شورلتفورد

درگ جذاب هنسی تاهو و فورد موستانگ GT استوک

هنسی گاهی اوقات اقدام به برگزاری مسابقات درگ عجیب‌وغریب می‌کند. درگ جدید این تیونر هم در همین دسته قرار می‌گیرد. واضح است که در سالیان اخیر شاسی بلندها و پیکاپ ها سریع‌تر از قبل شده‌اند. برای مثال می‌توانیم شورولت تاهو RST را مثال بزنیم که دارای قدرت ۴۲۰ اسب بخاری و شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت زیر ۶ ثانیه می‌باشد. از طرف دیگر هم فورد موستانگ GT را داریم که به عنوان خودروی سنتی از قدرت ۴۶۰ اسبی سود می‌برد و در مقایسه با تاهو بسیار سبک‌تر است. در شرایط ایده آل، این خودرو تنها در ۴ ثانیه به تندی ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد.


موستانگ حاضر در این درگ استاندارد است اما تاهو نه! در واقع این خودرو از پکیج ارتقای هنسی HPE650 استفاده کرده و قدرتش به خاطر بازنگری‌های پیشرانه و استفاده از سوپرشارژر بزرگ‌تر به ۶۵۰ اسب بخار رسیده است. این پکیج با گارانتی ۳ ساله‌ی هنسی همراه است؛ اما فکر نمی‌کنیم که خیلی به دنبال این چیزها باشید بلکه بیشتر می‌خواهید درگ را ببینید.


قطعاً مشاهده‌ی عملکرد این شاسی‌بلند بزرگ و سنگین ولی تیون شده در برابر موستانگ تندوتیز جالب‌توجه است. مسابقه مورد بحث در تأسیسات تگزاس هنسی برگزار شده اما خبری از پیست مخصوص نیست؛ به عبارت دیگر چنین مسابقه‌ای شاید در زندگی روزمره هم برگزار شود.


بله تاهوی تیون شده حدود ۲۰۰ اسب بخار قوی‌تر از موستانگ است اما خب وزن آن نیز بالاتر بوده و از نظر آئرودینامیکی نیز وضعیت جالبی ندارد. شاید استارت بهتر تاهو به رقابت بهتر این خودرو با موستانگ کمک کند اما فورد سریعاً اوضاع را به دست می‌گیرد.

ما نتیجه‌ی نهایی را خدمت شما عزیزان عرض نمی‌کنیم اما اگر تصاویر را هم مشاهده کنید حدس خواهید زد که چه خودرویی برنده‌ی این درگ است.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. شاهین

    ۲۵ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (1167 ديدگاه)

    موستانگ تو حالت استوک فقط یه گیربکس خوب کم داره، اگه دوبل کلاچ باشه واقعا حریف نداره تو کلاس خودش

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. نوید جهرمی

    ۲۵ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (3691 ديدگاه)

    لامصب صداشون روحتو جلا میده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. M

    ۲۵ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    هنسی دست رو گاری هم بزاره موشک ازش میسازه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا