آئودیپورشه

جنگ خانوادگی پورشه پانامرا توربو S E-Hybrid و آئودی R8

پورشه پانامرا توربو S E-Hybrid در تئوری یک هاچبک است اما همان‌گونه که ویدئوی پیش رو نشان خواهد داد، این محصول آلمانی از یک هاچبک عادی چندین فرسنگ فاصله دارد. دست‌اندرکاران رسانه اتوکار تصمیم گرفته‌اند تا نسخه پرچم‌دار این خودرو را در یک دوئل تمام‌عیار روبروی خودروی کاملاً متفاوتی که یک سوپرکار مشهور است قرار دهند. خودروی یاد شده آئودی R8 V10 استاندارد است بنابراین بجای قدرت ۶۰۲ اسب بخاری نسخه پلاس از قلب آهنین با خروجی ۵۳۲ اسب بخار استفاده می‌کند.


چرا در دنیای امروزی یک سوپرکار تنفس طبیعی باید در برابر هاچبکی هیبریدی قرار گیرد؟ تنها برای لذت و هیجان! اگرچه وزن می‌تواند بزرگ‌ترین دشمن پرفورمنس باشد اما در این درگ فاکتورهای دیگری را نیز باید در نظر گرفت. علیرغم این پانامرا ۷۱۵ کیلوگرم سنگین‌تر است اما پیشرانه ۶۸۰ اسب بخاری آن نیز حرف‌های بسیار زیادی برای گفتن دارد.


پانامرا در خط مستقیم و استارت سریع‌تر است! چگونه ممکن است؟! خب بیایید نگاهی به فاصله گشتاوری بین دو خودرو بیندازیم. به لطف قوای محرکه هیبریدی که از یک پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری بای توربو و واحدی الکتریکی تشکیل شده، پانامرا گشتاور بسیار عظیم ۸۵۰ نیوتون متری دارد. شاید پیشرانه آئودی پرحجم‌تر باشد (۱۰ سیلندر ۵.۲ لیتری) اما فاقد پرخوران و بوست الکتریکی بوده و به همین خاطر تنها ۵۴۰ نیوتون متر گشتاور دارد. با حسابی سرانگشتی می‌توان فهمید پانامرا ۳۱۰ نیوتون متر گشتاور بیشتری دارد.


هنوز هم R8 یک سوپرکار ناب بوده درحالی‌که پانامرا بیشتر یک خودروی خانوادگی لوکس و اسپورت است بنابراین این مسابقه باید نزدیک باشد. البته این‌گونه نیست! پورشه در شتاب‌های ۹۶ و ۱۶۱ کیلومتر در ساعت سریع‌تر بوده و همچنین در رقابت‌های ۴۰۰ متر و ۶۰۰ متر نیز دست برتر را دارد. در پایان مسافت ۶۰۰ متر پانامرا هنوز هم سرعت بالاتری دارد.

قطعاً این‌ها رکوردهای فوق‌العاده‌ای هستند مخصوصاً اگر بتوانید پانامرا توربو S E-Hybrid را بخرید. ژرمن‌ها خودرویی لوکس، کاربردی و بسیار سریع ساخته‌اند. شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت پانامرا تنها ۳.۱۸ ثانیه طول کشیده و در ۷.۵۳ ثانیه نیز از سکون به سرعت ۱۶۱ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

قیمت پایه چنین خودروی توانایی ۱۸۴۴۰۰ دلار بوده و بدین ترتیب پانامرا توربو S E-Hybrid حدود ۱۹۵۰۰ دلار گران‌تر از آئودی R8 استاندارد می‌باشد. نسخه پلاس این سوپرکار ۱۰ هزار دلار گران‌تر از پانامرا بوده و ۷۰ اسب بخار و قوی‌تر می‌باشد. این خودرو همچنین نسبت به نسخه استاندارد خود ۲۰ نیوتون متر گشتاور بیشتر داشته اما انتظار نداریم در مسابقه درگ با پانامرا تفاوت چندان زیادی وجود داشته باشد.


اگرچه پانامرا از قوای محرکه هیبریدی که نشان‌دهنده آینده است سود می‌برد اما به نظر می‌رسد پیشرانه R8 بازنشسته خواهد شد زیرا آئودی گفته سومین نسل این سوپرکار تولید نخواهد شد. با این وجود درگ برگزار شده کل قضیه را بازگو نمی‌کند زیرا پرفورمنس یک خودرو با میزان سریع بودن در مسابقه‌ای درگ توصیف نمی‌شود.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. Reza

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (5340 ديدگاه)

    انتخاب من پانامرا
    R8 عملکرد ضعیفی داشت

    موافقم 1
    مخالفم 1
  2. Amirferrari

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (352 ديدگاه)

    این پانامرا توربو اس هایبرید غولیه واسه خودش،پورشه نمیسازه یا اگرم میسازه بینظیر میسازه!فقط باید منتظر معرفی نسخه هایبرید مرسدس amg gt4 باشیم که با ۸۰۰ اسب بخار ناقابل و شتاب زیر سه ثانیه مستقیم به جنگ پانامرا ۶۸۰ اسبی میده!!! تا یک دهه قبل کی فکرشو میکرد خودروهای سدان خانوادگی لوکس به همچین قدرت و شتابی برسن و سوپرکارا رو شرمنده کنن؟!

    موافقم 1
    مخالفم 1
  3. ساسان

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (1040 ديدگاه)

    پانامرا فوقلادست..بخصوص طراحی کابینش خیلی لوکس وزیباست… درخط مستقیم مقابله با ماشینهاییی که ترکیبی از درون سوز و هیبرید هستن خیلی سخته چون گشتاور زیادیو دربازه زمانیه کمتری منتقل میکنن به شکل پیوسته….ایکاش ازمدل پلاسR8استفاده میشدحتی پورشه قبل از شروع ماشینو رو حالت اسپورت پلاس قرار داد..اختلاف کمتر میشد شایدم مساوی

    موافقم 0
    مخالفم 1
  4. سورنا

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (1055 ديدگاه)

    پانامرا عجب چیزیه !!!

    دوستان من یه کم علاقه به طراحی دارم همینطوری تو فتوشاپ پانامرارو سقفشو برداشتم کروک کردم انصافا عجب چیزی میشه ??

    موافقم 0
    مخالفم 1
  5. maximus

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (325 ديدگاه)

    پورشه افتخار صنعت خودروسازیه

    یه جوری شده که اصلا نمیشه فکر کرد ممکنه شکست بخوره !!!

    لامصب 2000 کیلو وزنشه و اینقدر سریعه !!!
    ویرون که همه میگفتن خیلی خپل و گندست 1880 کلیو وزن داشت !!!!

    آودی رو همگی دوست داریم اما پورشه بهترینه…
    750 کیلو سنگین تره اما سریع تره !!!!!… یه ماشین فوق لوکسه اما با سوپراسپرت ها رقابت میکنه !!!

    چند وقت دیگه باید پانامرا رو در حال رقابت با پرچم داران لامبورگینی و فراری و مک لارن ببینیم !!!!

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. MOBINPOURMAMD

      ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (93 ديدگاه)

      برادر بوگاتی هایپر کار هست ولی این سدان یا همون ماشین شهری خودمون

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. maximus

        ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷
        سوابق: (325 ديدگاه)

        بله و البته 980 اسب بخار و 1225 نیوتن متر گشتاور داشت

        موافقم 0
        مخالفم 1
  6. مهدی

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    مرحبا به پورشه.حالاحساب کنیدM5وE63دیگه چه هیولاهایی هستن که ازاین پانامرا هم سریع ترن مخصوصاM5باشتاب2/8که باعث تعجب همه شده وتسلا رودرشتاب بین همه دروهاشکست داد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. مهدی

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    خیلی جالبه.اگه صاحب یه سوپراسپرت چندصدهزار دلاری هستین وسریه چهار راه دیدید یه سدان ازBMWوBENZیاپورشه ایستاده بود سعی نکنید باصدای اگزوز تحریکشون کنید چون ممکنه کاری کنن که ازماشینتون دلسرد بشین

    موافقم 1
    مخالفم 0
  8. مهران

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (299 ديدگاه)

    پورشه پانامرا که فوق العادست حتی نسل قبلیش غولیه واسه خودش دیگه این که بماند هروقت توی خیابون یه پورشه میبینم چند ثانیه وایمیستم و فقط نگاش میکنم .
    پورشه ❤???

    موافقم 1
    مخالفم 0
  9. علی

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (223 ديدگاه)

    دوستان به آر8 توهین نشه که تعصب خاصی روش دارم دوما اگر آر8 مدل پلاس بود که 610 اسب بخار میشد پانامرا شکست میداد یا مساوی میکرد
    آر8 آقای تنفس طبیعی با توربو مقایسش نکنیم

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا