میلیاردر کانادایی و مالک تیم فرمول یک ریسینگ پوینت ۱۶.۷ درصد از سهام آستونمارتین را به مبلغ ۱۸۲ میلیون پوند خریداری کرده است. علاوه بر این، وی ۳۱۸ میلیون پوند دیگر هم در این شرکت سرمایهگذاری کرده و مجموعاً ۵۰۰ میلیون پوند سرمایه به آستونمارتین تزریق کرده است. از این ۵۰۰ میلیون پوند، ۵۵.۵ میلیون پوند بهعنوان بودجهٔ کوتاهمدت برای بهبود فوری نقدینگی آستونمارتین در نظر گرفته شده تا به افزایش تولید شاسیبلند DBX کمک شود. همچنین بهعنوان بخشی از این معامله، تیم ریسینگ پوینت از فصل ۲۰۲۱ به آستونمارتین تغییر نام خواهد داد.
استرول برای این معامله توانست جیلی را مغلوب کرده و سهام آستونمارتین را به دست آورَد. وی «پنی هیوز» را جایگزین رئیس این شرکت خواهد کرد اما اندی پالمر همچنان مدیرعامل باقی خواهد ماند. این سرمایهگذاری همچنین تغییراتی را هم در استراتژی آیندهٔ آستونمارتین ایجاد خواهد کرد. یکی از این تغییرات، تأخیر در احیای برند لاگوندا به بعد از سال ۲۰۲۵ است درحالیکه قرار بود این کار در سال ۲۰۲۲ صورت گیرد. قرار است لاگوندا به یک برند لوکس سطح بالا با خودروهای تمام الکتریکی تبدیل شود.
همزمان با این معامله، آستونمارتین از کاهش ۱۰ میلیون پوندی هزینههای عملیاتی سالانهٔ خود هم خبر داده است که شامل حذف تعدادی از کارکنان میشود؛ اما هرچند DBX اولویت فوری آستونمارتین است، این شرکت همچنان همکاری خود با ردبول را تا زمان تحویل والکری که انتظار میرود اواخر سال جاری صورت گیرد ادامه خواهد داد. علاوه بر این، آستونمارتین همچنان به سوپرکارهای موتور وسط خود یعنی والهالا و ونکوئیش هم متعهد خواهد ماند و انتظار میرود اولی در سال ۲۰۲۲ به بازار عرضه شود. آستونمارتین قصد دارد برای این سوپراسپرتها یک پیشرانهٔ V6 ماژولار کارآمد با قابلیت هیبریدی را توسعه دهد که در اواسط امسال آماده میشود.
FLANKER
۱۲ بهمن ۱۳۹۸مفت خریده مفتم فروختن این انگلیس با خروجش از اتحادیه خودکشی کرد برای اینکه ارزش پولش رو بالا ببره گند زد به همه چی
همه دارن از انگلیس در میرن
علی
۱۲ بهمن ۱۳۹۸مشکل اصلی آستون مارتین قیمت بالا با مشکلات فنی مهندسی نشده مثل خودرو های آمریکایی اعداد ارقام بالا داره ولی حتی توان رقابت با ماشین های آمریکایی هم نداره