آکورا

قیمت‌گذاری نسل جدید آکورا TLX، شروع از 37 هزار دلار

نسل جدید سدان میان سایز آکورا TLX از ۲۸ سپتامبر با قیمت پایهٔ ۳۷,۵۰۰ دلار در ایالات‌متحده عرضه می‌شود. این یعنی TLX جدید ۱۳۰۰ دلار گران‌تر از نسل قبلی با پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 است که اختلاف زیادی به نظر می‌رسد زیرا نسل جدید این ماشین به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۲۷۲ اسب بخار قدرت مجهز شده درحالی‌که موتور V6 نسل قبلی ۲۹۰ اسب بخار قدرت داشت.

بااین‌حال آکورا می‌گوید این موتور جدید با برخورداری از ۳۸۰ نیوتن متر گشتاور، ۱۷ نیوتن متر گشتاور بیشتری نسبت به پیشرانهٔ تنفس طبیعی قبلی دارد. همچنین موتور چهار سیلندر جدید در دورهای پایین گشتاور بیشتری را ارائه می‌کند به‌گونه‌ای که در دور ۱۵۰۰ rpm نسبت به موتور قبلی ۶۵ نیوتن متر گشتاور بیشتری تولید می‌کند. البته بدیهی است که همه‌چیز در TLX جدید صرفاً در پیشرانه خلاصه نمی‌شود و باید فاکتورهای دیگری مثل معماری شاسی و ساختار بدنهٔ انحصاری، گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک استاندارد، تنظیم اسپرت شاسی با تعلیق دو جناقی در جلو، تکنولوژی ترمز باسیم برگرفته از سوپراسپرت NSX و افزایش قابل‌توجه تکنولوژی‌ها و تجهیزات پریمیوم هم موردتوجه قرار گیرد.

به‌عنوان‌مثال، TLX جدید به‌صورت استاندارد به جدیدترین نسخه از سیستم اطلاعاتی-سرگرمی True Touchpad آکورا با نمایشگر ۱۰.۲ اینچی HD و مجموعه‌ای از تکنولوژی‌های ایمنی و کمک‌راننده مثل دستیار ترافیک و سیستم تشخیص علائم ترافیکی در قالب پکیج AcuraWatc مجهز شده است. در این سدان لوکس ژاپنی نسل جدیدی از ایربگ سرنشین جلو هم ارائه شده که به‌منظور کاهش صدمات احتمالی در برخوردهای زاویه‌دار شدید جلو طراحی شده است.

نسخهٔ پایهٔ TLX مدل ۲۰۲۱ را می‌توان با پکیج تکنولوژی با قیمت ۴۱,۵۰۰ دلار، با پکیج A-Spec با قیمت ۴۴,۲۵۰ دلار و با پکیج ادونس با قیمت ۴۶,۳۰۰ دلار هم خریداری کرد. همچنین برای همهٔ این مدل‌ها سامانهٔ چهارچرخ محرک سوپر هندلینگ آکورا با سیستم کنترل گشتاور بُرداری هم با پرداخت ۲ هزار دلار قابل سفارش است. در بهار آینده مدل پرفورمنس و فول آپشن TLX Type S هم به بازار خواهد آمد که به پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توربو با ۳۵۵ اسب بخار قدرت و سامانهٔ چهارچرخ محرک سوپر هندلینگ به‌صورت استاندارد مجهز است. قیمت این نسخه چیزی در حدود ۵۵ هزار دلار خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. آرمان

    ۱ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (148 ديدگاه)

    هر چقدر بیرون ماشین عالی هستش منسول داخل ماشین افتضاح هست خیلی طراحیش شلوغه الان همه ی طراحی ها رفتن به سمت سادگی ولی این شلوغ تر شده

    موافقم 19
    مخالفم 57
    1. سعید

      ۱ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (6 ديدگاه)

      و باز ژاپن …
      از هر لحاظ خودروی خوبی هستش
      طراحی
      کیفیت
      موتور
      پرفورمنس
      و……
      فقط سیستم طراحی هوندا روی کابین تاثیر گذاشته
      که زیاد بد هم نیست خودش میگه من یه ژاپنی هستم ?

      موافقم 10
      مخالفم 4
  2. Saeed

    ۱ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (349 ديدگاه)

    طراحی داخلش در حد یه ماشین اقتصادیه واقعا .هیچ جوره نمیشه لوکس حسابش کرد این برندو.یه جورایی انگار تیپ فول ،پرمیوم برند هونداس نه یه برند لوکس.

    موافقم 24
    مخالفم 35
  3. رضا

    ۱ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (36 ديدگاه)

    آخه چرا این ماشین این قدر جیگره؟ اصلا با روح و روانت بازی میکنه

    موافقم 39
    مخالفم 8
  4. sina

    ۱ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (2646 ديدگاه)

    به شدت احتمال میدم این ماشین جزو فینالیست ها خودروهای سال امریکا باشه مث RDX

    موافقم 22
    مخالفم 12
  5. Milad AMG

    ۱ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (186 ديدگاه)

    کاش این قدری که طراحان اکورا واسه طراحی خارجی وقت میزاشتن
    واسع طراحی داخلی هم وقت میزاشتن
    چیه این اخه

    موافقم 21
    مخالفم 17
  6. R

    ۱ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1026 ديدگاه)

    طراحی جلو کپی از آئودی

    موافقم 4
    مخالفم 30
    1. مهدی موتورز

      ۱ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (1196 ديدگاه)

      ?چرا چهارتا چرخ داره

      موافقم 17
      مخالفم 0
  7. محمد

    ۱ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (615 ديدگاه)

    بنظرم ماشین باید امکانات زیادی داشته باشد تا سود وفروش بالایی داشته باشد البته با کیفیت خوب نه مثل ماشین های ایرانی وچینی

    موافقم 3
    مخالفم 8
  8. مسعود

    ۱ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (512 ديدگاه)

    طراحی داخلش نمیشه گفت بده …
    فقط بیشتر به ماشینای اسپورت میخوره تا لوکس
    ظاهر خود ماشین که عالیه

    موافقم 3
    مخالفم 1
    1. مهدی موتورز

      ۱ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (1196 ديدگاه)

      بد نیس شلوغه

      موافقم 2
      مخالفم 3
  9. AMG///

    ۱ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (579 ديدگاه)

    ماشین خوبیه
    رقبای این چه ماشینایین؟؟

    موافقم 5
    مخالفم 1
    1. Amir Machine

      ۱ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (1201 ديدگاه)

      رقبای مستقیم لکسس ES، کادیلاک CT5، جنسیس G80 و ولوو S90
      اما تو نسخۀ قوی‌تر و مجهزتر تایپ S که بعداً میاد شاید بتونه یه کمی هم به قلمروی مرسدس E کلاس، ب‌ام‌و سری 5 و آئودی A6 وارد بشه

      موافقم 6
      مخالفم 5
    2. AMG///

      ۱ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (579 ديدگاه)

      ????????

      موافقم 3
      مخالفم 1
  10. AMG///

    ۱ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (579 ديدگاه)

    Lexus es ??
    acura tlx ??

    موافقم 6
    مخالفم 5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا