ام وی ام MVMخودروهای چینی

نگاهی اجمالی به ام‌وی‌ام 550، در تکاپوی رقابت

جدیدترین آماری که از میزان تولید و عرضه خودرو در سال ۱۳۹۳ شمسی انتشار یافته نکات جالبی را بازگو می‌کند. در این لیست شاهدیم که دو خودروساز به‌ظاهر خصوصی کشورمان – مدیران خودرو و کرمان موتور- توانسته‌اند شمارگان تولید خود را در قیاس با سال ۱۳۹۲، بیش از دو برابر افزایش داده و بیشترین رقم رشد را هم در این بازه از آن خود سازند. در این میان، شرکت مدیران خودرو (سازنده خودروهای چری یا ام‌وی‌ام) با رشد ۱۳۹ درصدی، مقام نخست را در میان تمامی سازندگان داخلی کسب نمود و پس از آن نیز کرمان موتور (سازنده خودروهای لیفان و جک) با رشد ۱۳۴ درصدی جای گرفت.
نکته جالب اینجاست که در بین تمامی برندهای چینی موجود در کشورمان، بیشترین حساسیت و دیدگاه منفی هم نسبت به محصولات ام‌وی‌ام وجود دارد اما در عرصه عمل، شاهد رویکرد متفاوت و یا حتی متضادی از سوی خریداران هستیم! برخی این موضوع را ناشی از شیوه فروش اقساطی این شرکت می‌دانند و بعضی‌ها هم به جاذبه‌های بیشتر این برند در مقابل رقبایش اشاره دارند. مسئله هر چه باشد، واقعیت آن است که علیرغم همه مخالفت‌ها و گلایه‌هایی که وجود دارد، خودروهای ام‌وی‌ام به‌آرامی و نرمی هر چه تمام‌تر در حال ورود به لایه‌های گوناگون بازار هستند. بگذریم!

Chery E5 MVM 550
Chery E5 MVM 550
فروش ام‌وی‌ام ۵۵۰ یا همان چری E5، در آگوست سال ۲۰۱۳ میلادی در بازار چین آغاز شد. این خودرو جانشین چری A5 و یا همان ام‌وی‌ام ۵۳۰ بوده و به لحاظ فنی و تکنیکی نیز بر مبنای همین خودرو تکوین یافته است. خودروی ام‌وی‌ام ۵۳۰ نیز در سال ۲۰۰۶ میلادی به بازار معرفی شد و علاوه بر چین، در کشورهایی همچون ایران، روسیه و مصر هم تولید شده است.
چندی پیش از خودروی ام‌وی‌ام ۵۵۰ یا همان چری E5 در داخل کشورمان رونمایی شد و در حال حاضر هم از نمونه اتوماتیک (CVT) این خودرو در نمایندگی‌های آن ثبت‌نام به عمل می‌آید لذا به همین بهانه مطلبی را از سایت اماراتی «AUTOMIDDLEEAST» گزینش نمودیم که امیدواریم مورد توجهتان واقع گردد.

Chery E5 MVM 550
Chery E5 MVM 550

خلاصه بررسی MVM 550

کل امتیاز این خودرو: ۴ از ۵
پیشینه سری E چری به سال ۲۰۱۲ میلادی باز می‌گردد، کماکان مدل E5 یک خودروی تازه‌وارد در بازار محسوب می‌شود که رقبایی همچون جک J5 و نیز خودروی کره ای کیا سراتو را هدف‌گذاری نموده است. با بهایی که به‌وضوح به نفع مشتری ارزیابی می‌شود، چری E5 مدل ۲۰۱۴ در مسیری صحیح از موفقیت گام نهاده است (لااقل در حال حاضر).

Chery E5 MVM 550
Chery E5 MVM 550
نمای ظاهری
بسته به اینکه از کدام منظر به این خودرو بنگرید نخستین برداشت و ارزیابی‌تان از آن متفاوت خواهد بود. در نمای روبرو، شاهد خطوطی هستیم که به‌آرامی از سطح کاپوت پایین آمده و با جلوپنجره کرومی این خودرو ادغام شده و نیز چراغ‌های جلوی آن را در برگرفته است، وجود همین مسئله توانسته به آراستگی ظاهری این بخش از خودرو مدد رساند. گرچه با قدم زدن در پیرامون این خودرو، تا حدی این حس شما را فرامی‌گیرد که ایده‌های طراحش همین‌جا خاتمه یافته و فرم کلی اتاق آن نیز با صدای بلند فریاد می‌کشد که با یک جعبه – اقتصادی (ECONO- BOX) مواجهید.

Chery E5 MVM 550
Chery E5 MVM 550
Chery E5 MVM 550
Chery E5 MVM 550
کابین
داخل این خودرو به نحو شگفت‌آوری خوب و مناسب طراحی شده است، کابین چری E5 همانند یک خانه تمیز و مرتب بوده و از داشبوردی دورنگ و منظم بهره می‌برد و علاوه بر آن، فضاهای زیادی هم برای قرارگیری بار و اشیاء در آن وجود دارد. همچنین، میزان مناسبی از پلاستیک در جای‌جای کابین آن به‌کار رفته که به نحو کاملاً هوشمندانه ای نیز از نگاه تیز سرنشینان پنهان نگاه داشته شده است. فاصله ۲۶۰۰ میلی‌متری بین دو محور آن، فضای کافی و مناسبی را برای سر و پاهای سرنشینان جلو و عقب این خودرو فراهم می‌آورد.

Chery E5 - MVM550 interior
Chery E5 – MVM550 interior
مهندسی
این مدل که در طیف خودروهایی با بهای زیر ۵۰,۰۰۰ درهم طبقه‌بندی می‌گردد، به نحو اعجاب‌آوری، خوب تجهیز شده است. چری E5 از فهرست درخور توجهی از تجهیزات، همچون همانند شیشه‌های برقی، سانروف، صفحه نمایشگر لمسی، سیستم صوتی با ۴ بلندگو به همراه پورت USB بهره می‌برد. آری، تمامی آنچه را که خوانده‌اید واقعیت دارد.

آنچه که در این خودرو ارائه می‌شود
در زیر کاپوت این خودرو یک پیشرانه ۱.۸ لیتری مستقر است که توان خروجی آن ۱۳۰ اسب بخار در ۵,۷۵۰ دور در دقیقه و گشتاور آن نیز برابر با ۱۷۰ نیوتن متر در ۴,۵۰۰ دور در دقیقه می‌باشد. این پیشرانه به همراه یک گیربکس CVT از این توانایی برخوردار است که شتابی معادل ۱۰.۸ ثانیه و سرعتی (قابل قبول) برابر با ۱۸۵ کیلومتر را به این خودروی ۴۵۸۰ میلی‌متری چینی ارزانی دارد.

Chery E5 - MVM550 Engine
Chery E5 – MVM550 Engine

جمع‌بندی نهایی

برای آن دسته از اشخاصی که نگران جاذبه‌های مرتبط با آرم و نشان یک خودرو هستند، چری E5 نمی‌تواند شوق برانگیز باشد و حتی می‌تواند موجب انصرافشان شده و آنها را به این سمت سوق دهد که برندهای دیگری را جهت خرید، مدنظر قرار دهند ولی برای آن طیف از افرادی که واقعاً در پی یک خودروی شهری هستند که گهگاهی هم آنها را از مکان A به مکان B حمل نماید، چری E5 می‌تواند ارائه گر ویژگی‌های درخشانی در برابر بهای پرداختی‌اش باشد، مثلاً این خودرو یک گارانتی ۵ ساله را در این بازه قیمتی عرضه می‌کند که وجود همین امر به‌تنهایی می‌تواند دیگر همتایان چینی این خودرو را شرم‌زده سازد.

Chery E5 - MVM550
Chery E5 – MVM550
نکته مثبت این خودرو از دیدگاه سایت «AUTOMIDDLEEAST»
با هزینه ای که به‌طور معمول برای خرید یک خودروی دست دوم صرف می‌کنید، چری این امکان را به شما می‌دهد که مالک یک خودروی نو گردید.
نکته منفی این خودرو از دیدگاه سایت «AUTOMIDDLEEAST»
بیشتر مردم کماکان شاهد این مسئله‌اند که وسایل نقلیه چینی ویژگی‌های سطح پایینی را از خود بروز می‌دهند.

مشخصات فنی MVM 550

پیشرانه ۱.۸ لیتری:
حجم موتور: ۱۸۴۵ سی‌سی
توان: ۱۳۰ اسب بخار در ۵۷۵۰ دور در دقیقه
گشتاور: ۱۷۰ نیوتن متر در ۴۵۰۰ دور در دقیقه
شتاب صفر تا صد: ۱۰.۸ ثانیه
حداکثر سرعت: ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت
پیشرانه ۲ لیتری (نمونه ارائه شده در ایران):
حجم موتور: ۱۹۷۱ سی‌سی
توان: ۱۳۹ اسب بخار در ۵۷۵۰ دور در دقیق
گشتاور: ۱۸۲ نیوتن متر در ۴۳۰۰ دور در دقیقه
حداکثر سرعت: ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت
سیستم تعلیق جلو: مستقل، مک فرسون استرات
سیستم تعلیق عقب: مستقل، مولتی لینک (چند عضوی)
سیستم ترمز: دیسکی (جلو و عقب)
نوع گیربکس: ۵ سرعته دستی – CVT
استاندارد آلایندگی: یورو ۴

ابعاد
طول/ عرض/ ارتفاع: ۴۵۸۰/۱۷۶۰/۱۴۸۳ میلی‌متر
فاصله بین دو محور جلو و عقب: ۲۶۰۰ میلی‌متر
وزن خالص: نمونه ۱.۸ لیتری با گیربکس CVT: 1336 کیلوگرم – نمونه ۲ لیتری با جعبه‌دنده دستی: ۱۳۶۶ کیلوگرم – نمونه ۲ لیتری با گیربکس CVT: 1401 کیلوگرم
سایز تایرهای جلو و عقب: ۱۹۵/۵۵ R 15 (نمونه ارائه شده در ایران)
حجم باک: ۵۰ لیتر

ایمنی
۲ عدد کیسه هوا (راننده، سرنشین جلو)
سیستم ضد بلوکه ترمز ABS + ترمزهای دیسکی برای هر چهارچرخ
سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD
کمربندهای ایمنی سه نقطه ای

برخی از تجهیزات رفاهی در این خودرو
سانروف برقی
سنسور دنده عقب
سیستم فرمان برقی
آینه‌های برقی جانبی به همراه گرم‌کن
سیستم صوتی بر روی فرمان + CD + پورت USB + AUX
۴ عدد بلندگو، استریو
صندلی‌ها با روکش چرمی
نشانگر لحظه ای مصرف سوخت
زیرپایی استاندارد
پاور ویندوز
سیستم ضد سرقت IMMOBLIZER
رینگ‌های آلومینیمی
لامپ‌های مه شکن جلو
برخی از تیپ‌های این خودرو که در بازار چین عرضه می‌شوند از تجهیزاتی همچون دوربین دید عقب و سامانه GPS برخوردارند.

قیمت
قیمت در ایران: ۶۱ تا ۶۴.۶ میلیون تومان (مدل با گیربکس CVT – ثبت‌نام در نمایندگی)- ۵۳ تا ۵۶ میلیون تومان (دنده دستی- ثبت‌نام در نمایندگی)
قیمت در امارات: ۴۳,۹۰۰ الی ۴۶,۹۰۰ درهم (پیشرانه ۱.۸ لیتری، گیربکس CVT)

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۰ رای

مطالب مشابه

‫۹۷۴ دیدگاه‌ها

  1. سیاوش

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (27 ديدگاه)

    سلام آرمان و امید عزیز
    من قدم 180 هست و صندلی عقب به راحتی نشستم فقط مشکل یکیم دید عقب هست که اگه پشت سری های عقب رو در ارتفاع کم تنظیم کنی رفع میشه. مدت گارانتی 3سال یا 60 هزار کیلومتر هست طبق دفترچه گارانتی ماشین و کارت گارانتی که به من دادند. موفق باشید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. سیاوش

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (27 ديدگاه)

    در مورد دریچه هوای عقب هم باید گفت از جلوی پای سرنشینان عقب برداشتند اما دو دریچه هوای بزرگ که میتونه بهتر هوارو انتقال بده به پشت شیشه عقب منتقل کردن.اونارو حتما نگاه کنید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. آرمان

      ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (5 ديدگاه)

      واقعا مفید بود این اطلاعی که فرمودید. البته بنده نتونستم تصویری پیدا کنم و بایستی حضورا ببینم. این دریچه ها صرفا برای شیشه های عقب هستند یا طوری تنظیم شده اند که گردش هوا را در بخش پشتی ماشین بهبود ببخشن؟ فقط در هنگام بخاری فعال می شوند یا برای کولر هم فعال هستند؟ این دریچه ها در ۵۳۰ وجود ندارند؟

      و یک سوال دیگه، وضعیت کولر به چه صورته؟ از نظر خنکی و فشار باد و اینکه آیا رانندگی با خودرو در ترافیک با کولر روشن آزار دهنده میشه و افت قدرت موتور محسوسه؟ با توجه به گرمای هوا احتمالا تست کردید. احساس می کنم باید کولر خوبی داشته باشه.

      متشکرم که اطلاعاتتون رو در اختیار ما قرار می دهید.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. رضا

      ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (30 ديدگاه)

      ارمان 530 هم اون دوتا رو داره اما اونا واسه کمک به خشک.کن شیشه عقب هست و کاربرد دیگه ای نداره و قتی که جهت باد به سمته روبه رو هست اصلا فعل نمیشن اگه ببینین متوجه میشین

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. سیاوش

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (27 ديدگاه)

    آرمان عزیز
    شیشه های عقب بوسیله سنسورایی که به صورت خط روش هستند که تو همه ماشین هاست گرم میشن تا بخار نگیره.ابعاد این دریچه ها طوری هست که باعث گردش هوا تو کل اتاق میشه و صرفا برای شیشه نیست. کولر رو هم جواب میدن. 530 متاسفانه دقت نکردم که داره یا نه. کولر خنک و قدرت مناسبی داره تو ترافیک زیاد تست نکردم اما کاهش محسوسی رو عملکرد شتاب نداره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. رضا

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (30 ديدگاه)

    صفحه قبل در مورد مشکلات 530 که دوستمون.گفته بودن جواب نمیشد گذاشت
    530 های جدید اصلا چنین مشکلایی ندارن من مدل اخر 93 دارم نه صدای کمک داره نه جلو بندی نه داشبرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. سیاوش

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (27 ديدگاه)

    سلام آرین عزیز
    من تا الان که نزدیک 500 کیلومتر طی کردم با 550 این مشکلاتی که میگی رو ندیدم. گرچه هنوز زوده نظر داد چون ماشین نو هست. موفق باشید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. سیاوش

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (27 ديدگاه)

    ببنید دوستان شما اگه بخواید از یک بانک 20 میلیون وام بردارید با هزار دنگ و فنگ و ضامن و کلی مدارک حدود یکماه بعد شاید به حسابتون واریز بشه اما شما اگر بخواید 550 یا هرمحصول دیگه ام وی ام رو با شرایط اقساط بخرید در عرض چند روز با کمترین شرایط کار تمومه و ماشین یه هفته بعد دستتونه. اگه کسی خرید نقدی داره بحثش جداست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بهزاد

      ۲ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (11 ديدگاه)

      آقا سیاوش سلام
      اون دریچه هایی که پشت شیشه عقبه به هیچ جایی وصل نیست.بعید میدونم کار خاصی انجام بده.اما در مورد آمپر آب هر چی فکر میکنم نداشتن آن برام قابل هضم نیست.شما ماشینی رو میشناسید آمپر آب نداشته باشه؟حتی ماشینهای خیلش گران قیمت هم دارند…

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حیدری

        ۱۷ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (5 ديدگاه)

        این حرفا مال ماشین های قدیمی بود که مرتب باید مراقبت می کردی جوش نیاره تازه درجه دینام ودرجه فشار روغن هم داشتندبرای ماشین های سواری مدرن امروزی این نشانگرها منسوخ شده و با آلارم های مربوط به خودشون هشدار لازم را می دهند از جمله آلارم هشدار بالا بودن بیش ازحد آب.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  7. شهرام

    ۲ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    من کمتر از یک هفته است که ام وی ام 550 خریدم ، می خواستم بپرستم آب بندی این ماشین چه طوره ! اصلا نیازی به آب بندی داره یا نه !

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر

      ۳ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (2 ديدگاه)

      مراحل اب بندی رو توی دفترچه راهنما نوشتن شهرام جان

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. امیر

    ۳ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من دیروز 550 رو تحویل گرفتم. ماشین بی سروصداییه. یکم نسبت به پارس ماشین قبلیم صندلیاش راحت نیست. جنسس خیلی خشکه. در مورد بدنه ماشین بگم که یکم به نظر میاد استحکام نداره مخصوصا در صندوق رو که میخوای ببندی حس میکنی ممکنه تاب برداره.
    کولر گرفتم. اصلا در ظاهر ب موتور هیچ فشاری نیومد. در مورد گیربکس هم البته من قبلا ماشین اتومات نداشتم. ولی حس میکنم زیادی فقط گاز میخوره. موقعی ک پاتو فشار میدی رو گاز معکوس نمیده. ولی تو حالت دستی عالیه. مخصوصا ک پیش فرض 7 دنده هم هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. حسینی

    ۳ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (10 ديدگاه)

    سلام
    من مدت یک ماه که ام وی ام 550 دارم به نظرم لازم اومد نکاتی را مطرح کنم تا کمک بشه با افرادی که تصمیم به خرید دارند.کمک جلو خیلی خشکه و میکوبه الان هم تو لسته تعویضه
    صدای موتور بیشتر از حد داخل میاد. کیفیت قطعات داخل خوب نیست. تمام از جنس پلاستک خشک روکش صندلی مثلا چرم هست ولی براحتی خراشیده شده و تغییر رنگ میده به خصوص در تابستان . مصرف سوختش بالاست . کشش موتور اصلا با حجم موتور همخوانی نداره. قطعات یدک نداره . تعداد نمایندگی محدوده افت قیمت شدید طوری که اگر قصد فروش پیدا کنید دچار شوک میشید. دست اخر هم اینکه تو جاده برون شهری زیاد روی پدال گاز حساب باز نکنید. من گول ظاهرش خوردم هر چی گفتم حقیقت خیلیا هم نگفتم این هم شماره موبایلم اگر کسی قصد خرید داشت میتونه میتونم کمکش کنم حتی بیاد سوار شه دور هم بزنه تا مثل من 7 یا 8 میلیون بخاطر پشیمونی ضرر نکنه.09122273577

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امید

      ۳ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (30 ديدگاه)

      خدا خیرت بده که حداقل نمیخوای دیگران ضرر کنن
      تشکر

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. متی

      ۴ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (6 ديدگاه)

      با تمام این حرف مخالفم و حرفتون کذب می باشد . برادر من ماشینی ک شما 1 ماهه خریدی هنوزم تابستون نیس چجور میگی تغییر رنگ میده مخصوصا تابستون !!!! بزار تابستون بشه بعد . چجوری رنگش میره ؟!!!!!!لطفا یچی بگو که بگنجه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. داود

      ۷ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (19 ديدگاه)

      مطمعنی حالا ام وی ام550 خریدی خدایی پراید مراید نخریدی من خداییش 2 هفتس خریدم بد بخت همشم تو آفتاب جولوی در شرکته هنوز وقت نکردم سایبون عینکی براش بخرم اینجوری نشده ولی خداییش برو جک کن ببین واقعا ام وی ام 550 خریدی یا یه چیز دیگس

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. سعید

      ۱۰ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (20 ديدگاه)

      با سلام آقای حسینی
      من کاری به سوتی هایی که دادی ندارم دوست عزیز.
      فقط یه نکته جالب که من متجه شدم اینه که هر کی از این ماشین های ام وی ام بد میگه (چه تو این سایت یا سایت های دیگه ) شماره تماسش رو هم گذاشته!!!!! . من خودم 530 و 110 دارم و تو صفحات مربوط به خودشون نظراتم رو گذاشتم . با اینکه هدفم از مطالبی که گذاشتم فقط کمک به دوستان تو انتخاب بهترین هست و همیشه هم دوست دارم کمک کنم و اگه کسی تو خیابون ازم سوال کنه تا جایی که وقتم اجازه بده توضیح میدم ولی خدایی نمیتونم شماره دایمم رو بذارم تو همچین سایت پرطرفداری که آرامشم سلب بشه و ترجیح میدم مطالبم رو اینجا بذارم تا هزاران نفر بخونن تا هزاران بار با تلفن همین حرفها رو تکرار کنم
      به نظرتون من آدم بدی ام یا این دوستامون خیلی خوبن ؟؟؟!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. علی

    ۴ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام خدمت دوستان
    من دو هفتس 550اتومات تحویل گرفتم تو جاده هرچقد گاز میدم از 120تا بالا نمیره دور موتورم میچسبه اخر…کسی اطلاع داره مشکل کجاس??
    خیلی حالم گرفتس

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. متی

      ۴ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (6 ديدگاه)

      ببر نمایندگی عزیز .
      چون مال من با اینکه اببندی نشده اشاره کنی به پدال کیلومتر رو 140 تاس

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. فرهاد

    ۴ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    550 صفر تحویل گرفتم
    به نظرتون لاستیک هارو عوض کنم و کره ای بندازم یا نه لاستیکهای خودش خوبه؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. داود

      ۷ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (19 ديدگاه)

      لاستیکاشو که 195هستش رو باید عوض کنی به سایز 205 فاق بلند بندازی حالا ایرانی یا کره ای فرقی نمیکنه بادشو هیدروژن کنی ویه تنظیم فرمون تو گارانتی خدمات پس از فروش بدی و بعد از نرمی زیباتر شدن ماشینت لذت ببری برو حالشو ببر

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. mahdi

    ۴ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (46 ديدگاه)

    سلام خدمت همه دوستانی که تازه ۵۵۰ خریدن
    من حدود یک هفته‌ای میشه که این ماشین و گرفتم
    باهاش یه مسافرت رفتم مصرف سوختش که خیلی بالاست
    لنتلای جلویم جوری داغ میشه که چرخ قفل میشه دیگه راه
    نمیره انگار که دستی کشیده باشی تو سر بالایم کم میاره بد جور
    پاتم که تا اخر رو گاز فشار میدی دوره موتور میره بالا ولی خبری از تعویض دنده نیست
    در ضمن به من دفتر چه راهنما ندادن ایا کسی از دوستان گرفته ? روی سپر عقبشم دوربین نصب کردن ولی خبری از مانیتور نیست رو نمونه ای که من تو نمایندگی دیدم مانیتور داشت :-) در کل از خریدش پشیمون شدم هنوز امتحانش پس نداده لطفا دوستانی که دارن بیان نظراتشان و بگن ببینیم مشکلاتش قابل حمله یا نه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. داود

      ۱۰ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (19 ديدگاه)

      دست به لنتای ماشین نزن خوب داغه مسیوزی آخی قفل کردن راه حلش کلید برو کلید سازی بده کلیدشو بسازن بازشون کن که دیگه قفل نشن یا اصلا قفلشونو بشکن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. mahdi

    ۵ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (46 ديدگاه)

    با سلام خدمت دوستای گلم
    من حدوده دو هفته‌ای میشه که ۵۵۰ اتومات گرفتم باهاش یه مسافرتم
    رفتم چندتای ایراد دیدم که بد جور دلمو زده تو سربالایی اصلا راه نمیرفت
    لنتاش تا حد ذوب شدن داغ میشد جوری که دیگه چرخاش قفل میکرد مصرف سوختشم
    که دیگه نگو و نپرس شتاب اولیشم اینقدر ضعیفه که حالت بد میشه حالا فردا قراره برام نمایندگی ببینم درست میشه یانه لطفا بدون تحقیق خرید نکنید که به درد من گرفتار نشید !!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۵ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام،از دوستانی ک این ماشینو دارن خواهش میکنم بدون تعصب تجربیاتتون درباره این خودرو به ما منتقل کنید
      این هفته میخوام بگیرم

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. صادق

      ۲۲ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (3 ديدگاه)

      با توجه به صحبتهایی که کردی من قول میدم جنابعالی حتی یک بوق هم تاحالا با ام وی ام 550 نزده ای و یک ثانیه هم داخل این ماشین ننشسته ای چه برسه به اینکه بخوای 550 اتومات خریده باشی!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. بهزاد

    ۵ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (11 ديدگاه)

    والا این چیزایی که این دوستان میگن من دارم شاخ در میارم.البته مال من اتوماتیک نیست و دنده ایه حدود 2000 کار کرده.من این مشکلاتو ندیدم.مسافرتم رفتم ماشین هم فول ظرفیت بود ولی چیزی تو سربالایی از کم آوردن متوجه نشدم.اما گمان میکنم این مشکلات توی اتو ماتیک دیده شده که احتمالا قلق داره.اگه هر کمک دیگه ای باشه در خدمتم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. متی

      ۵ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (6 ديدگاه)

      سلام . بنده حقیر اتومات این دستگاهو دارم . بزودی یه رrewiew کامل داخل این سایت و این فروم میزارم . با تشکر
      http://www.tuningtalk.com/forum/viewtopic.php?f=245&t=76781&start=50

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. على

      ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (124 ديدگاه)

      داداش شاخ در میارى چون دروغ محض هست ، دشمناى این خودرو هستن ، من ٢ ماه هست دارم یکى از این حرفا رو ندیدم ، داغ میکنه و …. ، همش حرفه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. شهرام

    ۵ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان من هم تصمیم خرید دارم اما موندم ،الان هم در حال تحقیقم اگه کسی که بالای ١٠٠٠٠ ماشین رو رونده اطلاعات خودش رو برای ما هم انتقال بده ممنون میشم، در ضمن به اطلاع دوستان میرسونم که اصولا گیربکس های اتو ماتیک نسبت گیربکس های دستی ضعیف تره این اصل تو ماکسیما هم هست”،وامادر مورد داغ کردن لنتها “در سرازیری همه ماشینه اتوماتیک این مشکل رو دارن فقط یک جور میتونین حلش کنین ،و اون هم این هست که در سرازیری همیشه باید تو حالت دستی رانندگی کنین،

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. على

      ۱۹ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (124 ديدگاه)

      سلام داداش برا خرید شک به دلت راه نده ، برا سراشیبى هم بگم که اتوماتش قسمت l داره که رو اون حالت بزارین ٣ دنده هست و فقط سنگین میشه رانندگى کرد نیازى به دنده دستى نیست ، براى حالت دستى و اتوماتیک کاملا حق با شماست یا باید راحتى رانندگى را انتخاب کرد یا باید شتاب اولیه بالا

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. سپهر

    ۵ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    دوستان آیا به نظرتون برای 550 سینی زیر بگیرم یا نه؟
    نمایندگی میگه نیازی نداره اگه نیاز داشت خودشون میذاشتن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. على

      ۱۹ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (124 ديدگاه)

      داداش سینى بزار حتما ، خدایى نکرده شب رانندگى میکنى داخل چاله یا روى مانع برى ندیدیش مشکلى پیش نیاد قیمتى نداره ١٨٠ تومان هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. سیاوش

    ۶ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (27 ديدگاه)

    سلام دوستان
    ایراداتی که بالا مطرح شد واقعا منو شگفت زده کرده مخصوصا اون آقایی که گفت یه ماهه دارم و رنگ اجزا داخلی رفته و نمیدونم چی و چی و چی. والا تو یه ماه اگه ژیانم تو آفتاب بذاری این بلاها سرش نمیاد چطور به این نتایج رسیدن جالبه. من مدل دنده ای رو یک ماه دارم از نظر شتاب و کیفیت مناسبه مشکل ترمز نداشتم سینی زیر موتورم گذاشتم صدا ایجاد نکرده. کمی منطقی نظر بدیم خارج از تعصب حرف مردم که “چینیه”. سپاس

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. على

      ۱۹ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (124 ديدگاه)

      دقیقا منم که اتوماتیک دارم همینجورى هست ، ترمز هیچ مشکلى نداره منزل هم جوریه همیشه زیر افتاب هست اما یه نقطه هم مشکل نداره ، سوتى داده داداش ، میخواسته بکوبه این ماشین رو نمیدونسته چجورى اومده میگه من دارم ، جالبه به قول اون دوستمون شماره تماس داده ، من همون لحظه سینى جلو نصب کردم اما صدا و … اصلا نداره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  18. بهزاد

    ۶ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (11 ديدگاه)

    سلام
    من هم یک ماهی هست مدل دنده ای گرفتم سینی هم گذاشتم تا الان هیچ مشکلی باهاش نداشتم.انشاالاه که غرض ورزی نباشه ولی دوستانی که میخواهند این ماشینو انتخاب کنند به راحتی چون از لحاظ فنی هیچ فرقی با مدل 530 نداره از دوستانی که چند سال هم این ماشینو داشتند از لحاظ فنی سوال کنند.از لحاظ اتاقی که واقعا به شکل عجیبی بی صداست.البته شنیده ام که یک هموطنش که خودشو رقیب میدونه سخت در حال سم پاشیه.ولی دوستان با این پولی که میدهید هیچ آپشنی را بهتر ندیدم.اگر کسی سراغ داره خوشحال میشم معرفی کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سپهر

      ۶ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (2 ديدگاه)

      آیا سینی مدل 530 قابل نصبه؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. على

      ۱۹ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (124 ديدگاه)

      منم با شما موافقم بهزاد جان ، موقع خرید بین چندین مدل هم قیمت مونده بودم و پرس و جو که کردم و رانندگى کردم باهاشون این تجربه منه
      لیفان ایکس ۶٠ : اصلا قدرت نداره و راه نمیره و در سرعت بالا بدجور بوى بنزین داخل میاد
      جک : با شستشو مداوم رنگ سپر میره اینو خود نمایندگى و مشترى هایى که اونجا بودن گفتن ، چندین نفر که جک داشتن ازشون سوال کردم همه متحد میگفتن در سر بالایى ها کم میاره و دو نفر هم گفتن ساندروفش موقع بارندگى شدید اب میده ، اما همه میگفتن اى کاش دنده اى میخریدیم موتور ١٨٠٠ برا این ماشین جوابگو نیست .

      h330 : یک ماشین فوق العاده بد ، دوستم داشت استفاده کردیم توان در حد واقعا پراید هست که اتوماتیک باشه و کارایى دیگه نداشته باشه جز زیبایى و آپشن و مصرف بنزینش هم رو ٩ و ١٠ هست دوستم ماه اول فروختش رفت

      دنا : همون موتور سمند ارتقا یافته اما با همون شتاب و صدا و طراحى فقط با اپشن هاى بیشتر و زیباتر نسبت به سمند ، جورى که کسى که عشق سمند هست حتما راضیش میکنه اما باقى نه

      از نظر مصرف هم بگم تا جایى که من از ٣ تا استفاده کردم هر ٣ تا درون شهر پر ترافیک رو ١٠ تا ١٢ هست تو جاده ٧ تا ٨

      از این نظر فرقى با هم ندارن

      از نظر طراحى داخلى به نظر من جک خیلى بهتر عمل کرده اما طراحى ظاهرى ۵۵٠ .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  19. سیاوش

    ۷ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (27 ديدگاه)

    سلام سپهر عزیز
    بله سینی زیر موتور 530 قابل نصبه فقط پیچ هاش خاص تره که خود نمایندگی که نصب میکنه داره. بهزاد عزیز منم که مدل دنده ای دارم هم نظر با توام.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. پیام

    ۷ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (56 ديدگاه)

    چین هیچ وقت یک خودروساز بزرگ نخواهد شد به این دلیل که بسیاری از فرمول های تکنولوژی و تجارب از طرف کشورهای غربی در اختیار بلوک شرق گذاشته نخواهد شد.مگر مجارستان و بلغارستان و اوکراین اروپایی نیستن چرا به آلمان وفرانسه وایتالیا نمیرسن؟
    چین و روسیه حتی در تکنولوژی نظامی هم به امریکا نمیرسن.
    دلیل مهمتر بی تعهدی و عدم ارزش قایل شدن چینی ها برای انسان بدلیل ذات حقه بازی و جمعیت زیادشونه و برندی ندارن مثلا مانند تویوتا که بترسن بازارش خراب شه اگه ام وی ام اسمش خراب شه همونو فردا میسازن به اسم لیفان و چری وجک و….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. بهزاد

    ۹ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (11 ديدگاه)

    سلام سپهر عزیز
    سینی 530 قابل نصبه فقط سعی کن « را از بیرون 100000 تومان بخری چون توی نمایندگی قیمتش خیلی بیشتره.
    پیام عزیز نگرانی شما را درک میکنم اما گر چه اینجا جای بحث کلان اقتصادی نیست اما چند نکته بد نیست.اینکه چری از سال 97 شروع به خودرو سازی کرده و بعد از 18 سال به این نقطه رسیده که به نظر من سرعت رشد حتی از بزرگترین خودرو سازان جهان نیز بیشتره پس خیلی بعید نیست ده سال دیگه حرف بیشتری برای گفتن داشته باشه.نکته دیگه اینه که درسته در هر تکنو لوژی موارد محرمانه وجود داشته باشه اما اگر توجه کنیم خیلی برندهایی که چند تاشو شما هم مطرح کردید الان در چین تولید میشوند.مثل همین ولوهایی که در ایران هم میبینیم از آن جمله حتی ب ام و.از آنجاییکه خودم حدود 20 سال در صنعت خودرو سازی بوده ام خبر موثق دارم که چینی ها با یک پیشنهاد خوب بعضی از نخبگان این شرکتها را به کار میگیرند.مقایسه این موضوع با صنعت نظامی خیلی قابل مقایسه نیست گرچه اطلاعات آنها هم خیلی غیر قابل دسترسی نیستند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. امیر

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان سلام
    منم میخواستم نظرات خودم را نسبت به ۵۵۰ بگم
    من از سال ۹۱ یک خودرو ۵۳۰ داشتم در این مدت تقریبا نسبت به قیمتش خیلی ازش راضی بودم و بجز صدای کمک هیچ مشکلی باهاش نداشتم از نظر مصرف و قدرت و امکانات کاملا قابل قبول بود سال ۹۳ یک خودرو دیگه پرشیای سال داشبورد جدید خریدم که کلا پشیمون شدم و ام وی ام خیلی بهتر از اون بود و پشیمون شدم که چرا یک ام وی ام ۵۳۰ دیگه نگرفتم
    الان هر دو را فروختم و یک هفته هست که ۵۵۰ خریدم
    از نظر زیبایی ظاهری خارجی که خیلی بهتره
    از نظر داخلی یک چیزاییش بهتره شده و یک چیزایی بدتر مثلا دیجیتال نبودن تهویه یکم بده و یا نداشتن دریچه کولر و یا چرا سقفی عقب و … ولی به نظر من ارتفاع صندلیش یکم بالاتر اومده که خوب رانندگی را بهتر میکنه
    از نظر دنده من اوتوماتیک اش را گرفتم خوب یکم همون جور که دوستان گفتن گاز زیاد میخوره ولی توی سربالایی کم نمیاره
    بهتره اولش واقعا خیلی بهش گاز ندیم تا آبندی بشه ولی خوب من قبلا یک ۲۰۶ اوتومات فرانسوی داشتم اصلا با اون قابل مقایسه نیست و اون خیلی بهتر بود ولی کلا فکر میکنم نسبت به سایر رقیبهای چینی رده سوم و توی این رنج قیمت انتخاب بهتری باشه
    از نظر نرم بودم هم به نظر من کمک هاش بهتر شده و خیلی نرمتر از قبل هستش ولی اره یکم صدای موتور زیاده که قابل پذیرشه
    در مورد افت هم بگم که اره افتش زیاده ولی الان توی این وضعیت همه خودروها افتشون زیاده حالا چینی ها با ۲۰ درصد اختلاف که به نظر من از همه ایرانی ها سر تره و جای تاسف داره
    در کل ازش راضیم و امیدوارم بعد از مدت طولانی هم همین را بتونم بگم
    موفق باشید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. سامان

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (21 ديدگاه)

    با سلام خدمت دوستان در مورد داغ کردن لنت ها به عرض میرسونم که بنده با این مشکل برخورد نکردم ولی حسب انتقاد بعضی از دوستان در این مورد از طریق نمایندگی پیگیر شدم موضوع تایید شد ولی مشکل اساسی نیست پدال ترمز از کارخونه زیادی سفت شده در عرض 5 دقیقه در حضور خودم توسط کارشناس نمایندگی از داخل خودرو مشکل حل شد نگران نباشید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. متی

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (6 ديدگاه)

      مال من این مشکلو نداره

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. على

      ۱۹ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (124 ديدگاه)

      سلام داداش ممنون بابت توضیح ، حرفتون درسته برا ترمز کاملا مشخصه اگه سفت باشه و نرم ، موقع ترمز هم بوى تند میاد که اگه این شرایط داشت نیاز هست که به نمایندگى مراجعه بشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  24. منصور

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام می خواستم سوال کنم کدام خودروچینی دو گیربکس میباشد ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. رامين

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (5 ديدگاه)

    با سلام خدمت دوستان من mvm550 ثبت نام کردم هنوز تحویل نگرفتم میخواستم ببینم بعد اینکه تحویل گرفتم اگه تایر هاشو از ١٩۵ به ٢٠۵ تغییر بدم مشکلی پیش میاد یا نه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. وحید

      ۱۴ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (4 ديدگاه)

      دوستان این سوال بنده هم هست…. و متاسفانه هیچ جا نتونستم جواب دقیقی براش پیدا کنم!
      دوستانی که دارن لطفا اگه بررسی کردن بگن آیا 550 هم مثل 530 مشکل سایز رینگ و لاستیک داره؟ یا می‌شه بزرگتر از سایز فابریکش انداخت؟ مشکل گیر کردن به گل‌گیر و کمک رفع شده؟
      این سایز رینگ و لاستیک تو ذوق می‌زنه!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. على

      ۱۹ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (124 ديدگاه)

      داداش به نظر من تغییر نده ، سایز خودش خیلى خوبه در رانندگى و مشکل پیش نمیاد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  26. امید

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (30 ديدگاه)

    بله مثل 530 هستش و لاستیک با فاق بلند یا پهنای بیشتر به بدنه گیر میکنه دوستان قبلا گفته بودن بنده هم تایید میکنم بدنه همون530 هست فقط درب موتور و درب صندق و چراغ ها تغییراتی داشتن همین

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. على

      ۱۹ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (124 ديدگاه)

      کاملا مخالف هستم ، لطفا درون موتور هم ببینین طراحیش فرق داره عزیز ، زیر بندى هم ببینین کاملا با ۵٣٠ فرق داره و خیلى موارد دیگه که جاى گفتنش اینجا نیست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  27. مصطفی

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به همه دوستان
    اینکه دوستان گاهی تعریف و گاهی ایراد این خودرو را می گیرند بر می گرده به مقایسه دوستان با خودروهای دیگه.اینکه در سربالایی جون نداره بر میگرده به اینکه با کدام خودرو مقایسه شود مثلا در برابر ماکسیما مثل یک دوچرخه هست اما در برابر انواع پژو و سمند بسیار عالی می باشد.خواهشی که از دوستان دا رم لطفا مقایسه خودشون رو با ذکر معیار مقایسه خودشون بفرماییند تا بتونیم بهتر بررسی کنیم.

    اما درباره ترم نبودن کمکهای 530 و 550 بهترین راهکار تعویض کمکهای انهاست و فقط کمکهای ماکسیمایی بندازید تا بک عمر راحت مطمئن و نرم بشود.

    در باره مقایسه 550 اتومات باید بگم که از خودرو j5 عملکرد بهتری داره و از نظر شتاب گیری در حد اندازه های هیوندای ای 30 و مگان اتومات هست.

    درمورد گاز دادن به گیربکسهای cvt این نکته قابل اشاره هست که به ارامی سرعت می گیرند و فشار دادن گاز باعث معکوس کشیدن و شتاب سریع نمی شود.و فقط زمانی که در حالت شیفت ترونیک قرار می گیرند یعنی بصورت دستی می تونید عملکرد سریع ازشون انتظار داشته باشید.
    موفق باشید
    یا حق

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رستم

      ۱۶ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (6 ديدگاه)

      سوار نشدی مزه ننداز حاجی و تا 3تا دنده معکوس میکشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. على

      ۱۹ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (124 ديدگاه)

      دقیقا موافقم داداش باهات به آرامى دور میگیره و سرعت پیدا میکنه ، برا افرادى که از ایستاده میخوان به سرعت ٨٠ و ١٠٠ یه دفعه برسن و دلشون جوون بازى میخواد اصلا گزینه مناسبى نیست و دستى بگیرن خیلى بهتره چون به قول دوستمون گاز دادن و ندادن فرقى نمیکنه چون فقط گاز میخوره همین اما اگه به نرمى گاز بخوره نرم و راحت دنده تغییر میکنه و راحت شتاب میگیره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  28. mahdi

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (46 ديدگاه)

    سلام خدمت دوستان عزیز
    من قبلا نظرم و گفته بودم و از اانتخابم احساس پشیمونی
    میکردم ولی الان نظرم عوض شده ماشین هرچی کار میکنه نرم ترو
    بهتر میشه واقعا ماشین خوبیه توصیه میکنم که اگه قصد خرید دارین گزینه خوبیه :-)
    لطفا نظراتتون و درمورد اتوماتش بگین اونای که دارن !

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. على

      ۱۹ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (124 ديدگاه)

      اقا مهدى عزیز شما مشخصه دفترچه را مطالعه نکردین ، اگه میخوندین میدیدین که نوشته به مرور کارکرد بهتر میشه و بهتر ، برا همین نوشته که برا اب بندى چجور انجام بشه و با چه دور موتورى که بهترن عملکرد بده بعد اب بندى و براى ترمز هم همینطور

      موافقم 0
      مخالفم 0
  29. mvm 550 cvt

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (12 ديدگاه)

    طرف صحبتم با دوستانی هست که تصمیم دارند این خودرو را خریداری کنند : همینطور که مستحضر هستید در حال حاضر اوضاع خودرو و خودرو سازی در کشور بس ناجوانمردانه خراب است ، از خودروهای رده خارج اروپایی با قطعات چینی وبا قیمت های هنگفت گرفته تا خودرو های چینی مونتاژ داخل و وارداتی ، همه و همه یک پیام رو به من و شمای خریدار منتقل میکنند. “یا به مدت 2 تا 3 سال به فکر خودرو جدید نباش و یا بین همین چند خودرو داخلی و چینی در رده قیمت متوسط یکی رو انتخاب کن”. اگر مثل من مجبور به انتخاب هستید گزینه های زیادی رو میز نیست و سراغ هر کمپانی بروید در نهایت سر از کشور دوست و برادر چین درمیارید . پس وقتی متاسفانه من مجبور هستم در نهایت یک جنس چینی استفاده کنم. پس بهتر است سراغ خودرو های بروم که اصالتشان مشخصآ چینی است و نه خودروهای به عنوان مثال پژو 206 از رده و قدیمی با قطعات چین .
    حال که نوبت به انتخاب یک چینی شد مدل های مختلفی پیشرو هست که ذاتآ همگی درکلاس اقتصادی تولید می شوند از بسترن B50 ‘و جیلی امگراند گرفته تا جک J5 و ام وی ام X33 NEW و جک S5 که هرکدام رو در طول دو ماه اخیر از طریق سایت پدال و بانک خودرو و دنده 6 وفروم تالک تیونینگ زیر نظر و مطالعه قرار دادم دارای نقاط ضعف و قوتی بودن گه درنهایت به جمع بندی زیر رسیدم.
    اگر بودجتون میرسه انتخاب اولتون از چینی های بازار رو تمرکز بدهید بروی آسا B50 یا همان بسترن که بروی پلتفرم و شاسی مزدا 6 طراحی شده و دارای گیربکس ژاپن اصل می باشد ,و اگر در اینترنت جستجو کنید می بینید بهترین کیفیت مونتاژ در بین خودرو ها داخلی رو از آن خود کرده و درضمن سایت خودرو بانک تست و بررسی شده. که میتونید فیلم بررسی رو اونجا ببنید.
    و اما بین J5 و 550 MVM اتوماتیک من ام وی ام 550 رو ترجیح دادم و خریدم علی رقم اینکه تهویه اتوماتیک نداره اما J5 داره – دریچه تهویه سرنشینان عقب هم نداره اما J5 داره.
    اما ازاون طرف موتور 2000 نسبت به 1800 جی 5 و گیربکس CVT با تکنولوژی نیسان به نسبت گیربگس اتومات J5 که نسبتآ ضعیفه را مثال زد. و مابقی گزینه ای ظاهزی که سلیقه ای هست .
    و اما تجربه رانندگی با MVM 550 اتوماتیک : خودرو با سیستم تعلیق بسیار نرم و بدون صدای اضافه . متریال داخلی متوسط- گیربکس بدون صدا و عطسه – سیستم ترمز بدون مشکل و داغ کردن . خودرو در مرحله میانی آبندی و با شتاب اولیه ضعیف که رفته رفته و با رعایت اصول آبندی بهتر می شود. مصرف متوسط بنزین طبق نمایشگر 7 لیتر در صد کیلومتر بدون کولر – سیستم تهویه مطبوع دستی ولی قوی – صندلی تنظیم ارتفاع نداره- سیستم صوتی با قابلیت کنترل از رو فرمان با بلندگو های ضعیف – چراغ همراهی تا منزل و درکل رانندگی لذت بخش ونرمی داره .و نهایتآ تنها چیزی که تو ذوقم زد برچسب رده انرژی F بود که تو هیچ سایتی ندیدم بهش اشاره شده باشه. کارکرد خودرو تا کنون 700 کیلومتر
    امیدورام مفید واقعه شود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. على

      ۱۹ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (124 ديدگاه)

      داداش صحبت هات اکثرا درسته اما براى بسترن من نسبتا مخالف هستم
      با قیمت بسترن به نظر من mg g3 اگه استفاده کرده باشین واقعا بهتره از نظر شتاب و مصرف و کیفیت میگم اما از نظر بزرگى و جادارى بسترن ، اگه دسترسى دارین حتما یه تست بزنین شاید مثل من نظرتون کاملا تغییر کنه چون طراحیش و همه مواردش انگلیسى هست اما جى ۵ متاسفانه تو خود نمایندگى که برى موتور میگن میتسو بیشى هست و سر مردم کلاه میزارن ، در صورتى که کافیه چهار تا سایت خارجى دقیق مطالعه بشه متوجه میشن که فقط طراحیش طراحى میتسو بیشى هست نه خود موتور .
      براى ۵۵٠ هم موافقم از نظر طراحى کابین جى ۵ بهتر هست اما موتورى و گیر بکس نظر من ۵۵٠ هست .
      براى باقى چینى ها که مثال زدین مثلا اس۵ با این رنج قیمت راحت میشه یک رنو داستر تهیه کرد تا این خودرو با این قیمت و اتوماتیک نبودن و ….
      براى امگرند هم تا جایى که من روندم و از باقى افراد پرسیدم در سرعت هاى بالا مثلا ١٢٠ یا ١٣٠ یه جورایى فرمان میزنه و کشش به سمت راست کمى حس میشه و نظر شخصى من اینه
      که چینى تا رنج ۶٠ تا ٧٠ خوبه
      بالا تر از اون تا ٧٠ یا ٨٠ به نظر من mg تا جایى که کار کردم کیفیت و روانى عالى داره
      بالاتر از ٨٠ هم به نظر من رنو داستر یا مدل هاى دیگه که زیر ١٠٠ هست بهتر هست گارانتى ۵ ساله و موتور ٢٠٠٠ و خدمات خیلى عالى
      این نظر شخصى من هست و تجربه من از کار با ماشین هاى زیر ١٠٠ تومان

      موافقم 0
      مخالفم 0
  30. moji

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    در این مورد که mvm530 ماشین خوبیه شکی نیست
    اما مشکل جلوبندیه مک فرسونش هست که همه ازش ایراد میگیرن
    راه حلی برای رفع این مشکل وجود دارد؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. على

      ۱۹ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (124 ديدگاه)

      داداش با تعویض کمک ها خوب میشه

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا