کیا

بررسی کیا اپتیما اسپورت واگن پلاگین هیبریدی

کیا با عرضه نسخه پلاگین هیبریدی اپتیما در سال پیش، محصول دیگری را به موج رو به افزایش خودروهای الکتریکی اضافه کرد. این سدان که به سول الکتریکی ملحق شد اولین نسخه پلاگین هیبریدی کیا محسوب می‌شود.

Kia Optima Sportswagon PHEV 2017
مهندسان این شرکت کره‌ای هم‌اکنون نیروی پلاگین هیبریدی و نسخه استیشن اپتیما پلاگین هیبریدی را نیز تولید کرده‌اند که این آخری برای اولین بار توسط دست‌اندرکاران نشریه اتو اکسپرس بررسی شده است. اپتیما PHEV جدید دارای پکیج باتری بزرگ‌تر ۱۱.۲۶ کیلووات ساعتی بوده و محدوده حرکتی در حالت تمام الکتریکی به ۶۱ کیلومتر رسیده است.

کیا اپتیما اسپورت واگن پلاگین هیبریدی
مدل PHEV در جایگاهی بین نسخه میان رده ۳ و پرچم‌دار GT-Line قرار گرفته و دارای صفحه لمسی ۸ اینچی با سیستم ناوبری، پوشش مشکی کابین با تریم چرم غیرواقعی و صندلی‌های جلوی گرم شونده می‌باشد.

کیا اپتیما اسپورت واگن پلاگین هیبریدی
کیا با اضافه کردن سیستم صوتی هارمن کاردون و شارژ بی‌سیم به این خودرو حس و حال جدیدی را ایجاد کرده و البته دوربین دید عقب نیز وجود دارد. البته سقف پانورامیک موجود در مدل GT Line S در این مدل دیده نمی‌شود.

کیا اپتیما اسپورت واگن پلاگین هیبریدی
از نظر تکنولوژی‌های بکار رفته، دستیار حرکت در سربالایی، پایش باد لاستیک‌ها، کروز کنترل و محدوده کننده سرعت را می‌توان ذکر کرد. البته اپتیما اسپورت واگن PHEV فاقد ترمز اضطراری خودکار بوده و برای سفارش آن باید پول بیشتری پرداخت کرد.

کیا اپتیما اسپورت واگن پلاگین هیبریدی
استفاده از مجموعه باتری‌ها در زیر پوست خودرو باعث کاهش حجم صندوق به ۴۴۰ لیتر شده و بدین ترتیب شاهد کم شدن ۱۱۲ لیتری حجم صندوق نسبت به مدل دیزلی اسپورت واگن هستیم؛ اما افراد زیادی در این کلاس خودرویی به دنبال کم شدن هزینه‌ها هستند. پس از تخفیف‌های در نظر گرفته شده دولت برای این خودرو، اپتیما اسپورت واگن PHEV بیش از ۳ هزار پوند ارزان‌تر از فولکس‌واگن پاسات GTE استیت است.

محصول کیا از نظر کیفیت نمی‌تواند با فولکس‌واگن رقابت کند و پلاستیک‌های سخت در برخی نقاط نمایان هستند. موضوع دیگر اینکه خریداران تجاری این خودرو می‌توانند از رتبه‌بندی مالیاتی ۹ درصدی بهره‌مند گردند که برابر با مدل‌هایی چون تویوتا پریوس پلاگین و مینی کانتری من کوپر S E است.

کیا اپتیما اسپورت واگن پلاگین هیبریدی

سیستم فرمان خودرو در روی جاده پاسخگو بوده و تکمیل کننده این بخش افزایش فوری گشتاور پیشرانه الکتریکی است. البته که این خودرو سریع نیست و پس از عملکرد اولیه پیشرانه الکتریکی شتاب آن کاهش پیدا می‌کند. شما فقدان قدرت را اکثراً در سرعت‌های بالا و زمانی که پیشرانه ۲ لیتری بنزینی سخت کار می‌کند احساس خواهید کرد؛ اما اپتیما اسپورت واگن PHEV راحت بوده و در حالت الکتریکی ساکت و آرام است.

کیا اپتیما اسپورت واگن PHEV جدید خودرویی نرم، راحت و کاربردی است و در عین حال استفاده از قوای محرکه الکتریکی شده به این معنی است که محصول جدید کره‌ای هزینه‌های سواری کمی دارد. کیا سخاوت زیادی در تجهیزات این خودرو به خرج داده اما فولکس‌واگن پاسات GTE استیت سایه خود را روی کیا انداخته زیرا یک آلترناتیو ارزشمند با کیفیت ساخت بالاتر و سواری بهتر است.

مشخصات کیا اپتیما اسپورت واگن PHEV GDi

قیمت: ۳۲۶۴۵ پوند (پس از مشوق دولتی)

پیشرانه: ۴ سیلندر ۲ لیتری بنزینی به همراه پیشرانه الکتریکی

قدرت/گشتاور: ۲۰۲ اسب بخار/۳۷۵ نیوتون متر

گیربکس: ۶ سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل جلو

شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۹.۴ ثانیه

حداکثر سرعت: ۱۹۱ کیلومتر در ساعت

مصرف سوخت: کمتر از ۲ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. حمیدرضا

    ۲۶ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    چقدر مصرفش کمه طراحی کیا خیلی خوب شده حتی از هیوندایی هم قشنگ تره کاملا برای بازار اروپا طراحی می کنن ماشین های زیبا با ویژگی های اروپایی پسند

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. آریا

      ۲۷ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (263 ديدگاه)

      این ماشین یکم زیادی هیکلیه که مطابق سلیقه اروپاییا نیست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Pooriya_German_BMW

    ۲۷ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (584 ديدگاه)

    کیا راه و روشی بهتر از هیوندا در پیش گرفته و داره ارزش برند خودشو بیشتر می کنه هیوندای راه تویوتا را در پیش گرفت و همون طور که تویوتا خودش رو فدای لکسس کرد هیوندا هم داره جنسیس رو گنده می کنه و از خودش غافله کیا آینده خوبی در پیش داره و من کیا به هیوندا ترجیح میدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. me84

    ۲۷ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    از ماشینای استیشن خیلی بیشتر از سدان خوشم میاد. خیلی کاربردی تر هستن و طراحیشون برای من جذابتره. هرچند تو ایران خیلیها بهشون میگن نعش کش.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. علی

    ۲۷ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (36 ديدگاه)

    صفر تا صد با 202 اسب 9.4!!!!!???فک کنم اشتباهی نوشته شده باشه یعنی صفر تا صدش با آریزو ۵ توربو یکیه ???

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرامرز

      ۲۹ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (1595 ديدگاه)

      این نسخه هیبریدیش حداقل ۱.۵ برابر آریزو وزن داره. واضحه که با قدرت ۱.۵ برابر شتاب تقریباْ یکسانی داشته باشن. بعد موتور و گیربکس این ماشین برای مصرف سوخت پایین طراحی شده و ازش نمیشه انتظار شتاب ب ام و ۳۲۸ (با موتور ۲ لیتری) رو داشت

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا