گروه بهمن

فیدلیتی XB1 بنزینی در نمایشگاه تهران، عجیب و هوشمند

فیدلیتی XB1 جدیدترین محصول از خانواده فیدلیتی بهمن موتور در اتو شو تهران به نمایش در آمد. این خودرو با مشخصات فنی شبیه به تیگو ۸ پرو، تیگو ۷ پرو مکس و فیدلیتی پرستیژ قرار است در نیمه نخست سال آینده روانه بازار شود.

به گزارش پدال، فیدلیتی XB1 یا جتور داشِنگ بر مبنای پلت‌فرم جدید کانلون چری ساخته شده است. برند جتور به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های چری، در سال ۲۰۲۱ از نخستین کانسپت خود با نام X رونمایی کرد. پایه و اساس جتور داشِنگ یا فیدلیتی XB1 نیز همین کانسپت است.

طراحی فیدلیتی XB1 بنزینی

فیدلیتی XB1 اولین خودرو از سری جدید محصولات جتور است که به طور ویژه برای نسل جوان طراحی شده است. آنچه در نمای جلو دیده می‌شود، طراحی خاص چراغ‌های اصلی و جلوپنجره‌ای بدون قالب با ساختار چند لایه و پوسته پوسته است که از داخل بدنه بیرون زده است.

این خودرو نسبت به بقیه اعضای خانواده برند فیدلیتی یعنی پرایم، پرستیژ و دریم ساختار و پلت‌فرمی متفاوت دارد. با توجه به ویژگی‌های فنی، امکانات رفاهی و سبک طراحی کاملا خاص فیدلیتی XB1، رقبای این خودرو در بازار محصولاتی همچون فونیکس FX و چانگان یونی T خواهند بود و قیمتی ارزانتر از رقبا خواهد داشت.

طول/عرض/ارتفاع فیدلیتی XB1 به ترتیب به ۱۶۸۵/۱۹۰۰/۴۵۹۰ میلی‌متر است و فاصله بین محوری آن نیز ۲۷۲۰ میلی‌متر اعلام شده است. وقتی از نمای جانبی به این خودرو نگاه کنید شاهد خطوط تیز، دستگیره‌های درب موسوم به پاپ اوت و رینگ‌های بزرگ ۲۰ اینچی خواهید شد که بر اسپرت بودن XB1 می‌افزایند. در بخش جلوی خودرو نیز چراغ‌های جداگانه و جلوپنجره بدون فریم با ابعاد بزرگ خودنمایی می‌کنند. ویژگی‌های قابل‌ذکر بخش عقب XB1 نیز چراغ‌های فاقد طراحی با قاعده و اسپویلر روی سقف خواهند بود.

مشخصات فنی فیدلیتی XB1

محصول XB1 بهمن مجهز به پیشرانه توربو GDI (مشابه فیدلیتی پرستیژ) با حجم ۱۶۰۰ سی‌سی بوده که ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتون متر گشتاور را در دور موتور ۱۷۵۰ ارائه می‌دهد. این قدرت از طریق جعبه‌دنده ۷ سرعته دوکلاچه تر (wet) به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. طبق اعلام سازنده، خروجی و عملکرد میدانی این مجموعه فنی کاملا مشابه فیدلیتی پرستیژ می‌باشد. موتور فیدلیتی XB1 مجهز به استاندارد آلایندگی یورو ۶، وزن خودرو ۱۵۸۰ کیلوگرم و حجم باک آن ۵۷ لیتر است.

سیستم تعلیق فیدلیتی XB1، در جلوی خودرو فنربندی مک فرسون و در قسمت عقب سیستم تعلیق مولتی لینک می‌باشد. این خودرو در هر چهار چرخ مجهز به ترمز دیسکی بوده و ترمزهای آن مجهز به سامانه‌های: (BAS,ABS,EBD)، کنترل ایستایی در سربالایی (HHC)، کنترل حرکت در سرپایینی (HDC)، قطع پدال گاز در هنگام ترمز گیری (BOS)، کنترل پایداری الکترونیکی (ESC)، ترمز کمکی (EBA) و سیستم کنترل کشش (TCS) است.

از دیگر امکانات ایمنی این خودرو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ۶ کیسه هوای ده نقطه‌ای (جلو، جانبی، پرده‌ای)
  • ترمز پارک برقی (EPB) و اتوهلد
  • سنسور پارک عقب
  • سیستم هشدار ترافیک در عقب خودرو
  • دوربین ۳۶۰ درجه
  • اتوپارک
  • سیستم هشدار و پیش‌بینی برخورد در اثر تغییر لاین (LCA)
  • سیستم هشدار خروج از خط (LDW)
  • رادار هشدار خروج از پارک (RCTA)
  • رادار هشدار باز شدن درب عقب (DOW)
  • رادار نقطه کور (BSD)
  • سیستم کمکی ماندن در بین خطوط (LKA)
  • سیستم کمکی حرکت در ترافیک (TJA)
  • کروز کنترل هوشمند تطبیقی (ACC)
  • سیستم کمکی کروز هوشمند (ICA)
  • سیستم نوربالا اتوماتیک (IHC)
  • رادار تصادف از جلو (FCW)
  • ترمز اضطراری خودکار (AEB)
  • تابلو خوان

تجهیزات و امکانات رفاهی فیدلیتی جدید

فیدلیتی XB1 در بحث امکانات رفاهی تقریبا نزدیک به برادر لوکس‌تر خود ظاهر شده ولی کیفیت متریال کابین پرستیژ را ندارد؛ در عوض بر روی طراحی خاص کابین و ویژگی‌های هوشمندی تاکید کرده است:

  • سانروف پانورامیک
  • شارژر بی‌سیم تلفن همراه
  • سیستم ورود بدون کلید
  • چراغ‌های اتوماتیک و تمام ال ای دی جلو و عقب
  • صندلی‌های برقی ردیف جلو
  • گرم‌کن صندلی‌های جلو
  • اهرم تعویض دنده الکترونیکی
  • نمایشگر مرکزی ۱۵.۶ اینچی مجهز به نسل سوم چیپست اسنپ دراگون به همراه ناوبری خودکار و نقشه‌های بایدو
  • صفحه کیلومتر (کلاستر) دیجیتالی ۸ اینچی
  • سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک به همراه یونیزاسیون و دریچه تهویه برای سرنشینان عقب
  • ۱۰ اسپیکر حرفه‌ای (۴ عدد بر روی پشت‌سری صندلی‌های ردیف جلو) به همراه درگاه USB برای سرنشینان جلو و عقب
  • آینه‌های جانبی تاشو برقی
  • قابلیت تنظیم حالت رانندگی
  • هداپ دیسپلی
  • فرمان برقی مجهز به کلیدهای کنترلی لمسی مالتی مدیا و کروزکنترل
  • دستیار صوتی و ریموت کنترل هوشمند
  • پاور ویندوز با قابلیت تشخیص مانع
  • نورپردازی داخلی
  • کروز کنترل
  • صندوق برقی عقب
  • سنسور باران
  • دوربین نظارتی داخل اتاق با قابلیت برقراری تماس تصویری

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۱۶ رای

محمدجواد نورایی

نویسنده و خبرنگار "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. MatriX

    ۱۳ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (80 ديدگاه)

    نسبت به بقیه چینیا طراحی قشنگ تری داره .
    قیمتش هم کاش میگفتین .

    موافقم 16
    مخالفم 4
    1. فندق

      ۱۳ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (681 ديدگاه)

      مگه نگفتین ۳۲۱ اسب قدرتشه ؟
      اون ۳۲۱ تشبیه خیلی خوب بود
      اینجوری ۲۰۰ اسب فقط قیافه داره بدرد نمیخوره زیاد
      البته بازم از بقیه وارداتی ها و مونتاژی ها و … هم خوشگل تره هم بهتر و با کیفیت تر ، ولی خب ۳۲۱ اسب بود معرکه بود

      موافقم 7
      مخالفم 2
      1. °_°

        ۱۴ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (13 ديدگاه)

        اون 300 اسب بخاری که ‌شما فرمودین تو نسخه هیبریدی ش هست

        موافقم 7
        مخالفم 0
        1. فندق

          ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
          سوابق: (681 ديدگاه)

          آها ممنون که گفتید
          اون بنظرم خیلی خوب بود
          ولی این نه نمیرزه

          موافقم 1
          مخالفم 2
  2. 𝐀𝐥𝐢

    ۱۳ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (975 ديدگاه)

    با اینکه تقریبا همه ی چینی تو داشبورد از تسلا کپی کردن اما خیلی قشنگ تر از خودش در آوردن حداقل اینکه خیلی ساده با رنگ خاکستری مطلق نیست

    موافقم 12
    مخالفم 1
  3. MatriX

    ۱۳ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    جتور داشاghـی 😂
    خوب شد اسمشو عوض کردن .

    موافقم 13
    مخالفم 3
  4. ۱۳ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (3271 ديدگاه)

    لامبورگینی اوروس مناطق محروم خیلی خیلی محروم 😂😂😂
    کی پول میده واسه این؟؟؟؟؟
    این چه سمیه؟
    شبیه دلفینه دلفین حرمت داره چرا به دلفین توهین کردم😂😂😂😂😂😂

    موافقم 11
    مخالفم 15
  5. amir

    ۱۳ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (2331 ديدگاه)

    زشت است و گران

    موافقم 10
    مخالفم 10
  6. Piero Ferrari

    ۱۳ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (210 ديدگاه)

    زشت تر از این وجود داره ؟

    موافقم 1
    مخالفم 8
  7. Anti Tesla

    ۱۳ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (618 ديدگاه)

    اگه تا یک و هشتصد باشه من می تونم بخرم.

    موافقم 4
    مخالفم 1
  8. B

    ۱۳ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (358 ديدگاه)

    بسه دیگه هی چری چری یه شرکت بهتر نیست شرکتای ایرانی گردن بگیره ؟ نه
    همشون یه ماشینن فقط ظاهر فرق داره و امکانات
    موتور که آفساید ، استحلاک عجیب بالا و …

    موافقم 3
    مخالفم 6

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا