شورلت

تست داینوی هنسی کامارو ZL1

هنسی بار دیگر با شورولت کامارو ZL1 خود بازگشته و این بار می‌خواهد تست داینوی این خودروی عضلانی را با استفاده از سوخت بنزین اکتان ۹۳ انجام دهد. قدرت پیشرانه کمتر از تست قبلی بوده اما گشتاور آن بیشتر شده است.


این خودرو در تست داینو قدرت ۹۰۲.۱ اسب بخاری و گشتاور ۱۰۷۸.۱ نیوتون متری در چرخ‌ها را نشان می‌دهد. در مقام مقایسه باید گفت کامارو ZL1 هنسی در تست قبلی که سال ۲۰۱۷ انجام شده بود خروجی ۹۵۹.۳۲ اسبی و گشتاور ۱۰۲۵.۴ نیوتون متری داشت.

کامارو ZL1 هنسی
هنسی ادعا می‌کند این پیشرانه قدرت ۱۰۰۰ اسب بخاری و گشتاور ۱۱۹۷ نیوتون متری دارد. با توجه به اعداد به دست آمده در تست داینوی اخیر، قوای محرکه‌ی این خودرو در زمان سفر از نیروگاه آهنین به جاده ۹.۷۹ درصد قدرت و ۹.۹۷ درصد گشتاور خود را از دست می‌دهد.

نتیجه‌ی این تغییرات تولد هیولایی است که با نسخه‌ی استاندارد کارخانه‌ای فرسنگ‌ها فاصله دارد. با بالا رفتن دور پیشرانه شاهد غرش کامارو ZL1 هنسی در جاده هستیم.


به منظور هرچه خاص‌تر و ترسناک‌تر شدن کامارو ZL1، هنسی کل پیشرانه را اورهال کرده است. این نیروگاه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری دارای میل‌لنگ‌های جدید، میل‌سوپاپ‌های بهبود یافته، سوپاپ‌های متفاوت و سر سیلندر بهتر می‌باشد. یک سوپرشارژر کاراتر و اینترکولر بهتر نیز به افزایش خروجی پیشرانه کمک می‌کنند. سیستم اگزوز از جنس فولاد ضدزنگ به همراه مبدل‌های کاتالیتیک جدید نیز کار خود را به خوبی انجام می‌دهند.


هنسی در ویدئوی منتشر شده برخی از ویژگی‌های کامارو ZL1 تیون شده همچون حداکثر سرعت ۳۴۹ کیلومتر در ساعتش را نشان داده است. این تیونر همچنین ادعا می‌کند کاماروی مورد بحث زیر ۳ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد و مسافت ۴۰۰ متر را زیر ۱۰ ثانیه طی می‌کند.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. مهدی

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (552 ديدگاه)

    حس دنا رو میده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یانکی

      ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      میل سوپاپهای جدید؟دادش انجین مورد نظر تک میل سوپاپه.پوش راده.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. (ali (chevy nova

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (6818 ديدگاه)

    برای این موضوع باید بگم
    ((این خودرو در تست داینو قدرت 902.1 اسب بخاری و گشتاور 1078.1 نیوتون متری در چرخ‌ها را نشان می‌دهد. در مقام مقایسه باید گفت کامارو ZL1 هنسی در تست قبلی که سال 2017 انجام شده بود خروجی 959.32 اسبی و گشتاور 1025.4 نیوتون متری داشت.))

    کلا انجین ماشینها زمانی که مداوم مورد استفاده قرار میگیره قطعات موتوری به مرور مستهلک میشن و مثل زمانی که نو بودن نیستن برا همین کاهش قدرت کمی رو همراه دارن
    تو ماشینهای پرفورمنس که موتورهاشون تو نواسانات و فشار بیشتری هستن این موضوع بیشتر نمود پیدا میکنه
    ولی دست خوش به هنسی با این انجینی که تیون کرده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (ali (chevy nova

      ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (6818 ديدگاه)

      اینم یه مطلب خوب برای رفقای فنی و اچار به دست پدال
      مطلب برای سایت super chevy هستش
      مشخصات موتور 409 شورولت هست برای سال 1961 تا 1965
      (((به قدرت و گشتاورش این موتور 60 ساله دقت کنید))))

      A 409 cu in (6.7 L) version was Chevrolet’s top regular production engine from 1961 to 1965, with a choice of single or 2X4-barrel Rochester carburetors. Bore x stroke were both up from the 348 cu in (5.7 L) to 4.31 in × 3 1⁄2 in (109.5 mm × 88.9 mm). On December 17, 1960, the 409 engine was announced along with the Impala SS (Super Sport) model. The initial version of the engine produced 360 hp (268 kW) with a single 4-barrel Carter AFB carburetor. The same engine was upped to 380 hp (283 kW) in 1962. A 409 hp (305 kW) version of this engine was also available, developing 1 hp per cubic inch with a dual four-barrel aluminum intake manifold and two Carter AFB carburetors. It had a forged steel crankshaft.[1] This dual-quad version was immortalized in the Beach Boys song titled “409”.

      In the 1963 model year, output reached 425 bhp (431 PS; 317 kW) @ 6000 rpm and 425 lb⋅ft (576 N⋅m) @ 4200 rpm of torque with the Rochester 2X4-barrel carburetor setup, a compression ratio of 11:1 and a solid lifter camshaft.[2] The engine was available through mid-1965, when it was replaced by the 396 cu in (6.5 L) 375 hp (280 kW) Mark IV big-block engine. In addition, a 340 hp (254 kW) version of the 409 engine was available from 1963–1965, with a single 4-barrel cast iron intake mounting a Rochester 4GC square-bore carburetor, and a hydraulic-lifter camshaft.

      427 (Z11)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. hasan

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (26 ديدگاه)

    عالی این ماشین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. رها

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (88 ديدگاه)

    چه صدایی …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. big & small block engine

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (154 ديدگاه)

    قدرت خالص
    اصالت ناب
    تیون حرفه ای
    3 جمله برای تعریف این هیولا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. کافر مقدس

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    درجا کار میکنه قُل قُل میکنه لامصب

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. M

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    چه فایده زورش به دیمن استوک نرسید و نتونست وظیفه جن گیریشو انجام بده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Abbas

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (875 ديدگاه)

    تو گرندتور که آوردنش از اول تا آخرش فقط محو تماشای این عشق بودم مخصوصا مشکیش با اون رخ مخوفش در ضمن اینم بگم که اصلا واسم مهم نی یک ثانیه کندتر یا سریع تر بودن از فلان ماشین فقط واسم مهمه که چه ماشینی بهم حس میده

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا