شورلت

معرفی مدل‌های غول‌پیکر شورولت سیلورادو، هیولاهایی از دیترویت

درحالی‌که هم‌اکنون همهٔ توجهات به سمت نمایشگاه ژنو و رونمایی‌های مهم آن جلب شده است، در آن سوی آب‌ها شورولت در نمایشگاه تراک در ایندیاناپلیس، مدل‌های غول‌پیکر تراک سیلورادوی خود را معرفی کرده است. البته سیلورادو به‌خودی‌خود تراک بسیار بزرگی است اما این مدل‌های جدید حتی از سیلورادو ۳۵۰۰HD هم بزرگ‌تر هستند. این نمونه‌های غول‌پیکر جدید شامل مدل‌های ۴۵۰۰HD، ۵۵۰۰HD و ۶۵۰۰HD می‌شود که در نسخه‌ها و ترکیب‌های بسیار متنوع و مختلفی ارائه شده‌اند. البته این مدل‌های جدید از حوزهٔ پیکاپ‌ها خارج شده‌اند و در اصل تراک‌های تجاری محسوب می‌شوند.

جنرال موتورز با خاتمهٔ تولید شورولت کودیاک در سال ۲۰۰۹ از کلاس چهار، پنج و شش تراک‌های ایالات‌متحده خارج شد اما حالا با مدل‌های جدید سیلورادو دوباره رسماً به این کلاس بازگشته است. بدین ترتیب جنرال موتورز بار دیگر با فورد F550، F650 و F750 و همین‌طور دوج رم ۴۵۰۰ و ۵۵۰۰ به رقابت خواهد پرداخت. بااین‌حال هرچند مدل‌های ۴۵۰۰HD، ۵۵۰۰HD و ۶۵۰۰HD سیلورادو به‌طور خاص کاربران تجاری را هدف قرار داده‌اند اما به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که تا حد امکان راحتی را برای خریداران فراهم آورند.

علاوه بر این، مدل‌های سنگین سیلورادو با تجهیز به تکنولوژی‌هایی چون اینترنت ۴G، کارپلی اپل، اندروید اتو گوگل، بلوتوث و شارژر بی‌سیم، متصل‌ترین تراک‌های تجاری بازار محسوب می‌شوند. همچنین سازنده بر قابلیت استفادهٔ بالا و همین‌طور سرویس و تعمیر سادهٔ این تراک‌ها نیز تأکید داشته است. به همین دلیل مثلاً در قسمت جلویی سیلورادو تجدیدنظر شده تا دید راننده از شیشهٔ جلو به سمت پایین بیشتر شده و بدین ترتیب مانور دادن با تراکی با این اندازهٔ بزرگ آسان‌تر گردد.

علاوه بر این، طراحی شیوهٔ باز شدن کاپوت نیز تغییر کرده و هم‌اکنون به‌صورت معکوس باز می‌شود که این امر موجب کاهش زمان تعمیر خودرو می‌گردد چراکه بدون نیاز به نردبان یا باز کردن قسمت‌های مختلف خودرو می‌توان به‌راحتی به قطعات اصلی پیشرانه دسترسی پیدا کرد. از سوی دیگر، خریداران این قبیل تراک‌ها معمولاً به نصب تجهیزات و کاربری‌های مختلف در پشت کابین اقدام می‌کنند. برای ساده‌تر کردن این فرایند، شورلت گزینه‌های مختلفی برای طول شاسی مدل‌های سنگین سیلورادو ارائه کرده است به‌نحوی‌که این مدل‌ها در هفت ترکیب کابین و شاسی مختلف با طول شاسی از ۱.۵ متر تا ۴.۱ متر قابل خریداری هستند.

مدل‌های جدید مدل‌های ۴۵۰۰HD، ۵۵۰۰HD و ۶۵۰۰HD همگی به یک پیشرانهٔ ۶.۶ لیتری V8 دیزل دورامکس مجهز شده‌اند که ۳۵۰ اسب بخار قدرت داشته و گشتاور ویرانگری برابر با ۹۵۰ نیوتن متر تولید می‌کند. انتقال این نیرو نیز توسط یک گیربکس آلیسون صورت می‌گیرد که می‌تواند نیرو را به چرخ‌های عقب یا هر چهارچرخ ارسال کند. همچنین امکان سفارش تعلیق بادی عقب نیز وجود دارد.

مدل‌های جدید سیلورادو ۴۵۰۰HD، ۵۵۰۰HD و ۶۵۰۰HD در سبد محصولات شورلت به دیگر محصولات تجاری آن یعنی کلرادو، سیلورادو، سیلورادو HD و اکسپرس خواهند پیوست و از اواخر سال جاری به بازار عرضه خواهند شد. قیمت این مدل‌ها هم در تابستان آینده اعلام خواهد شد. همچنین باید منتظر نمونهٔ جی‌ام‌سی این تراک‌های غول‌پیکر نیز باشیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. رضا

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (97 ديدگاه)

    عجب غولیه???? عالی هست البته استانداردهای ایرانخودرو را نمیتونه پاس کنه صد حیف که در بدترین زمان در بدترین جای دنیا به دنیا اومدم

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. peyman

      ۱۹ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (2034 ديدگاه)

      خدایش با این باربری کنی به شهرهای دیگه ادم اصلا خسته نمیشه.طوفان شده

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. M.us

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (237 ديدگاه)

    متتظر این هیولا بودم حالا شورولت دوباره به رقابت با رقبای دیرینش برگشت

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. M.us

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (237 ديدگاه)

    یه خبر دیگ برای امریکایی بازا شایعاتی درباره معرفی کادیلاک xt4 که توی فضای مجازی منتشر شده

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. A.B

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (208 ديدگاه)

    یه دوکابین شاسی 4 متری سفارش بدی عقبو یه اتاق مسافرتی واسه خودت بندازی با تموم امکانات خوراک سفره

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. マ亜凡日し口

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (9 ديدگاه)

    بازگشتی نیرومند اینبار در غالب سیلورادو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. رضا

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (13 ديدگاه)

    عالیه عالی.
    آرزوی موفقیت میکنم براشون.
    خوشبحالشون.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا