زیادی در GT C وجود دارد. از رنگ بدنه گرفته تا تریم فیبر کربنی کابین و رینگ‌های آلیاژی متفاوت. ترمزهای سرامیکی کامپوزیتی نیز با بهای ۵۹۹۵ پوند در دسترس می‌باشند.

  • پورشه ۹۱۱ توربو

مدل

پورشه ۹۱۱ توربو
قیمت (پوند)

۱۲۹۹۸۷

پیشرانه

۶ سیلندر ۳.۸ لیتری تخت ۵۳۳ اسب بخاری
شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت (ثانیه)

۲.۸

مصرف سوخت (لیتر در هر صد کیلومتر)

۱۱.۴
مالیات جاده‌ای سالانه (پوند)

۴۵۰

 

پورشه کمی ارزان‌تر از مرسدس است اما فاصله دو خودرو از نظر قیمتی ناچیز است. البته باید گفت خودرویی که تصاویر مشاهده می‌کنید مدل توربو S است.


پیشرانه ۹۱۱ توربو قدرت ۵۳۳ اسبی و گشتاور ۷۱۰ نیوتون متری دارد. گشتاور پورشه کمی بیشتر از GT C بوده و به لطف ژئومتری متغیر توربوهای پورشه اساساً تأخیری وجود ندارد.


این پیشرانه در ترکیب با سیستم چهار چرخ محرک و لانچ کنترل باعث ایجاد شتاب فوق‌العاده‌ی ۲.۸ ثانیه‌ای می‌شود که هشت‌دهم ثانیه سریع‌تر از رقیب است. دنده‌ها در حالت اسپورت پلاس سریع‌تر از مرسدس تعویض می‌شود.


در شتاب گیری بین دنده‌ای پورشه به اندازه مرسدس سریع نیست اما در جاده پرفورمنس بهتری داشته زیرا شما می‌توانید به لطف سیستم چهار چرخ محرک همواره از نیروی پیشرانه سود ببرید.


فرمان این خودرو سنگین‌تر بوده و فیدبک بیشتری دارد. دماغه پورشه ۹۱۱ احساس پایداری بیشتری داشته و پیش‌بینی پذیر تر است. این خودرو کشش زیادی داشته و طراحی پیشرانه عقب یکی از مزیت‌های پورشه می‌باشد.


پیشرانه ۹۱۱ توربو شخصیت خاص خود را داشته اما به اندازه غرش‌های ۸ سیلندر مرسدس هیجان‌انگیز نیست.


واضح است که شاسی پورشه فاصله‌ای مناسب با AMG ایجاد می‌کند. دامپرها احساس رضایت‌بخش و کنترل بیشتری داشته و اعتماد بیشتری نزد راننده ایجاد می‌کنند. سیستم تعلیق ۹۱۱ اکثراً راحت و پایدار بوده اما هنوز هم در دست‌اندازها کمی ناهنجاری دارد. این خودرو با وجود میله‌های ضد لغزش فعال در سر پیچ‌ها پایدار و تخت می‌باشد.

نظرات آزمایش‌کنندگان: پرفورمنس فوق‌العاده‌ی ۹۱۱ توربو چیزی است که بسیار مؤثر می‌باشد. البته این پرفورمنس با توازن راحتی و استفاده روزمره همراه شده است.

مقایسه مرسدس-ای‌ام‌جی GT C با پورشه 911 توربو

  • قضاوت نهایی

رتبه اول: پورشه ۹۱۱ توربو

۹۱۱ توربو با ترکیب پرفورمنس، استفاده روزمره و هندلینگ خود غلبه بر رقیب را ثابت کرده است. این خودرو کشش فوق‌العاده‌ای داشته و سیستم تعلیق آن بهتر از AMG می‌باشد. بدین ترتیب ۹۱۱ توربو راحت‌تر بوده و هزینه‌های ارزان‌تری داشته و البته فضای کابین و بار آن اندکی بیشتر می‌باشد. همچنین سیستم اطلاعات سرگرمی پورشه بهتر از GT C می‌باشد.

رتبه دوم: مرسدس-ای‌ام‌جی GT C

AMG در خودروی GT C کاراکتری را ایجاد کرده که دوست‌داشتنی است. البته شاسی این خودرو نمی‌تواند با حریف برابری کند. این خودرو در مقایسه با ۹۱۱ توربو گران‌تر بوده و بخشنده‌تر هم نیست بنابراین از نظر قدرت کمی عقب‌تر حرکت اما نباید از صدای اعتیادآور پیشرانه ۸ سیلندر آن به این راحتی‌ها عبور کرد.

  • دیگر گزینه‌ها در این کلاس

آئودی R8 V10 کواترو

قیمت: ۱۲۶۲۰۰ پوند

پیشرانه: ۱۰ سیلندر ۵.۲ لیتری ۵۳۳ اسب بخاری
آئودی آر 8
برخلاف رقبای حاضر در این تست، R8 از پیشرانه تنفس طبیعی استفاده می‌کند. این خودروی ۱۰ سیلندر دارای صدای فوق‌العاده و همچنین پرفورمنس خط مستقیم درگیر کننده‌ای می‌باشد.

استون مارتین ونتیج

قیمت: ۱۲۰۹۰۰ پوند

پیشرانه: ۸ سیلندر ۴ لیتری ۵۰۳ اسب بخاری

این خودروی بریتانیایی توجهات زیادی را به خود جلب کرده است. استون مارتین ونتیج جدید از همان بلوک پیشرانه GT C استفاده می‌کند اما توازن بهتری در پشت فرمان دارد.

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۶ دیدگاه‌ها

  1. سید

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (132 ديدگاه)

    بنز زیباتره…شخصیته خودشو داره این بنز…اگه حق انتخاب بامن باشه،من بنزو برمیدارم
    پورشه هم از نظرفنی برتره ولی بنز یچیز دیگست

    موافقم 4
    مخالفم 1
    1. ایلیا

      ۳۰ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (731 ديدگاه)

      این جمله ی “ولی فلان ماشین یه چیز دیگست” چکارست آخر کامنتاتون؟ مخصوصا وقتی کلی از خوبیای هردو خودرو میگید.?

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. s.h

        ۳۰ مرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (712 ديدگاه)

        اره منم بدم میاد میخواند نه سیخ بسوزه نه کباب
        کلی از جفتش تعریف میکنند و محاسن هر دو رو میگند
        خودم اینطوری حال میکنم معیار های خوبی یه ماشین و دلیل های بدی یه ماشین از نظر خودمو بگم فکر کنم این طوری بهتره

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. مزدا

      ۳۰ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (2034 ديدگاه)

      GTC اصلا روح و روان ادم بازی میکنه ??

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. عطا

        ۳۰ مرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (110 ديدگاه)

        فک کنم این جمله دقیق تره :
        عقل میگه پورشه دل میگه بنز !
        البته یه چیزی هم هست میگه ائودی دقیق نمیدونم کجاست!!!

        موافقم 3
        مخالفم 0
        1. جواد

          ۳۰ مرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (24 ديدگاه)

          احتمالا لوز المعدست

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. HAMID.HEMI

          ۱ شهریور ۱۳۹۷
          سوابق: (1198 ديدگاه)

          همین بهتر که امکان خرید این ماشین ها رو ندارم چون واقعا انتخاب یکی از بین این ها برای من خیلی خیلی سخته
          شما رو نمیدونم

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. مرتضی مقدم

          ۶ شهریور ۱۳۹۷
          سوابق: (163 ديدگاه)

          مرسدس یک ماشین از هر نظر مدرن و گیراست.اما پورشه بهتره.خب کسی که میتونه و دوس داره توی پیست خودش رو به چالش بکشه حتما پورشه انتخاب بهتریه.اما قیافه خشن و مدرن و چشم نواز بنز چیزیه که دیدنش هم برا مالک هم برا دیگران جذاب تره.با تمام احترام به پورشه ولی این ریخت و قیافه دیگه قدیمی و تکراری شده شاید برا ماشین قدیمی خیلی جذاب باشه ولی برا سال 2018 خسته کنندست.البته خیلیا دوس دارن ماشین مدرن اما قیافش قدیمی باشه.به شخصه اگه پورشه از لحاظ فنی از این هم بهتر بود بازم بنز رو انتخاب میکردم.زیبایی قیمت نداره

          موافقم 2
          مخالفم 0
  2. Amir. noghte

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (30 ديدگاه)

    باید منتظر نسل جدید پورشه باشیم که به زودی میاد

    موافقم 1
    مخالفم 1
  3. سامان اذری

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    هر دوتاشو از نزدیک دیدم
    نمای جلوی بنز خیلی زیباست
    ولی برا من 911 توربو یه چیز دیگس

    موافقم 1
    مخالفم 1
  4. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    انتخاب سادست؛ یه ماشین سریع‌‌تر و اصیل‌تر می‌خواین یا یه ماشین فوق‌العاده زیباتر، قلدرتر و با پرستیژتر؟ جواب من: مرسدس AMG GTC؛ مهم نیست کمی کندتره، طراحیش اونقدر روانی‌کنندست که باعث میشه چشمم رو روی پرفورمنس عالیه ۹۱۱ توربو ببندم.

    موافقم 2
    مخالفم 0
  5. دانیال

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (134 ديدگاه)

    از نظر فنی پورشه قدر تر و بالاتره. اما ظاهری و سلیقه ای بخوای من مرسدس رو انتخاب میکنم. لامصب خیلی خاصه.

    موافقم 2
    مخالفم 0
  6. Mohamad

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (812 ديدگاه)

    انتخاب پورشه منطقی تره چون تقریبا همه چیز رو باهم داره
    بنز ظاهری تهاجمی، جنتلمن و جذابی داره اما در بقیه موارد پورشه در سطح بالاتری قرار میگیره حتی طراحی داخلیش رو هم برتر از رقیبش میدونم.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  7. datsun

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (3503 ديدگاه)

    برتری کامل با ۹۱۱ توربو اس

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. شاهين

      ۳۱ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (856 ديدگاه)

      برتری فنی شاید…ولی تورو خدا قیافه بنز رو ببین ! خیلی خوفه ….با این بری وارد یه مهمونی بشی تو حیاط همه جفت میکنن :))

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. ایلیا

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (731 ديدگاه)

    911،یکی از اولین خودروهایی بود که توی دوئل ها به دست دوستانِ “ولی بنز ی چیز دیگست” حذف شد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سید

      ۳۱ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (132 ديدگاه)

      خداییش بنز یچیزه دیگست…قبول کن ایلیا???
      جفتشون عالین خداییش
      ولی دله لامصب میگه بنز…بنز…بنز?

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. emad1990

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (999 ديدگاه)

    gt رو دوست دارم چون بنز بازم ولی 911 رو نه فقط از gt بلکه از خیلی از اسپورت های دیگه سر میدونم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. ایلیا

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (731 ديدگاه)

    پدال چرا کامنت ها رو با تاخیر ثبت میکنی؟
    َاین چه مشکلیه که هیچوقت حل نمیشه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. الف.ی

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1643 ديدگاه)

    آقا این مقایسه به نظر من خیلی درست نیست
    من به مرسدس بنز ایمیل میزنم و می پرسم
    نتیجه رو تو یه پست پربازدید براتون مینویسم
    صبر کنین یه چند روزی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. مهدی

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    بدون سره سوزنی شک وتردید پورشه ۹۱۱توربو بهترین سوپراسپرت کاربردی جهانه.البته انتخاب من مدلتوربوs.ظاهربااطالت.کیفیت فوق العاده.روح افسانه ای۹۱۱.معیار وسنگ محک خوروهای اسپرت وسوپراسپرت

    موافقم 1
    مخالفم 0
  13. مهدی

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    حتی ازنظر من ظاهر ۹۱۱خیلی جذاب تره.۹۱۱ واقعا یه افسانه است.ماشینی که درتاریخ ماندگار شده.خیلی جذابه این ماشین.نسل جدید باظاهر بروز تر وکابین کاملا متحول شده درراهه.فقط نسل جدید۹۱۱ میتونه این ۹۱۱روشکست بده

    موافقم 1
    مخالفم 0
  14. AMG 63

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (110 ديدگاه)

    GT C دوست داشتنى و قلدر و 911 افسانه اى و چابک . هر دو عالى با سبک رانندگى خاص خودشون ❤️❤️

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. مهدی

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    مرسدس هم متقلب ازآب درآمد .که شامل تقریبا تمام کلاس های خودرویی اش میشه.تقلب درسیستم آلایندگی.وهمینطورفراخوان ۷۰۰هزار دستگاهی محصولاتش.پدال خبرش روبیار.مجله آلمانی اشپیگل خبرش روداده.ودرتمام سایت ها اومده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Sajjad

      ۳۰ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (1867 ديدگاه)

      یا بهترین یا هیچ چیز

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ali

        ۳۰ مرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (87 ديدگاه)

        هیچ چیز

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. mehran911

      ۳۱ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (2028 ديدگاه)

      دوست عزیز
      نمیدونم چرا من که معمولا اکثر اخبار رو دنبال میکنم ندیدم همچین خبری رو ؟!؟!؟!
      .
      پارسال ی خبرهایی بود …فکر کنم بیشتر باید به تاریخ اخبار دقت کنی

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مهدی

        ۳۱ مرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (5358 ديدگاه)

        سایت خودرو بانک.زومیت خودرو.وچندسایت دیگه خبروارسیش اومده

        موافقم 0
        مخالفم 0
  16. مهدی

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    اون جمله مرسدس هم متقلب ازآب درآمدجمله من نیست دوستان.جمله ای هستش که تمام سایت ها اینطور خبرش روگذاشتن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. cls

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (16 ديدگاه)

    ظاهر 911 از gt cبهتره??????
    اذیت نکن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. رامتین

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (3051 ديدگاه)

    واقعا خودرویی به وجود خواهد آمد که بتونه از پس 911 بر بیاد؟ در تاریخ کلاس خودش یکه تاز بوده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. محمد

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    کیه که بتونه بگه پورشه سنگ محک این سگمنت نیست
    همه چیزش در بهترین حالته و انتخاب مغزه ولی امان از دل…
    خدایی شما کدومتون جلوی یه دختر داف و خیلی خوشگل تونستین خودتون رو کنترل کنین که جلوی gt بتونین
    لامصب پوستره اتاقه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  20. shirko

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (499 ديدگاه)

    بنز زیباتر ، پورش بهتر

    موافقم 1
    مخالفم 0
  21. AMG 63

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (110 ديدگاه)

    داش مهدى کل زندگیتو گذاشتى واسه اینکه یه جورى مرسدسو خراب کنى که بى ام و رو بهتر جلوه بدى ، خسته نشدى ؟
    پست بى ام و رو باز میکنم دارى راجع به مرسدس میگى ، پست مرسدس بدشو میگى ! بخدا کسى ارزشى واسه حرفاى تو قائل نیست ، بخواد مرسدس بنز بخره میخره ، بخواد بى ام و بخره میخره .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. Abbas lsx/ltx

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (189 ديدگاه)

    GTC. چون بیشتر باش حال میکنم.
    سلیقه اس دیگه!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. بهنام

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (492 ديدگاه)

    مرسدس بنز انقد بر گردن صنعت خودرو حق داره که با یک مقاله نشه اونو نادیده گرفت. پدر صنعت خودرو سازی سال‌های سال است که محصولاتش سنگ محک دیگر رقباست. پس با عناوینی چون متقلب و یا هیچ چشمتونو به روی واقعیت نبندین

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا