بی ام و

تست سرعت و شتاب بی ام و X5 xDrive50e مدل 2024

بی‌ام‌و X5 xDrive50e مدل ۲۰۲۴ یکی از شاخص‌ترین اعضای این خانواده است که در تست سرعت و شتاب اخیر خود خوب می‌درخشد.

شاسی‌بلند موردبحث ما ترکیبی جذاب از قدرت، پرفورمنس و مصرف سوخت نسبتاً کم است. در ویدئوی جدید AutoTopNL شاهد اولین تست شتاب X5 xDrive50e در اتوبان هستیم. این خودرو در تست‌های صفر تا ۱۰۰ و ۲۰۰ کیلومتر در ساعت و طی مسافت ۴۰۰ متر عملکرد خوبی از خود بر جای می‌گذارد. پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری بنزینی به همراه پیشرانه برقی یکپارچه باعث تولید قدرت ۴۸۳ اسب بخار می‌شوند که نسبت به مدل قبلی بهبود ۹۴ اسب بخار را نشان می‌دهد.

گشتاور شاسی‌بلند بی‌ام‌و نیز بهبود یافته و با افزایش ۹۹ واحدی به ۷۰۰ نیوتون متر رسیده است. پیشرانه درون‌سوز بی‌ام‌و به تنهایی ۳۰۸ اسب بخار قدرت و ۴۴۹ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند و قدرت و گشتاور پیشرانه برقی و بی‌صدا نیز به ۱۹۴ اسب بخار و ۳۸۰ نیوتون متر می‌رسد. ترکیب قدرت پیشرانه درون‌سوز و برقی باعث می‌شود بی‌ام‌و X5 xDrive50e مدل ۲۰۲۴ در عرض ۴.۶ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. همچنین خودروی موردبحث صفر تا ۲۰۰ کیلومتر در ساعت ۱۸.۳۴ ثانیه‌ای دارد و مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۲.۹۱ ثانیه طی می‌کند.

با وزن ۲۵۲۸ کیلوگرمی، شاسی‌بلند پلاگین هیبریدی بی‌ام‌و سبک‌وزن نیست اما پرفورمنس خوبی دارد. مجموعه باتری لیتیوم یونی این خودرو ظرفیت ۲۵.۷ کیلووات ساعتی دارد و می‌تواند در حالت برقی شعاع حرکتی تخمینی ۶۴ کیلومتری را فراهم سازد که نسبت به مدل قبلی بهبود ۱۶ کیلومتری را نشان می‌دهد. همان‌طور که در ویدئو خواهید دید این خودرو چیزی بیشتر از خودرویی خانوادگی است و می‌تواند دینامیک رانندگی خوبی داشته باشد. به عنوان سخن پایانی باید گفت بی‌ام‌و X5 xDrive50e مدل ۲۰۲۴ از چند ماه قبل راهی خط تولید در کارخانه اسپارتانبورگ کارولینای جنوبی شده است و قیمت آن از ۷۲۵۰۰ دلار شروع می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۶ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. net

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (3149 ديدگاه)

    چراغ باریک جلو که کپی چراغ باریک بی ام و سری ۸ هست خیلی قشنگه.جلوپنجره کمی کوچکتر بود و خطوط عمودی وسطش مشکی بود و خط اطرافش به رنگ خاکستری نازکتر بود قشنگتر میشد.زه سفید اطراف شیشه دربها سرتاسر به یک اندازه هست خوبه البته چند سانتیمتر در گوشه شیشه مثلثی درب عقب کمی پهن شده که خیلی تو چشم نمیاد.تعجبه بی ام و محافظ پلاستیکی اطراف گلگیر استفاده کرده محافظ پلاستیکی گلگیر روی هر ماشینی باشه بد هست.طراحی چراغ عقب خوبه اگر یکپارچه قرمز زرشکی بود و خطوط مشکی و سفید داخلش نبود قشنگتر میشد.اگر دو اگزوز دایره ای خاکستری در سمت چپ و راست زیر سپر بود قشنگتر میشد.لاستیک پهن و بزرگش خوبه ولی این مدل رینگ سفید با پره های پیچیده نازک برای کراس اور جالب نیست اگر رینگ پره پهن تر به رنگ خاکستری داشت قشنگتر میشد.خط نقره ای افقی اطراف ۴ دریچه کولر بد هست اگر این خط نقره ای نداشت و داشبورد یکپارچه مشکی بود قشنگتر میشد

    موافقم 12
    مخالفم 12
    1. net

      ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (3149 ديدگاه)

      ای کاش لکسوس هم کراس اوری در ابعاد این کراس اور بی ام و تولید میکرد.کراس اورهای لکسوس در ابعاد کوچکتر از کراس اور تولید میشه مثل مدل nx و rx

      موافقم 12
      مخالفم 9
  2. مهدی

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (168 ديدگاه)

    اصلا از طرح نشان دهنده های جدید ب ام و خوسم نمیاد. زشت و ناخوانا!

    موافقم 10
    مخالفم 22
  3. RAM1500 TRX

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (182 ديدگاه)

    رینگو بین
    طراحی رو بین
    🤌🤌🤌

    موافقم 15
    مخالفم 3
  4. Enzo Ferrari 2008

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    داشبورد زیبا بدنه زیبا رینگ زیبا فقط باید تعریف
    کنی یکبارم تا حالا از نزدیک ندیدیم اما خوشمون
    اومده

    موافقم 11
    مخالفم 2
  5. فرامرز

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (229 ديدگاه)

    رنگ مشکی داخل ویدئو خیلی خوشگله
    مشکی اونا و مشکی ما
    توی رنگ آمیزی ماشین هم سال‌های سال عقبیم

    موافقم 10
    مخالفم 1
  6. *ALI*

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (308 ديدگاه)

    طراحی و قیافه ماشین قشنگه و خیلی بد نیست بنظرم میشه ازش به عنوان یه شاسی بلند نسبتا لوکس ازش استفاده کرد

    موافقم 4
    مخالفم 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا