پژوسیتروئن

خروج پژو-سیتروئن از جوینت ونچر با چانگان

گروه خودروسازی پژو-سیتروئن و شرکت چانگان اتومبیل سرانجام جوینت ونچر پرحاشیه خود در کشور چین را که به دنبال تولید و فروش محصولات دی اس بود به پایان رساندند.


بنا به گفته‌ی سخنگوی پژو-سیتروئن، این شرکت فرانسوی همچنان به فروش محصولات دی اس در چین ادامه خواهد داد اما خب این کار دیگر با شراکت چانگان صورت نخواهد گرفت. البته پژو-سیتروئن دارای جوینت ونچر بزرگ‌تر دیگری در کشور چین هستند که این جوینت ونچر با همکاری شرکت دانگ فنگ موتور به پیش می‌رود.

پژو-سیتروئن در بیانیه رسمی خود گفته است:

ما باید از چانگان به خاطر حمایتشان در طول هشت سال گذشته تشکر کنیم و تائید می‌کنیم که برند دی اس همچنان در چین حضور خواهد داشت. برند دی اس از استراتژی جدیدی برای توسعه تجارت خود در این بازار استراتژیک استفاده خواهد کرد. گروه پژو-سیتروئن تعهد کاملی به حضور در چین دارد.

گفته می‌شود چانگان هم به دنبال فروش نیمی از این شرکت مشترک می‌باشد. این خودروساز چینی در طول شش سال گذشته حدود ۷۰۰ میلیون دلار را ضرر کرده است.


فروش پژو-سیتروئن در چین از بیش از ۷۰۰ هزار دستگاه در سال ۲۰۱۴ به تنها ۹۴ هزار دستگاه در ۹ ماهه اول امسال کاهش یافته است. حتی موضوع شوکه کننده تر به عملکرد دی اس در چین و جنوب شرق آسیا مربوط می‌شود که در سه ماهه سوم امسال تنها فروش ۳۱۱ دستگاهی را ثبت کرده است.


جوینت ونچر پژو-سیتروئن و چانگان در سال ۲۰۱۷ سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیون یورویی را به منظور بهبود عملکرد کارخانه‌ی چونگینگ شاهد بود. این کارخانه که ظرفیت سالانه ۲۰۰ هزار دستگاهی دارد در سال‌های اخیر تنها با یک‌دهم ظرفیت خود کار می‌کرده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. بی نام

    ۱۴ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    توی پنج سال از 700 هزار دستگاه رسیده به 94 هزار دستگاه… دقیقا مدیر بازاریابی این شرکت در چه حال ظبوده؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نوید جهرمی

      ۱۴ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (3680 ديدگاه)

      باید جلو بازار ایران لنگ بندازه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. من

    ۱۴ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چانگان جوینتونچر فورد آمریکاست براش صرف نداشت با پژو کار کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا