کیا

تصاویر واضح کیا سورنتوی جدید لو رفت!

چند وقتی هست که می‌دانیم نسل جدید کیا سورنتو در راه است. تصاویر جاسوسی متعددی از این شاسی‌بلند میان سایز منتشر شده و ما همچنان امیدواریم که این خودرو طراحی مشابهی به برادر بزرگ‌تر یعنی تلوراید داشته باشد.

پس از معرفی سلتوس در سال پیش، شاسی بلندهای کیا گسترش یافت و هفتم فوریه و طی رویدادی ویژه در کره جنوبی شاهد رونمایی نسل جدید سورنتو خواهیم بود. پیش‌فروش نسل جدید این خودرو هم فوراً پس از معرفی آن شروع خواهد شد. به احتمال زیاد نسخه آمریکایی سورنتو هم اواخر سال جاری رونمایی خواهد شد و به عنوان مدل سال ۲۰۲۱ وارد بازار خواهد شد.

Sorento

این هفته ما برای اولین بار توانستیم با برخی جزئیات کابین نسل جدید کیا سورنتو ۲۰۲۱ آشنا شویم. قبلاً نیز تصاویر جاسوسی متعددی از این شاسی‌بلند کره‌ای منتشر شده بود اما به تازگی تصاویر جدید و کاملاً واضحی از دماغه این خودرو منتشر شده است. همان‌گونه که امیدوار بودیم، سورنتوی جدید از طراحی برجسته‌ای برخوردار شده است.

Sorento

نمای جلوی این خودرو کاملاً دگرگون شده و شاهد چراغ‌های نازک‌تری هستیم که داخل جلوپنجره‌ای پهن‌تر ادغام شده‌اند. این جلوپنجره ما را به یاد کیا تلوراید می‌اندازد. در بخش عقب هم می‌توان تغییرات بیشتری را یافت، جایی که سورنتو از چراغ‌های عمودی و اسپورتی سود می‌برد. این تغییرات باعث شده‌اند شاسی‌بلند جدید کیا ظاهری شیک‌تر پیدا کند. همین رویه در تلوراید هم دیده شده بود.

Sorento

کابین هم لوکس‌تر شده و در مقایسه با نسل فعلی شاهد استفاده از متریال باکیفیت‌تر، صفحه‌نمایش بزرگ‌تر، طراحی متمایز داشبورد و دکمه‌های جدید هستیم. تریم های رنگی بژ و مشکی هم در دسترس خواهند بود که تریم آخری مخصوص مدل جدید هیبریدی است.

کیا قبلاً تائید کرده نسل جدید سورنتو به‌صورت هیبریدی و پلاگین هیبریدی عرضه خواهد شد. هنوز جزئیات این خودروها مشخص نشده اما مدل‌های هیبریدی احتمالاً از همان تکنولوژی کیا اپتیما هیبرید استفاده خواهند کرد.

نیروبخش اپتیمای پلاگین هیبریدی پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری و واحدی الکتریکی است که قدرت ترکیبی ۲۰۲ اسب بخاری تولید می‌کنند. قدرت نسخه هیبریدی نیز ۱۹۲ اسب بخار می‌باشد.

نسل فعلی سورنتو با پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری ۱۸۵ اسبی و پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۳ لیتری ۲۹۰ اسب بخاری عرضه می‌شود. گفته شده نسل جدید این خودروی کره‌ای در رویدادی ویژه در هفتم فوریه معرفی خواهد شد. با توجه به اینکه تنها چند هفته تا معرفی نسل جدید سورنتو باقی مانده بنابراین اگر کیا تا آن زمان تیزرهای این خودرو را منتشر کند تعجب نخواهیم کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۹ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (599 ديدگاه)

    کیا شاسی بلند سازی رو از هیوندای بهتر بلده…
    نمونش تلوراید که از پالیسید سرتر بود
    و موهاوی که هیوندای رقیبی براش نداشت… خصوصا نمونه 8 سیلندرش
    وراکروز عالی بود…. ولی نه به اندازه موهاوی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۹ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      کلاً کیا بسیار قویتر از هیوندای عمل میکنه .
      طراحی داخلی سورنتو زیبا و چشم نواز شده اما باز هم سردنده دکمه ای شده ، چیه آخه این کار ، اَه
      سورنتو از همون اولش هم که ارائه میشد ، مردانه و خوش استایلتر از سانتافه قِرتی بود .
      راستی امروز داشتم تو خیابون میرفتم دیدم ترافیک شده ، چشتون روز بد نمینه وسط خیابون بدون دست انداز یا هر چیزی ، آزرا مشکی رنگ تمیزی مدل ۲۰۰۹ (( پرسیدم )) چرخ سمت رانندش از اکسل و طبق هرچیزی فکر کنید شکسته بود رفته بود داخل گلگیر هم داغون کرده بود ، نمیدونم چطور عکسهاشو بفرستم اما عکسشو گرفتم ، افتخاری دیگری برای کره ایهای کارکرده در این روزهای گرانی قطعات و نایابی در کشور … ، زود بیان ، جوگیرهای کره ای شروع کنند به انتقاد و توهین ، ما ژاپنی دوستان به شما عادت کردیم چون چاره ای جزء این ندارید …. .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مهدی

        ۹ بهمن ۱۳۹۸
        سوابق: (1325 ديدگاه)

        شما ژاپنی دوست ها . جوگیر های کره . اه سورنتو مردانه و خوش استایل اینا مثل پازل کنار هم میزارم میرسم به ….

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Farzad

          ۹ بهمن ۱۳۹۸
          سوابق: (2568 ديدگاه)

          من خودم به شخصه رو هیچ برند یا کشوری تعصب ندارم . ما فقط ماشین بازیم همین . ممکنه از هر ماشینی خوشمون بیاد و کاملا هم سلیقه ایه .

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. NAVID۰۰۹۸

        ۹ بهمن ۱۳۹۸
        سوابق: (10232 ديدگاه)

        Farzadعزیز
        شما همیشه کامنت های منطقی گذاشته اید .
        من بشخصه با تمام کامنتهای شما موافقم و میدانم تعصب ندارید اما .
        اما دوستان این را در نظر نمیگیرند ما در ایران زندگی میکنیم و من این را بارها ذکر کردم که طول عمر استفاده خودرو در ایران بیش از سه برابر کشورهای درجه یک دنیا است پس باید خودرویی را مد نظر قرار بدیم و مردم را در جریان بگذاریم تا فرق بد و خوب را بفهمند .

        بعضی ها هم سنگ پراکنی میکنند مهم نیست ، گذر زمان درستشان میکنه .

        شخصاً تجربه دارندگی و سواری خودروهای کره ای ، ژاپنی ، آلمانی ، ایرانی را دارم .
        آلمانی که بحثش جداست و کاری به بقیه نداره ، اگر ثروتمندین و دل گنده ، آلمانی سوار شوید .

        ایرانی که به اندازه خودش خوبه و اگر با مصرف سوختش کنار بیاییم مثلاً پژو GLX یا پرشیا برای ایران سگ جون و کار راه بندازه .
        خودروهای ژاپنی رودست ندارند میشه گفت نمونه ندارند چون جواب خودشان را در گذر زمان و عملی نشان میدهند (( به جز لکسوس ، نیسان های وارداتی ، میتسوبیشی )) که قطعات واقعاً گرانی دارند و درسته که کیفیت بالایی هم دارند اما خدا نکنه تصادف داشته باشید و بیمه بدنه نداشته باشید . و برای همینه که میگم تویوتا بینظیره از هر نظر قطعات ، ماندگاری ارزش ریالی ، سواری ، مصرف سوخت .
        دوستان خدمات و ارائه سرویس درست درمون در ایران برای خودروهای وارداتی از داشتنشون مهمتره چون اگر خدای نکرده گیر یک قطعه بیوفتید که در دوبی هم گیر نیاد باید حدود چند ماه صبر داشته باشید که قطعه مورد نظر برسه ، اتفاقی که از نزدیک برای هیوندای وراکروز آشناهامون افتاد و قطعه ای بود برای ترمز ABS که قفل کرده بود و چون مصرفی نبود پیدا نمیشد و آخرش با چند ماه معطلی و خواب خودرو و هزینه ای حدود ۶ میلیون برای حدودای سال ۱۳۹۳ از کره بدستش رسید .

        کره ایها زیبان ، آپشنال هستند ، خوش بازارند (( بسیار مهمه این گزینه )) اما برای ما در ایران که همه چیز را به ظاهر میبینیم سخته قبول کنیم که کره ایها در ایرانی که نه سوخت خوبی داریم ، نه جاده خوبی داریم ، نه شرکتهای اورجینال وجود داره برای ارائه روغن موتور اصلی(( کره ایها به روغن اصلی بسیار حساس هستند و توسعه بر اینه که بیش از ۵۰۰۰ تا با روغن اصلی نروید حالا چه برسه روغن فِیک ، نه خدمات خوبی داریم (( قطعات کره ای اینقدر فیک دارند که به صورت اصلی در ایران فروش میروند که خود قطعه فروشان هم نمیتوانند تشخصیص اصل از فیک را بدهند از بس که سخته تشخیصشان و نمایندگی هم از عمده فروشان قطعات خرید میکنند که کله دُرُشتان واردات گمرکی و قاچاق در کشور هستند و حتی بعضی قطعات هم در ایران تولید بسته بندی میشه در تهران ، بخاطر سود فوقعلاده سرشاری که این کار داره و من این را از نزدیک دیدم که کار یکی از کله گنده های فروش قطعات کره ایهاست که متاسفانه تعدادشان کم هم نیست ، در ژاپنی هم هست اما سود و فراونی که قطعات کره ای دارند را هیچ شرکتی نداره و این بر میگرده به علاقه ما ایرانیها به کره ایهایی که فقط عاشق ظاهرشان هستیم و مشکلاتی که در کیلومترهای بالا برای کره ای پیش میاد بخصوص یاتاقان ها که بسسسیار حساس به روغن مصرفی و تمیزی لوله های خنک کننده هستند که جرم نگیرند .

        دوستان فرق خودروهای ژاپنی با کره ای را فقط آنهایی متوجه میشوند که تجربه کرده اند و نه دلال ها یا ظاهر پسندانی که کره ایها را گنده میکنند چون سودی که روی کره ای میخورند را نمیتوانند در ژاپنی داشته باشند چون ژاپنی را اگر دستکاری کنی خودش را نشان میدهد .

        شما یادتون میاد زمانی که سانتافه یا توسان وارد میشد چقدر مدل داشت که طرف پول میداد سانتافه فول اصلی میخرید ۲۲۰ میلیون اما بعد از مدتی یکی یکی آپشنها از کار میوفتاد و تازه با کارشناسی دقیق میفهمید که سانتافه لوآپشن را فول آپشن کرده اند ، حالا شما سود چند ده میلیونی را ضربدر تعداد وارداتی کلان کنید تا متوجه قضیه شوید و این روزها با آتش سوزی های مکرر در نقطه به نقطه ایران دارند خودشان را نشان میدهند ، کاری که روی ژاپنیها نمیتوانند انجام دهند یا اگر هم انجام دهند کاملاً مشخصه چون تویوتا گیج کننده نیست و تشخیصش راحتره .

        بخدا با کره ایها بد نیستم اما برای زندگی در ایران و استفاده درازمدت کاملاً مخالف کره ایها هستم .

        توجه کردید سوناتا و کریسیدا در سال ۱۹۹۲ وارد میشد ، شما برای امروز که سال ۲۰۲۰ هست چقدر سوناتا و کریسیدا در خیابان میبینید ، مطمئناً چشمتون به کریسیدا بیشتر خورده میدونید چرا ، چون غیر از کم استهلاکی این خودرو و سواری واقعاً بینظیر نرم وراحتش قطعات گیرا تری هم دارند ولی سوناتا ها بشترشون شاسی میشکاندند و توان تحمل وزن خودرو و سرنشینان را نداشتند ، من دروغ میگم شما بروبد از اهل فنش و تعمیرکادان این کاره بپرسید ، من خودم چون به خودروهای دهه ۹۰ علاقه دارم این چیزها را زیاد دنبال میکنم و اگر میتوانستم یک کریسیدا نیگرفتم برای استفاده ، واقعاً این خودرو بینظیره از راحتی راحتی راحتی حتی از کمری و لندکروزر هم سواری نرمتر و راحتری داره ، باید بشینید پشتش تا متوجه روان بودن اون شوید .

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۹ بهمن ۱۳۹۸
          سوابق: (10232 ديدگاه)

          تشکر بابت وقتی که برای کامنت بالا گذاشتید .
          زیادی طولانی شد ?????? .

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Farzad

          ۹ بهمن ۱۳۹۸
          سوابق: (2568 ديدگاه)

          نوید جان لطف داری . با نظراتت کاملا موافقم . مخصوصا اونجا که توضیح دادی ماشین باز کیه و چیه
          دمت گرم .

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. مهدی

          ۹ بهمن ۱۳۹۸
          سوابق: (1325 ديدگاه)

          والا ما که کریسیدا تو خیابون نمیبینیم این جور ماشینا تقریبا با هم امدن و با هم رفتن

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. محمد

      ۹ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (804 ديدگاه)

      کلا کلاس فعالیت ماهاوه و با ورا کروز متفاوت بود وراکروز خیلی نرم تر و اروم تر بود برای خانواده ولی موهاوه برای آفرود ساخته شده بود

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مهدی

        ۹ بهمن ۱۳۹۸
        سوابق: (1325 ديدگاه)

        البته جناب فرزاد ماشین باز به کسی میگن که معمولا هر سال چندین مدل ماشین میخره و عوض میکنه و برند و مدل های مختلف تست میکنه اینی که شما می فرمایید شبیه پاستور بازی دهه شصتی هاس که تعدادی پاستور با عکس و مشخصات ماشین های مختلف داشتن و روی همونا بازی و کل کل میکردن

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۹ بهمن ۱۳۹۸
          سوابق: (10232 ديدگاه)

          ماشین باز به کسی میگن که برای خودرو ارزش قائل میشه .
          مهم نیست خودرویی داشته نداشته بخرید یا نخرید .

          مهم اینه که با دیدن خودرو لذت ببرید و آن را وسیله ای فقط برای رفتن از نقطه A به B ندانیم ، دقیقاً مثل فهم و شعور مسئولان خودمون که برای مردم خودرو را فقط وسیله ای میبینند برای رفت و آمد بدون هیچ ایمنی ، زیبایی ، کیفیت .

          خودروباز یعنی کسی که حتی اگر پیکان یا پراید هم داره اون را به بهترین نحو ممکن تمیز زیبا و کاربردی نگهش داره .

          مطمئناً تمام کاربران پدال خودروباز هستند و اگر نه که اینجا نبودند و داشتند تو سایتهای دیگر دنبال چیز دیگری میگشتند .

          به جرئت میگم پدال تنها جائیه که من را از دنیای سرسام آور بیرون خارج میکنه و به دنیای دیگری که آرامش میگیرم وصل میکنه .
          ممنون از زحمتکشان این سایت خوب و دوست داشتنی .

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. حسن

      ۹ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (326 ديدگاه)

      یه نکته رو باید در نطر داشت که مالک کیا همون هیوندایه بنابراین این که بکیم کیا بهتره یا هیوندای چندان درست نیست.در اصل برای دو نوع سلیقه خودرو می سازند.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. FLANKER

    ۹ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (87 ديدگاه)

    اوففف کیا داره گردو خاک میکنه شرکت های دیگه مواظب باشن نره تو چششون گردو خاکا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Enzo

    ۹ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (319 ديدگاه)

    واقعا دمش گرم کیا . طراحی ماشیناش از هیوندای خیلی سر تره . سانتافه رو ببینید . اینو ببینید.توعکس هفتم بنظرم خیلی شبیه جیپ گرند چروکی افتاده.شاید من اشتباه میکنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. علی

    ۹ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (8 ديدگاه)

    همون تلورایده با کمی تغییر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۹ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      اتفاقاً در مقاله هم نوشته شبیهه تلوراید و دنبال گر اونه در صورتی که به جزء شباهت جلو پنجره tiger nose کیا ، من چیزی نمیبینم .
      از هر لحاظ این زیباتر و چشم نوازتر از تلوراید شده .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. محمد

    ۹ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (224 ديدگاه)

    هرچقد هیوندای توی فیس لیفت محصولاتش بد عمل کرده، کیا کارش قابل تحسین بوده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. رامتین

    ۹ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (3050 ديدگاه)

    هیوندا مشخصه در طراحی جدیدش به مشکل خورده و موج انتقادات را دریافته. بنابراین با اینکه کمتر از یک سال از عرضه خودروی زشت النترا میگذره، دوباره قراره سال 2020 یعنی امسال، فیس لیفت کاملی بده. البته کیا هم آنچنان خوب نبوده. اپتیمای جدید شاید بعضیها بگن زشت نشده، اما از نسل فعلی هم بهتر نشده!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا