پژو

پژو 508 پلاگین هیبریدی تولید می شود؟!

پژو به دنبال گسترش اعضای خانواده نسل جدید ۵۰۸ بوده و ظاهراً نسخه جدید پلاگین هیبرید آن را خواهد ساخت.


این خودرو که بنا به گفته اتوکار سال آینده عرضه خواهد شد ظاهراً دارای پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوی بنزینی و یک واحد الکتریکی نصب شده در اکسل عقب است.


پیشرانه احتراق داخلی که با کمک یک استارتر/ژنراتور کار می‌کند قدرت ۲۰۰ اسب بخاری داشته درحالی‌که واحد الکتریکی هم می‌تواند ۱۰۰ اسب بخار دیگر را تولید نماید. واحد الکتریکی نیروی خود را از باتری لیتیوم-یونی می‌گیرد که در زیر کف صندوق جاسازی شده و می‌تواند در حالت تمام الکتریکی محدوده حرکتی ۵۰ کیلومتری را ایجاد کند.

به لطف جاسازی هوشمندانه وزن اضافه‌تر قوای محرکه پلاگین هیبریدی پژو ۵۰۸ تأثیری روی فضای کابین یا محفظه بار نخواهد داشت. اتوکار می‌گوید نیروی پیشرانه بنزینی می‌تواند از طریق یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل شود درحالی‌که پیشرانه الکتریکی نیز با استفاده از یک دنده مستقیم نیروی خود را به چرخ‌های عقب خواهد رساند.

این نوع طراحی تنها مختص ۵۰۸ نبوده زیرا فرانسوی‌ها ظاهراً دیگر محصولات برخوردار از پلتفرم EMP2 را نیز با همین قوای محرکه خواهند ساخت. بهترین کاندیداها برای این نوع طراحی می‌توانند شاسی بلندهای ۳۰۰۸ و ۵۰۰۸ باشند.


همچنین شایعاتی درباره برنامه‌های پژو برای تولید نسخه‌ای دیگر از ۵۰۸ با پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری برگرفته از ۳۰۸ GTi دارد. این خودرو احتمالاً در نمایشگاه خودروی پاریس ۲۰۱۸ معرفی خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. امیرحسین

    ۳۱ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (70 ديدگاه)

    ای کاش با این محرکه هیبرید و 300 اسبی میشد بیاد ایران چون هم قوی هست و هم مشمول تعرفه خودروهای هیبریدی میشد… حیف که اینجا ایرانه و حتی ماشین های نیمه لوکس و حتی اقتصادی فرانسوی هم رویا شدن!! واقعاً ماشین جذابیه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا