آستون مارتین

خرید 16 درصد از سهام آستون‌مارتین توسط لارنس استرول

میلیاردر کانادایی و مالک تیم فرمول یک ریسینگ پوینت ۱۶.۷ درصد از سهام آستون‌مارتین را به مبلغ ۱۸۲ میلیون پوند خریداری کرده است. علاوه بر این، وی ۳۱۸ میلیون پوند دیگر هم در این شرکت سرمایه‌گذاری کرده و مجموعاً ۵۰۰ میلیون پوند سرمایه به آستون‌مارتین تزریق کرده است. از این ۵۰۰ میلیون پوند، ۵۵.۵ میلیون پوند به‌عنوان بودجهٔ کوتاه‌مدت برای بهبود فوری نقدینگی آستون‌مارتین در نظر گرفته شده تا به افزایش تولید شاسی‌بلند DBX کمک شود. همچنین به‌عنوان بخشی از این معامله، تیم ریسینگ پوینت از فصل ۲۰۲۱ به آستون‌مارتین تغییر نام خواهد داد.

استرول برای این معامله توانست جیلی را مغلوب کرده و سهام آستون‌مارتین را به دست آورَد. وی «پنی هیوز» را جایگزین رئیس این شرکت خواهد کرد اما اندی پالمر همچنان مدیرعامل باقی خواهد ماند. این سرمایه‌گذاری همچنین تغییراتی را هم در استراتژی آیندهٔ آستون‌مارتین ایجاد خواهد کرد. یکی از این تغییرات، تأخیر در احیای برند لاگوندا به بعد از سال ۲۰۲۵ است درحالی‌که قرار بود این کار در سال ۲۰۲۲ صورت گیرد. قرار است لاگوندا به یک برند لوکس سطح بالا با خودروهای تمام الکتریکی تبدیل شود.

هم‌زمان با این معامله، آستون‌مارتین از کاهش ۱۰ میلیون پوندی هزینه‌های عملیاتی سالانهٔ خود هم خبر داده است که شامل حذف تعدادی از کارکنان می‌شود؛ اما هرچند DBX اولویت فوری آستون‌مارتین است، این شرکت همچنان همکاری خود با ردبول را تا زمان تحویل والکری که انتظار می‌رود اواخر سال جاری صورت گیرد ادامه خواهد داد. علاوه بر این، آستون‌مارتین همچنان به سوپرکارهای موتور وسط خود یعنی والهالا و ونکوئیش هم متعهد خواهد ماند و انتظار می‌رود اولی در سال ۲۰۲۲ به بازار عرضه شود. آستون‌مارتین قصد دارد برای این سوپراسپرت‌ها یک پیشرانهٔ V6 ماژولار کارآمد با قابلیت هیبریدی را توسعه دهد که در اواسط امسال آماده می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. FLANKER

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (87 ديدگاه)

    مفت خریده مفتم فروختن این انگلیس با خروجش از اتحادیه خودکشی کرد برای اینکه ارزش پولش رو بالا ببره گند زد به همه چی
    همه دارن از انگلیس در میرن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. علی

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (223 ديدگاه)

    مشکل اصلی آستون مارتین قیمت بالا با مشکلات فنی مهندسی نشده مثل خودرو های آمریکایی اعداد ارقام بالا داره ولی حتی توان رقابت با ماشین های آمریکایی هم نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا